RAFMin Call of Cthulhu -mallisto uudistuu
Re: RAFMin Call of Cthulhu -mallisto uudistuu
Toki osa hirviöistä ovat jossain määrin skaalavapaita, joten niistä vanhatkin voivat jahdata niin 25- kuin 32-millisiäkin miekkosia. Sinänsä tyylimuutoksia varmastikin on odotettavissa, mutta emmä nyt tiedä häiritseekö se minua kun on ennestään jo periaatteessa samoja otuksia eri valmistajilta. En minä noita oikeasti odota koskaan pelilaudalle laittavani, kunhan tyydytän HPL-maniaani niillä(kin).
Mutta sekavahan tämä projekti on. Kun homma on tehty joustorahoitteiseksi, se olisi pitänyt alkuunsa suunnitella paljon paremmin, nyt mennään "sometimes you don't think about these things unless someone else asks" -mentaliteetilla. Käynee varoittavasta esimerkistä siitä, miten ei pidä yrittää miniatyyrikansan kukkarolle.
BONUS - polyyppi alkaa muotoutua:
http://www.lead-adventure.de/index.php?topic=56351.0
Mutta sekavahan tämä projekti on. Kun homma on tehty joustorahoitteiseksi, se olisi pitänyt alkuunsa suunnitella paljon paremmin, nyt mennään "sometimes you don't think about these things unless someone else asks" -mentaliteetilla. Käynee varoittavasta esimerkistä siitä, miten ei pidä yrittää miniatyyrikansan kukkarolle.
BONUS - polyyppi alkaa muotoutua:
http://www.lead-adventure.de/index.php?topic=56351.0
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
Äsken tapahtunutta: 12 ja 20 kilon stretchit päätettiin lisätä tarjoukseen siitä huolimatta, ettei niihin vielä oikeasti päästy. Hyvää: parantaa tarjousta ja ehkä madaltaa osallistumiskynnystä. Huonoa: seuraavat stretchit ovat (näillä näkymin) yhä entisillä paikoillaan eli lähin tavoiteltava raja on aika kaukana 23 tonnissa. Rumaa: taas kerran melkoista purkkaviritystä kun ei alkuperäinen systeemi pelannut. Ei sentäs tällä kertaa tarvinnut avata uusia tarjousnimikkeitä - eikä välttämättä olisi voitukaan koska diskien, postikulujen ja muun hulluuden sillisalaatti törähti IGG:n maksimimäärään.
En silti valita, kun nyt tuli itsellekin varmaa lisänappulaa. Viimeisen vuorokauden sisällä on taas tullut vähän tavallista enemmän kokonaan uusia tukijoita, vaikka nihkeää on yhä aiemmin mainittuihin miljoonastarttereihin nähden.
Uusin kuva on ihan kiva. Tämä se on hiton mystinen figugenre kun naiset napittavat paitansa asianmukaisesti ylös asti.

En silti valita, kun nyt tuli itsellekin varmaa lisänappulaa. Viimeisen vuorokauden sisällä on taas tullut vähän tavallista enemmän kokonaan uusia tukijoita, vaikka nihkeää on yhä aiemmin mainittuihin miljoonastarttereihin nähden.
Uusin kuva on ihan kiva. Tämä se on hiton mystinen figugenre kun naiset napittavat paitansa asianmukaisesti ylös asti.

Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Ei voi kun ihmetellä moista rappiota.Dolmot kirjoitti:Tämä se on hiton mystinen figugenre kun naiset napittavat paitansa asianmukaisesti ylös asti
Muuten, jollei RAFMin investigaattorit riitä tutkimaan lonkerolimanuljaskojen touhuja (tai heidän saapumistaa paikalle ei kerkiä odottaa), LAMilta saa apujoukkoja:
http://www.tabletopgamingnews.com/2013/07/29/76570/
Neljä päivää jäljellä, 14k kerätty. Aivan totaaliselta flopilta ollaan ehkä vältytty, mutta ei tämä silti kovin vahvalta näytä. Alkuperäisistä stretch-leveleistä on oikeasti saavutettu hädin tuskin yksi hassu. Tarjous on kasvanut nollatasostaan vain tekohengityksen verran. Viimeisten päivien trendi on vielä suuri mysteeri. Pienistä limited-tarjouksista huolimatta tässähän oli suuresti yksi ja sama, milloin hyppää mukaan - myöhempi parempi tiedon saannin kannalta. Paljon väkeä on varmasti vielä kyttäämässä, mutta ne jotka toivoivat 200 tonnin täyttymistä, eivät ole sitä saamassa kollektiivisen kyttäilyn takia.
