"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

WM/H: NOT2013, Turku, 17.-18.8

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
TheEmu

Re: WM/H: NOT2013, Turku, 17.-18.8

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Maksaneita päivitetty tonne topicciin:

http://privateerpressforums.com/showthr ... h-and-18th

Muutki saa maksaa!
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Mä joudun peruu. Liian kova kilpailu parhaan minion pelaajan tittelistä. :(
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
TheEmu

attor kirjoitti:Mä joudun peruu. Liian kova kilpailu parhaan minion pelaajan tittelistä. :(
Semmost se on ku possut hyökkäs mukaan

Regards, Scissors. "
TheEmu

Notin maastoja roudataan perjantaina viideltä. Saa tulla auttamaan ja ehkäisemään TOn burnouttia!

Lauantain ja sunnuntain aikataulut tarkentuu lähempänä eventtiä (= maastoroudauksen yhteydessä pe) mutta luonnollisesti ennen ja jälkeen turnausta T-Talolla. Kaikki apu on enemmän kuin tervetullutta!

Regards, Scissors. "
TheEmu

Ollaan samin kanssa muuten mietiskelty josko kuvattais vähän pelejä notissa ja julkaisis juutuubissa. Sinänsä ois ihan kiva saada meidän metaa maailmalle (niinku meiän on ollu kiva katsoo jotain jenkkien pelejä). Mutta onko tää vähän epäotollinen aika julkaista kaikki WTCtechit maailmalle?

Regards, Scissors. "
Gorzag

Viesti Kirjoittaja Gorzag »

Mahtaisiko samaan aikaan paikan päällä 40k Apocalypsea pelaavalla kaverilla olla mahdollisuutta osallistua tuohon after partyyn? Maksaisin tietty sitten saman hinnan kun WM/Hordes pelaajat.

Muuten ois oikeastaan voinut tullakin pelaamaan masiinaa, mutta tajusin asian vähän turhan myöhään. Ja autolla oon joka tapauksessa liikkeellä, eli pääsen itse tulemaan paikalle Koroiseen jos/kun aikatauluissa on eroa (osoitteen tietty tarvitsen silloin).
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
TheEmu

Jos kestät kovaa masiinaläppää, pientä 40k-vittuilua ja alastonta Hermannia niin mikäettei. Katellaan vaikka paikanpäällä miten hyvin noi aikataulut osuu käytännössä yhteen mutta muistaakseni Lauri koitti laittaa niitä kovastikin sopimaan.

Kyllä sä tietty masiinaankin mahdut, vaikka listadeadlinet sun muut on menny, ettei 40khon joudu. Tietty jos armeija ei oo kunnossa tms niin ehkä sitten...

Regards, Scissors. "
Gorzag

Viesti Kirjoittaja Gorzag »

Enköhän mä kestä, tuskin se sen pahempaa on kuin Sipoossa. Pistän loput rahat Ordon tilille.

Taitaa olla suurin osa mun masiina figuista jo pakattuna tulevaa muuttoa varten, niin mä voin pysyä siellä 40k:ssa. Varmaan helpompi kaikille näin, kun ei tule ylimmääräistä säätöä kenellekään.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
-Emppu-
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja -Emppu- »

Joitain viime hetken ilmoituksia ja muutoksia. Kirjoittelin viestin ruotsalaisia varten englanniksi enkä jaksa enää suomentaa...
Some last minute changes to the menu: We will not be serving pizza at Koroinen because our other chef cannot make it. We will be replacing the pizza with an a mix of chips, chicken wings, hot dogs, sausage and other stuff from the grill.

A few things about Koroinen in general: Koroinen is one of the oldest farmhouses still left standing in Turku so it is actually a preservation site owned by the city of Turku. We are allowed to stay there because some old aquintances maintain the place and they trust us enough to let us have our after party there. So treat everything you see outside and inside with respect.

Other people will be using the house on Sunday so everyone will have to be outside by 0900 with the house in the condition it was before we got there.

The house next door is the caretakers home so no shouting is allowed outside or inside no matter how drunk you are. Also, use the toilet inside the house… The yard does not count as a toilet.

Please follow these rules so we can continue to have after parties at Koroinen. Thanks.
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

TheEmu kirjoitti:Ollaan samin kanssa muuten mietiskelty josko kuvattais vähän pelejä notissa ja julkaisis juutuubissa. Sinänsä ois ihan kiva saada meidän metaa maailmalle (niinku meiän on ollu kiva katsoo jotain jenkkien pelejä). Mutta onko tää vähän epäotollinen aika julkaista kaikki WTCtechit maailmalle?
Sopii. Voihan siinä toisena pelaajana olla Ruotsalainen, niin ei häviä kuin puolet omista techeistä maailmalle. Samalla keskustelukielestä tulee luontevasti englanti, mikä auttaa videon seuraamista (sikäli kun videolta sen puheen tulee taustahälystä erottamaan).
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

no kaiketi meillä suomessa on astetta vähemmän taustahälyä kun noissa isoissa jenkkki-coneissa, joten peleistä saa jop jotain selvääkin...
Aliquando Insanire Iucundum Est
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Nordic Open 2013 Pekonilla

Ensinnäkin pahoittelen raportin pituutta. Tiivistettynä voitin pari peliä tuurilla, hävisin pari ja välissä vedin kännit.
Lähetin listani NOTiin alun perin Khadorina, mutta Ropeconin jälkeen Teemun kannustamana totesin tarvitsevani jotain kilpailullisempaa. Viime turnaus kuukautta aiemmin possuilla antoi 3 voittoa vaikka otin vastustajan hevejä Carveriin ilman furya, unohdin hiilailla mindin casterkilliä tehneellä war hogilla ja skippasin vahingossa sunnuntain aamupelin. No, possujen etu on kuitenkin se, ettei listoissa ole hirveästi vaihtoehtoja joten ainakin teoriassa tiedän mitä omat napit voi tehdä.

Peli 1: Teppo Aro, Menoth
Pairingsien tultua esiin oltiin olin tietysti ihan innoissani. Teppo on kuulemma pelannut Meniiteillä parisen peliä ennenkin eikä pärjännyt ihan huonosti. Ehdotan Tepolle tasapelin sopimista että pääsen takaisin nukkumaan. Ei kelpaa. Valitsen Carverin ja vastaan tulee Kreoss3, jonka kortin lukemisesta mulla on hämärä mielikuva.
Teppo valitsi aloittamisen (mikä oli musta Ammunition Runissa aika outoa) ja mä koitan ekalla vuorolla heittää brigandeja blockkaamaan vengereiden tietä. Toisella puolella brigandir kaivautuu maahan suojaan vanquisherilta ja assaulttaan vengereitä kohti road hogin spraylla tehden kahteen niistä pari pistettä mutta jättäen kaikki henkiin.
Seuraavalla vuorolla multa kuolee possui kun vengerit impactaa brigandien läpi, mutta saa vaan muutaman kiinni petoihin niiden takana. Toisella puolella pari brigandia kuolee jonkun lightin ammuskeluun. Mun vuorolla mäihätän ihan naurettavasti. Carveri heittää mobilityn, battenin ja featin ja road hog chargaa lightin reunalla ja knockkaa sen boostatulla osumalla maahan kieltäen enlivenin ja syö sitten loputkin. Brigandit lopettaa objektiivin sillä puolella tappaen samalla itsensä objektiivin räjähdykseen. Saan petojani sitovan vengerit tapettua brigandeilla ja slaughterhousereilla, war hog toistaa chargehyökkäys knockin vanquisheriin ja paloittelee sen ja objektiivin jota gun boarikin oli pyssytänyt aiemmin. Objektiivin räjähtäessä Reckoner ottaa lämää (jonka tekemistä olin välttänyt enlivenin pelossa) ja liikkuu chargen päähän Carverista. Alan panikoida ja yritän ammuskella omiani saadakseni brinen carverin je reckonerin väliin, kunnes tuomari huomauttaa, ettei objektiivin posaus ole enemy attack ja reckoner siirtyy takaisin.
Kolmannella Reckoner ja Kreoss tappaa War Hogin ja vengerit rikkoo gun boarin spiritin ja mindin. Otan war hogin furyt talteen ja huokaisen helpotuksesta etten näköjään kuolekaan tällä vuorolla. Olisko Devout mennyt lyömään jäljellä olevaa Road hogia. Joka tapauksessa turpaan on tulossa, pedot on melkeen mennyttä ja pahasti rikki ja Kreoss on wreckissä, defenders wardilla ja vieressä vielä reckoner antamassa ashen veiliä. Brigandit ja bonegrinderit ei osu, mutta tuurilla sitä on ennenkin eletty. Carver heittää slaughterhousereihin quagmiren ja mobilttyn itseensä, kävelee 8 tuumaa ja ampuu Kreosta tuplabuustatulla pow 16 spraylla tehden hyvin myös damagea. Slaughterhouserit chargaavat (yksi kiinni kreossiin ja kaksi reckonerin alueella reachin päässä) ja eka kaveri osuu kutosella saaden kreossin aika loppuun, toinenkin (tarvitsee kasia kiitos powerful chargen ja quagmiren) osuu ja lopettaa Kreossin. Kukaan ei usko silmiään ja mä tanssin.

