Inouj kirjoitti:Shiwan, sun ynnäilyt on kyllä niin pielessä tän pelin suhteen että ei mitään rajaa.
Pelejä alle niin ehkä alat hahmottamaan jotain juttuja jossain vaiheessa.
Kokemusta kieltämättä tarvitaan lisää. Eniveis, en nyt löytänyt mitään sääntöä joka estää vihollista valtaamasta bunkkeria joka on tyhjä. Minun laskupääni sanoo että kun transportti liikkuu 12", sen sisältä kävellään 6" (ja vielä juostaan se d6 niin ollaan aika paljon lähempänä sitä tornia kuin transportilla joka liikkuu puolet tuosta. Käytännössä siis ollaan tilanteessa jossa siellä bastionissa tulee olemaan vihollisia ennen kuin omat ovat siellä. Paitsi tietenkin jos itse aloittaa ja ottaen huomioon että sen todennäköisyys on sitä 50% luokkaa niin ollaan aika isossa riskissä. Kaiken hyvän lisäksi nuo todennäköisesti pippuroivat ne muutamat hassut sankarini joilla olisi toivoa yrittää ehtiä sinne latoon sisään, ihan vaan koska voivat liikkua, juosta ja vielä ampua.
Jos Eldarit tuntuu Csm closis-yksiköille mahdottomilta vastustajilta, rakenna ampuva lista ja katso pärjääkö niillä sillä paremmin.
Olen tässä aikani pyöritellyt kaikenlaisia vaihtoehtoja, sellaisiakin jotka ovat reippaasti mukavuusalueen ulkopuolella. Joka kerta päädyn tilanteeseen jossa jokin alue toimii ja loput eivät. On aivan mahdollista saada tarpeeksi pyssyjä kentälle jos ei kiinnosta ottaa objektiiveja haltuun. On aivan mahdollista saada sellainen tasapaksu lista jolla normaalisti pelaan mutta joka ei pärjää millään osa-alueella ja on aivan mahdollista saada lähitaisteleva lista. Jälkimmäisellä kahdella ei käytännössä ole pärjäämisen edellytyksiä koska niin kovalta kuin yksittäinen marine paperilla näyttää, se panssari on melko yhdentekevä kun muistetaan millainen määrä ja minkä laatuista lyijyä siellä kentällä sinkoilee nimenomaan eldarien ollessa kyseessä.
Laskennallisesti ainoa teoriassa kestävä yksikkö mm. jonka sai kasaan inhimillisellä hinnalla olivat CSMarinet täydessä pakassa ja iconilla. Tämä ajatus kaatui kuitenkaan silkkaan S5+ aseiden sekä AP3 aseiden tulvaan ja siihen että kyseinen yksikkö on sekä kallis että kykenemätön reagoimaan yhtään mihinkään muuhun kuin perus jalkaväkeen. Sinne voisi tunkea sekaan pari isompaakin pyssyä, mutta niitä joissa on riskikartoituksessa järkeä on vain 1 per klöntti saatavilla.
Mutta joo, se, etten itse osaa vääntää listaa joka voisi toimia ei vielä tarkoita sitä ettei sellaista ole. Jos jollakin on vastaus kadonneen listan arvoitukseen niin ilolla otan sellaisen vastaan.
Ja tosiaan pöytäämme kaipaa lisä los-blokkia, impasablea mieluiten.
Eli korkeita umpinaisia rakennuksia tai kivimuodostelmia.
Täytyy ottaa asia käsittelyyn. Jonkin verran karsastan ajatusta siitä, että kentää pitää viilata vastustajaa vastaan jotta puntit saadaan tasan. Tämäkin on, mielestäni suunnitteluvirhe pelissä. Tuossakaan kun ei pelattu millään stadionin nurtsilla. Mutta joo, ei ne säännöt valittamalla muutu joten pitää tehdä kentästä sitten sellainen että pelit toimii molemmille.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.