Ei voi välttyä ajattelemasta, että vasta nyt järjestäjillä alkaa olla koossa se minimitaso tietoa ja osaamista mikä olisi pitänyt olla alussa, sis. mm. skulptaajien nimet, muutamat green-kuvat, tarkempi figulista, postikulujen yhdistyminen, nopean vastaajan palkinnot ja sitä rataa. Edeltävät neljä viikkoa ovat olleet lähinnä hapuilua, settien kasaamista lennosta ja vähemmän mairittelevan imagon kertymistä. Pari muutakin vastaavaa esimerkkiä tulee mieleen. Perustan kohta "ei näin" -jälkiviisasteluketjun indiestartereista.
Ennustan että tämäkin projektin päätössanoiksi tulee "this has been a learning experience for us". Onnekkaammilla se on koskenut vain toimitusaikataulun räjähtämistä D12 kuukaudella.
Ei voi välttyä ajattelemasta, että vasta nyt järjestäjillä alkaa olla koossa se minimitaso tietoa ja osaamista mikä olisi pitänyt olla alussa, sis. mm. skulptaajien nimet, muutamat green-kuvat, tarkempi figulista, postikulujen yhdistyminen, nopean vastaajan palkinnot ja sitä rataa. Edeltävät neljä viikkoa ovat olleet lähinnä hapuilua, settien kasaamista lennosta ja vähemmän mairittelevan imagon kertymistä. Pari muutakin vastaavaa esimerkkiä tulee mieleen. Perustan kohta "ei näin" -jälkiviisasteluketjun indiestartereista.
Ennustan että tämäkin projektin päätössanoiksi tulee "this has been a learning experience for us". Onnekkaammilla se on koskenut vain toimitusaikataulun räjähtämistä D12 kuukaudella.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Tämän projektin kamaa on näemä jo ihan kaupassa asti:
http://www.rafm.com/Merchant2/merchant. ... 7thEdition
http://www.rafm.com/Merchant2/merchant. ... 7thEdition
Ja sitten aletaan linjastoa laajentaa. Tällä kertaa kokeillaan KickStarterin puolella (alkaen 11.2):
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=659691647416164
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=659691647416164
Näin kerrotaan tapahtuvan. Mitähän tästä nyt ajattelisi. Edellinen IGG-satsi saatiin kyllä lähetettyä pääosin jo joulukuussa eli päälle puoli vuotta etuajassa. Harvinainen tapaus potkustarttimaailmassa, mutta eipä siihen paljon kertynyt tehtävääkään. Laiva ei ole vielä ehtinyt tänne asti, eli tina on vielä saamatta ja varmaan pysyykin siinä tilassa kun uusi statteri jo starttaa.
Hartaasti toivon, että uusi kampanja on valmisteltu vähän...ei, paljon entistä paremmin. RAFMin tulostaulu:
Kiva Nyarly kyllä...vaikka minulla taitaa jo olla 1-2 muuta versiota.
Hartaasti toivon, että uusi kampanja on valmisteltu vähän...ei, paljon entistä paremmin. RAFMin tulostaulu:
- Space 1889, loppuvuosi 2012, täysi floppi.
- Eka CoC, kesä 2013, tekohengittäen läpi yhdestä tai kahdesta maalista. "Eighty five white metal miniatures are very heavy for shipping purposes. They will mass about 2 Kilograms", juupa joo.
- Airship Pirates, loppuvuosi 2013, metsään.
Kiva Nyarly kyllä...vaikka minulla taitaa jo olla 1-2 muuta versiota.
