"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

BMOP 4 - Äännestys

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

El Capitan
Peliporukkavalvoja

Re: BMOP 4 - Äännestys

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Kumpi tota Allua oikein enemmän ottaa päähän: Sijoitus vai säännöt? Ja ei, en kaipaa vastausta.

On muuten siistii nyt kun kerrankin jaksoi laittaa muutakin kuin perusvärit, heti nousi sijoitus. Ehkä ensi kerralla voisi yrittää samaaan tasoon.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

El Capitan kirjoitti:Kumpi tota Allua oikein enemmän ottaa päähän: Sijoitus vai säännöt? Ja ei, en kaipaa vastausta.
No sijoitus tietysti oli pettymys, kun tavoite oli korkeampi, mutta eniten ottaa silti päähän säännöt joista olen puhunut jo pitkään mutta mitään ei ole tehty. Nämä nykyiset säännöt eivät kuitenkaan toimi, kuten jo tässäkin ketjussa selitin, niin olisi hyvä korjata ne. Mutta eihän se sulle käy, sillä susta nykyiset säännöt toimivat ja mun mainitsemat pointit ei ole ongelma jos niitä ei kattele, poissa silmistä poissa mielestä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Jos me otetaan se sinun ehdotus, että työlle annetaan pisteitä 0-5:een, me aletaan tappelemaan siitä miksi mikäkin työ sai niinkin paljon pisteitä kuin sai. Vaikka kullekin pistemäärälle annettaisiin miten hyvä selitys tahansa mistä löytyy Rob Schnaideria ja Meri Tadiccia, sieltä puuttuu MacGyverit ja Hämikset ja kaikki muut asiat, mitkä oikeasti merkitsevät ja auttavat pisteytyksestä. Mikä on pelipöytätaso on niin iso kysymys, että siitä on mielipiteitä yhtä monta kuin on tekijää. Jarmo mm. varmaan nyt ainakin on varmaan sitä mieltä, että meidän kaikkien muiden työt ovat vasta aluillaan kun eivät sisällä mitään supersiistiä ja jännää mitä esim. hänen työnsä sisälsi.

Niin kauan kuin minussa henki pihisee, tulen vastustamaan niin kovalla äänellä, että huomenna ei kuulu pihahustakaan, systeemiä, jossa pisteitä saa vain TOP-3:t. Me voitaisiin koittaa suurempaa hajontaa tuossa pisteissä, että pisteitä kerätään tuplasti mitä nykyään, mutta muuttaako se yhtään mitään.

Jos muistan oikein, me joskus juteltiin tästä asiasta 200 sivun verran ilman mitään tulevaisuutta yhteisymmäryksestä. Vaikka miten siistiä olisikin, että päässään Joensuun ohitse viesteissä ja että sinulla olisi Sotussa kaikkien isoin post-count, me emme aloita keskustelemaan tästä uudestaan. Tiedät mitä odottaa ensi vuonna ja osallistu sen mukaan. Jos tämä kisa määrittelee sinulle millainen maalaaja olet ja jos aikomuksesi on laittaa CV:hen kohta, jossa kerrot jokaisen BMOPin sijoituksesi, niin tee niinkuin Palomäet ja split.

Vaihtelun vuoksi voitaisiin kuitenkin jossain vaiheessa koittaa jotain tosi häröä ja kysyn sitten Matilta, josko hän olisi kiinnostunut arvioimaan töitä.
- Sinitähti
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

siis mä sanon ny ihan rehellisesti että toi half breedin jousiampuja oli tosi huonosti maalattu, tai ei välttämättä huonosti mutta oli tuossa porukassa surkein. siis muovinen jousiampuja jossa on perusvärit ja muutama viiva jotka esittää highlighteja. jopa myllysen musikantti on niin paljon korkeemmalla että se räkii ton haltian päälle.

