"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

WHFB Liiga 4

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

El Capitan
Peliporukkavalvoja

Re: WHFB Liiga 4

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Hapidin kiinnostus magiavuoroa kohtaan on varmaan.... mielenkiintoisen kokoinen.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Tou84

Viesti Kirjoittaja Tou84 »

Syrja... VC rematch incoming... when can you make it?
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Vaikka heti tulevana sunnuntaina iltapäivästä...Voin tulla vuorostani sun luolaan, kun ilmeisesti pelipaikka kunnossa.

Edit. Tuli muita suunnitelmia lauantaille.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

joo ei siitä sen enempää. peli kaatu jälleen depotukseen tai sitten mun listassa ei vaan yksinkertasesti ollut mitään millä olisin pärjännyt niille huutajille. katseet kohti seuraavaa liigaa ja sen sääntövääntöä.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Mikä siinä depotuksessa on vaikeaa? Sillä mie vain utelen, että tuntuu olevan yleinen ongelma joidenkin kohdalla. Sen verta tärkeä osa peliä kuitenkin, että olisi kiva, jos me sen "osaavat" henkilöt voisivat siirtää tietonsa ja mielipiteensä ja kuvitelmansa eteenpäin.

Mutta niin ne rääkyjät. Ne ovat kaikille tykittömille kavereille hieman ongelma. Ld10 kupla auttaa puollustuksessa, mutta on silläkin rajansa. Toinen suoja on myös huomioida ranget depovaiheessa. Vihollinen on kuitenkin niin n0b0, että ei ota huomioon turvavälejä, mutta omalla depollaan vain takanurkan tienoille lento+kiljumisen ulottumattomiin kaikki super tärkeä, niin selviää edes sen ensimmäisen vuoron hengissä. Blowpipen kantaman ollessa "vain" 12", en ainakaan itse lähtisi ensimmäisenä liikkeelle vaan tasoittavalla tulisin ja hyökkäisin päin.

Paras keino tappaa ihan mitä tahansa VC:ltä ja TK:lta on keskittää tulitus yhteen yksikköön kerrallaan. T6 ja rege on kovat pojat ohitettavaksi, mutta onneksi on 20 poisonia/yksikkö tulossa kohti, että ei sen aivan mahdoton temppu pitäisi olla. Hyvällä lykyllä myös Ancient pistää muutaman kudin kohti.

Yksi ovela veto on myös hyvien lentopaikkojen estäminen. Koko pöytää ei onnistu Erkkikään tukkimaan, mutta aina löytyy joitain rakoja, joissa mokoma kiljuu vain irtopisteitä itselleen. Nyt tosin kun niitä on kaksi kappaletta, niin vähän vaikeampi keino käytettäväksi. Lähikseen sitä ei saa jalkaisin kuin Timewarpilla ja silläkin vain onnella. Keskittyisin muuhun armeijaan kun ei se peto kuitenkaan kuole pelin lopussa, jos se jäi henkiin ensimmäisillä vuoroilla.
- Sinitähti
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

El Capitan kirjoitti:Paras keino tappaa ihan mitä tahansa VC:ltä ja TK:lta on keskittää tulitus yhteen yksikköön kerrallaan. T6 ja rege on kovat pojat ohitettavaksi, mutta onneksi on 20 poisonia/yksikkö tulossa kohti, että ei sen aivan mahdoton temppu pitäisi olla. Hyvällä lykyllä myös Ancient pistää muutaman kudin kohti.
Se rege ei ole oikea rege. Se on vain 6+ save, eli ei mitään (Paitsi jos pelataan minua vastaan jolloin se on ihan kipeä save). Lisäksi mistä lähtien liskoilla on ollut ongelmia isojen monsujen kanssa? Sauruksia ei ne pelota ja ne hakkaa niitä kiitettävää tahtia rikki. Ne jotka ei mene Sauruksiin kiinni ammutaan pois Skinkeillä joiden poisoni ei välitä yhtään siitä T6:sesta.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

