Prime Axiom workshopping
-
Der Dexter
Prime Axiom workshopping
olen katellu nyt vähän noita convergenceja, ja luonnollisesti siten Prime Axiomia. Se leijuu, mutta figu istuu sellasen kiven päällä, käykäät vaiks itte kattoseen PP:n galleriasta:
http://privateerpress.com/warmachine/ga ... rime-axiom
Ja loin tässä luonnollisesti miettimään, että mitenkäs ton figuna sitten laittaa leijumaan?
koska itse magnetisoin kaikkea, olen miettinyt vahvaa magneettia ekana, mutta tämä johtaa tilanteeseen, jossa tarvitaan silti jotain ohjausta, jottei se vaan putoa vastaparinsa päältä maahan. Eli miten ja mihin nämä "ohjurit" piilottaa?
Toinen ois tietysti leikkiä rautalangalla "jalkojen" alueella, jolloin illuusio leijumisesta säilyisi, mutta oisko toi sitten validi optio kuitenkaan, eikä se nyt oikeesti leijuis sillon...
Kuka kehittää mulle pienikokoisen antigravitaatiomasiinan?
http://privateerpress.com/warmachine/ga ... rime-axiom
Ja loin tässä luonnollisesti miettimään, että mitenkäs ton figuna sitten laittaa leijumaan?
koska itse magnetisoin kaikkea, olen miettinyt vahvaa magneettia ekana, mutta tämä johtaa tilanteeseen, jossa tarvitaan silti jotain ohjausta, jottei se vaan putoa vastaparinsa päältä maahan. Eli miten ja mihin nämä "ohjurit" piilottaa?
Toinen ois tietysti leikkiä rautalangalla "jalkojen" alueella, jolloin illuusio leijumisesta säilyisi, mutta oisko toi sitten validi optio kuitenkaan, eikä se nyt oikeesti leijuis sillon...
Kuka kehittää mulle pienikokoisen antigravitaatiomasiinan?
Aliquando Insanire Iucundum Est
Re: Prime Axiom workshopping
Itse joskus 40k aikana pohdin samanlaista ratkaisua necronien monolithille. Ideana oli toteuttaa magneettinen "kulho" baselle ja monolithi siihen leijumaan. Homma kaatui pikku prototyyppiin, jossa totesin, että kulhon magneetit pitää olla todella vahvoja ja tarkasti aseteltu, johonka itsellä ei tuolloin riittänyt enää resurssit.
En sitten tiedä oliko sulla ideana toteuttaa idea kahdella magneetilla? Jos oli, niin niiden olisi suotavaa olla melko leveitä ja todella vahvoja, koska magneettivuontiheys on muuten aivan liian pieni tuollaisilla etäisyyksillä. Kaiken päälle pitäisi tietää millainen massa niiden kannateltavana olisi.
Mutta kerro ihmeessä, jos jostain kehität fiksun ratkaisun.
Rautalangat nyt pystyisi naamioimaan jollain puskilla tms.
En sitten tiedä oliko sulla ideana toteuttaa idea kahdella magneetilla? Jos oli, niin niiden olisi suotavaa olla melko leveitä ja todella vahvoja, koska magneettivuontiheys on muuten aivan liian pieni tuollaisilla etäisyyksillä. Kaiken päälle pitäisi tietää millainen massa niiden kannateltavana olisi.
Mutta kerro ihmeessä, jos jostain kehität fiksun ratkaisun.
Rautalangat nyt pystyisi naamioimaan jollain puskilla tms.
-HPVäitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-
Der Dexter
magneettiset kulhot on liian korkeeta matikkaa, suora linja pystytasossa sen sijaan on toteutettavissa, jos sen magneetin länttää sinne pohjaan kiinni...
Kyllä supermagnetetsa saa törkeen vahjoja magneetteja, joita ei ole koolla pilattu, joiden kyllä pitäisi hommaan soveltua.
Kyllä supermagnetetsa saa törkeen vahjoja magneetteja, joita ei ole koolla pilattu, joiden kyllä pitäisi hommaan soveltua.
Lähinnä 2:lla magneetilla epäilin sitä, että se suistuu liian herkästi pois siitä keskipisteestä, missä se leijuu, jos magneetit on liian kapeita.Der Dexter kirjoitti:magneettiset kulhot on liian korkeeta matikkaa, suora linja pystytasossa sen sijaan on toteutettavissa, jos sen magneetin länttää sinne pohjaan kiinni...
-HPVäitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-
Der Dexter
ja sen takia tarvii ohjausta.
lähinnä 1-3 pystysuoraa tappia, joiden mukaan vapaasti leijuen mutta ohjauksessa (sivuttaisliike pois) on mun tänhetkinen konsepti, ehkä.