Ehkä puolessa välissä safkaa mun kädet lopettaa tärisemisen ja kuittaan krapulani Empun herkuilla. En mä valita siitä että turnauksissa tulee syötyä burgereita ja pizzaa yleensä pari päivää putkeen, mutta no, suosittelen kaikkia tulemaan tämmösiin turnauksiin ihan tän kokin takia. Myös Hermannin sahti maistuu mutta ajattelen joutuvani ajamaan auton yöpymispaikalle ja otan rauhallisesti.

Peli 2: Fredrik Söderman, Menoth
En oikeen tiennyt mitä odottaa, vastustajalla oli tuttu naama ja mun silmiin hyvät listat, arvelin oikein että harbya olis tulossa ja otin carverin. Vaihdan Slaughterhouserit ja bonegrinderit razorboareihin ja aloitan. Advance Movella, mobiltyllä ja rile+juoksu kombolla RaBot on melkeen AD erranteissa kiinni ja vastus joutuu kuluttamaan ekansa niiden poistoon, mutta fiittaa. Yksi selviää ja frenzyllä syö errantin.
Tokan alussa alan jo olla toiveikas matsista kun vastus jumiutuu razorboareihin täysin (ok ok, menetin toki 8 pistettä siinä mut possut hei.) ja kuluttaa fiittinsä ykkösellä. Koitan vähän liikutella kamoja valmiiksi (ja brine rikkoo spiritin ja mindin kaksikkoon tulleiden läpsyjen takia) mutta fiitti on kyllä liian paha enkä halua petojani erranttien kohteeksi liian kaukana brigandeista. Vastustaja etenee pyssytellen jotain mutta en joudu liikaan stressiin.
Seuraavalla oon liian kasassa sekä figuilla että henkisesti, laskeskelen saavani Brinen avatariin mutta tyhmäilyllä blockkaan sen ja koitan toisella puolella saada warhogilla crittiä enlivenattuun reckoneriin. Tällä kertaa ei onnistu mutta ihan kivasti tulee lämää ja road hogi on odottelemassa sen takana. Kuitenkin liikutan kaiken vielä enemmän kasaan ja muutenkin feilailen. Fredrik tappaa kaiken. En muista muuta kuin että mun zonelle jää pari brigandia tuleen ja sen zonella taitaa olla yks puolikuollut road hog tjsp.
Kun brigandit kuolee tuleen tajuan, etten saa metsän takaa zonelleni mitään mikä tarkoittaa että tyhjentämällä zonensa ensi vuorolla vastus voittaa. Yritän lähteä hakemaan kämppäävästä harpysta killiä tulella, mutten osu. Sitten käytän viikon siihen, että brine heittää harbya reckonerilla, osuttuani alan laskemaan, etten triplakutosillakaan tapa harbya. Triplakutoset tulee ansaitusti mutta kättelen ja kiitän tappiostani.

Peli 3: Tero Särkijärvi, Cryx
Molemmat nauraa nähdessään tän matchupin. Aika paljon oon Terpan Cryxiä vastaan pelaillu ja kerran muistan saaneeni ihan pelin aikaan ennen kuin tuli turpaan. Tajuan, etten voi ajaa autoa huomen aamulla kuitenkaan, joten haetaan oma pullo sahtia pöydän viereen. Nauran Rickardille että pelaan Midaksella tappion pois etten ole seuraavana päivänä lukittu pelaamaan sillä. Tero valitsee pDennyn ja mä aloitan toisen lasilliseni.
3 RaBoa ottaa advance moven ja mun vuorolla juoksen kaikki rabot niin pitkälle kun saan. Kaikki muukin juoksee. Tero tulee Dennyllä eteenpäin, crippling graspaa yhen rabon ja jää kolmeen. Satyksikset juoksentelee hajanaisesti ja tappaa pari raboa, nyssit reunalla samoin.
Koska fiittiä ei tullutkaan katson pöytää ja näen assasinaatiomahdollisuuden. Huonon kyllä, mutta ei auta kun Cryx vs. Possut. Midas etenee, curse ja calamity satyxiksiin enkä edes muista muuttaa corpsejani furyksi (ihan kuin 4 furya ois pelastanu mut). Gun boari ja bonegrinderit ammuskelee satyxiksia poies. Eka Road Hog assaulttaa dennyn, tarviten yhtätoista osumiseen ja damageen nopat -5. Boostaa, osuu ja tekee hyvin vielä lämää, toka road hog joutuu forceamaan speediä, mutta osuu ja tekee lämää. Denny on pinnassa ja tulessa. Koitan juosta slaugtereita midaksen eteen tietäen sen turhuuden dennyn fiitatessa ja vaihdan vuoron Terolle. Tero kieltäytyy heittämästä tulinoppaa ja juodaan lisää. Ehkä viisi minuuttia Teron kelloa kulutettuamme Tero heittää noppaa eikä saa tulta sammumaan. Heitän yli tarvitun kolmosen enkä lopeta hymyilyä seuraavaan tuntiin.
Road Hogien lisäksi kiitän Eetua, joka katseli vierestä ja kannusti possujen ’’melko varmaa’’ assasinaatiota. Tero jotain puhui 12% onnistumisesta mut hei se pelaaki cryxiä. Näillä taidoilla itteni näkeminen neljäntenä ekan päivän jälkeen oli aika siistiä. Lähdettiin jatkoille, joista Tero lähti vielä kotiin Espooseen kun tiesi mun liian leveän hymyn ja alkoholin vievän sen vielä syytteeseen. Sauna, alkoholi ja masiinaporukka oli jälleen kerran toimiva yhdistelmä. Ensi turnauksessa on tavoite saada makuupussi pois repusta eikä ottaa vain parin unia pöydän alla. Tää alkaa käydä aika väsyttäväks tavaks (Swinnish, Ropecon ja nyt NOT).

