"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kysely: Laadukkaan 3D printterin "kerho"

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Lord of Carcassonne

Re: Kysely: Laadukkaan 3D printterin "kerho"

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Mikäli hanke onnistuu niin onko mahdollista tehdä esim jostain isommasta keräily hahmosta 28mm luokkaa oleva figu?Ite tahtoisin Megaman X:n ja Zero Omegan malleina jotta vois vaikka kehitellä säännöt ja kokeilla 40k:ssa :)
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Lord of Carcassonne kirjoitti:Mikäli hanke onnistuu niin onko mahdollista tehdä esim jostain isommasta keräily hahmosta 28mm luokkaa oleva figu?Ite tahtoisin Megaman X:n ja Zero Omegan malleina jotta vois vaikka kehitellä säännöt ja kokeilla 40k:ssa :)
Jos on 3D-malli, niin joo.

Kopiointiin tarttee skannerin, jota ei OP maininnut.
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Kaapelikala kirjoitti:
Lord of Carcassonne kirjoitti:Mikäli hanke onnistuu niin onko mahdollista tehdä esim jostain isommasta keräily hahmosta 28mm luokkaa oleva figu?Ite tahtoisin Megaman X:n ja Zero Omegan malleina jotta vois vaikka kehitellä säännöt ja kokeilla 40k:ssa :)
Jos on 3D-malli, niin joo.

Kopiointiin tarttee skannerin, jota ei OP maininnut.
Voi harmi. Noh, ainahan sitä voi unelmoida :)...
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Pauli Suuraho

Viesti Kirjoittaja Pauli Suuraho »

Jos hanke onnistuu, niin 3d skanneri ei ole mikään huono vaihtoehto lisäinvestoinnille. Itselläni ei ole tarvetta sellaiselle, enkä tiedä yhtään hyvää sellaista, enkä niiden hintoja. Sen näkee ajan kanssa kuinka moni sellaisesta olisi kiinnostunut. Vähän on ollut kysyntää laserleikkurista. Onko siitä kenelläkään mielipiteitä?
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Kiinnostusta kyllä on, mutta printtimäärät jäänevät niin pieniksi, ettei musta olisi kuin satunnaiseksi kävijäksi ja toisaalta mun käyttöön varmaan jokin HackLab tyyppinen ratkaisukin on ihan riittävä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Hei Pauli,

Mua kiinnostais printata maastoja, mutta osaamista mallintamiselle ja laitteen käytölle ei ole. Ei ole myöskään aikaa opetella. Jos hommaat laitteen ja teet/tiedät mistä saa hankittua maastoblueprinttejä, niin mielellään voisin niitä kanssasi tulostaa ja vaikka maksaa myös extraa ajastasi.
Pauli Suuraho

Viesti Kirjoittaja Pauli Suuraho »

finmirage kirjoitti:Hei Pauli,

Mua kiinnostais printata maastoja, mutta osaamista mallintamiselle ja laitteen käytölle ei ole. Ei ole myöskään aikaa opetella. Jos hommaat laitteen ja teet/tiedät mistä saa hankittua maastoblueprinttejä, niin mielellään voisin niitä kanssasi tulostaa ja vaikka maksaa myös extraa ajastasi.
Moi finmirage,

minkälaisia maastoja ajattelit printata? Luulisin, että maastot saa halviten/helpoiten foamcoresta tehtyä. Onko sulla heittää jotain kuvaa minkälaista etsit?

Kannattaa myös kysellä Head Hunter storesta:

http://headhunterstore.weebly.com/displ ... ments.html
Scenic base: 14.5cm x 14.5cm - 30e

Tota halvemmalla ton kokosia maastoja et kyllä printtaamalla saa :)
finmirage

Viesti Kirjoittaja finmirage »

Pauli Suuraho kirjoitti:
finmirage kirjoitti:Hei Pauli,

Moi finmirage,

minkälaisia maastoja ajattelit printata? Luulisin, että maastot saa halviten/helpoiten foamcoresta tehtyä. Onko sulla heittää jotain kuvaa minkälaista etsit?

Kannattaa myös kysellä Head Hunter storesta:

http://headhunterstore.weebly.com/displ ... ments.html
Scenic base: 14.5cm x 14.5cm - 30e

Tota halvemmalla ton kokosia maastoja et kyllä printtaamalla saa :)
Teen maastoa jatkuvasti näillä perinteisemmillä metodeilla. Lähinnä printtausta ajattelin ei-luonnollisiin projekteihin kuten esimerkiksi rakennuksiin, mutta tämä tietenkin vaatisi sitä, että jostain löytyisi valmiita CAD tiedostoja. Jos printtaaminen on liian kallista, niin sitten pitää selvitä olemassaolevalla tarjonnalla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”