Toisaalta voishan siellä jaloissa olla enempi magneetteja, jotka sitten vetäisi eikä nostaisi, ja asettuisi sitten maagisesti paikalleen?
ja taas taisi syntyä magneettinen kulho, jonka piti olla liian korkeeta matikkaa...
lähinnä 1-3 pystysuoraa tappia, joiden mukaan vapaasti leijuen mutta ohjauksessa (sivuttaisliike pois) on mun tänhetkinen konsepti, ehkä.
Toisaalta voishan siellä jaloissa olla enempi magneetteja, jotka sitten vetäisi eikä nostaisi, ja asettuisi sitten maagisesti paikalleen?
ja taas taisi syntyä magneettinen kulho, jonka piti olla liian korkeeta matikkaa...
http://www.youtube.com/watch?v=VyOtIsnG71U Tarpeeksi johtavaa materiaalia vaan ison magneetin päälle, ja pitää kännykät sun muut sitten kaukana :P
Tai sitten helpointa että rakentaa isolle baselle maastoa ja muuta että voi useasta pisteestä laittaa huomaamattoman ohuella rautalangalla tai servitorien flying standeilla lentämään.
Tai sitten helpointa että rakentaa isolle baselle maastoa ja muuta että voi useasta pisteestä laittaa huomaamattoman ohuella rautalangalla tai servitorien flying standeilla lentämään.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
-
Der Dexter
hmm, kaunis ajatus... Nestemäistä typpeä varten tosin tarvitsee luvat että sitä saaa ostaa, ja lisäksi figusalkku muuttuu taas astetta isommaksi kantaa.
Mikään muuhan ei tossa estä tätä, tietenkään...
Tavoitteena mulla on tässä "oikea" levitaatio, eli vahva/vahvoilla neodyynimagneeteilla tarvittava noste, se ei ole kokemuksesta ongelma, niitä saa riittävän pieninä figuihin, mutta sen verta vahvoja että nostaa sen 1-1,5 kg ilmaan kivasti, jollain 2-5 sentin etäisyydellä.
Tuon nosteen ohjaus, tai lähinnä pito on mulla hakusessa, ja tuo rautalankaoptio on se suunnitelma c, kun kaikki muu pettää...
Mikään muuhan ei tossa estä tätä, tietenkään...
Tavoitteena mulla on tässä "oikea" levitaatio, eli vahva/vahvoilla neodyynimagneeteilla tarvittava noste, se ei ole kokemuksesta ongelma, niitä saa riittävän pieninä figuihin, mutta sen verta vahvoja että nostaa sen 1-1,5 kg ilmaan kivasti, jollain 2-5 sentin etäisyydellä.
Tuon nosteen ohjaus, tai lähinnä pito on mulla hakusessa, ja tuo rautalankaoptio on se suunnitelma c, kun kaikki muu pettää...
- GreenMeanie
Tarjoon kyl kaljan jos onnistut noiden magneettien kanssa.
Oisko liian tyylitön ajatus tehä basen kokonen teräslevy jossa ois yks järeempi palkki kiinni joka menis sitten yhen jalan kautta keskelle asti? Ei ois kun yks kohta terrainilla peitettävänä ja figua vois viel vaik käyttää ihan peleissä.
Oisko liian tyylitön ajatus tehä basen kokonen teräslevy jossa ois yks järeempi palkki kiinni joka menis sitten yhen jalan kautta keskelle asti? Ei ois kun yks kohta terrainilla peitettävänä ja figua vois viel vaik käyttää ihan peleissä.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
-
Der Dexter
Yhden "tukijalan" tekeminenhän lienee se fiksuin veto, mutta onko tän figuilun tarkotus kuin järkevää ollakaan...
jonkun 100 punnan magneettikokeilut tulee vähän kalliimmaksi, jos homma ei toimikaan.
jonkun 100 punnan magneettikokeilut tulee vähän kalliimmaksi, jos homma ei toimikaan.
Mä itse pohdin tuota magnetisointia Harbyn kohdalla, (jolloin siis tukipisteet olisi tulleet joustavista ketjuista) mutta luovuin ideasti ja laitoin harbyn tulipyörteen päälle. Jaloissa olevat vetävät magneetit voisi toimia, mutta yli päätään ongelma tossa on siinä, että sen magneetin pitää olla ihan järkyttävän kokoinen (jolloin se rupaa keräämään jo kaikki lähialuuen kevyet metalliesineet ja muut magnetoidut figut puoleensa). Magneettivuon aiheuttama voima on neliöllinen suure, jotan havaittava noste tuon kokoluokan laitteella vaati todella järeät laitteet. Niitä kyllä saa, mutta onko ne sitten enää käytännöllisiä?
Ennen ku käytät kymmeniä tunteja toteutukseen, niin kannattaa uhrata ajatus myös lentokoneessa kuljettamiselle.
Magneeteissa on joku kohtuullinen raja ja varmaan nestemäinen typpi käsimatkatavarana on kans vähän vieroksuttu.