mä tiedän ettei mulla oo osaa eikä arpaa puhua koko täällä äänestyspuolella mitään koska olin niin laiska etten saanut omaa figuani valmiiksi asti. mutta mun oli pakko kirjottaa tänne koska mua otti niin paljon päähän ja silmiin ku mä luin noita itkukommentteja että miksi mun eavy metal team tasoinen ukkoni ei nyt voittanutkaan suurkaupunki porin suurta maalauskilpailua.

maalattujen figujen kuvat puhuu puolestaan ja jos oma figu ei edes kärkikolmikkoon yllä niin pitäisin vaan turpani kiinni.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Boogeyman

Viesti Kirjoittaja Boogeyman »

Hapid kirjoitti:siis mä sanon ny ihan rehellisesti että toi half breedin jousiampuja oli tosi huonosti maalattu, tai ei välttämättä huonosti mutta oli tuossa porukassa surkein.
Näin.
Halffis, ei millään hyvällä, mut noi highlightit ton haltian hameessa on ihan älyttömät. Korkeampaa sijaa et ansaitse. Lopeta itkeminen ja mene itteesi.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

siis siitä näkee että siellä alla on se dark angels green, sitte sä oot tehny siihen 1 layerin snot greenillä sitte sä oot pilannu sen jollaki scorpion greenillä sutasemalla vaan jotku viivat nopeesti. huh huh.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Kai minäkin voisin epäoikeutetusti sanoa figuista jotain. Ja siis nää on mun yltiönegatiiviset kärjistetyt mielipiteet.

Javrys - Figu on ihan pirun hienosti maalattu. Tuntuu pahalta kritisoida mitään, kun ei itse pääse samaan. Jos nyt nillittämisen ilosta on nillitettävä, niin pose on tosi etupainoinen, näyttää että kohta kippaa naamallee. Lisäksi perspuolen lippu on tosi kliininen. Näyttää, että se olisi käynyt kangaskaupassa ostoksilla ja leikannut siitä saksilla hienon hipsterilannevaatteen :) ehkä ylipäätäänkin mun makuun vähän kliininen meininki noin beastmaniksi. Miekka tosin on kipeen hieno.

Runt - Dipillä saa kyllä ihan kelpo jälkeä. Toisaalta, ei sillä voi olettaa pärjäävänsä kisoissa. Se on kuitenkin oikopolku.

El_Capitan - ei mulla oo mitään sanottavaa tästä, hyvin onnistunut.

Ookami_tez - nyt on vähän suttuinen jälki kyllä. Melko varmasti pystyisit parempaan.

Syrja - hieno se on

Half-Breed - vähän väriteema töksähtää. Tulee mieleen, että vähän väkisin koitettu saada joku oma väriteema ukolle tai armeijalle. Muuten musta ihan jees. Tossa on tuollaista sarjakuvamaisuutta mistä ihan diggaan, tosin noi highlightit on vähän liikaa.

Henkka1986 - en mää saanut näkyyn sun kuvaa kokonaan padilla :)
Kalat meni kotio...
Half-breed

