Aegis Defence Line DIY / Kuvia 25.7.
Aegis Defence Line DIY / Kuvia 25.7.
Moi!
Ei kiinnostaisi käyttää valmista puolustuslinjaa muutoin kuin mainion IT-tykkifigun takia. Mulla on traitor-teemainen IG, johon sopivan linjan haluaisin kyhätä. Harkitsin aluksi, että olisin vähän silponut GW:n tuotteen kotkia ja korvannut niitä kaaos-kuvilla. Ongelma on kuitenkin se, että linja on mielestäni melkoisen ruma.
Eli hyvät sotavasaroijat: millainen linja pettureilleni sopii? Oletko löytänyt itse hienoja toteutuksia (itse en äkkiseltään löytänyt kuin melko kehnoja)? Jos noudatan GW:n mittoja, vinettääkö kukaan minulle tiukimmissakaan wysiwyg-piireissä? Kuinka paljon muotoa saa vaihtaa? Ollaan suurten kysymysten äärellä.
Ostin tänään 4mm paksua plasticardia ja työstin siitä 2,5cm korkeita paloja. Se on linjan matalimman kohdan korkeus. Laitan kuvia kun projekti etenee.
Ei kiinnostaisi käyttää valmista puolustuslinjaa muutoin kuin mainion IT-tykkifigun takia. Mulla on traitor-teemainen IG, johon sopivan linjan haluaisin kyhätä. Harkitsin aluksi, että olisin vähän silponut GW:n tuotteen kotkia ja korvannut niitä kaaos-kuvilla. Ongelma on kuitenkin se, että linja on mielestäni melkoisen ruma.
Eli hyvät sotavasaroijat: millainen linja pettureilleni sopii? Oletko löytänyt itse hienoja toteutuksia (itse en äkkiseltään löytänyt kuin melko kehnoja)? Jos noudatan GW:n mittoja, vinettääkö kukaan minulle tiukimmissakaan wysiwyg-piireissä? Kuinka paljon muotoa saa vaihtaa? Ollaan suurten kysymysten äärellä.
Ostin tänään 4mm paksua plasticardia ja työstin siitä 2,5cm korkeita paloja. Se on linjan matalimman kohdan korkeus. Laitan kuvia kun projekti etenee.
Viimeksi muokannut Late M, To 25.07.2013 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Aegis Defence Line DIY
katoppa tätä
- Kaapelikala
Eikös ne aina jaksa. Jos jotkut haluavat spess vuffelle pistoolin, moran, pyssyn ja kranaatit sekä mahd. päivitykset, niin en yhtään ihmettelisi, jos joku ulisisi tuosta. Itse sanon: Go for it!Lateksimajava kirjoitti:vinettääkö kukaan minulle tiukimmissakaan wysiwyg-piireissä?
Itse olen miettinyt kanssa samaa. Perinteinen Aegis + kaaostähdet toimii. Demppahenkisempää possessoitu muuri tai muuridemonilihalötkö ja turrettina lonkerohirviö. Jotain siltä väliltä kenties?
Lauta-aita? Paaluvarustus? Tynnyreitä ja laatikoita? Hiekkasäkkiaita?
Joo, tollanen (maanpäällinen) juoksuhautavarustus kuulostaa siltä, mitä haen. Betonia, lankkuja, hiekkasäkkejä. Ehkä jotain karua ihmisoikeusrikkomushenkistä rekvisiittaa.Kaapelikala kirjoitti: Lauta-aita? Paaluvarustus? Tynnyreitä ja laatikoita? Hiekkasäkkiaita?
Jos siitä meinaa sen 4+ coverin saada niin muurin materiaalin olis varmaan syytä olla jotain muuta kuin lankkuja/paaluja jos et halua kuunnella vastustajan nillitystä. Eli siis ihan kunnon muuri, ei mikään hätäisesti kyhätty romukasa, niistähän saa sen 5+
Salute the great Primarch
Salute the Emperor
Onward to victory!
Salute the Emperor
Onward to victory!
^ Voisko niille sanoa sen olevan "avaruuslautaa"? Pelissä on muitakin "pahvi kestää ydinkärjen"-tyylisiä vetoja, kuten nyt vaikka luuta ja nahkaa rinnuksista olevat tyranidit joista osa on vielä toistaiseksi yhtä kovaa tekoa kuoreltaan kuin terminatorit. Ainakin itselle on vaikeampi käsittää sen koppakuoriaisen kyky sietää tykistötulta suorina osumina kuin se, että joku makeshift barrikaadi suojaisi sen verran että puolet kudeista eivät tuota osumia/tarpeeksi damagea vahingoittaakseen. Toisaalta, itselle ei muutenkaan ole niin justiinsa sen wysiwygin kanssa muutoin kuin omien figujen osalta.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Alussa oli suo, kuokka ja 4mm plasticard