Peli 4: Viktor Larsson, Khador
Olin seurannut Viktorin maalausurakkaa ja jo etukäteen foorumeilla (36 IFPtä ja vlad3 tieri) koska molempia tierejä kiinnostais itekkin pelailla vaikkakin ehkä vähän eri kokoonpanoilla. Possuilla ei kuitenkaan oikein ole tarpeeksi vastauksia listoihin. Tyhmäilin ja valitsin Midaksen battle lustia varten (no Carver jäi sent’’n viimeiseen peliin) vaikka Midas ei niin masiinaa vastaan tykkääkkään pelailla. Viktor päätti pelata Butcheria IFPeillä, vaikka se lukitsikin hänet vladiin vikaan peliin (joka muuten oli legioonaa vastaan, kyllä varmaan harmitti).
Ekalla vuorolla juoksin razorboareja ja jätin muuta kamaa niin, että tiesin että juoksemalla Viktor sais yhet piket molempiin heveihini, jotka poistamalla saisin 3 aimattua sprayta. Taktiikkani toimi, mutta spreit oli täysin hyödyttömiä. Vaikka Midas hex blastasi iron fleshin pois, tarvitsin kutosia ja osuin toisella possulla kahteen neljästä ja toisella ensin 1 neljästä (johon buustasin) ja tokalla yhteen jäljellä olevasta kolmesta. Gun boar tappoi kanssa 2. Eli kulutin parhaan vuoroni tappamaan 3 ifpiä ja sytyttämään yhden tuleen joka sekin sammui. Vastus otti kaiken irti, chargaili Ifpejä ja jätti Devastaattoreilleen charge linjat (Itse en olisi kyllä avannut devastaattoreita kun oli edellä atritiossa ja mä en niitä oikein pysty rikkomaan jos ne on kiinni) tappoi ihan oksti kamaa rain of deatheillä, mutta kelasin mulla menevän edelleen ihan hyvin.
Tapoin devastaattorit Midaksella (koska tyhmäilin, olisin saanut sen aika varmasti Bone Swarmillakin) ja jätin midaksen avoimeksi casterkillille, sain myös lisää ifpejä tapettua. Omallaan viktor jatkoi grindiä mutta jätti caster killin väliin. Butcher tappoi jonkun 3 modelia ja objektiivin hyvällä obliteraatiolla.
Kattelin, että jos liikun, tapan yhen ifpin ja hexblastaan toisen, saan 2 road hogia fiitattua sen etulinjan taakse engageemattomina aimaamaan ja tappamaan kolme ifpiä saisin kolme battlelustattua slaughterhouseria kiinni. Säädän tätä viikon ja feilaan hex blastin, todetaan että saan mahtumaan vaan yhen road hogin. Fiittaan sen paikalleen ja rupeen miettimään saisinko yhden razorboarin sinne tappamaan failattua hexblastia kunnes viktor sanoo et ’’kai sä muistat et great beareil on 360 LOS?’’ fiitattua possua ei engageekkaan enää 1 vaan 3 modelia josta voisin saada hengiltä yhden. Kättelen ja kiitän suunnattoman vittuuntuneena itteeni, kuitenkin oon pelannut enemmän pelejä khadorilla great beareilla kuin possuilla yhteensä.

Peli 5: Robin Andersson, Skorne
Olin tässä vaiheessa 2-2, mutta niin oli vieressä vittuileva Ruotsin minion ylpeys Rickardikin. Arvelin SOS:ini riittävän Rickardin ohi, mutta tää peli olis siis voitettava todistaakseni possujen olevan parempia kun krokot, Suomen olevan parempi kun Ruotsi ja olevani parempi pelaaja kun joku kasuaali Riksu. Vastustajalla oli vain yksi lista (Rasheth tier 4). Joudun miettimään omaa listaa aika pitkään, koska tää olis Midakselle tosi hyvä matchup mutta pelaan ite Carveria mielestäni paljon paremmin. Lopuksi otin Carverin ihan fiiliksen pohjalta.

Saan taas aloittaa ja kaikki pedot juoksee maksimia Brigandien pelätessä Cannoneerin tykkiä ja kaivautuessa maahan. Vastustaja etenee kanssa, mutta vähän ampumisensa kanssa teki muutamia pinnoja toiseen road hogiin ja heitti carnivoren krokoihin ja kulutti johonkin 3 lisää furya. Sitten Robin käveli muutaman bone grinderin Rashethin eteen.
Ok. Mittailen, totean että saan speediä forceemalla ja mobilityllä Road Hogin Rashettiin kiinni. Gun boar poistaa bone grinderit, brigandit ampuu ja bone grideri heittää nuolensa. Rasheth ottaa lämää ja jää johonki 9 pinnaan. Fiitin kanssa lyön road hogilla 3d6 suoraan sisään, mutta saan Rashettiin vain 4 hyökkäystä ja assaultin. Assault osuu, heitän nelosen damageen. Rasheth 7 pinnassa, enää tarvii heittää 4 nelosta putkeen osumiseen ja 7 kolmella nopalla niin voitan pelin. Kolmas feilaa. Muut tekee ihan hyvin lämää joka transferoidaan ympäriinsä, saan slaughter housereita kiinni norsuun mutta tuplaykköset osumaan yhdellä meina että bronzeback säilyy hengissä vaikka se ottikin isoimman transferin. Tuli jättää Rashethin pinnaan. Robin fiittaa ja Carnivoren, bloodmarkin ja featin avulla tappaa Road Hogit aika triviaalisti. Myös muutamia infantrymodeleita kuolee ja Rasheth healaa jotain 12 pinnaa ja jää 2 furyyn.
Totean että atritiolla taas häviäisin. Gun boar, yksi krokon freestrikestä selviävä brigandi ja bonegrinderit heittää Rashetiin vähän läpsyä ja rasheth jää yhteen transferiin. Carver heittää mobilityn ja kävelee 8 ja ampuu rashethia kahdesti jättäen sen pinnaan ja tuleen. Koitan vielä saada Rorshin ampumaan mutta oon liian kaukana. Robin aloittaa vuoronsa mutta ei saa tulta sammumaan ja kuolee tuleen.

Loppujen lopuksi tulos 3-2 ja kun ekan tappionikin aiheuttanut ruotsalainen häviää pelinsä vasta finaalissa Jaakkoa vastaan riittää SOS:ini sijalle 9. Ottaen huomioon pelaajamäärän (ja erityisesti mielestäni aika kovan tason) on tämä helposti paras turnaustulokseni tähän mennessä. Eikä siihen tarvittu kuin vähän tuuria ja paljon pekonia. Palkintojen jaossa tulee vielä yllätys kun ilmeisesti Rickardin krokojen ja Hermannin legioonan maalauspalkintokasoihin kyllästyneet kanssapelaajat äänestävät mäkkärinkeltaiseen pukeutuneet possuni maalauspalkinnon arvoisiksi.

Kiitokset turnauksesta turnausjärjestäjälle, jos turnauspaikka olikin toimiva oli jatkopaikka kuitenkin viikonlopun ehdoton kohokohta (No ehkä Teron ilme ennenkuin se suostu heittään tuliheittoaan). Kiitokset myös vastustajille, Continuous Firelle (joka piti vastustajien kasteri lämpimänä), Empulle (joka piti ruoan lämpimänä ja kokkauksestaan aivan liian vähän meteliä) ja Hermannille (jonka juomatarjoilu ja saunottaminen piti mut lämpimänä).
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Kiitokset pääjärjestäjä Teemulle. Turnaus meni tosi sulavasti, kaikki oli selkeää ja toimi!

Empulle myös iso kiitos häsäämisestä, koko ajan se pyöri siellä nurkissa ja piti huollon kunnossa. Jatkoilla näytti menevän alkuilta keittiön puolella, toivon, että ei liikaa hajoillut siihen. Kaikki varmasti arvosti, vaikka keskittyivätkin taas muihin juttuihin siellä jatkoilla.

Kiitos myös Samulle kyydistä, että pääsin kattomaan meidän potilasta, jonka case ei loppujen lopuksi ollut niin paha kuin miltä kuulosti (mutta pääsinpähän pakoon H_P:tä hyvällä verukkeella).