El Capitan kirjoitti:Jos me otetaan se sinun ehdotus, että työlle annetaan pisteitä 0-5:een, me aletaan tappelemaan siitä miksi mikäkin työ sai niinkin paljon pisteitä kuin sai. Vaikka kullekin pistemäärälle annettaisiin miten hyvä selitys tahansa mistä löytyy Rob Schnaideria ja Meri Tadiccia, sieltä puuttuu MacGyverit ja Hämikset ja kaikki muut asiat, mitkä oikeasti merkitsevät ja auttavat pisteytyksestä. Mikä on pelipöytätaso on niin iso kysymys, että siitä on mielipiteitä yhtä monta kuin on tekijää. Jarmo mm. varmaan nyt ainakin on varmaan sitä mieltä, että meidän kaikkien muiden työt ovat vasta aluillaan kun eivät sisällä mitään supersiistiä ja jännää mitä esim. hänen työnsä sisälsi.
Paitsi että olen ehdottanut 1-10 taulukkoa samalla ohjenuoralla mitä CoolMiniorNot käyttää. CoolMiniorNotissa on vaikka kuinka paljon maalaajia puolesta toiseen ja silti heidän pisteytyksessään on järki. Tietty siellä on idiootteja mukana, mutta suuri määrä äänestäjiä lakaisee heidät pois. Meillä ei ole isoa äänestäjäjoukkoa joka korjaisi virheet pois, joten ainoa vaihtoehto on sääntöjen rukkaus kuntoon ja niiden tarkka noudattaminen.
Lisäksi miten muka nykyinen systeemi estää ihmisiä arvostelemasta figuja omilla kriteereillään? Runt suoraan sanoo ettei hän noudata sääntöjen ohjenuoraa vaan äänestää figuja omalla täysin rikkinäisellä metodillaan (Jotta Runt antaisi figulle täydet pojot on figun noudatettava tarkkaan hänen määräyksiään, eli toisinsanoen maalaajan on hypittävä juuri niistä renkaista joista Runt käskee. Muutoin tämä ei saa millään mahdollisuuksella täysiä pisteitä). Miten siis tämä systeemi takaa tasapuolisen kohtelun?
Lisäksi ongelmana on edelleen se että figut saavat liikaa pisteitä suhteessa toisiinsa. Kuten sanoin, niin tässä kisassa sinä sait 83 % Javyruksen pojoista, vaikka figusi ei todellakaan ollut lähelläkään 83 % Javyruksen figun tasosta. Figusi sai siis huomattavasti pisteitä yli sen mitä se ansaitsisi ja näin ero sinun ja Javyruksen välillä oli keinotekoisesti liian pieni. Toisin sanoen nykyinen systeemi laillistaa huijaamisen.
El Capitan kirjoitti:Niin kauan kuin minussa henki pihisee, tulen vastustamaan niin kovalla äänellä, että huomenna ei kuulu pihahustakaan, systeemiä, jossa pisteitä saa vain TOP-3:t. Me voitaisiin koittaa suurempaa hajontaa tuossa pisteissä, että pisteitä kerätään tuplasti mitä nykyään, mutta muuttaako se yhtään mitään.
Ja kuinka monesti olen sanonut, ettei tohon tarvi mennä. Kaikkien figujen arvostelu vain 1-10 asteikolla, niin kukaan ei jää nollille ja figujen pisteytykseen saa enemmän vapautta, jolloin tasapaksussa joukossa sieltä ei tarvi löytää sitä vähiten tasapaksua saamaan enemmän pisteitä mitä se ansaitsisi.
El Capitan kirjoitti:Jos muistan oikein, me joskus juteltiin tästä asiasta 200 sivun verran ilman mitään tulevaisuutta yhteisymmäryksestä. Vaikka miten siistiä olisikin, että päässään Joensuun ohitse viesteissä ja että sinulla olisi Sotussa kaikkien isoin post-count, me emme aloita keskustelemaan tästä uudestaan. Tiedät mitä odottaa ensi vuonna ja osallistu sen mukaan. Jos tämä kisa määrittelee sinulle millainen maalaaja olet ja jos aikomuksesi on laittaa CV:hen kohta, jossa kerrot jokaisen BMOPin sijoituksesi, niin tee niinkuin Palomäet ja split.
Ongelma on aina ollut siellä päässä ja sun monumentaalisessa kyvyssäsi missata metsät puilta. Kuten tässä olen jo pitkään sanonut, niin tässä systeemissä on aukkoja joista elefantti menee läpi, mutta susta ne ei ole mikään ongelma koska säännöt takaavat että kaikilla on kivaa eikä kellään ole suu mutrussa. Seuraavissa kisoissa äänestys f2f ja jätskiauto paikalle ettei kukaan mene pahalle mielelle?
El Capitan kirjoitti:Vaihtelun vuoksi voitaisiin kuitenkin jossain vaiheessa koittaa jotain tosi häröä ja kysyn sitten Matilta, josko hän olisi kiinnostunut arvioimaan töitä.
Tuokin systeemi on paljon parempi kuin tämä nykyinen. Silti soisin että äänestetään jatkossakin, kun ei tämä nyt niin vakava kisa ole.
Hapid kirjoitti:Porilainen porisee.
Palataan sitten aiheeseen kun sieltä löytyy jotain älykästä sanottavaa. Eritoten kannattaa havaita että olen sanonut sääntöjä paskaksi jo pitkään, enkä vain tämän kisan jälkeen.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Half-breed kirjoitti: Lisäksi ongelmana on edelleen se että figut saavat liikaa pisteitä suhteessa toisiinsa. Kuten sanoin, niin tässä kisassa sinä sait 83 % Javyruksen pojoista, vaikka figusi ei todellakaan ollut lähelläkään 83 % Javyruksen figun tasosta. Figusi sai siis huomattavasti pisteitä yli sen mitä se ansaitsisi ja näin ero sinun ja Javyruksen välillä oli keinotekoisesti liian pieni. Toisin sanoen nykyinen systeemi laillistaa huijaamisen.
Totta, mutta tässä ei kisata pisteistä vaan pelkästään järjestämisestä. On turha vinkua pisteitä, koska ihmiset eivät todellisuudessa jaa pisteitä vaan järjestysnumeroita.