Tässä ensimmäiset palat ja hahmotelmaa muurin muodosta

Tankki mahtuu 25% piiloon. Edessä pari sotavankia, jotka kelasin sijoittaa tulilinjalle.

Snadisti turhan korkeita muureja tulossa, pitänee vähän leikellä matalammaksi. Plasticardia on yllättävän helppo murtaa jo muutaman mattoveitsiviillon jälkeen.
Ongelma: mistä alustat noille? 1mm plasticard tuntuu liian taipuisalta, 3mm liian paksulta. 2mm en ole saanut käsiini, mutta kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta ;)

Tässä ensimmäiset palat ja hahmotelmaa muurin muodosta

Tankki mahtuu 25% piiloon. Edessä pari sotavankia, jotka kelasin sijoittaa tulilinjalle.

Snadisti turhan korkeita muureja tulossa, pitänee vähän leikellä matalammaksi. Plasticardia on yllättävän helppo murtaa jo muutaman mattoveitsiviillon jälkeen.
Ongelma: mistä alustat noille? 1mm plasticard tuntuu liian taipuisalta, 3mm liian paksulta. 2mm en ole saanut käsiini, mutta kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta ;)
- Kaapelikala
Re: Aegis Defence Line DIY / Kuvia 25.7.
1mm on OK. Tuo muuri tukee itse itsensä, jos liimaat ne \_/ -muotoon
Tässä kohtaa olennaista taitaa olla se, että muoto ja mitta vastaa sitä mikä on normi aegiksella. Sen taakse kun ei mene tankki piiloon noin kivasti jo sen muodon takia. Muutoin erittäin bueno. Olisin tehnyt itsekin, mutta laiskuus iski kun rupesin laskemaan hintaa ja ajan kulutusta tuntipalkan perusteella.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Mä ajattelin turnauksessa ihan pokkana tehdä itselleni suojaisan parkkipaikan vähän kustomoidulla muurilla ;). Tiedostan ongelman, mutta aegis on mielestäni varsin ruman muotoinen. Tarkkaavaisia pelaajia vastaan varmaan täytyy hyväksyä huonompi cover save tällä muurilla. Pitäisikö sahata muuria snadisti matalammaksi? Plasticardin muokkaaminen on sen verran helppoa, ettei varsinaisesti haittaa askarrella. Battledamaget syntyy linkkarilla ihan hetkessä. Luodinreikiä en tee kuin vasta viimeistelyvaiheessa, joten vielä tulee lisää osumaa.shiwan kirjoitti:Tässä kohtaa olennaista taitaa olla se, että muoto ja mitta vastaa sitä mikä on normi aegiksella. Sen taakse kun ei mene tankki piiloon noin kivasti jo sen muodon takia. Muutoin erittäin bueno. Olisin tehnyt itsekin, mutta laiskuus iski kun rupesin laskemaan hintaa ja ajan kulutusta tuntipalkan perusteella.
Tällä hetkellä muuri vielä hakee muotoaan. En ole oikein tyytyväinen palasten muotoon. Kaipaa kenties enemmän symmetriaa ja betonielementtifiilistä. Onko ideoita "miinoitettu"-kylttien/nauhan tekemiseen?
Tässä pari kuvaa nykytilanteesta.

- Kaapelikala
Kannattanee tehdä oikean korkuonen, niin valitettavan yleistä fabakytkooulinaa tröölösistä ei tule niin paljoa. Lähinnä jotkut ulisevat modelling for advantagea - ihan kuin vanhojen figujen käytöstä.