paniikki?
- Amazing Slug
paniikki?
Olen vähän epävarma noista paniikkitesteistä. Siis:
Jos uniitti rallyaa vuoron alussa, ehtiikö se aiheuttaa paniikkia neljän tuuman (vai oliko se kuuden?) päässä oleville ukoille, joilla on pienempi unit strength? Entä joutuuko näitä psykologia testejä ottamaan, jos ei näe niiden aiheuttajaa? Tuntuu idioottimaiselta, jos ollaan metsän sisällä ja puumies seisoo vuoron alussa kuuden tuuman päässä, aiheuttaen terroria, vaikkei kukaan edes näe sitä.
Jos uniitti rallyaa vuoron alussa, ehtiikö se aiheuttaa paniikkia neljän tuuman (vai oliko se kuuden?) päässä oleville ukoille, joilla on pienempi unit strength? Entä joutuuko näitä psykologia testejä ottamaan, jos ei näe niiden aiheuttajaa? Tuntuu idioottimaiselta, jos ollaan metsän sisällä ja puumies seisoo vuoron alussa kuuden tuuman päässä, aiheuttaen terroria, vaikkei kukaan edes näe sitä.
Re: paniikki?
Uniitti ei rallytä vuoron alussa, vaan movement phasessa (charge julistuksien jälkeen). Start of turn on ennen movement phasea.Amazing Slug kirjoitti: Olen vähän epävarma noista paniikkitesteistä. Siis:
Jos uniitti rallyaa vuoron alussa, ehtiikö se aiheuttaa paniikkia neljän tuuman (vai oliko se kuuden?) päässä oleville ukoille, joilla on pienempi unit strength?
Joutuu ottamaan. On jokseenkin todennäköistä että kuuden tuuman päässä olevan hirviön läsnäolon tuntee ilman visuaalista kontaktiakin.Amazing Slug kirjoitti: Entä joutuuko näitä psykologia testejä ottamaan, jos ei näe niiden aiheuttajaa? Tuntuu idioottimaiselta, jos ollaan metsän sisällä ja puumies seisoo vuoron alussa kuuden tuuman päässä, aiheuttaen terroria, vaikkei kukaan edes näe sitä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Terroria aiheuttavat yksiköt ovat yleensä sitä kokoluokkaa, että niiden läsnäolon tuntee vaikkei niitä näe. Kun puumies rymistää korvasi juuressa siitä lähtee ääntä ja töminää ihan riittämiin, että tietää missä se puumies on. Kuvittele lohikäärmeen laskeutumista. Ja yksittäinen rivimies osaa kyllä kääntää päänsä ja sen kaveri ja se kolmas kaveri... ja he kaikki osaavat juosta.
- Amazing Slug
- Amazing Slug
Tietääkseni haltiat epäonnistuvat ld-testeissä silloin tällöin. Rottien ld on ryhmissä samaa tasoa, mutta jos yksikin iso ryhmä panikoi tai juoksee, niin auta armias. Rottien pienet ryhmät (weapon teamit, globadierít, maagit, rat ogret, night runnerit, jezzailit) ottavat checkiä kuutosta tai viitosta vastaan. Suuri osa hyökkäysvoimasta katoaa helposti yhteen huonoon heittoon. Ei taida muilla armeijoilla olla tällaisia ongelmia. Sitä paitsi, vihollisen cc-uniitit ovat lähes poikkeuksetta kovempia kuin rotat, edes myrskyrotat. Saurukset, kaikki kääpät, big unit, black orcit, chaos warriorit, grave guard ja tomb guard + muut hakkaa rotat mennen tullen. Outnumberilla ei paljoa juhlita. Ja skavenit ovat muuten warhammerin ainoa rotu, jolta ei löydy movement 7+ ukkoa! Wooo! Flankkaamaan movement kuutosella ja giant rateilla... ei, kyllä minä pysyn omalla zonellani, ja tyydyn paukuttelemaan tykeillä ja taioilla. Siihen nämä rotat näyttävät olevan tarkoitettu.
oli nyt _ihan_ pakko viilata pilkkua ja kommentoida edellistä viestiä siten että kyllä Skavenien Master assassinilla on M7, mutta sitä harmvemmin käyeteään......ja se on erikois armeejassa vain......ja se tarvii luvan....ja...
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
Amazing Slug, Sinulla on ilmiselvä asenne ongelma. Eikö Örkkien ja Gobbojen pitäisi istua paikallaan, kun näillä on vielä huonompi Ld? Entä ihmiset? Kuten sanottua rotat ovat varsin rohkeita joukoissa. Ja jokaisella armeijalla on taipumus juosta. Sinä nyt liioittelet tuota.
