Deldareilla aloittaminen

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Eelo

Deldareilla aloittaminen

Viesti Kirjoittaja Eelo »

Hei kaikille partasuille ja muille figumiehille.

Olen pidempään jo miettinyt (uudestaan) figuharrastuksen aloittamista ja olen päättänyt, että aion aloittaa wh40k Dark Eldar armeijan. Päädyin tähän päätökseen lähinnä sen takia, että modelit ovat hienoja ja pelityyli näyttää hauskalta (liikkuvalta) mitä olen sinätuubasta katsellut videoita. Olen myös vähän katsellut sillä silmällä eldareita, mutta olen ymmärtänyt, että Deldarit voivat ottaa Eldareita liittolaisina mukaan joukkoihinsa tjsp?

Haluaisinkin kysyä, että minkälaisen setin tarvitsisin, jotta voisin alkaa pelaamaan? Riittääkö normaali battleforcen (10 nöitää, 10 warrua, 3 reaveria ja raider) ostaminen (+ archon) vai pitäisikö päälle ostaa vielä vaikka pari venomia ja ravager, jotta saisin pelattavan armeijan. Olisi mielenkiintoista tietää about paljonko pisteitä tuossa battleforcessa on ja pelaako kukaan niin vähillä pisteillä.

Toinen suuri huolenaiheeni on maalit. Bäck in da dayz kakarana koitin Skaveneita keräillä ja ostin todella huonolaatuisia maaleja (muistaakseni GW:n omia) ja en meinannut saada maaleja pysymään edes taikuudella figuissa kiinni. Elikkäs mistä ja minkälaisia/merkkisiä maaleja kannattaisi ostaa?

Niin ja missäpäin Helsingissä olisi hyvä aloittaa peliharrastus?

Kiitos valmiiksi hyvistä vastauksista.
Dr. Icchan
Viesti:

Re: Deldareilla aloittaminen

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

Eelo kirjoitti: Niin ja missäpäin Helsingissä olisi hyvä aloittaa peliharrastus?
Ehdottomasti täällä :) : http://www.nopat.fi/

Isompia ja pienempiä turnauksia kokeneille ja aloittelijoille muutaman kerran vuodessa, lisäksi säännölliset pelipäivät. Pelipöytiä löytyy ja paljon laadukasta maastoa, saa mukavasti vaihtelua peleihin. Jäseneksi täytyisi kuitenkin liittyä, liittymisohjeet löytyy myös sivulta. Kerholle voi myös tulla askartelemaan, mikä onkin hyvä keino tutustua muihin kerholaisiin ja samalla saada vinkkejä joko armeijan kasauksesta tai listoista.
Kyka

Viesti Kirjoittaja Kyka »

Pimeä Eldarit tosiaan saavat ottaa allyina valoisia serkkujaan.

Maalit on kehittyneet jonkin verran, ei ne täydellisiä vieläkään ole, mutta kyllä ne kiinni pysyy. Figujen pesu ennen maalausta on suositeltavaa ja hyvä pohjamaali. GW:n oma pohjamaalispray on törkeen hintaista. Itse suosin Mastonin mattamustaa. Ohuita kerroksia kaikkia maaleja. Pensselit on niitä, missä ei kannata säästellä. Käytän GW:n omia suteja ja Suomalaisesta Kirjakaupasta hankittuja.
Vasara_

Viesti Kirjoittaja Vasara_ »

Eelo kirjoitti:Hei kaikille partasuille ja muille figumiehille.

Olen pidempään jo miettinyt (uudestaan) figuharrastuksen aloittamista ja olen päättänyt, että aion aloittaa wh40k Dark Eldar armeijan. Päädyin tähän päätökseen lähinnä sen takia, että modelit ovat hienoja ja pelityyli näyttää hauskalta (liikkuvalta) mitä olen sinätuubasta katsellut videoita. Olen myös vähän katsellut sillä silmällä eldareita, mutta olen ymmärtänyt, että Deldarit voivat ottaa Eldareita liittolaisina mukaan joukkoihinsa tjsp?

Haluaisinkin kysyä, että minkälaisen setin tarvitsisin, jotta voisin alkaa pelaamaan? Riittääkö normaali battleforcen (10 nöitää, 10 warrua, 3 reaveria ja raider) ostaminen (+ archon) vai pitäisikö päälle ostaa vielä vaikka pari venomia ja ravager, jotta saisin pelattavan armeijan. Olisi mielenkiintoista tietää about paljonko pisteitä tuossa battleforcessa on ja pelaako kukaan niin vähillä pisteillä.