niin siis joo mullahan oli joku ajatuskatkos tota edellistä viestiä kirjoittaessani että minkä takia mä ihan oikeesti hävisin. mähän sain siis alotusheittoon +1 niin mitä tekee hapidi ku hän heittää sitten noppaa? no hapidi heittää saaatana tietenki sen ykkösen!!! no mitä tekee kaveri? hän heittää kakkosen. no mitä tekee super hapid ku heitetään toisen kerran noppaa? no hapidille tulee déja vu ja hän heittää ***** ykkösen!!
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Vaikka VC pelaajalla olisikin Hosti armeijassa, ei se tarkoita, että Stankki olisi hoidettu. Vaikka skinkki tavallaan ampuukin 24" päähän, ei se tarkoita, että jokainen vuoro päässään tykittämään. Vaikka ampujia ei löydykkään, on VC:llä kuitenkin keinoja niiden poisottamiseen kentältä kirkumisen, magic missilen tai vaikka chargen merkeissä.

Lisäksi, yksi yksikkö tekee sen 3 poisonia. Yhden haavan näistä regetetään siis, jos kaksi yksikköä yrittää kyseistä otusta tappaa. Tämän jälkeen yhdessä haavassa oleva kirkuja paraneekin täyteen.

Skinkki on kova, mutta on heilläkin rajansa. Saveton jättiläinen on ihan eri asia kuin scaly skinin omistama monsu tai paraneva paska.
- Sinitähti
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Hapid kirjoitti:niin siis joo mullahan oli joku ajatuskatkos tota edellistä viestiä kirjoittaessani että minkä takia mä ihan oikeesti hävisin. mähän sain siis alotusheittoon +1 niin mitä tekee hapidi ku hän heittää sitten noppaa? no hapidi heittää saaatana tietenki sen ykkösen!!! no mitä tekee kaveri? hän heittää kakkosen. no mitä tekee super hapid ku heitetään toisen kerran noppaa? no hapidille tulee déja vu ja hän heittää ***** ykkösen!!
Jos peli on siitä kiinni kuka saa ekan vuoron, niin ongelma on jossain muualla kuin nopassa.
El Capitan kirjoitti:Lisäksi, yksi yksikkö tekee sen 3 poisonia. Yhden haavan näistä regetetään siis, jos kaksi yksikköä yrittää kyseistä otusta tappaa. Tämän jälkeen yhdessä haavassa oleva kirkuja paraneekin täyteen.

Skinkki on kova, mutta on heilläkin rajansa. Saveton jättiläinen on ihan eri asia kuin scaly skinin omistama monsu tai paraneva paska.
Jos me mennään keskiarvoilla, niin miksi Terrorgheist savettaa 33 % osumista 16,6 % regenellään? Sitten tietysti vastustaja istuu kädet perseessä kun se Terrorgheist healataan tappiin.

Isot monsut ei ole mikään ongelma Liskoille.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Half-breed kirjoitti:
El Capitan kirjoitti:Lisäksi, yksi yksikkö tekee sen 3 poisonia. Yhden haavan näistä regetetään siis, jos kaksi yksikköä yrittää kyseistä otusta tappaa
Jos me mennään keskiarvoilla, niin miksi Terrorgheist savettaa 33 % osumista 16,6 % regenellään?
Vastasinko kysymykseen?
Sitten tietysti vastustaja istuu kädet perseessä kun se Terrorgheist healataan tappiin. Isot monsut ei ole mikään ongelma Liskoille.
Kaikkea ei voi dispellata vuoron aikana. Mikäli vastustaja sai myös aloittaa, kentällä ei ole paljoa enää sitä anti-monsua, jos on päätetty ensimmäisten vuorojen stradegiaksi poistaa mokomat pöydältä. En tiedä miten sinä pelaat tätä peliä, mutta minä mielummin yliarvioin kuin aliarvioin lohikäärmeen mahdin oli minulla kuinka paljon poisonia tahansa. Stegakin aiheuttaa päänvaivaa 2+ saveisine skinkkeineen.