Totuus on kuitenkin tämä: CMON-systeemiähän minäkin olen ehdottanut monesti, mutta silti teemme toisin, koska sinä ehdotit samaa ja sinä Half-Breed olet Suomen figuskenen syöpä ja suurimpia valtakunnallisia naurunaiheita, joten on ihan vain velvollisuutemme yhteiskuntaa kohtaan tehdä Porissa aivan kaiken juuri päinvastoin kuin sinä vikiset. Ei tässä ole kyse kisasta tämä on ihan vain henkilökohtaista.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

CMON- ja Galtsu-systeemi olisivat hyviä käytettäväksi, mutta miten niitä käyttää? Oli se sitten 1-2 tai 1-5 tai 1-äärettömään, ei niitä numeroita kukaan hallitse. Näin tutkimushaastattelijan työtä tehneenä numerot ovat niin syvältä sieltä jostain, mistä minkään ei koskaan pitäisi olla. Joku ajattelee niitä kouluarvosanoin, joku ajattelee omien mieltymyksensä mukaan ja kolmas sitten sanoo puhdasta kymppilinjaa, koska kaikki näyttävät kivalta. 1-10:iin mm. mikä on pelipöytätason pistemäärä? Mikä on pelipöytätaso? Mikä on Meri Tadic? Missä vaiheessa työ on vitosen alapuolella?

Ohjeet pisteytykselle löytyy, en vain nyt osaa sanoa miksen niitä tähän aiheeseen laittanut, mutta Ville on niitä koko ajan tuonut esille.
BMOP on kilpailu, jossa etsitään Porin parhainta miniatyyriä. Töitä tulisi arvioida niin henkilökohtaisten preferenssien perusteella kuin myös maalaustekniikoiden käytön ja työn muokkaamisen (konvauksen) perusteella. Työtä ei tulisi arvioida pelkästään yhteen asiaan huomiota kiinnittäen vaan katsomme kokonaisuutta. Kaikkea mitä näkyy alustasta suuren ja uljaan mestarityön lakin viimeiselle pikselille.

Mikäli et osaa päättää sijoitusta, hyvä nyrkkisääntö on ajatella työn vaativuutta, onko se sinun kopioitavissa, onko se yksinkertaisesti ja vaatimattomasti toteutettu. Mikäli vastaus on "Ei", on työ hieno ja parempi kuin sinun.
Pisteitä on myös jaettu jokaisena vuonna miten sattuu. Tänä vuonna mm. Ville kaikessa typeryydessään antoi minulle vähäiset pisteet kun muut antoivat minulle tarpeeksi pisteitä, että pääsin kakkoseksi kisassa. Hirtetäänkö hänet yhdessä siitä syystä, koska hän on niin dille?