Yleinen sairaus joukkoistamisaikana. Tosin tähän asti olen huomannut sen haittaavan lähinnä sellaisia, joiden KS/IGG-projektoidut tuotteet on menneet kuumille kiville.Dolmot kirjoitti:[K]auhea into puskea uutta kehiin kun ainoan toteutuneenkin suoritus on vielä vähän kesken. Moni on jo saattanut tehdä päätelmänsä
Onhan se ainakin hiukan erilainen kuin aikaisemmat "verikielet". Jotenkin hiukan sunnuntaiaamun piirretty -henkinen. Ei nyt ihan mikään My Little Cthulhu sentään vielä.Kiva Nyarly kyllä...vaikka minulla taitaa jo olla 1-2 muuta versiota.
Nyt käynnissä...ja eka 75 slotin erä halvinta hintaa meni jo ennen kuin ehdin huomata. Jotain on opittu?
Joo, tälle on nyt valittu oikea foorumi ja onhan Cthulhu & co. edelleen monia kiinnostava aihepiiri. Myös lähtöhinta on nyt laitettu niin alas, että venymaalit alkavat äkkiä paukkua, ja kukkaronnyörit kansalla höltyvät tunnetusti jokaisen paukun myötä.
Yhteensattumana kävin tänään hakemassa edellisen startterin paketin postista. Olin jo ehtinyt unohtaa, mitä diiliin ja extrapoimintoihin tarkalleen sisältyi. Ilmaisbonuksiakin lupailivat. Summittaisesti laskien löysin noin 35 pientä/keskikokoista figua, kolme selvästi isompaa lihaa ja yhden auton kuskeineen, käytännössä ilmaiseksi. Pitää vielä käydä uudelleen läpi, mitä ihan tarkalleen tuli hankittua tai saatua. Hyvän näköistä kamaa kyllä joten ei kaduta.
Se tosin selvisi jo, että vanhojen projektien ja näiden myötä minulla on jo iso prosentti uudesta Module Collector -setistä, eli tuskin tulee tartuttua ainakaan näillä tarjouksilla (ellei sitten joku paikallinen halua lunastaa duplikaatteja). New Stuff ja vähän lisä-insanitya voisi ehkä kelvatakin. Katsotaan...
Kirjoitushetkellä muuten collectorin halvinta leveliä on tarjolla yksi ja toiseksi halvinta neljä.
Se tosin selvisi jo, että vanhojen projektien ja näiden myötä minulla on jo iso prosentti uudesta Module Collector -setistä, eli tuskin tulee tartuttua ainakaan näillä tarjouksilla (ellei sitten joku paikallinen halua lunastaa duplikaatteja). New Stuff ja vähän lisä-insanitya voisi ehkä kelvatakin. Katsotaan...
Kirjoitushetkellä muuten collectorin halvinta leveliä on tarjolla yksi ja toiseksi halvinta neljä.
Pirskatti. Piti sitten tähänkin mennä osallistumaan (saa nähdä miten vaimo tämänkin asian ottaa). 3. moduleen ehdin vasta mukaan, mutta ei voi mitään.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Ha-hum...tänään tapahtui hannauksia, yksi halvimman mallin slotti oli tyrkyllä ja yksi asia johti toiseen...
En ole vielä ihan varma, haluanko näitä oikeasti, mutta ainahan tästä saa itsekin hannata. Katsotaan nyt, kertyykö extroja ja onko mitään hienoa. Alkaa kyllä pikemminkin tehdä mieli jotain kaupallisia lisäoptioita. Jäämme seuraamaan.
En ole vielä ihan varma, haluanko näitä oikeasti, mutta ainahan tästä saa itsekin hannata. Katsotaan nyt, kertyykö extroja ja onko mitään hienoa. Alkaa kyllä pikemminkin tehdä mieli jotain kaupallisia lisäoptioita. Jäämme seuraamaan.
Viime päivinä on nähty lähinnä villiä siksakkia. Tukijoita on tullut ja mennyt käytännössä samaa tahtia, ja summa on pysynyt 31k-alkuisena seilaten kumpaankin suuntaan jo erinäisiä päiviä. Samalla RAFM kyselee, mitä sen pitäisi tehdä erinäisten hirviöskulptien ja -luonnosten kanssa. Ihan kaikkea ei ilmeisesti vieläkään osattu miettiä valmiiksi.
