Onko Picasso parempi kuin da Vinci?
Onko Monet'lla smoothimmat blendit kuin Kahlolla?
Suoraan sanottuna, minä en noissa kuvissa nähnyt mitään erityistä parantumista vaan pikemminkin eri tyyleillä tehtyjä figuja. Necronit toivat mieleeni Kevin Dallimoren tyylin.
Minusta taidetyylien asettaminen paremmuusjärjestykseen on idioottimaista. Kaikkien ei ole pakko pitää vaikka kubismista, mutta se ei tee siitä automaattisesti impressionismia huonompaa.
On myös vähän hassua läiskätä pöytään kuva ja pyytää parannusehdotuksia kertomatta mitä siinä on yritetty tehdä ja mikä on tekijän mielestä mennyt huonosti.
Loppukateettina minusta useita tyylejä ja tekniikoita hallitseva taiteilija on parempi kuin "yhden tempun poni", joka voi olla kehittänyt jonkun tekniikan huippuunsa mutta sitten kaikki työt ovat vain lisää sitä samaa, hohhoijaa...
Maalausta oppimassa
Re: Maalausta oppimassa
Jep osittain tottahan tuo on.
Olin itsekkin hämilläni kun showcase luokan voitti aivan toinen mitä itse aattelin, mutta minä kattelin vain tekniikka puolta, jonka rackhamin alchemisti olisi mennen tullen pessyt muut.
Siinäkin voittajalla oli täysin eri tekniikka maalata.
Olen huomannut ittessäni sellaisen ilmiön jo pienenä, kun joku pyysi minua piirtämään vaikkapa ihmisen kasvot (vaikkapa 5vuotiaana), kun sain ne valmiiksi ni nehän olivat täydelliset....
Olen ainakin itse täysin sokea omille virheilleni, jonka takia en kykene pyytämään tiettyä neuvoa. Tai jos itse ne näkisin, ni voisinhan minä korjata ne sitten samantien.
Sain esimerkiksi eräältä miespuoliselta maalaus-tuomarilta, hyvin rakentavaa palautetta mitä hän ainakin kaipaa chowcase luokassa, ja mitä puutteita oli ukkelissani.
Toivottavasti muittenkin luokkien osanottajat laittaisivat kuvia vaikkapa sotuun, koska en ite päässyt niin kauhian läheltä niitä kattelemaan, ja valaistuskin oli kohtalaisen huono tilassa.
Olin itsekkin hämilläni kun showcase luokan voitti aivan toinen mitä itse aattelin, mutta minä kattelin vain tekniikka puolta, jonka rackhamin alchemisti olisi mennen tullen pessyt muut.
Siinäkin voittajalla oli täysin eri tekniikka maalata.
Olen huomannut ittessäni sellaisen ilmiön jo pienenä, kun joku pyysi minua piirtämään vaikkapa ihmisen kasvot (vaikkapa 5vuotiaana), kun sain ne valmiiksi ni nehän olivat täydelliset....
Olen ainakin itse täysin sokea omille virheilleni, jonka takia en kykene pyytämään tiettyä neuvoa. Tai jos itse ne näkisin, ni voisinhan minä korjata ne sitten samantien.
Sain esimerkiksi eräältä miespuoliselta maalaus-tuomarilta, hyvin rakentavaa palautetta mitä hän ainakin kaipaa chowcase luokassa, ja mitä puutteita oli ukkelissani.
Toivottavasti muittenkin luokkien osanottajat laittaisivat kuvia vaikkapa sotuun, koska en ite päässyt niin kauhian läheltä niitä kattelemaan, ja valaistuskin oli kohtalaisen huono tilassa.
Taidekilpailut on myös toinen asia jota en todellakaan ymmärrä. Kilpaillaan kumpi on parempaa, suklaa vai salmiakki. Oujee...Shield85 kirjoitti: Olin itsekkin hämilläni kun showcase luokan voitti
//Mx
Aiheesta voisi painia vaikka koko loppu vuoden saamatta tulosta. Mutta minkätakia pidetään mitään aiheesseen liittyviä kisoja.