F2F äännestystä kokeilimme ensimmäiset kaksi vuotta. Pinnistäppäs muistia miten niinä kertoina kävikään? Jos et muista, niin mie voin kertoa, että hiuksia revittiin päästä aikalailla. Taidettiinkohan vasta yli kuukauden jälkeen saapua äänestyspöydän äärelle ja silloinkin vain muutama kisailija pääsi osallistumaan. Tämä kuvaaminen on paljon parempi keino ja jos Jarkkokin siihen pystyy, pystyy kuka tahansa muukin.
...kun ei tämä nyt niin vakava kisa ole.
Miksi sitten käyttäydyt kuin elämäsi riippuisi voitosta?

Täällä alkaa olemaan pikku hiljaa aika kuuma. Pitäisiköhän sulkea palo-ovet ja ehkäistä tulen leviäminen?
- Sinitähti
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Kyllä sinäkin voisit vaihteeksi työsi tehdä joo.
Half-breed

Furinji kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:Lisäksi ongelmana on edelleen se että figut saavat liikaa pisteitä suhteessa toisiinsa. Kuten sanoin, niin tässä kisassa sinä sait 83 % Javyruksen pojoista, vaikka figusi ei todellakaan ollut lähelläkään 83 % Javyruksen figun tasosta. Figusi sai siis huomattavasti pisteitä yli sen mitä se ansaitsisi ja näin ero sinun ja Javyruksen välillä oli keinotekoisesti liian pieni. Toisin sanoen nykyinen systeemi laillistaa huijaamisen.
Totta, mutta tässä ei kisata pisteistä vaan pelkästään järjestämisestä. On turha vinkua pisteitä, koska ihmiset eivät todellisuudessa jaa pisteitä vaan järjestysnumeroita.
Jos katsotaan järjestysnumeroita, niin miksi sitten ne pisteet määrittelevät sijoituksen, eikä järjestysnumero? Eikö tässä tapauksessa olisi siis tarkoitus laskea jokaiselle työlle sen keskiarvoinen järjestysnumero ja tämän jälkeen asettaa ne tämän mukaiseen paremmuusjärjestykseen?
Furinji kirjoitti:Totuus on kuitenkin tämä: CMON-systeemiähän minäkin olen ehdottanut monesti, mutta silti teemme toisin, koska sinä ehdotit samaa ja sinä Half-Breed olet Suomen figuskenen syöpä ja suurimpia valtakunnallisia naurunaiheita, joten on ihan vain velvollisuutemme yhteiskuntaa kohtaan tehdä Porissa aivan kaiken juuri päinvastoin kuin sinä vikiset. Ei tässä ole kyse kisasta tämä on ihan vain henkilökohtaista.
Jos minä olen syöpä, niin en halua tietää mitä porilaiset ovat. Siellä kun tavataan olla käyttämättä kaikkea muualla hyväksi havaittua korjausta sääntöihin, eikä sääntöjen pahimpia kompastuskiviä edes noteerata olemassaoleviksi. Lisäksi jos hyvää systeemiä ei oteta mukaan sen ehdottajan takia, niin ongelma on muualla kuin sen ehdottajassa.
El Capitan kirjoitti:CMON- ja Galtsu-systeemi olisivat hyviä käytettäväksi, mutta miten niitä käyttää? Oli se sitten 1-2 tai 1-5 tai 1-äärettömään, ei niitä numeroita kukaan hallitse. Näin tutkimushaastattelijan työtä tehneenä numerot ovat niin syvältä sieltä jostain, mistä minkään ei koskaan pitäisi olla. Joku ajattelee niitä kouluarvosanoin, joku ajattelee omien mieltymyksensä mukaan ja kolmas sitten sanoo puhdasta kymppilinjaa, koska kaikki näyttävät kivalta. 1-10:iin mm. mikä on pelipöytätason pistemäärä? Mikä on pelipöytätaso? Mikä on Meri Tadic? Missä vaiheessa työ on vitosen alapuolella?