Noh, tälläkin tasolla ja vaahterataalan kurssilla figulle jää hintaa alle kaksi euroa kipale (sis. postit), ja seassa on isoakin lihaa. Määrä OK, lajitelma ei minulle ihan optimi. Kannattaa muuten käydä vilkuilemassa silloin tällöin, koska halvempiakin kokoelmaslotteja vapautuu aina satunnaisesti hannausten myötä.
Tänään voisi vihdoin ottaa edelliset boksit työpöydälle ja pistää tinaa alustalle. Pitää siivota jonoa ennen kuin seuraavia aletaan toimittaa...
Noh, tälläkin tasolla ja vaahterataalan kurssilla figulle jää hintaa alle kaksi euroa kipale (sis. postit), ja seassa on isoakin lihaa. Määrä OK, lajitelma ei minulle ihan optimi. Kannattaa muuten käydä vilkuilemassa silloin tällöin, koska halvempiakin kokoelmaslotteja vapautuu aina satunnaisesti hannausten myötä.
Tänään voisi vihdoin ottaa edelliset boksit työpöydälle ja pistää tinaa alustalle. Pitää siivota jonoa ennen kuin seuraavia aletaan toimittaa...
Pari vuorokautta jäljellä, uutta innostumista vaihteeksi nähtävissä. Bonus-leveleitä viilattiin vaivihkaa hiukan suotuisammiksi. Joku lumimies irtosi jo, ja 36 tonnissa tulisi pari kivaa kalamiestä päälle suunnilleen joka diiliin. Vaikka pientä haparointia on vielä nähtävissä kampanjan muotoilussa ja mainostuksessa, on tämä mennyt selvästi viimekertaista paremmin. 200 tonnin tavoitteisiin päästäkseen RAFMin olisi kyllä syytä viettää vielä hetki enemmän suunnittelupöydän ääressä eikä vain startata kampanjaa toisen perään pelkkien summittaisten luonnosten voimalla.
Ehkäpä viimeinen monologi-bumppi, koska kampanja päättyy aamukuudelta meikäläistä aikaa. Vaikka viimeisintä päivitystä ei vielä ole virallisesti tehty, nyt pitäisi olla extrana tai optiona monen sortin kalamiestä, Shub-Niggurath ja ties mitä muuta. Melko hyviä diilejä on tarjolla sikäli kuin aihe kiinnostaa. Lisäksi on mahdollisuus ostaa lisäkappaleita irtofiguista hintaan $4/ihminen ja $9/mörkö. Tutut voivat ottaa yhteyttä jos huvittaa siipeillä samoihin postikuluihin toimitusaikataululla "joskus".
Halvimman sortin eli satasen modulejakin on vapaana juuri nyt.
Halvimman sortin eli satasen modulejakin on vapaana juuri nyt.
No satasen moduli tuli tosiaan hankittua, siinä sitten tullee lonkeroita kerrakseen.
Päivitykset:
Viime kesän IGG-roipe on kuulemma toimitettu. Osa raportoi saaneensa juuri, vihoviimeisistä en ole ihan varma. Omiani olen ehtinyt jo vähän maalaillakin.
Talven Kickstarterin skulptauspuolella kuulemma häärää itse Bob Olley. Hieno homma, koska välillä vähän arvelutti miehityksen taso. Nyt Bob toimittaa pilvipalveluja. Viime kuussa nähtiin tämmöinen vihannes nimimerkiltä George "Redshadows" jotain. Alex Nemes värkkäsi tutkijoita ja muuta.
Ja sokerina kakun pohjalla, RAFM uhkaa aloittaa uuden kickstarterin. Yksityiskohtia en tiedä, mutta kyllä näitä nyt piisaa.
Viime kesän IGG-roipe on kuulemma toimitettu. Osa raportoi saaneensa juuri, vihoviimeisistä en ole ihan varma. Omiani olen ehtinyt jo vähän maalaillakin.
Talven Kickstarterin skulptauspuolella kuulemma häärää itse Bob Olley. Hieno homma, koska välillä vähän arvelutti miehityksen taso. Nyt Bob toimittaa pilvipalveluja. Viime kuussa nähtiin tämmöinen vihannes nimimerkiltä George "Redshadows" jotain. Alex Nemes värkkäsi tutkijoita ja muuta.