Magneeteissa on joku kohtuullinen raja ja varmaan nestemäinen typpi käsimatkatavarana on kans vähän vieroksuttu.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
- Ihme_apina
http://www.supermagnete.de/eng/Q-51-51-25-N
Siitä magneetit, noita laitat kaks ni se "leijuu" jossain huoneen etäisimmässä nurkassa karkusessa sitä toista ja vastapelaajan hammasraudat on on aiheuttanu naaman uudelleen järjestämisen.
http://www.supermagnete.de/eng/Q-20-20-10-N
Ja siinä budjettimalli jos on nössö, ihan vaan näytiks et ei nää magneetit ihan oikeesti kalliita oo. Kaikki se muu tähän projektiin liittyvä touhu on se mistä luulen ite et jshtuu ettei tätä tulla koskaan näkemään valmiina :)
Itekkin oon figuu miettiny ja suunnittelin ihan vaan laittavani tommosen 3-5mm maksun messinki-sauvan joko keskelle tai joka jalan alle.
Siitä magneetit, noita laitat kaks ni se "leijuu" jossain huoneen etäisimmässä nurkassa karkusessa sitä toista ja vastapelaajan hammasraudat on on aiheuttanu naaman uudelleen järjestämisen.
http://www.supermagnete.de/eng/Q-20-20-10-N
Ja siinä budjettimalli jos on nössö, ihan vaan näytiks et ei nää magneetit ihan oikeesti kalliita oo. Kaikki se muu tähän projektiin liittyvä touhu on se mistä luulen ite et jshtuu ettei tätä tulla koskaan näkemään valmiina :)
Itekkin oon figuu miettiny ja suunnittelin ihan vaan laittavani tommosen 3-5mm maksun messinki-sauvan joko keskelle tai joka jalan alle.
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Onkos joku nähnyt jossain jonkun tekemän kapistuksen, jossa toi magnetointi oikeesti saa figun onnistuneesti leijumaan 5 sentin etäisyydellä beissistä? Tai ees 2 sentin?
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
- Ihme_apina
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/po ... 71246.page
Ison mailman suunnitelmia ja esimerkkikapistus
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Entäs ihan ns. "kotitekoisen" figun?Ihme_apina kirjoitti:http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/po ... 71246.page
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
-
Der Dexter
tarjoo HP olut, niiin lupaan toteuttaa.
Tyydyn yhteen, Brew dog, abstrakt -08. on vielä 0,33 eli ei ees mikään tyyris...
Tyydyn yhteen, Brew dog, abstrakt -08. on vielä 0,33 eli ei ees mikään tyyris...
Tuossa pyöritellessä Prime Axiomin kuvaa aikani, niin ei mielestäni pitäisi tulla välttämättä kovin silmiin pistävä jos käyttää jotain läpinäkyviä tuubeja (esim. "lentotikkuja"). Kiinnitys siis lähinnä noihin antigravitionalwhatchawannacallit jalkoihin joista sitten pinnaa alustaan vinosti kiinni. Imo should work ja olla ihan tarpeeksi hianokin. Kieltämäti jonkin verran antaa sellaisen kuvan tuo originelli nappi, että Axiom olisi kyykky basalla...
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Lentotikkuja tai sitten noita CoC:n lennokkaita servitoritikkuja olen omaankin suunnitellut, ellei sitten keksi jotain rauniobasea johon voisi piilotella rautalankakiinnitystä.Aasimar kirjoitti:Tuossa pyöritellessä Prime Axiomin kuvaa aikani, niin ei mielestäni pitäisi tulla välttämättä kovin silmiin pistävä jos käyttää jotain läpinäkyviä tuubeja (esim. "lentotikkuja"). Kiinnitys siis lähinnä noihin antigravitionalwhatchawannacallit jalkoihin joista sitten pinnaa alustaan vinosti kiinni. Imo should work ja olla ihan tarpeeksi hianokin. Kieltämäti jonkin verran antaa sellaisen kuvan tuo originelli nappi, että Axiom olisi kyykky basalla...
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
- GreenMeanie
Saako tota jostain Suomeen paitsi hakemalla ite? Menikö pupu pöksyyn? Kyl mä mielelläni tarjoon vaikka samppanjaa siinä vaiheessa kun leijutat axiomis turnaukseen.Der Dexter kirjoitti:tarjoo HP olut, niiin lupaan toteuttaa.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Alkon Narinkkatorin kulmalla olevasta liikkeestä löytyy ainoana Suomessa noita erikoisempia. Viimeksi kun kävin siellä oli vain 0,75 abstraktia.GreenMeanie kirjoitti:Saako tota jostain Suomeen paitsi hakemalla ite? Menikö pupu pöksyyn? Kyl mä mielelläni tarjoon vaikka samppanjaa siinä vaiheessa kun leijutat axiomis turnaukseen.Der Dexter kirjoitti:tarjoo HP olut, niiin lupaan toteuttaa.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”