Tutkimushaastattelijana sinun pitäisi siis tuntea miten se numeroskaala saataisiin selväksi ihmisille. Selvästi näkyy ettet itsekkään tajunnut sitä. Katso jos sen skaalan selvittää hyvin, niin se skaala on helppo ymmärtää ja täten on helppoa sitten äänestää sen skaalan mukaisesti. Tässä ei siis tarvi kuin vain kopioida CMoN:in skaalan selitykset ja voilá. Lisäksi edelleen miten tässä ei muka ole tappelua siitä mikä figu on mitä tasoa? Tässähän ketjussakin on hyviä esimerkkejä siitä miten ihmiset suhtautuu toisten figuihin. Esmes oma idioottikoviksemme haukkui tässä ketjussa minun figuni vaikka ei itse edes saanut osallistuttua kisaan. Seuraava henkilö sitten heitti figusta positiivista palautetta. Henkilöillä siis on tälläkin systeemillä täysin eri käsitys mikä taso on mitä, joten sun on turha napista siitä miten tämä sun systeemi on täysin vailla sitä tappelua mikä on Meri Tadic ja mikä on Rob Schneider.
El Capitan kirjoitti:Ohjeet pisteytykselle löytyy, en vain nyt osaa sanoa miksen niitä tähän aiheeseen laittanut, mutta Ville on niitä koko ajan tuonut esille.
Joo nuo on ollu mukana ennenkin, mutta eipä eräät täällä noista ohjenuorista perusta. Lisäksi mikä estää lisäämästä tuohon sen saman "tää on pelipöytää, tää on parempaa"-asteikon mitä CMoN käyttää? Tällöin saadaan se selvennys siitä mikä on mitä sääntöihin ja voidaan siirtyä järkevään pisteytykseen.
Lisäksi kuten jo sanoin, nykyäänkin äänestyksessä on väkeä joilla on aivan omat kriteerit ja arviointitavat, joten miten tilanne muka on nyt täysin eri kuin jos ottaisimme CMoN:in pisteytyksen käyttöön?
El Capitan kirjoitti:Pisteitä on myös jaettu jokaisena vuonna miten sattuu. Tänä vuonna mm. Ville kaikessa typeryydessään antoi minulle vähäiset pisteet kun muut antoivat minulle tarpeeksi pisteitä, että pääsin kakkoseksi kisassa. Hirtetäänkö hänet yhdessä siitä syystä, koska hän on niin dille?
Ei. Ville ei missään välissä suoraan maininnut, että hän arvostelee figut oman pisteytyksensä mukaisesti joka tekee täysien pisteiden saamisen mahdottomaksi ellei siihen varautunut alusta pitäen.
El Capitan kirjoitti:F2F äännestystä kokeilimme ensimmäiset kaksi vuotta. Pinnistäppäs muistia miten niinä kertoina kävikään? Jos et muista, niin mie voin kertoa, että hiuksia revittiin päästä aikalailla. Taidettiinkohan vasta yli kuukauden jälkeen saapua äänestyspöydän äärelle ja silloinkin vain muutama kisailija pääsi osallistumaan. Tämä kuvaaminen on paljon parempi keino ja jos Jarkkokin siihen pystyy, pystyy kuka tahansa muukin.
Ensinnäkin en missään välissä puhunut f2f äänestyksen puolesta. Suosittelen siis oikeasti harjoittamaan sitä luetun ymmärtämistä.
El Capitan kirjoitti:
...kun ei tämä nyt niin vakava kisa ole.
Miksi sitten käyttäydyt kuin elämäsi riippuisi voitosta?
Olenko vaatinut tässä voittoa? Vaadin järkeä ja balanssia säännöissä oleviin ammottaviin aukkoihin.
El Capitan kirjoitti:Täällä alkaa olemaan pikku hiljaa aika kuuma. Pitäisiköhän sulkea palo-ovet ja ehkäistä tulen leviäminen?
Juu siitä vaan. Hautaa ongelma taas piiloon. Mitäs sitten teet kun tilaa haudata ongelmia ei enää ole ja ne ei enää pysy piilossa? Sittenhän vasta soppa on kasassa.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