H-P:lle kiitos kamojen kuskauksesta Helsinkiin, vahvasta esiintymisestä meidän lastenkutsuilla, kun se kärräsi sinne 12 casea kaljaa (ja oli kuulemma niin väsynyt ettei voinut jäädä kakulle..) ja mun nöyryyttämisestä. Pitäisi varmaan alkaa pelata jotain kilpailullista faktiota. Eihän jollain cryxillä nyt voi edes tehdä hyvää listaa possuja vastaan.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Ihme_apina

Viesti Kirjoittaja Ihme_apina »

GreenMeanie kirjoitti:Palkintojen jaossa tulee vielä yllätys kun ilmeisesti Rickardin krokojen ja Hermannin legioonan maalauspalkintokasoihin kyllästyneet kanssapelaajat äänestävät mäkkärinkeltaiseen pukeutuneet possuni maalauspalkinnon arvoisiksi.[/b]
Mun legioonathan ei oo koskaan voittanu mitään maalauspalkintoo OETCn ryhmäpalkinnon lisäks...
Mut ei silti, kivoi niist sun possuist on tullu.
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
TheEmu

Regards, Scissors. "
Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo »

Loistava tapahtuma, suurkiitokset järjestäjille ja osaallistujille, alla svenskar medräknade.

Meikäläisen pelikokemukset tiivistettynä: Turpaan tuli mutta silti jäi olo etten ole koskaan pelannut yhtä hyvin. Aika hassua miten masiinassa voi käydä niin:

PELI 1: vs Protectorate (Adam Albiin)

The Harbinger of Menoth - WJ: +5
- Reckoner - PC: 8
- Devout - PC: 5
The Covenant of Menoth - PC: 2
Vassal of Menoth - PC: 2
Rhupert Carvolo, Piper of Ord - PC: 2
Wrack - PC: 1
Choir of Menoth - Leader & 3 Grunts: 2
Exemplar Errants - Leader and 9 Grunts: 8
- Exemplar Errant Officer & Standard - Exemplar Errant Officer & Standard 2
Holy Zealots - Leader and 9 Grunts: 6
- Monolith Bearer - Monolith Bearer 2
Visgoth Juviah Rhoven & Honor Guard - Rhoven, Gius, and Cassian: 4

Specialists:
Redeemer - PC: 6
Lady Aiyana & Master Holt - Lady Aiyanna & Master Holt: 4

Eka peli ja heti Harppi päin naamaa. Näin se homma etenee... vastustaja heittää wrakit ja devoutin pois ja ottaa redeemerin. Itse koen, että Aiyanan magiat on meniittejä vastaan must, ja näin ollen griffin saa potkut.

Voitan aloitusheiton ja luonnollisesti menen ensin. Mage hunterit juoksee eteenpäin ja levittäytyvät Kaelyssan heittäessa kaiken maailman upkeepit pälle pakottaakeen Harpin purifikoimaan. En oikeastaan tiiä miksi, kai se on kiva et sillä olis sit vähän vähemmän fokusta päällä vaikka armeijaani se vastustajan fokus harvemmin kiinnostaa. Kaelyssa fiittaa. Vastapalloksi Harppi sitten purifikoi ja heittää oman fiittinsä. Redeemeri paukuttaa kolme ammusta kohti linjaani ja onnekkaat skatterit poistavat pelistä Eiryksen, assassinin ja kourallisen mage huntereita. Dääm.

Phoenixi menee eteenpäin ja yrittää ampua ihmisiä pois laudalta, jotka ei kummiskaan tottele koska kirja, rubertin säkkipilli, harbringer ja self sacrafize ja greater destiny. Ärsyttää. Kaelyssa backslashää Reconerin ja Aiyanan antaa strike forcelle maagiset atackit ja yritän naputtaa pari pinnaa Harbringeriin. Kai se muutaman ottikin mutta fiitti esti aika tehokkaasti minkään merkittävän saavuttamisen. Ruotsalainen vastaa raskaan sarjan grindauksella. Avatari kävelee objectiivini luokse ja jysäyttää sen komeasti pois. Objectiven räjähtäessä neljä infiltraattoria kuolee kanssa (en tajunnut että tässä skenussa oli ne räjähtävät objectiven, dääääm....) ja tienkin eloon jäävät panikoivat....

Seuraavat pari vuoroa grindattiin sitten puolin ja toisin mutta jään pahasti jälkeen atritiossa, avatari kävelee uhrilta toiselle enkä pysty mitenkään estämään sitä. Harby on kaukana tyytyväisenä ja parantelee itseään sitä mukaan miten saan häntä vahingoitettua backsläshillä ja martyrdomilla. Saan jotenkin taisteltua itselleni pari kontrollipinnaa ja huomaan että armeijamme kiertelevät toisiaan myötäpäivää. Ajattelen että tästä saattaisi vielä tulla jotain jos saan pidettyä Kaelyssan kaukana avatarista ja pääsisin lähelle Harbyä. Siitä ei kuitenkaan tule mitään vaan Avatari tulee lähelle ja gasettaa. Olisin hävinnyt varmasti ensi vuorolla mutta vastustaja saa dominoiduttua alueita ja voittaa skenaariolla 5-2 ennen kuin niin ehtii käydä.

PELI 2: vs Skorne (Emilio Miranda)

Kaverin nettinimen valistamana löysin hänen listansa:
Dominar Rasheth
*Basilisk Krea
*Bronzeback Titan
*Titan Gladiator
*Titan Sentry
Cataphract Arcuarii (Leader and 5 Grunts)
Paingiver Task Master
Gatormen Posse (Leader and 4 Grunts)
Paingiver Beast Handlers (Leader and 3 Grunts)
Swamp Gobber Bellows Crew (Leader and 1 Grunt)
Agonizer
Agonizer

Bonuses: Cheaper Titans, additional FA on Agonizers, Gatormen gain +2 SPD during first round, Agonizers start with 3 fury points, deployment zone is extended by 2”

Ensimmäinen kerta kun tuli skorne vastaan! Olin kyllä vähän pettynyt ettei tullut Molik Karnia, olisin halunnut kokea miltä tuntuu ottaa se naamalle kun oon kuullu niin paljon juttuja siitä... nyt en kyllä pysty pitämään Skornea juuri minään....

Päätin jättää Aiyanan ja Holtin pois koska olen huomannut että heidän kanssaan tunnun vain häviävän pelejä, kun taas griffini näyttää olevan aina hyvä. Taikauskoista, mutta katotaan mitä käy. Hävisin aluitusheiton ja vastustaja päättää mennä esin. Valitsen kukkulallisen puolen koska elevaatio on kivaa. Skorne lähtee mönkimään eteenpäin ja kaikenlaisia animuksia ja loitsuja lentää puolin ja toisin ja putoan heti kärryiltä. Omalla vuorollani totean että posse on tapettava, ja että Rashek tai mikä nyt onkaan on helppo kohde mage huntereille ja muille että sitä on pommitettava kaikella mitä on niin ehkä saan pedotkin pois. Lähetän strike forcen gatormaneja vastaan koska POW 10 nuolet on paras mahollisuuteni pudottaa ne unjieldingin vuoksi. Myrmidoneja tarvitaan norsuja vastaan. Nopat ovat suosiollisia ja saan yhden heti hengiltä ja toisen tiputettua 3 pinnaan... mikä on helppo viimeistellä PRIME Eiryksen death boltilla <3 Kaelyssa fiittaa.

