"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ropecon 2013 -maalauskilpailu & Calling All The Heroes

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Agamemnon2

Re: Ropecon 2013 -maalauskilpailu & Calling All The Heroes

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 »

Joo, hyvä suti ei koskaan mene hukkaan.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Kynäruiskua käyttävillä todennäköisesti on jo sopiva ruisku olemassa ja vaikka itse käytän halpisvehkeitä, käyttänevät pro-tasoiset pro-tason vehkeitä, jotka ovat oikeasti hinnakkaita ja voi olla pahaa merkkitietoisuutta.

W&N series 7 tai Raphaelin huippusarja (numeroa en muista) lienevät varmat valinnat
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

Silveri kirjoitti:Kynäruiskua käyttävillä todennäköisesti on jo sopiva ruisku olemassa
Samalla logiikalla pensseliä käyttävillä on jo sopivat pensselit olemassa.
Mutta pensselit olisi hyvä palkinto jo pelkästään sen takia, että pensselit on enemmän kulutustavaraa kuin kynäruiskut ja kompressorit. Vaikka kaikilla maalareilla varmaan pensselit on, niitä tarvitaan jatkuvasti uusia.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Dr. Icchan kirjoitti:Samalla logiikalla pensseliä käyttävillä on jo sopivat pensselit olemassa.
Hyviä siveltimiä ei voi ikinä olla liikaa.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
MarshallRTEast

Viesti Kirjoittaja MarshallRTEast »

Ajattelin osallistua ryhmä-kategoriaan possella, johon kuuluu tavallisia 20mm basefiguja 4kpl ja yksi ogre-kokoinen otus. Oletan, että tämä ei liene ongelma ottaen huomioon, että vastaavat hyväksytään esim. Golden Demonissa etc (Migsulan Rosethorn-ryhmä), mutta varmistanpahan vielä, että eihän tämä aiheuta närää?
Figuja löytyy näistä:
http://galleria.sotavasara.net/galleria/818/ (korjattu)
ja http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=77271 (järjestän ko. topicin jossain vaiheessa)
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Dr. Icchan kirjoitti:Samalla logiikalla pensseliä käyttävillä on jo sopivat pensselit olemassa.
Mutta pensselit olisi hyvä palkinto jo pelkästään sen takia, että pensselit on enemmän kulutustavaraa kuin kynäruiskut ja kompressorit. Vaikka kaikilla maalareilla varmaan pensselit on, niitä tarvitaan jatkuvasti uusia.
Mä luulen, että tästä moni juuri yllättyy. Hyvä pensseli ei ole kulutustavaraa, omalla ainoalla hyvälläni olen maalannut nyt nelisen vuotta. Nyt se alkaa olemaan sellaisessa kunnossa kuin huonompi pensseli viikkojen tai kuukausien käytön jälkeen.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

Pakko kommentoida vaikka OT. Sen verran usein hymyilen eräälle maalauspensselilleni joka on yli 25 vuotta vanha ja yhä käytössä. Jokusen kerran puhdistanut maalirinkulan metallin juuresta pois, mutta yksi suosikkipensseleitäni karvojen vähennyttyäkin. Toki auttaa että sitä käytän pienempien pintojen maalaukseen. Wanhaparta voisi todeta että enää ei tehdä yhtä hyviä suteja ja keinokuituiset kierrän kaukaa :)

Laadukkaat pensselit on mainio palkinto.
Gravity is a myth, the Earth sucks too
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Hoi

Oma ensisijainen (=halvempi) paluukyytini lähtee sunnuntaina klo 16 ja maalauskisan palkintojenjako alkaa myös samaan aikaan Ropeconin ohjelmakartan mukaan. Eli onko oma kilpailutyö mahdollista siepata mukaan jo aiemmin, mikäli lähden ennen palkintojenjakoa? Harkinnassa ois myös hiukan tyyriimpi kyyti myöhemmin illalla, jolloin seremoniat ehtisin tsekkailemaan. Toisaalta, en ole ennen ollut Ropeconissa, joten en tiedä onko palkintojenjakotilaisuus miten mahtipontinen vai lyhyt ja vaatimaton- joten kannattaako sen vuoksi lähteä edes lykkäämään aikataulujani?
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Jarva kirjoitti:Hoi

Oma ensisijainen (=halvempi) paluukyytini lähtee sunnuntaina klo 16 ja maalauskisan palkintojenjako alkaa myös samaan aikaan Ropeconin ohjelmakartan mukaan. Eli onko oma kilpailutyö mahdollista siepata mukaan jo aiemmin, mikäli lähden ennen palkintojenjakoa?
En usko, että asiassa on ongelmia. Kisatöitä on alettu antaa takaisin sunnuntaiaamusta.
Harkinnassa ois myös hiukan tyyriimpi kyyti myöhemmin illalla, jolloin seremoniat ehtisin tsekkailemaan. Toisaalta, en ole ennen ollut Ropeconissa, joten en tiedä onko palkintojenjakotilaisuus miten mahtipontinen vai lyhyt ja vaatimaton- joten kannattaako sen vuoksi lähteä edes lykkäämään aikataulujani?
Palkintojenjaossa on menneinä vuosina näytetty kuvat menestyneistä töistä, tuomariston edustaja(t) ovat hitusen kertoneet siitä, että miksi työ menestyi, mistä pitivät yms. Kun palkintojenjako on suoritettu, on voitu kysellä tuomareilta tarkempaa palautetta omista töistään.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Eini
Conitress

Viesti Kirjoittaja Eini »

MarshallRTEast kirjoitti:Ajattelin osallistua ryhmä-kategoriaan possella, johon kuuluu tavallisia 20mm basefiguja 4kpl ja yksi ogre-kokoinen otus. Oletan, että tämä ei liene ongelma ottaen huomioon, että vastaavat hyväksytään esim. Golden Demonissa etc (Migsulan Rosethorn-ryhmä), mutta varmistanpahan vielä, että eihän tämä aiheuta närää?
Ei aiheuta, tervetuloa kisaan. :) Tilanne voisi närästää, olisi ryhmäluokkaan tulossa oleva selkeä dioraama (tai toisinpäin).

Palkintojenjakoon kannattaa tulla kuulemaan tuomarin mietintöjä kisatöistä, palautetta saa vaikkei työ olisi tällä kertaa voittosijoille yltänyt. Kisatöitä saa hakea sunnuntaina tiskin auettua mukaansa, ja jos kyseessä on voittotyö voi palkinnot saada mukaansa etuäteen ellei ole ketään jota nakittaa palkintojenjakoon sijaistamaan.

Pääpalkintona tulee nyt sitten olemaan siveltimiä ja yllärifigu ynnä muuta makeaa. Luokkavoittajille on tiedossa mm. figuja tai muita figuiluun olennaisesti liittyviä lahjuksia. Perinteisesti taistossa menestyneet ovat saaneet myös Fantasiapelien lahjakortteja.
State of harmony, the absence of hostility.
Eini
Conitress

Viesti Kirjoittaja Eini »

Tältä vuodelta kisa on nyt käyty ja näyttely pidetty, kiitos kaikille jotka toivat töitään näytille ja kävivät niitä ihailemassa. Vuoden 2013 voittajatyöt ovat näytillä täällä. Jonkinmoinen näyttely pitäisi saada aikaan myös ensi vuonna.
State of harmony, the absence of hostility.
Agamemnon2

Viesti Kirjoittaja Agamemnon2 »

Kääk, te kuvasitte sen takaakin päin. Jos olisin tiennyt olisin laittanut nätimmän signeerauksen :-P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”