Toinen suuri huolenaiheeni on maalit. Bäck in da dayz kakarana koitin Skaveneita keräillä ja ostin todella huonolaatuisia maaleja (muistaakseni GW:n omia) ja en meinannut saada maaleja pysymään edes taikuudella figuissa kiinni. Elikkäs mistä ja minkälaisia/merkkisiä maaleja kannattaisi ostaa?

Niin ja missäpäin Helsingissä olisi hyvä aloittaa peliharrastus?

Kiitos valmiiksi hyvistä vastauksista.
Deldut eivät ole mikään powerhouse armeija, mutta kyllä niillä normipeleissä pärjää muillekin codexeille. Uudet liittolaiseldarit ja eritoten Farseer on iso plussa. Delduilla on kiva pelata: kaikki liikkuu lujaa ja ampuu paljon, mutta nopsaan niitä saa pöydältä kerätä, jos vihollinen pääsee ampumaan takas.

Battleforce on hyvä startti. Sillä voi pelata ekat matsit (3-400pts) Archon siihen päälle ei mene hukkaan. Sen jälkeen tarvitaan transportteja, jotka maksaa melko paljon ja on erittäin hankaloita kuljettaa pelipaikalle. Venomit ja Ravager ovat varma, mutta tylsä valinta. Fastistä ja Elitestä löytyy codexin hauskimmat unitit.

Jos säännöt on ihan hukassa, kannattaa varmaan aloittaa pelikaupoilta pelaaminen ja siirtyä sen jälkeen pk-seudun useisiin (osa ilmaisia, vaikka ei palveluiltaan saman tasoisia kuin nopat ja taktiikka) pelikerhoihin oppimaan lisää.
katoppa tätä
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Vasara_ kirjoitti:Battleforce on hyvä startti. Sillä voi pelata ekat matsit (3-400pts) Archon siihen päälle ei mene hukkaan. Sen jälkeen tarvitaan transportteja, jotka maksaa melko paljon ja on erittäin hankaloita kuljettaa pelipaikalle.
Tuo onkin varmaan se Deldarien keräämisen huonoin puoli. Transportit on niin pirun käteviä että niitä haluaisi mutta rahakkaita mutta halpoja pisteissä. Menee euro poikineen eikä armeijan pistehinta tunnu paljoa nousevan...

Mites hyvin deldareilla footslogga onnistuu? Voisi varmaan aloittelijalle olla vähän ystävällisempi vaihtoehto mutta toisaalta jos sillä ampuu täysillä jalkaan niin ei sekään kovinkaan aloittelijaystävällistä ole.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Eduboy

Viesti Kirjoittaja Eduboy »

tneva82 kirjoitti:
Vasara_ kirjoitti:Battleforce on hyvä startti. Sillä voi pelata ekat matsit (3-400pts) Archon siihen päälle ei mene hukkaan. Sen jälkeen tarvitaan transportteja, jotka maksaa melko paljon ja on erittäin hankaloita kuljettaa pelipaikalle.
Tuo onkin varmaan se Deldarien keräämisen huonoin puoli. Transportit on niin pirun käteviä että niitä haluaisi mutta rahakkaita mutta halpoja pisteissä. Menee euro poikineen eikä armeijan pistehinta tunnu paljoa nousevan...

Mites hyvin deldareilla footslogga onnistuu? Voisi varmaan aloittelijalle olla vähän ystävällisempi vaihtoehto mutta toisaalta jos sillä ampuu täysillä jalkaan niin ei sekään kovinkaan aloittelijaystävällistä ole.
Niin maan perkeleesti Wracksejä. Ite en yhtään omista, joten en oo kokeillu mut noin niitä tunnutaan pelaavan.
Strangelove

Viesti Kirjoittaja Strangelove »

tneva82 kirjoitti:

Melko heikosti, mutta pienellä kikkailulla esim. raider puoleen kenttään haemonculus ulos -> webway portal keskelle kenttää mistä sitte marsit 20 hengen kabalite warrut uniteilla antamaan tulitukea kun talos helionit ja mopot pärisevät ulos reiästä. Kyllä sen jotenkin saa toimimaan, mutta ei tuo DE massa oikeaa massaa voita kuten Örkkipojat
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”