Seuraavalla vuorolla huomaan ilokseni ettei ruotsalainen vastustajani on yhtä kokematon Kaea vastaan kun minä skornea. Mistä tiedän? Koska mun fiittini pilasi hänen kaikki suunnitelmat. Hän halusi selvästi rynnäköidä suunnilleen kaikella muttei pystynyt, joten hän tyytyi hannaamaan ja yrittämään ampua sillä mitä oli, mikä ei tietenkään osunut koska koko armeijani oli stealthissa. Vastustaja hajoaa niin pahasti että fiittaa defensiivisesti. Joukkoni menettävät 2 strenaa, mutta se tuntuu paljon vähemmän kun mitä 2 DEFfiä olisi. Saan siis toisen vuoron alpha strikeä kuin ilmaiseksi. Infiltraattorit rynnäköivät oikeassa skornen med baseja ja tappavat pari strena debuffista huolimatta (kiitos Skyrah että annoit infiltraattoreillemme kaksi attakia ja tuliset nopat). Strike force jatkaa possea vastaan siitä mihin jäi. Yksi gatormain ei vain suostu kuolemaan toughin takia joten alkoi ottaa päähän ja puolessa välissä vaihdoin maalitaulua Skornen supporttiin. Toughin antaja ja pari ruoskamiestä pudotettiin (kiitos Skyrah että annoit strikeforcellemme phantom seekerin johon kaikki vastustajani hajoavat). Eiryss viimeistelee toisen possunsa ja Griffini rynnäköi arcanistien pumppaamana viimeistelemään limaiset liskot... yhtä lukuunottamatta joka yhden vuoron aikana onnistui neljässä tai viidessä toughissa. Tämä possu oli tietenkin alueellani joten en päässyt dominoimaan sitä, mutta jaskani saivat ammuttua vastustajan objectiven tuusan nuuskaksi.

Fiittini on ohi, ja Skorne saa vihdoin vastahyökkäyksensä. Keihäällä varustettu hirviö ja Bronzebäkki tuhoavat phoenixin ja naarmuttvat bansheetä. Sammakot tekevät jotain paralyysitemppuja estäen minua antamasta fokusta ensi vuorolla bansheelle, ja pathfinder norsu tuhoaa griffinin. med base infantry nistii muutaman infiltraattorin. Hyökkäys teki kipeää, mutta olen yhä mukana taistelussa. Control phase on helppo kun ainoa jäljellä oleva myrmidoni on paralysoitunut. Powerboostaan bansheen ja annan sille concentrated powerin arcanistien avulla. Narn ja strike force ignoraavat pathfinder norsun ja menevät vastustajan casterin perään, samlla viimeistellen Skornen supportin. Narn on nyt suoraan vastustajan selän takana, ei voisi paremmassa paikassa olla. Banshee huoitasee bronzebäkkiä kolme kertaa saaden kerran kritikalin (grievious wounds). Damage noppakin taisi olla aika hyvä, sillä tämän jälkeen artificeri ja mage hunter assassinin charge viimeistelee valtavan hirviön. Kaelyssa kämppää kaiken ja juoksee omalle alueelle dominoimaan.

Tilanne on kaksi nolla. Keihäs norsu frenzyttää ja tappaa jotain (artificeri luultavimmin). Ruotsalaisella on nyt "pieni" ongelma. Hänen DEF 10 ARM 14 warlocki on kirjaimellisesti mage hunterien ympäröimänä. Strike force ja Eiryss hänen oikealla, Narn hengittämässä niskaan takana, infiltraattorit (nyt kutakukin voittoisisa) vasemmalla ja assassini edessä. Vain yksi peto pysyi hallussa joka voisi uhata täydessä kämpissä olevaa Kaelyssaa, ja niiden välissä on kasoittain mage huntereita. Emilion kuitenkin sumplii että pahtfinder norsu voisi tramplettaa Kaelyssan luo, jos loitsut ja animukset ovat kohillaan. Valmistelut ja order of operationit tehdään oikein, ja assassinaatio runni on valmiina. Tässä vaiheessa ruotsalainen tekee kuitenkin emämoan. Hän toteaa että läskillä warlokilla on enemmän furyä kuin hän tarvitsee ja päättää paukuttaa bänsheetä random loitsulla vain koska voi. Rukoilen että loitsu osuisi ja näinhän se tekee. Bänshee ei edes ota damagea, mutta osuma riittää witch houndin triggeröintiin, ja Kaelyssa kipittää iloisesti pois norsun threat rangelta. Järkyttyneenä, vastustajani päättää tyytyä tramplettamaan ison kasan mage huntereita päiviltä ja valmistautuu kuolemaan.

Kaelyssa kävelee takaisin omalla vuorollaan ja ampuu warlockia kolme kertaa. Vastustajalla on neljä furyä, mutta hän ei edes tajua tränsferöidä niitä pois vaan antaa minun vapaasti boostata damagea joka kerta hänen omalla furyllään. Vasta viimeisen osuman hän tränsferöi pois, jättäen itsensä paljaaksi, jo pahasti haavoittuneena. Seuraavaksi lähetän assassini matkaan, ja voi pojat että se on kivaa kun assassini tarvii osumiseen 3+ ja heittää neljää noppaa -5:llä decapitationin kanssa. Skornen locki otti jotain 20-30 verran damagea ja peli päättyy assassinaatioon.

PELI 3: vs Cryx (Sami Suikki)

Tä on hyvä...

Löydän kolmannen pöytäni ja huomaan että paikalla on paljon baneja. Nousee heti epätoivoinen olo... Olin lukenut jo aiemmin tästä 40 banen pSkarre kamaluudesta, ja valmistauduin itkemään. Vastustaja kuitenkin lohduttaa ja sanoo ettei aio pelata Skarrea. Tulen tästä iloiseksi ja katson mitä minulle on tarjolla. Eihän se voi olla pahempaa kuin pSkarre ja 40 banea? Noh en tiedä onko mutta eGaspy sieltä nyt kuitenkin oli tulossa...

Kerrottakoon tässä pelin aloitusasetelmista pari faktaa:
1) En ole ikinä voittanut peliä Cryxiä vastaan.
2) En ole ikinä kohdannut eGaspyä, joten en tiedä hänen temppujaan.
3) Vastustajani on ränkätty suomen parhaaksi pelaajaksi (tai ainakin oli tämän matsin aikaan).

Jos tästä matsista olisi lyöty vetoa, kertoimet minun voitolle olisivat varmaan jotain 1:10'000 luokkaa.... jon joka tapuksessa, tämmöisen listan Sami oli keksinyt mua vastaan specialistien jälkeen.

Lich Lord Asphyxious (*6pts)
* Deathripper (4pts)
* Helldiver (3pts)

Bane Thralls (Leader and 5 Grunts) (5pts)
* Bane Thrall Officer & Standard (3pts)
Bile Thralls (Leader and 5 Grunts) (5pts)
Satyxis Blood Witches (Leader and 9 Grunts) (6pts)
* Satyxis Blood Hag (2pts)
Satyxis Raiders (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Satyxis Raider Sea Witch (2pts)
Bane Lord Tartarus (4pts)
Satyxis Raider Captain (2pts)
Saxon Orrik (2pts)
Bane Knights (Leader and 9 Grunts) (10pts)

En itse halunnut söyttää baneille yhtään enempää myrmidoneja kun oli pakko, joten griffin sai taas kenkää ja Aiyanan ja Holtin kukkarot pullistuivat. Voitin aloitusheiton ja pitkän miettimisen jälkeen päätin mennä ensin. Sami otti sen puolen jolla oli kukkula lähempänä depo zonea. Ekalla vuorolla juoksin eteenpäin kuitenkin varoen satyxiksien charge threattiä. Vastustaja juoksi myös, ja gaspy heitti ison kasan myrkyllisiä pilviä silmieni eteen.

Toisella vuorollani alkoi epätoivo. baneja sun muita pitäisi tappaa, mutta naamassani oli pilviä mitkä vain tappaisivat minut jos menisin niistä. Strike force nyt näkee niiden läpi, mutta baneilla on myös stealth joten eteenpäin olisi päästävä... ihan kuin pelaisi Harbringeriä vastaan fiittivuorolla, mutta Gaspy tulisi toistamaan saman joka vuoro.... äääh!! En saa paljoa aikaan mutta päätän fiitata ostaakseni aikaa. Ehkä ensi vuorolla keksin jotain.

Odotin vastustajan satyxixien jämmäävän minut mutta ne jäävätkin läheiseen metsään halailemaan toisiaan. Ilmeisesti gaspyn pivissä on tarpeeksi jamming efetkiä valmiiksi. Tartarus ja bane horde möngertävät eteenpäin. Oikeassa flänkissäni saxon orrik hypää kiven takaa esiin ja ampuu Eiryksen. Epätoivo kasvaa.