Onhan koko cool mini or not-sivu aivan turha tuolla aatteella, taikka postata tänne yhtään mitää nappien kuvii
Itse näen asian niin, että jannut ketkä laittaa kuvia maalauksistaan nettiin foorumeille taikka muualle, tahtovat kehittyä tekniikassaan taikka
tahtovat vangita tietyn fiiliksen miniatyyreihin, taikka saada palautetta ylipäätään työlleen, jota pakertanut monia tunteja. Moni tahtoo jotain tunnistusta työlleen.
Onhan se hullua maku asioista kiistellä, mutta itse koen arvostelun taikka kritiikin kannustavana, joka pitää tätä harrastustani voimissaan, ja yrittämään uutta.
Tämäkin on vähän salmiakki tai suklaa (tahtoo arvostelun maku asiasta tai sitten ei).
Onhan koko cool mini or not-sivu aivan turha tuolla aatteella, taikka postata tänne yhtään mitää nappien kuvii
Itse näen asian niin, että jannut ketkä laittaa kuvia maalauksistaan nettiin foorumeille taikka muualle, tahtovat kehittyä tekniikassaan taikka
tahtovat vangita tietyn fiiliksen miniatyyreihin, taikka saada palautetta ylipäätään työlleen, jota pakertanut monia tunteja. Moni tahtoo jotain tunnistusta työlleen.
Onhan se hullua maku asioista kiistellä, mutta itse koen arvostelun taikka kritiikin kannustavana, joka pitää tätä harrastustani voimissaan, ja yrittämään uutta.
Tämäkin on vähän salmiakki tai suklaa (tahtoo arvostelun maku asiasta tai sitten ei).
- Dr. Icchan
- Viesti:
Ne onkin mielipidekyselyitä :)maxxon kirjoitti:Taidekilpailut on myös toinen asia jota en todellakaan ymmärrä. Kilpaillaan kumpi on parempaa, suklaa vai salmiakki. Oujee...Shield85 kirjoitti: Olin itsekkin hämilläni kun showcase luokan voitti
"Anteeksi herra, pidättekö enemmän karpalolonkerosta vai kaktuslonkerosta?"
- Kdownunder
Näitä mielipidekyselyjä löytyy urheilun puolelta pilvin pimein, mutta toiset tykkää. Joten miksi ei...maxxon kirjoitti:Taidekilpailut on myös toinen asia jota en todellakaan ymmärrä. Kilpaillaan kumpi on parempaa, suklaa vai salmiakki. Oujee...Shield85 kirjoitti: Olin itsekkin hämilläni kun showcase luokan voitti
No en mä kyllä ymmärrä mitään urheilulajiakaan, jossa jaetaan tyylipisteitä. Jos hyppää pisimmälle niin sitten pitäisi voittaa ja sillä sipuli.Kdownunder kirjoitti: Näitä mielipidekyselyjä löytyy urheilun puolelta pilvin pimein, mutta toiset tykkää. Joten miksi ei...
Saahan sitä vaikka seisoa päällään jos tykkää. Minä vaan en sitä ymmärrä.
Mutta ei kyllä kukaan ole minulle onnistunut kattavasti selittämään, miten joku taideteos on objektiivisesti parempi kuin joku toinen taideteos. Subjektiivisesti kyllä, mutta miksi jonkun mielipide olisi validimpi kuin jonkun toisen?
Ja mitä CMoNiin tulee, se ei ole kilpailu vaan mielipidekysely (tai korkeintaan "popularity contest"). Mikä sinne postaavien ihmisten varsinainen motivaatio on, on minulle pieni mysteeri vaikka joku epäilys aiheesta onkin herännyt. Mutta siitä toiste lisää.
//Mx