Rotat pieksevät ihmisiä, skelluja, zombieita mennen tullen paremman Iniative-arvonsa takia. Siis vastaavia rivimiehiä. Ja mitä tulee muihin joukkoihin, paljonko rotta maksaa ja paljonko maksaa Chaos Warru? Rottien vahvuus ei ole yksilöissä vaan joukoissa. Moniko armeija saa niin monta täysikokoista taistelu-uniittia pöydälle kuin sinä 2000 pisteellä?
Mutta minulle on vain parempi, jos rotat päättävät istua paikallaan. Ei, kun komeettaan niskaan vain. Nillittää voi monista asioista, mutta tämä on jo naurettavaa.
Rotat pieksevät ihmisiä, skelluja, zombieita mennen tullen paremman Iniative-arvonsa takia. Siis vastaavia rivimiehiä. Ja mitä tulee muihin joukkoihin, paljonko rotta maksaa ja paljonko maksaa Chaos Warru? Rottien vahvuus ei ole yksilöissä vaan joukoissa. Moniko armeija saa niin monta täysikokoista taistelu-uniittia pöydälle kuin sinä 2000 pisteellä?
Mutta minulle on vain parempi, jos rotat päättävät istua paikallaan. Ei, kun komeettaan niskaan vain. Nillittää voi monista asioista, mutta tämä on jo naurettavaa.
- Amazing Slug
Nillitän kun en muuta voi...
Yleisarvosana rottien leadershipistä ei ole hyvä. Seuraavilla rotta uniiteilla on hyvä leadership: Clanratit, stormverminit, giant ratit, plague monkit ja rat swarmit (ja slavet kenraalin vieressä). Ratling gun ja warpfire thrower saavat hienon ld:n, kunnes jäävät jälkeen emäuniitin rynniessä tai panikoidessa. Ainut keino hilata muiden joukkojen leadership ylös (tavallisten!) ihmisten/örkkien tasolle on ostaa warlord, joka yleensä jää seerin varjoon.
Kyllähän rotat monien vastustajien perus rivimiehille pärjäävät! Mutta ongelma on siinä, että kaikki vastustajat saattavat saada jonkun flankkiin rankkeja imemään. Rotat eivät. Ja jos rotat breakkaavat, se on katastrofi! Globadierit! Maagit! weapon teamit! night runnerit! jezzailit! warp cannon! Rat ogret! Kaikki ottavat checkiä viitosta/kuutosta vastaan. Rotat ottavat suuremman riskin mennessään tappeluun. Ja aina löytyy vastustajan armeijasta porukkaa, jota rotat eivät ilman flank chargea murra. Mitäs sitten tehdään, kun se alkaa ei-voittettua combattia lähestyä?
Ampuminen tuntuu turvalliselta. Ja kyllä sen komeetan voi väistää, vaikka mielummin dispellaa.
Yleisarvosana rottien leadershipistä ei ole hyvä. Seuraavilla rotta uniiteilla on hyvä leadership: Clanratit, stormverminit, giant ratit, plague monkit ja rat swarmit (ja slavet kenraalin vieressä). Ratling gun ja warpfire thrower saavat hienon ld:n, kunnes jäävät jälkeen emäuniitin rynniessä tai panikoidessa. Ainut keino hilata muiden joukkojen leadership ylös (tavallisten!) ihmisten/örkkien tasolle on ostaa warlord, joka yleensä jää seerin varjoon.
Kyllähän rotat monien vastustajien perus rivimiehille pärjäävät! Mutta ongelma on siinä, että kaikki vastustajat saattavat saada jonkun flankkiin rankkeja imemään. Rotat eivät. Ja jos rotat breakkaavat, se on katastrofi! Globadierit! Maagit! weapon teamit! night runnerit! jezzailit! warp cannon! Rat ogret! Kaikki ottavat checkiä viitosta/kuutosta vastaan. Rotat ottavat suuremman riskin mennessään tappeluun. Ja aina löytyy vastustajan armeijasta porukkaa, jota rotat eivät ilman flank chargea murra. Mitäs sitten tehdään, kun se alkaa ei-voittettua combattia lähestyä?
Ampuminen tuntuu turvalliselta. Ja kyllä sen komeetan voi väistää, vaikka mielummin dispellaa.
Amazing Slug, yksi neuvo noiden mainitsemiesi ongelmien kanssa: opettele pelaamaan niillä rotilla! Pelaa niillä tuollaiset 200+ peliä, opettele synkronoimaan yksikköjen yhteistoiminta ja kas kummaa - ilman Skryre-laumaakin voi pärjätä. Mitenkään loukkaamatta tuo kuulostaa juuri sellaisen aloittelijan valitukselta, joka antaa periksi parin tappion jälkeen, yrittämättäkään löytää kunnollista ratkaisua "ongelmaan". Jos haluat armeijan, joka ei pakene niin osta lukkeja ja aloita pelaamaan countteja tai khemriä. On olemassa asioita joiden kanssa on tultava toimeen, eli jos se tuollaista tuskaa rottien pelaaminen on niin vaihda armeijaa, ei kukaan sinua pakota niitä käyttämään.
