"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Komissaarit

Jos et tiedä, mitä C'tanit ovat tai kuka on Cypher ja ketkä olivat Primarkit, tieto löytyy tältä palstalta.
Vilkku92

Re: Komissaarit

Viesti Kirjoittaja Vilkku92 »

Remos kirjoitti: Komissaarit, lol - terveisin Inkvisiittori
Inkvisiittorit sentään tekevät tempauksensa kokonaiskuva ja pitkän tähtäimen tavoite vakaasti mielessään. ;)
Renessanssikuningaskunnat, ilmainen selainpeli.

Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
JarkAira

Viesti Kirjoittaja JarkAira »

Kaappasin vanhan ketjun, koska en viitsi uutta tehdä.

Tarkoituksena saada lisää taustatietoa "viralliseen" fluffiin liittyen komissaareista ja näiden varustuksesta sekä uniformuista, jotta tuleva cosplay-asuste olisi suhteellisen autenttinen.

Wanhoja White Dwarffeja, IA läpysköjä sekä IG-Codexeja tutkailemalla olen päätynyt siihen lopputulokseen, että Commissarit ovat Departmento Munitorumin alaisuudessa toimivia upseereja, joiden toimivalta ylittää Kaartin normaalin hierarkian. Nämä värvätään erilliseen Departmento Munitorumin Komissariaattiin koulutettavaksi Schola Progenumeista, eli Sen Virallisen Uskonnon lähetyssaarnaajien ylläpitämistä orpokodin ja koulun yhdistelmistä.

Komissariaatin alaisuudessa taas opetellaan samoja perustemppuja kuin mitä Kaartin sotilaatkin, mutta lisäksi myös taktista tilannetajua sekä yleistä nipotusta. Uskonnollinen fanaattisuushan komissaariin tarttunee jo tuolta Schola Progenumista ja sitä sitten ruokitaan lisää.

Mutta sitten itse asiaan, eli mitkä symbolit erottavat Komissaarien arvot? Jossain näin figuina Komissariaatin ns. treeniporukan, joka koostui kadeteista, joilla oli sininen korostus nahkatakeissa ja muussa vaatetuksessa, sekä yhdestä komissaarista, jolla oli se tuttu punainen korostus. Lord Commissareilla olen yleensä nähnyt punaista ja kultaista sisältävän korostuksen. Departmento Munitorumin logo, eli se pääkallo, jonka ympärillä on siivet ja jonka alla on Bolt Pistolit poikittain, löytyy usein kultaisena/pronssisena lähes kaikilla komissaareilla, mutta Lord Commissarilla se on hieman erilainen, eli pääkallo, jonka ympärillä on ylöspäin kaartuvat kunnialehvät.

Voitaisiinko tästä nyt vetäistä johtopäätös, että tavallisen Commissarin uniformuun kuuluu pronssinen Departmento Munitorum logo hattuun, punaiset korostukset takkiin ja imperiumin kotkalogo rintaan sekä sinne sun tänne pienempinä versioina?
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

lexicanum kirjoitti:Cadet Commissars are given the standard arms and equipment of a Guardsman, although they retain their distinctive uniforms. These uniforms differ from those of a full Commissar by featuring blue trim and a specific Cadet emblem.

Commissar Training Squads are groups of Cadet-Commissars, formed up into a fighting squad and led by a full Commissar into battle.

The standard rank of Commissar, at least one is assigned to every Imperial Guard Regiment. Their duty is to oversee the morale of the regiment, enforce discipline, and inspire the men in combat.
Pomokomissaarille vähän enemmän bling-blingiä olisi oma arvaukseni. Ja ne laakerinlehvät kallon kaverina. Yarrickilla on semmoiset, joten miksi ei muillakin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Historia”