Ja sokerina kakun pohjalla, RAFM uhkaa aloittaa uuden kickstarterin. Yksityiskohtia en tiedä, mutta kyllä näitä nyt piisaa.
Jaha. RAFMilta on rahat loppu.
"Jouluksi kotiin 2014" -toimituslupaus on nyt noin 16 kuukautta myöhässä, vaikka osa tukijoista ehtikin saada kevyemmät settinsä jo aiemmin. Marraskuun alussa luvattiin pakata ja lähettää loput viikossa. No, nyt kolkuttaa huhtikuu ovelle eli viikko on hiukan venähtänyt. Firma kertoo, että viimeiset isot lihat saatiin valettua, mutta penniäkään ei ole postitukseen. Nyt siellä kierretään hattu kourassa ja tarjotaan lisärahan maksajille välitöntä lähetystä. Kitsaammat saavat odottaa...siihen asti, että postimerkkirahaa löytyy jostain. Ei aika-arviota.
En tiedä, meneekö tämä enemmän traagisen vai koomisen puolelle. Helmikuussa 2014 kehuin, että "figulle jää hintaa alle kaksi euroa kipale (sis. postit), ja seassa on isoakin lihaa". Taas voidaan todeta, että jos jokin kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se luultavasti on. RAFMille tuli yllätyksenä, että kansainvälinen postitus maksaa. Ei sitä ihan kaikkea voi hoksata, jos on myynyt lyijyä vasta vuodesta 1977. Tähän koko episodiin tietysti mahtui hannaavia skulptaajia, valuongelmia, nousseita postimaksuja ja ties mitä. Silti tuli luvattua ehkä vähän liikaa.
Jään odottamaan. Eipä tässä mikään suuri hätä ole, kun edellistäkin satsia on yhä maalaamatta. Niin ja ostan tietysti muutenkin aina blisterin tai pari kun jostain sattuu kätevästi saamaan. Odotan silti kauhulla, paikkaako RAFM kassavajettaan ponzi-tyyliin lanseeraamalla taas uuden kickstarterin. Niin se näyttää edenneen viimeiset neljä vuotta.
"Jouluksi kotiin 2014" -toimituslupaus on nyt noin 16 kuukautta myöhässä, vaikka osa tukijoista ehtikin saada kevyemmät settinsä jo aiemmin. Marraskuun alussa luvattiin pakata ja lähettää loput viikossa. No, nyt kolkuttaa huhtikuu ovelle eli viikko on hiukan venähtänyt. Firma kertoo, että viimeiset isot lihat saatiin valettua, mutta penniäkään ei ole postitukseen. Nyt siellä kierretään hattu kourassa ja tarjotaan lisärahan maksajille välitöntä lähetystä. Kitsaammat saavat odottaa...siihen asti, että postimerkkirahaa löytyy jostain. Ei aika-arviota.
En tiedä, meneekö tämä enemmän traagisen vai koomisen puolelle. Helmikuussa 2014 kehuin, että "figulle jää hintaa alle kaksi euroa kipale (sis. postit), ja seassa on isoakin lihaa". Taas voidaan todeta, että jos jokin kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se luultavasti on. RAFMille tuli yllätyksenä, että kansainvälinen postitus maksaa. Ei sitä ihan kaikkea voi hoksata, jos on myynyt lyijyä vasta vuodesta 1977. Tähän koko episodiin tietysti mahtui hannaavia skulptaajia, valuongelmia, nousseita postimaksuja ja ties mitä. Silti tuli luvattua ehkä vähän liikaa.
Jään odottamaan. Eipä tässä mikään suuri hätä ole, kun edellistäkin satsia on yhä maalaamatta. Niin ja ostan tietysti muutenkin aina blisterin tai pari kun jostain sattuu kätevästi saamaan. Odotan silti kauhulla, paikkaako RAFM kassavajettaan ponzi-tyyliin lanseeraamalla taas uuden kickstarterin. Niin se näyttää edenneen viimeiset neljä vuotta.
No jos yhtään lohduttaa, niin kyllä ne figut ihan hienoja ovat...