El Capitan kirjoitti: Tämä kuvaaminen on paljon parempi keino ja jos Jarkkokin siihen pystyy, pystyy kuka tahansa muukin.
Täällä alkaa olemaan pikku hiljaa aika kuuma. Pitäisiköhän sulkea palo-ovet ja ehkäistä tulen leviäminen?
No mun kuvat on kyl...joo. millon keltasia millon mitäkin. Ens kerralla viel figuni johonkin fotosilmuseen ni katotaa. Mut kisa on ratki. Olematonta lässytystä enää. Miksei kukaan käytä energiaa, et puhuis figuista ja esim niiden kehitys ajatuksista. Et homma lukkoon ja tuonne arkistoon
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Half-breed

El Capitan kirjoitti:Tämä kuvaaminen on paljon parempi keino ja jos Jarkkokin siihen pystyy, pystyy kuka tahansa muukin.
Tämä jäi kommentoimatta, niin laitetaas nyt tästäkin.

Kuvaaminen on pääosin välinelaji, sillä paljon riippuu itse kamerasta ja kuvankäsittelysoftasta mitä väellä on. Kalliimmissa kameroissa on parempi värierotus sekä tarkkuus, niin tietysti niillä saa parempia kuvia aikaiseksi. Halvemmilla kameroilla taas ei saa niin hyvää jälkeä aikaiseksi. Lisäksi kuvien laatuun vaikuttaa myös kuvauspaikka, valaistus ja minkälaisessa tilassa kuvaa. Muistat kai minkälaista jälkeä koulukuvissa saatiin aikaiseksi kun paikalla oli ammattikuvaaja kaikilla vehkeillä?
Täten pelkällä halulla ei voi saada yhtä hyviä kuvia kuin hyvillä vehkeillä saa, joten kuvaus on välineurheilua (Ja myös tämänkin takia Runtin pisteytystapa on päin helvettiä, sillä erikseen kuvista pojojen antaminen pakottaa ihmiset joko ostamaan kunnon kamerakamat, tai sitten he eivät voi mitenkään saada täysiä pisteitä häneltä).

Tietty jos Anton haluat osoittaa minun olevan väärässä, niin todista pelkän halun riittävän ottamalla Javyruksen kuvien tasoisia kuvia sillä porukoiden vanhalla kameralla.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Halffi kyllä olen ilmoittanut millä perusteillä ääneni jaan aikoja sitten, joten kaikilla on ollut tasapuoliset asetelmat kilvassa. Eikä tuo äänestymallini capun laatimasta listasta juurikaan eroa (vaikka niin itsellesi uskotteletkin). Olisit kerrankin mies ja hyväksyisit asiat sellaisina kuin ne on, etkä itkisi vuodesta toiseen olemattomien asioiden takia. Ei tämä kuitenkaan mikään elämän ja kuoleman kysymys ole. Kameroista tai muusta laitteistosta ei jäänyt yhden kään kilpailijan pisteet kiinni, ei edes sinun pisteesi. Sain minäkin 1.p sijoituksia kilvassa mutta mitä sitten, jokaisella on oma näkemys siitä mikä on hyvin maalattu ja muokattu yms mitä BMoP figulta vaaditaan, ei tuollaista kannata ottaa henkilökohtaisesti.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Half-breed