Kolmas vuoroni. Gaspyllä näyttäisi olevan vain yksi focus. Tiedän että ensi vuorolla Tartarus ja banet ja satyxikset vain murhaavat minut ja se on ohi. Epätoivoiset hetket vaativat epätoivoisia ratkaisuja! Pidän kaiken focuksen Kaelyssalla ja arcanistit powerboostaavat myrmidonit.

Teen jotain mitä vastustajani ei osannut odottaa: lähetän myrmidonini armeijani eteen banejen syliin! Banshee kävelee eteenpäin myrkkypilvien läpi ja ampuu boostatun ammuksen Gaspyä päin. Olisi ollut kiva kaataa se mutta tietenkin se paukku meni ohi... noh sinne meni se kymmenen pinnan jaska. Seuraavaksi Phoenix yksinkertaisesti juoksee eteenpäin satyxis raiderien ja banejen väliin, kuitenkaan engagematta mitään. Tiedän että ensi vuorolla sekin tuohoutuu, ja luultavasit Kaelyssa ottaa paljon feedback damagea ennekuin se murtuu.... mutta phoenixin arcnode on nyt alle 10" päässä Gaspystä.

Sylys antaa Kaelyssalle arcane secretsin ja Kae yrittää spell assassinaatiota. Täysin boostattu arcantrik bolt arcane secretsillä päin Gaspyn pläsyä tekee 10 damagea. Seuraavaa ei ole varaa damage boostata mutta kaikki damage mitä voidaan tehä tarvitaan! harmi vaan että seuraava menee myös ohi. Voi kun olisi se banshee osunut... Lähetän assassini kiertämään vasenta laitaa Gaspyn flänkkiin vetääkseni huomiota. Aiyana ja Holt ja infiltraattorit saavat yhteisvoimin suurimman osan bane knighteista pois ja strike force ampuu niin paljon bile thalleja kuin saavat kantamalle. Kaksi jää kuitenkin eloon.....

Sami pääsee vihdoin hyökkäämään! Bane thallit ja Tartarus huitovat myrmidonini tomuksi käden käänteessä. Knighteillä on vähän ongelmia infiltraattorien DEFin kanssa mutta sielläkin sattuu. Satyksis raiderit iskevät kiinni strike forceen mutta blood witchit joutuvat kääntymään ja kohtaamaan assassinin jota Gaspy ei halua iholleen. Yksi bile thrall kävelee kaiken kaaoksen keskelle ja räjähtää tappaen notai 8-11 mage hunteria. Sitten tapahtuu se pahin mahdollinen: molemman uniitit epäonnistuvat controll checkissään!!

On taas minun vuoroni mutta atritio on jo lopullisesti hävitty. Minulla on kuitenkin vielä mahdollisuus. En tiedä mitä vastustajani ajatteli (oon kuullut että Cryx pelaajat ovat yksinkertaista porukkaa) mutta hän otti Helldiverinsä viime vuorolla esiin ja käänsi sen perseen Kaelyssaan päin. Gaspyllä on 8 hiparia jäljellä. Lasken kaikkien modellieni potentiaaliset atakit ja totean että voin tappaa gaspyn backslashillä!

Eikun yrittämään! Sylys antaa Kaelle arcane secretsin, joka chargee helldiverin takaamukseen ja bäcksläshää sen onnistuneesti. Sitten ei kun lyömään pow 12 magic atackeja! Focusta riittää 5 lyöntiin. Takaata huodottaessani tarvitsen 6 osumiseen ja ei ole varaa boosteihin koska atackeja on saatava sisään paljon. Lyön 2 kertaa ohi..... Gaspyssä on yhä 5 hiparia. Ei mitään, mulla on vielä Narnin kaksi lyöntiä, artificerin kaksi lyöntiä ja Holtin kaksi ammusta ja hitto arcanistinkin huitaisu jos mikään muu ei auta. Lähetän Narnin sisään, mutta hänkin lyö kerran ohi. 4 hiparia. Holtti yrittää kahdesti ampua Helldiveriä muttei osu mihinkään. Nyt on jo mahdotonta tappaa Gaspy.... mage huntereita olisi kyllä vielä tarjolla mutta ne ovat kaikki jouksemassa karkuun.... Lähetän vielä arcanistin sisään huvin vuoksi (myrmidonit on poissa niin en niillä muutenkaan mitää enää tee..) mutta hänkin lyö ohi. Lopuksi artificeri menee murjomaan helldiveriä mutta tuhoaa kanan vahingossa jo ensimmäisellä nyrkillään. Gaspy jää eloon 3:lla hiparilla. Yritän rällätä mage hunterini mutta vain strike force onnistuu. Infiltraattorini näyttävät menettäneet lopullisesti taistelutahtonsa....

Cryxin vuoro lopettaa peli. Tartarus on vieressä ja baneja ja satyxiksiä on joka puolella. Samin olisi ihan helppo lopettaa peli, mutta hän ei tee sitä, vaan itsevarmuutta kuohuten jatkaa atritiota ja lähtee jahtaamaan tärkeitä skenario pisteitä. Banet hakkaa kaiken mihin yltävät Kaelyssaa lukuunottamatta, luoden samalla lisää baneja. Satyksikset tuhoavat objectiveni ja valtaavat lipun, blood witchien saadessa assassini vihdoin hengiltä. Viimeinen bile räjäyttää itsensä vieden Aiyanan ja Holtin mukanaan. Lopuksi Gaspyn viimeinen kana valtaa toisen lipun. Vuoro päättyy tilanteeseen 3-0

Minun vuoroni. Elossa on vain banejen saarmata Kaelyssa, Sylys, yksi pakeneva infiltraattori ja yksi taakse unohtunut strike force jäsen. Minulla on vieläkin mahdollisuus!!!! Mittaan kontrollini ja totean että kana on 10" päässä Kaelyssasta. Focusta on tarpeeksi backslashiin (joka kantaa kiitos Sylyksen) ja kahteen arcantrik bolttiin. Nillää voidaan tehdä kaksi hiparia Gaspyyn, ja mage hunteri voi viimeistellä sen. Sydämmeni hakkaa kun viime kierroksen kaava toistetaan. Sylyksen arcane secrets. Kaelyssa, backsläsh ilman boostia. 8 tarvitaan osumiseen: 3,4,5, pienin pois. 9. OSUUU! Arcantrik bolt ilman boostia. 4.... 3. EEEEEI! Se oli siinä. baneja on niin paljon etten voi päästä paikkaan ampua ilman että LOS ei blockaantuisi tai olisin niiden engagema. Tunnustan häviöni mutta päätän katsoa kuinka lähelle olisin päässyt. Toinen arcantrik bolt osuu ja jäädyttää kanan pudottaen Gaspyn kahteen pinnaan. Strike force jäsen aktivoituu ja kävelee kantamalle ja ampuu metsän läpi stationary kanaan ja pudottaa gaspyn yhteen pinnaan ilman mitää vaivaa. 1 pinna.... mutta minulta on soturit loppu. Päätän vuoroni ja vastustaja nappaa 2 skenaario pistettä lipuista ja voittaa pelin 5-0

NIIIIN LÄHELLÄ! Eka peli eAsphixiousta vastaan ja suomen paras pelaaja vastassa... olisi kyllä maistunut jos edes yksi niistä Kaelyssana kahdesta ohi mennneestä lyönnistä, Narnin ohi mennyt lyöny tai Holtin laukauksesta olisi osunut.......... noh kaikkea ei voi saada mitä haluaa, tästä pelistä en saanut mitään muuta kun yhden pinnan SoS tie breakeriin. Ei maha mitään mutta kyllä jäi ärsyttämään.