Aha
Mikäs ihmeen kritisointi kilpailu tästä on tullut? Slug on ihan hyvä pelaaja,ei suinkaan mikään aloittelija.
Ja kyllähän sitä saa vinkua omasta armeijastaan! Ei kai sitä missään ole kielletty? Itsekin voisin vinkua siitä,miten olen hävinnyt rotille jo 2 kertaa peräkkäin,mutta en jaksa koska olen laiska.
Peace out.
-Chief
Ja kyllähän sitä saa vinkua omasta armeijastaan! Ei kai sitä missään ole kielletty? Itsekin voisin vinkua siitä,miten olen hävinnyt rotille jo 2 kertaa peräkkäin,mutta en jaksa koska olen laiska.
Peace out.
-Chief
Ei se vinkuminen minua sinällään haittaa, mutta jos vinkuessaan on väärässä niin se hieman tökkii
. Ainakin itse olen rottien kanssa tullut jo kohta seitsemän vuotta toimeen, eikä tuo matala Ld ole ollut ongelma kun sen ottaa huomioon listaa suunnitellessa ja taktiikkaa miettiessä.
Siis vielä kerran, rotilla pystyy pelaamaan (ja pärjäämään - siitähän tässä on kysymys) jopa monipuolisella listalla. Se on vaikeampaa kuin muutamilla muilla armeijoilla, mutta voittaminen on huomattavasti palkitsevampaa. Ja jos häviää massacrella, mitä siitä - rottiahan ne vain oli
.
Siis vielä kerran, rotilla pystyy pelaamaan (ja pärjäämään - siitähän tässä on kysymys) jopa monipuolisella listalla. Se on vaikeampaa kuin muutamilla muilla armeijoilla, mutta voittaminen on huomattavasti palkitsevampaa. Ja jos häviää massacrella, mitä siitä - rottiahan ne vain oli
- Amazing Slug
Kyllä minäkin 5. editionin aikaan tykkäsin pelata sillä rottien ld 10 armeijalla... oli kenraali joka levitti rankeista tulleen ld-bonuksen. Mielestäni yksi suurimmista muutoksista rottien kuudennen laitoksen kirjassa on se, että rankki-leadership ei leviä (loogista, myönnettäköön). Nyt ovat skavenit oikeasti se pelkurimaisin armeija warhammerissa. Niin toki kuuluukin olla. En minä sen leadershipin takia vielä ole hävinnyt, mutta edellinen massacreni olisi ollut todennäköisesti vain solid victory, koska jäi sääntötoilailuni takia 4 paniikkitestiä ottamatta.Grond kirjoitti: Ainakin itse olen rottien kanssa tullut jo kohta seitsemän vuotta toimeen, eikä tuo matala Ld ole ollut ongelma kun sen ottaa huomioon listaa suunnitellessa ja taktiikkaa miettiessä.
Tämä valitukseni on vain lagia, koska pidin ld kymppiä ennen selviönä. Nyt huomasin, että rotat oikeasti juoksevat joukolla. Kyllä minä siihen totun, ja pelaan muutakin kuin pelkkää jezzail-mage-swarmia (40 jezzailia maksaa 400 e :o ).
Sieluni ei ole mennyttä
Hmm, jos olisit pelannut oikein jo 5th editionin aikaan, ei muutos olisi ollut niin järisyttävä. Kenraalin yksikön rankkibonus Ld:hen ei levinnyt minnekään. Vanhasta skaven-kirjasta: "...Skaven regiments add their close combat rank bonus to their Leadership ...". Kenraali nyt ei sattumoisin ollut regiment, joten se siitä. Asiasta käytiin aikanaan kädenvääntöä, ja väärinpelaaminen oli yleistä - siihen aikaanhan ei erratoja tullut.Amazing Slug kirjoitti:Kyllä minäkin 5. editionin aikaan tykkäsin pelata sillä rottien ld 10 armeijalla... oli kenraali joka levitti rankeista tulleen ld-bonuksen. Mielestäni yksi suurimmista muutoksista rottien kuudennen laitoksen kirjassa on se, että rankki-leadership ei leviä (loogista, myönnettäköön).
- Amazing Slug
Ei olisikaan. Kyllähän minäkin mietin, että voiko se tosiaan levitellä ld 10 kaikille 5 orjan ryhmillekin. Mutta minä päädyinkin lopulta siihen tulokseen että se voi. Kyllä kenraali mielestäni kuului regimenttiin ihan yhtä paljon kuin muutkin rotat, ja siten omasi leadershipin 10. En minä halunnut itseäni jalkaan ampuaGrond kirjoitti: Hmm, jos olisit pelannut oikein jo 5th editionin aikaan, ei muutos olisi ollut niin järisyttävä. Kenraalin yksikön rankkibonus Ld:hen ei levinnyt minnekään.
Noh, mitäs menneistä. Onneksi nyt on selvät säännöt ja erratat.