Tähtipelaaja, Griffon ja kumppanit. Ne nyt on yks hailee. Saa mun puolesta olla koko kenttä pelkästään niistä. Kiinnosta yhtään.
- Sinitähti
Tou84

no depotus meni siihen malliin ettei kameleontit päässy uhkaamaan gheisteja vaikka olisivatkin saaneet sen ensimmäisen vuoron...

ja ekalla vuorolla on aika iso merkitys jos kaverilla on magic missileitä mitkä on tarkoitettu tuhoamaan kuolleiden kavereita (+d6)
jolloin sain ensimmäisellä vuorolla huutaa toisella gheistilla scoutit veka ja advanceta muulla armeijalla... eli ei tarvinnut keskittyä parantelemaan
haavoittuneita vaan sain vapaan liikkeen joka VC.lle on tärkeää, koska ampumista tässä armeijassa ei ole.

liskojen ekalla pientä liikuttelua ja uhkaavat blocki sudet joutuivat hautausmaalle (olikohan jäänyt traumoja viimepelistä)

VC:n toisella liikuttelua ja sain scrollin pois....

liskojen toka ja melkeen kaiki rahat ja taiat kiinni gheistiin... joka jäi 1 woundille... backlash oli toki 14 temppelikartilaista...

VC:n kolmas liikuttelua ja asemointia

liskojen 3:s ja gheisti saatiin hautuumaalle temppeli kaartin jämät buffattiin timewarppiin ja speed of lightiin, oikealla oleva iso saurusblocki sai phan suojelun

VC:n neljäs graveguardit marssivat tuuman päähän tästä temppelikaartijoukkoeesta... hapid ei tykännyt liikkeestä, ja ghoulit ja horrorit ottivat lähistelyä kummatkin eri isoihin blockeihin sauruksia (toinen vasemmalla ja toinen oikealla puolella kenttää) Gheisti löysi kivannäköisen kolon ja lenteli tuuman päähän stegadonista... taioissa ei kummempaa sain vuosien kirouksen ja ei muuta mainittavaa... gheisti huuteli stegadonin pelistä pois... closiksessa vääntöä puolin ja toisin

Liskojen 4... taika phasessa 12 noppaa ja ensin phan suojelu suruksiin ja sitten iso taikaohjus tuuman päässä oleviin graveihi... lopputuloksena 8 guardia ja miscast josta jäi jäljelle 1 saurus, Slanni, ja saurushero... closiksissa vääntöä... ei mainittavaa

VC:n 5 charge temppeli "boxiin" magiassa sain rerollit woundeihin ja en muistanut vuosien kirousta viime liskojen vuorolla... slannin kaatuessa ja saurusheron jouduttua overrunnin peli käteltiin...
syrja

Jaahas. Kohta mun epäkuolleet lähtee retkelle......vähän jännittää kuin käy...
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Kyä se siitä Jarkko! Tapa Joonaksen kenu, niin kaikki muut sulaa. Voittaja taktiikka!
- Sinitähti
Tou84

VC vs VC

18-2

eli Vampire Counts finaalissa

mallia Syrja

peli oli hyvä ja "tasainen" kunnes Syrja rikoi sopimusta ja meni auttamaan zombit vs zombit tappelussa omalla pikku
vampyyrillaan

ei vaan... peli kaatui omalta osalta yhteen huonoon vuoroon jolloin ei saanut tarvittavia taikoja läpi ja
Gheistit eivät huutaneet mitään...

JA OP noppataktiikka Feat. half-breed...
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Tjaa että syrjä nousi jälleen kerran sitten finaalipöytään... Perskeles, joudunko kaatamaan tuon pirulaisen siis toistamiseen jos finaaliin asti pääsen.
Tämä ei nyt ollenkaan sitten mennyt taktisten suunnitelmieni mukaan kun laskin että timon olisin finaalipöydässä kohdannut. Tykeillä olisi saanut gheistejä kutitella mukavasti.... Mutta ei niin ei...