Vaikka omat pelit eivät menneet kaikki ihan nappiin, niin olin päivän päätteeksi silti Lohjan auton parhaiten pärjännyt tähän mennessä, mikä miellytti. Jopa Charadin legiiona oli sijoittunut taakseni, mikä auttoi katkeran tunteen lieventämisessä, kuten lämmin sauna, viina ja ruotsalaisten *i**elihuumorikin mahtavassa illanvietossa!

Nyt ei vaan enää jaksa kirjoittaa tänään enempää, sunnuntain kaksi viimeistä peliä raportoidaan myöhemmin samaan viestiin.

EDIT: jees, typoja korjailtu ja eikun sunnuntain tapahtumiin.

Hulvattoman hauska ilta masiinapoppoon ja ruotsalaisten kanssa on ohi, ja kädet tärisevät hieman krapulasta. Nyt pitäis pystyä napsimaan lisää voittoja. Onneksi myös kaikki vastustajatkin on krapulassa.

PELI 4: vs Circle (Samu Järvinen)

Saan vastaani suomen Samu Järvisen Circlen. Ei hyvä, circlen temppujen mukana pysyminen on valmiiksi jo vaikeaa, mutta nytkö pitäis krapulassa selvitä suomen kovimman Circle pelaajan tempuista? Urghths.... Ja jotta tehtävä ei olis liian helppo, valitsee Samu Baldurin sijasta epic Kayan, casteri'n joka mulle ihan uus..

Faction: epic Kaya - Call of the Wild
Casters: 1/1
Tiers: 4
Kaya the Moonhunter & Laris (*3pts)
* Gorax (4pts)
* Feral Warpwolf (8pts)
* Gnarlhorn Satyr (7pts)
* Pureblood Warpwolf (8pts)
* Warpwolf Stalker (9pts)
Druids of Orboros (Leader and 5 Grunts) (7pts)
Shifting Stones (2pts)
* Stone keeper (1pts)
Warpborn Skinwalkers (Leader and 2 Grunts) (5pts)
Druid Wilder (2pts)

Specialist:
* Pureblood Warpwolf (8pts)
Shifting Stones (2pts)

Bonuses: Heavy warbeasts gain AD, Skinwalkers gain advance move, +1 to starting
roll, cheaper heavies

Kayan kortista heti ekana jää mieleen Shadow pack, ilmaiset charget ja slämmit ja aika kivasti ton kaiken kanssa toimiva fiitti. YÄK. Skenaariona on destruktion, eli karsee määrä objektiivei isolla armorilla ja yks pieni zone keskellä. Jätän specialistit kotiin, ja ei muuta kun menoksi!

Taisin hävitä aloitusheiton, ja ekalla vuorolla circle tömpsii zonen rajalle. Huomaan shifting zonejen muodostavan näppärän linjan petojen basejen viereen. Eihän sellainen sovi!!! Omalla vuorollani liikutan phoenixin vasemman objeciivin taakse jossa silla on LOS kiveen ja objectiivi blokkaa charget pedoilta. Kaelyssa käppää eteenpäin ja tuhoaa yhen kiven phoenixin kautta chännelätystä arcantrik boltista ja fiittaa. Mage hunterit kävelee eteenpäin ja naputtelevat druideja pois ilman mitään vaivaa. Kaseja pyörii heitosta toiseen like it was ment to be! Samu hajoaa, mage hunterit on jälleen OP. Infiltraattorit menee oikeaan flänkkiin.

Circlen temput on vaikeita hallita myös suomen kovimmalle circlelle kun mukaan otetaan krapula. En oikein pysyt mukana animus ja loitsu valmisteluissa, mutta puolessa välissä vuoroa Kaya on jo fiitannut ja sudet ja muut on aloittamassa hyökkäyksen kun vastustaja tajuaa ettei pääsekkään iholle. Phoenixin luo päästäkseen olis warpwolffin pitäny pumpata (warpata) itseensä kahta huumetta: Spiidii ja hallusinaatiogeeniä (Ghostly). Mutta se on sääntöjen vastaista eikä mistään tule mitään. Pedot trämplää eteenpäin ja hakkaavat itsensä täyteen furyä jonka ansiosta neljä mage hunteria saatiin pelistä jois ja Artificeri menetti 6 hiparia, sitten pedot teleporttasivat takaisin paikoilleen. Vastaiskuksi lahtaan hänen infäntrynsä hengiltä mage huntereillä ja myrmidoneilla (yksi skinwalkeri jäi phoenixistä eloon kolmella hiparilla ja tulessa).

Kolmas vuoro. Koska pedot riehuivat viime vuorolla turhan paljon, Lähtee suurin osa niistä käsistä ja alkaa tappamaan omiaan. Samu ei saa paljoa muuta aikaan kun tuhottua Griffinin warpwolfilla (se joka voi warppaa ghostlyn). Omalla vuorollani mage hunterit kiertävät laudan ympäri ja infiltraattorit uhkaavat Kayaa. Tilanne ei näytä enää edes pahalta, uskon että saatan ehkä jopa voittaa. Saan tehtyä jonkin verran lämää warpwolffiin phoenixillä, ehkä jopa tapoin sen (ei vaan muista).

Samun neljäs vuoro. Hän on sitä mieltä että on aika päättää peli assassinaatiolla. En tajua miten se on mahdollista, Kae istuu kill boxin rajalla ja hänen sekä petojen välissä on artificeri ja banshee. Noh se selvisi mulle pian.. Samu lähettää kaikki resurssit yksittäisen mage hunterin perään joka seisoo keskellä controllialuetta mutten tajua miksi se on tärkeä. Hän menee niin pitkälle että kaiken muun epäonnistuessa Kaya itse teleporttaa mage hunterin viereen ja tappaa sen itse, jääden Bansheen, Narnin, Eiryksen, assassinin, Kaelyssan ja Phoenixin lähelle. Hänen assassinaationsa on parempi onnistua... noh sitten se tuli. Gnarlhorn Satyri oli minulle uusi peto enkä ollut tietenkään lukenut sen korttia. Kun olin kysynyt mitä se tekee olin oppinut Samulta että sillä on pillowfistit ja counter släm. Semmoset jutut kuin follow up ja greater slam tjsp. olivat unohtuneet. Nämä säännöt olivat aika käteviä kun Kaen ja satyrin välissä oli banshee....

PUM, Banshee lensi melkein kentältä ulos ja satyri päätti follow upata kunnes oli kätevästi Kaelyssan vieressä joka tietenkin kaatui maahan. GG

Noh, näin turnauksessa kantapäänkautta oppiminen on paras tapa oppia. En usko että ensi kerralla en tiedä mitä on follow up.

PELI 5: vs Protectorate (Henry Hyttinen)

Koska olin omasta mielestäni pelannut ihan kohtalaisen hyvin viimeiset kaksi peliä mutta kumminkin hävinnyt ilman yhtään Skenu pojoi.. otti päähän. Peliväsymystäkin alkoi olla. En tykännyt yhtään että pitäisi taas pelata Meniittejä vastaan mutta minkäs teet. Tunsin Hyttisen Henryn äiteen pojan listat entuudestaan ja olen hävinnyt molemmille. Pyysin jos saisin kokeilla Severiusta vastaan uudestaan mutta ei sopinut. Harbringeriä tulisi siis taas naamalle.. *le sigh*

System: Warmachine
Faction: Protectorate of Menoth
Casters: 1/1
Harbinger of Menoth (*5pts)
* Devout (5pts)
* Reckoner (8pts)
* Vanquisher (8pts)
* Hierophant (2pts)
Choir of Menoth (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Exemplar Errants (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Exemplar Errant Officer & Standard Bearer (2pts)
Exemplar Errant Seneschal (2pts)
Knight Exemplar Seneschal (3pts)
Knight Exemplar Seneschal (3pts)
Madelyn Corbeau, Ordic Courtesan (2pts)
Nicia, Tear of Vengeance (3pts)
Rhupert Carvolo, Piper of Ord (2pts)
The Covenant of Menoth (2pts)
The Wrack (3 wracks) (1pts)
Vassal of Menoth (2pts)

Hävisin henkisesti jo ennen pelin alkua ja päätin että tahon ottaa kaikki specialistit, vain koska Lanyssakin sattuu nyt olemaan maaleissa. Fast-metaan että harppi kummiskin purifikoi koko ajan niin emmä sylystä tarvi, joten heitän hänet pois griffinin kera tehdäkseni palkkasotureille tilaa. Voitan aloitusheiton ja helpotan peliäni menemällä ensin.