Runt kirjoitti:Halffi kyllä olen ilmoittanut millä perusteillä ääneni jaan aikoja sitten, joten kaikilla on ollut tasapuoliset asetelmat kilvassa. Eikä tuo äänestymallini capun laatimasta listasta juurikaan eroa (vaikka niin itsellesi uskotteletkin). Olisit kerrankin mies ja hyväksyisit asiat sellaisina kuin ne on, etkä itkisi vuodesta toiseen olemattomien asioiden takia. Ei tämä kuitenkaan mikään elämän ja kuoleman kysymys ole. Kameroista tai muusta laitteistosta ei jäänyt yhden kään kilpailijan pisteet kiinni, ei edes sinun pisteesi. Sain minäkin 1.p sijoituksia kilvassa mutta mitä sitten, jokaisella on oma näkemys siitä mikä on hyvin maalattu ja muokattu yms mitä BMoP figulta vaaditaan, ei tuollaista kannata ottaa henkilökohtaisesti.
Tasapuoliset asemat?! Sanot aivan suoraan omassa viestissäsi, että jaat pisteitä epäreilusti: "Arvosteluni meni 50% maalaukselle ja 50% muulle toteutukselle." ja vielä myönnät, että tämä epäreiluus vaikutti väen sijoituksiin: "Maalauksessa moni figu pärjäsi mutta sitten oltiin unohdettu nähdä vaivaa viime metreillä kuten: Kollaasi, kuvien rajaus, kertomus itse figusta ja siitä mitä sille on tehty. Jälkimmäisessä arvosteluasteikossa muutama teos tipahti valitettavan alas, koska muutoin olisivat ansainneet paremman sijoituksen.". Toisinsanoen jos sinun arvosteluusi ei varaudu, niin sinulta ei voi mitenkään saada hyviä pisteitä. Osa ei osaa/kykene varautua sinuun ja toiset eivät halua hyppiä sinun hyppynarusi tahdissa. Täten arvostelusi ei ole millään lailla reilua, ellei homma ole heti alusta lähtien kaikilla tiedossa ja kaikki muutkin tuomarit käyttäisivät samoja kriteerejä. Koska näin ei kuitenkaan ole, niin tässä on varauduttava sinun arvosteluusi (Vaikka ko. figua ei haluaisi mennä sorkkimaan.) tai sitten saatava huonommat pisteet kuin sääntöjen pisteytys oikeuttaisi.

Ratakiskosta vääntääkseen: Gordon Ramsay ja Anton kisaavat siitä kumpi on parempi kokki. Sä oot tuomari ja teet listan kriteereistä jotka on 50 % ruoka 50 % turha paska (Ruoka pitää tarjota tietyltä lautaselta ja sulle on jäätävä puhumaan eikä antaa ruokarauhaa, ruuassa pitää olla sipulia vaikka se ei sopisi ruokaan jne.). Gordon haistattaa sun turhalle paskalle ja keskittyy tekemään hyvää ruokaa, hän saa täydet pisteet ruuasta mutta ei muuta, hänellä on siis 50 % pisteistä. Anton tekee syötävää ruokaa, mutta tanssii sun pillin tahtiin. Hän saa ruuasta 15 % ja turhasta täydet 50 %, eli hänellä on 65 % pojoista. Täten Anton kruunataan paremmaksi kokiksi kuin Gordon vain sen perusteella että hän tanssi sun pillin tahtiin.

Näet(te)kö mikä tässä on ongelmana?
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Half-breed kirjoitti:Näet(te)kö mikä tässä on ongelmana?
Rehellisesti sanoen mä en oo ees jaksanu lukea näitä kaikkia jaarituksia. Mut kyl tuo ongelma on hahmottunu jo aikoja sitten...ei mulla muuta. Koska tää menee kii?
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Ensi BMOPpiin sääntö, että Allu voittaa. Kaikki ovat tyytyväisiä.
- Sinitähti
Lukittu

Palaa sivulle “Pori”