Elikkä tarkemmin: Junior warcasterin arcane shield. Jos tapan junnun, katoaako arcane shield välittömästi vai häviääkö se vasta pelaajan seuraavan vuoron alussa?
Tavallisen warcasterin tapauksessa upkeep katoaisi, mutta juniorit eivät periaatteessa jaa oikeiden 'castereiden nimenomaista sääntöä, ainakin jos luetaan kirjaa muna pystyssä kuin piru sitä kuuluisaa raamattua (s.67, 78 siitä pirun raamatusta).
Pikaisella etsimisellä en PP:n foorumilta löytänyt infernaalien kantaa asiaan.
Eli: Miten posse on pelannut asiaa, ja onko jollain tarkempaa tietoa asiasta?
- Möle
Journeyman warcasterit ja upkeep
Re: Journeyman warcasterit ja upkeep
Lähtee saman tien mäkeen.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Eli te pelaatte sääntöä näin, vai löysitkö kirjasta/infernaaleilta jonkun kohdankin asiaan?
Ei, kun siis näin asian itsekin tahtoisin kautta uskoisin olevan, mutta tarvitsen muutakin kuin "joo näin on" vakuuttaakseni pelitoverini :)
Ei, kun siis näin asian itsekin tahtoisin kautta uskoisin olevan, mutta tarvitsen muutakin kuin "joo näin on" vakuuttaakseni pelitoverini :)
Niin näin me pelataan ja taitaa pelata myös koko Oulun ulkopuolinen maailma =)
Jos tuota samaa logiikkaa soveltaa, niin junnun warjackitkaan eivät itse asiassa menisi inertiksi, kun junnu kuolee. Suosittelen tämän näkemyksen esittämistä sääntöfoorumille, mikäli haluaa "yleistä konsensusta" vastaan tapella!
Vähän sivuten tätä aihetta siinä tovi mk2:n julkaisun jälkeen joku äkkäsi, että junnulla ei itse asiassa ole myöskään erikseen sääntöä "Focus: additional attack". Se sitten rulattiin, että nämä kuuluvat samaan pakettiin Focus manipulationin kanssa. Jos siis jotain referenssiä haluaa etsiä.
Jos tuota samaa logiikkaa soveltaa, niin junnun warjackitkaan eivät itse asiassa menisi inertiksi, kun junnu kuolee. Suosittelen tämän näkemyksen esittämistä sääntöfoorumille, mikäli haluaa "yleistä konsensusta" vastaan tapella!
Vähän sivuten tätä aihetta siinä tovi mk2:n julkaisun jälkeen joku äkkäsi, että junnulla ei itse asiassa ole myöskään erikseen sääntöä "Focus: additional attack". Se sitten rulattiin, että nämä kuuluvat samaan pakettiin Focus manipulationin kanssa. Jos siis jotain referenssiä haluaa etsiä.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Tämä näytti riittävän. Eli jos muutakin 'casterin sääntöä, joka sille ilmiselvästi kuuluisi, on laajennettu kuulumaan junnulle, niin kyllä me tuokin sääntö pelataan näin. Kiitos!
- The Captain
- Valvoja
Nopealla etsimisellä en löytänyt suoraa "junnun upkeepit expiraavat, kun junnu kuolee" rulingia, mutta tässä ketjussa puhutaan upkeepeistä, journeymaneista ja casterin kuolemasta ja Valander (Infernal) sanoo, että upkeep expiraa, kun caster (huom. ei warcaster) kuolee, joten kontekstin perusteella voisin kuvitella hänen tarkoittaneen, että tämä koskee myös ei-warcaster castereita.
Varsinaisesti tätä tulkintaa ei liene koskaan vahvistettu, mutta yleinen konsensus vaikuttaa olleen, että näin se menee.
Referenssiksi: junnun warjackit menevät inertiksi, kun junnu kuolee, koska Macallan sanoo niin.
Ensi kevään juniorimarssin myötä voisi toivoa, että battlegroup- ja spellcaster-sääntöjä selkeytettäisiin näiden tilanteiden osalta.
Varsinaisesti tätä tulkintaa ei liene koskaan vahvistettu, mutta yleinen konsensus vaikuttaa olleen, että näin se menee.
Referenssiksi: junnun warjackit menevät inertiksi, kun junnu kuolee, koska Macallan sanoo niin.
Ensi kevään juniorimarssin myötä voisi toivoa, että battlegroup- ja spellcaster-sääntöjä selkeytettäisiin näiden tilanteiden osalta.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.