Juoksen holtittomasti eteenpäin kaikella enkä välitä fiitata. Vastustaja tietenkin rankaisee tästä ja chargaa erranteilla strike forceen ja quick workin auttamana tappaa 7. Näin se homma alkaa... sitten Harbringer fiittaa tehdäkseen mun elämästä vielä vaikeampaa.

Noh en pääse eteenpäin koska fiittin niin päätän sitten mennä taaksepäin. Henry ei oikein tykkää siitä ja yrittää yllyttää eteenpäin sanomalla että taistelu on sielläpäin. Eikä ole sanon minä ja menen pois. Ammun jotain hajanaisia laukauksia errantteja päin jotka sitten eivät kuole koska tough, kirja jossa nyt sattuu lukemaan etteivät ne kaadu (no hei jos siinä kerta lukee niin sit...) ja kaikki muut jutut. kaksi laakia pistin strike forcella kirjaankin. Fiittaan nytten ja Narn jää vaikutuksen ulkopuolelle koska olen levittäytynyt liian kauas... blääh. Vaikka fiittini onkin nyt pahasti Henryn tiellä, pääsee hän silti Käsiksi Nicialla Narniin. Jälkimmäinen kuolee... ja nyt en muista onko Nicialla sprinttiä mutta ainakaan hän ei sitä käytä. Errantit menevät niiden muutaman infiltraattorin perään jotka ovat ylä vastustajan alueella. Ne tapetaan ja Harbringer menee keräämään itselleen pisteen (kait?)

On vastaiskuni aika! Aloitan pistämällä Eiryksen death boltilla kätevästi kolme pinnaa covenanttiin... jonka Harbringer pelastaa martyrdomilla. Tässä vaiheessa tajuan ettei Henry tahdo menettää kirjaa joten se on kuin tehokkaampi bäksläsh kohde! Ammun sitä kaikella minkä saan kantamalle ja Henry tajuaa muutaman d3:sen jälkeen ettei Harbringer elä kovin pitkään tällä menolla ja kirja kuolee. Infiltraattorit chargaavat errantteihin ja Niciaan ja tekevät hirmuista jälkeä. Harbringer martyroi lisää mutta joutuu lopulta taipumaan infiltraattorien kahden atakin edessä ja errantteja alkaa tippumaan toughista huolimatta. Harppi on itse vain neljässä pinnassa ja neljässä fokuksessa. Tässä vaiheessa tajuan että munilla on mahdollisuus assassinaatioon! Kuoro on tietenkin laulanut jaskat immuneiksi loitsimisille mikä harmittaa, ja Kaelyssa on ikävä kyllä kanssa liian kaukana. Mutta banshee voi ampua harbringeriä kerran. Kaelyssa pudottaa tiellä olleen senechalin ja Banshee astuu eteenpäin ja ampuu harppiä osuten komeasti Devout shiel guardiin... oi että. Siellä oli semmoinen.

Henkan vuoro taas. Pelkään että Harbringer lähtee karkuun ja parantaa itsensä mutta ilmeisesti meniitin mielestä Kaelyssan on nyt kuoltava tai hän häviää. Henry pohtii ääneen että witch houndin takia Kaen on kuoltava ensimmäiseen loitsuun, joten reckonerin on penhemmenttävä häntä. Tajuan mitä vastustaja aikoo ja aloitan tuskallisen henkisen kappailun itseni kanssa jotta naamani pysyisi pokalla. Henry tekee töitä saadakseen Loseja vedettyä ja lisätäkseen Harbringerin spiidiä ja charge kantamaa. Lopulta Reckonerin pehmennys tehtävä lähtee käyntiin, ja rukoilen etten kuole laakiin. Assaultti tapahtuu ja Kaelyssa ottaa 13 pinnaa sisään. En kuollut, hyvä! Jos pokka kestää vielä pari sekuntia olen voittanut pelin. Harbringer chargaa omaa ukkoaan päästäkseen paikkaaan josta on mahdollisimman lyhyt kantama Kaelyssaan. Controlli mitataan ja etäisyys on 6,5". Automaattisesti osuva boostattu POW 14 tulisi osumaan yhen fokuksen Kaelyssaan mikä tappaisi hänet helposti... harmi vaan että Harbringer chargasi juuri bansheen syliin. Kun Henry ottaa kolme noppaansa ja valmistautuu heittämään pyydän häntä lukemaan bansheen wailing säännön. Banshee ja retribuutio leimataan mauttomaksi faktioksi, mikä oli minusta hassua pelaajan suusta jonka kuoro on koko pelin ajan kieltänyt taikomisen... noh, ihmiset...

Annan kolme focusta sekä phoenixille että bansheelle, mutta ennenkuin annan myrmieni tuhota Harbringerin päätän lyödä häntä Kaelyssan miekalla. Ensimmäinen boostattu lyönti riittää kuitenkin jo viimeistelemään meniittien abominaation, ja saan matkamuistoksi yhden Harbringerin fokuksen <3

Että semmoset matsit sillä kertaa. Olin lopputuloksissa kaksi kertaa voittaneiden viimeinen, koska ilmeisesti jos pelaa suomen parasta circleä ja suomen parasta cryxiä vastaan niin SoS on vain ihan paska.... (huomaatteko, mä vittuilen teille? HAHHAA). Mikko Heinola meni musta ohi, mutta ainakin Lohjalta tulleet jäivät sijoituksissaan mun taakse mikä oli kaikista tärkeintä. Heillä meni niin huonosti että ilmeisesti molemmat aikovat vaihtaa faktionsa nyt Cryxiin. lame....

Tattista vaan vielä kerran osajistujille ja ennen kaikkea järjestäjille!!! Hauskaa oli!
Viimeksi muokannut Veripallo, Ke 21.08.2013 19:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hän on puhunut.
GreenMeanie

Re:

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Kiva rapsa. Kyl sä
Veripallo kirjoitti: PELI 2: vs Skorne (Emilio Miranda)

En löytänyt vastustajan listaa netistä, ja tämä oli ensimmäinen matsini skornea vastaan joten ei ole hajuakaan vastustajan modellien oikeista nimityksistä. Jotain tällaista sillä kuitenkin oli
Tunnetaan kansainvälisesti Muffinina.
Veripallo kirjoitti: Cryxin vuoro lopettaa peli. Tartarud on vieressä ja baneja ja satyxiksiä on joka puolella. Samin olisi ihan helppo lopettaa peli, mutta hän ei tee sitä, vaan itsevarmuutta kuohuten jatkaa atritiota ja lähtee jahtaamaan tärkeitä skenario pisteitä.
Tätä Sami vois kyl vähän avaa? Siis oliko ongelmana että kasei tarvii cursellakin vai pinnojen hakuu oikeesti?
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

kuulostaa Pro-haulta ottaa täys 5 controlpinnaa silläkin uhalla, että voi hävitä pelin...

Mut ei se ainaskaan featannu bilethrallia tossa pelissä...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Drak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drak »

Tattista turneesta vaan kaikille. Safkat oli tosi hyvät, kivaa vaihtelua ainaiseen kebu+pizza -mättöön. Pelit toki meni ihan penkin alle, mut aina ei voi voittaa. Tai olla edes keskinkertanen.
Charad

Viesti Kirjoittaja Charad »

Suuret kiitokset pelaajille ja varsinkin järkkäreille. Oli ihan huippu viikonloppu taas.
Rats keep running!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”