Jaahas. Koskas antti ja henkka pelailee pelit niin päästään katsomaan selviytyykö empire finaaliin asti vai joku muu...
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Jep jep. Revanssi otettu ja finaali vastusta odotellaan...
Mutta joo peli oli tasaista kyttäystä pitkään. Annoin Timon lähteä hyökkäämään. Ja ite poikkeuksellisesti huikan passailin. Asetelmat oli kuitenkin sellaiset et gheistit ei uskaltaneet lähteä heti huuteluun. Olisivat sit tulleet mun suunnitelmien rangelle. Mutta tasaista vääntöä oli. Ehkä hiukan olin kokoajan johdolla. Mut se oli aika marginaalista. Tosiaan loppupuolella ensin epäonnistunut magia (mulla onnea mm 1 nopan dispellausta) ja geistit huusi ilmaa, ratkaisi pelin. Pääsin sitten omalla vuorollani chargeamaan toisen gheistin pois hexeillä ja toinen banshee huuteli toisen viimeiseen haavaan. Samalla sitten kenu+ghoulit chargesi kirouksen heikentämään guardiin (jossa oli molemmat vampit ja kenu) ja omapikkuvamppi samaan rykelmään (kylkeen). Kenu necron kuoleminen sulatteli sitten armeijaa kivasti. Ja timon vuorolla tiputettiin loput pari hassua guardia ja pikkuvampit. Jolloin loputkin rippeet sulipois ja se oli siinä.
Eli ratkaisu tapahtui siis kun yksimagia vuoro ei mennyt putkeen ja kun gheistit heti perään epäonnistuivat. Toisaalta itse en oikeastaan epäonnistunut missään. Mikä myös vaikutti tietty. 2 kiesillä meinasin taas jumittaa kenuni, kun kenun poppoo+ritarit tuhosivat yhteis chargessa Grypt horrorit. Toisaalta se ei haitannut kauheasti, kun passiivisella linjalla oltiin.
Okei olin epäurheilijamainen. Vein sitten pikkuvampin mukaan suureen zombi vs zombi taisteluun....:D Mutta skellujen suoritukseen olin myös tyytyväinen. Nakersivat vastustajan ghoulit pois! Riveissä on voimaa...Banshee siellä hiukan auttoi. Mut unohdin kyllä kerran huutaakin sillä.

Mutta nyt siis odotellaan toteutuuko "unelmani" ja saanko tehdä yhden jutun:D
Valmis ollaan finaaliin....pojat vauhtia...kuka uskaltaa tulla :D

Ja Ville sulla on vielämatkaa sinne finaaliin. Ja siitä ei tule niin helppoa kuin viimeksi....nyt on ensimmäistä kertaa tässä liigassa taktiikat hiottu
Runt

Ei mun finaali paikka ole kuin yhden pelin päässä ;) Tosin eipä ole kumpainenkaan vastus mikään itsestään selvyys, että voipi siinä huonostikkin käydä.
Viimeksi tosiaan meni itseltä aika kikkailuksi peli ja range mokasi takia ehkä voitinkin jopa sen pelin osittain. Saas nähdä keksiikö sitä finaali pöydässä jotain uusia kujeita jos sinne asti pääsen, helppo peli siitä ei ainakaan tule itselleni jos tieni sinne asti vie.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Tou84

Jep... no olin tyytyväinen sijoitukseeni liigassa (3-4) listalla jossa ei olut mitään kuin 4lvl maagi ja 2 gheistia

nyt voikin sitten alkaa jo paneutumaan tulevaan (1200) liigaan ja tekemällä kunnon listan kun tietää porukan tason
eli yllättävän kova oli pelaajien taso, joten armoa ei tulevilla kerroilla enää listan muodossa jaeta... kiitän ja kuittaan
Runt

Kerrottakoon että tuota 1200.pts ei sitte ole kiveen hakattu seuraavan liikan pistemääräksi. Mutta nyt kun näin moni tuota 1200.pts halajaa niin todennäköisesti siihen tullaan päätymään, katsotaan sitten mikä on niiden komppien laita.
Pelaillaan tämä liiga alta pois ja jatketaan rakentavaa keskustelua.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Onko Jarkko kirottu vai mikä on, kun mies aina löytyy finaalista?
- Sinitähti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”