"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Alternative figujen käyttö turnauksissa?

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
demel

Alternative figujen käyttö turnauksissa?

Viesti Kirjoittaja demel »

Mikä on PPn asenne muiden valmistajien figujen käyttöön turnauksissa? (siis jos ovat yhtään sopivia?)

Olen tossa miettinyt Cryxin 35pt listaa, ja hieman siistin Denegran alternative figun löysin
(https://www.coolminiornot.com/shop/the- ... o-750.html)

ja muutamia hienoja succubus/satyr figuja olen katellut Satyrix raidereiksi/blood witcheiksi
Datsi

Re: Alternative figujen käyttö turnauksissa?

Viesti Kirjoittaja Datsi »

http://privateerpress.com/files/Steamro ... _Rules.pdf

Sivulta kaks löytyy PP:n kanta konversioihin, sekä konversiosäännöt. Huomaa, että alkuperäistä figua tulee olla yli puolet, eli tuo kyseinen ei dennystä menisi.

Suomessa ketään ei oikeasti kiinnosta, kunhan vastapelaajalle on selvää että mikä figu esittää ketä.
Itse silti laittaisin sille dennyn repun ja keihään, ettei varmasti ole epäselvää.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
demel

jes, kiitos. Suomalaisten kannan tiesinkin, mutta *Sighs* jos laittais Dennyn ase käden ja repun.. oliskohan se tarpeeksi.. muuten toi on niin julmetun siisti witch figu
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Harva on edes kiinnittänyt huomiota siihen, että 40 % Sea dogeistani on ollut muiden valmistajien nappuloita. Piraatti, jolla on pyssy ja astalo, ei voi olla kauhean monta eri juttua, joten sekaannuksen vaara on minimaalinen. Sama juttu Kossite Woodsmanien kanssa - puskaryssän näköinen hyypiö, etenkin pöydän reunaan kesken pelin deployattuna, ei kauhean helposti sekoitu mihinkään muuhun.

Henk.koht. olisin silti tosi varovainen caster-proxyjen suhteen. Ei ole mitätön juttu pystyä erottamaan ja tunnistamaan vastustajan casteri koko ajan pöydällä, minkä takia en haluaisi nähdä ainakaan casterin lisäksi muita counts-assia samassa armeijassa. Yksi random-noita Deneghrana menee paljon helpommin läpi, jos pöydällä ei ole samaan aikaan tusinaa muuta random-noitaa esittämässä Satyxis- tai Warwitch siren -figuja.

Tuo esimerkkinappulasi muistuttaa kauhean vähän mitään versiota Deneghrasta, joten mitenkään intuitiivisesti sitä ei voi Deneghraksi tunnistaa. Ainakin itse tapahtumanjärjestäjänä vaatisin merkittävää konvertointia, jotta sen pelipöydälle päästäisin.

Pahimmassa tapauksessa vastapelaaja rupeaa mussuttamaan, että hävisi pelin, kun ei tunnistanut casteriasi casteriksi, ja tällaisessa tapauksessa kovin vähän originaalia muistuttavalla "casterilla" pelannut pelaaja saatetaan joutua diskaamaan. Tämän välttämiseksi ainakin itse suosittelen pelaamaan nappuloilla, jotka ainakin näyttävät siltä, mitä esittävätkin, vaikka toki luovuuteen kannustankin (ja kuten sanottu, en mitenkään merkkiuskollinen ole itsekään).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Datsi

Viesti Kirjoittaja Datsi »

Ennen vanhaan oli kans tapana, et jos pelas jollain counts -assilla tai "proxyfigulla", on mukana oikee versio kyseisestä figusta ja jos joku mussuttaa ni pelaa suosiolla sitä.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

The Captain kirjoitti: Tuo esimerkkinappulasi muistuttaa kauhean vähän mitään versiota Deneghrasta, joten mitenkään intuitiivisesti sitä ei voi Deneghraksi tunnistaa. Ainakin itse tapahtumanjärjestäjänä vaatisin merkittävää konvertointia, jotta sen pelipöydälle päästäisin.
Tää. Dennyt kuitenkin tunnistaa päästä, aseesta ja repusta, niin kyl mä melkeen haluisin nähä ne kaikki.
Mun mielest ois ihan reilua jos pelaisit Dennyä ilman fiittiä, mut tällä ei kyl oo mitään tekemistä sen figun kanssa.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
demel

Cryx on kuin onkin vasta mietintämyssyn asteilla..ja ei, ne satyrixit olis ihan 90% samannäköisiä kuin PPn omat, ja olis tarkoitus tehdä toinen porukka PPn figuista toinen noita alternatieistä, helpottamaan tunnistamista. Voipi olla tuo casterjuttu pahempi conversioongelma... juuri tuon tunnistettavuuden kanssa.
Ja ei, ei sitä fiittiä poiskaan viitsi heittää :)
Pseudok
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pseudok »

Itsellänihän on pGoreshadesta konversio, jossa samaa tahtoo olla ainoastaan reppu selässä. Tätä on tullut turnauksissakin käytettyä eikä se ole näyttänyt ketään häiritsevän, mutta olenkin kirjoittanut front arcciin isoilla ja räikeillä kirjaimilla "GORESHADE". Olen ajatellut lisätä ykkösen siihen perään vielä ettei kukaan erehdy eeppisenä pitämään jos vaikka Deathwalker on sattunut kuolemaan sattumanvaraiseen blastiin.

Liekö tällainen merkintätapa yhtään hyväksyttävämpää vähemmän kuvaavien figujen kanssa? Täytyy toki sanoa että ei Goreshadeni toki mikään pääsiäispupu taikarepulla ole, mutta jyhkeyttä ja massaa puuttuu kuitenkin aika paljon mitä aidossa figussa on.

Syy miksi tuon tämän nyt tässä ketjussa esille on, että itse olen aina pitänyt PP:n konversiopolitiikkaa liian tiukkana, vaikka toki ymmärrän syyt sille, miksi se on mitä on. Että lämpeneekö masinistit yhtään tällaiselle vaihtoehtoiselle tavalle minimoida väärinkäsityksen mahdollisuus. Menisikö ketjussa esitelty noita esimerkiksi vähän paremmin läpi vaikka sellaisenaan, jos basessa lukee erotettavin kirjaimin casterin nimi ja jopa inkarnaation numero?

Tietysti tämäkin olettaa, ettei koko armeija ole äärimmäistä konvertointia, ettei jokaisesta napista pitäisi erikseen lähteä tihrustamaan kenestä on kyse.
In the heat of the blight/
you lose your heart and sell your soul/
I lose control in the heat of the blight
JArrow

Viesti Kirjoittaja JArrow »

Itsekin olen ehdottomasti sitä mieltä, että PP:n politiikka on turhan tiukka ja kuten monet varmaan ovat trollejani nähneet, niin ei ole toivoakaan, että ne menisi läpi virallisesta seulasta. Tai siis kyllä kaikki muut menisi, paitsi light-beastit ja toinen wagoni. Slagiä lukuunottamatta ne on mun ielestä kuitenkin niin ilmeisiä, että hetkenkin jos ajattelee, että "toi ei varmaan oo impaler", niin napit kyllä arvaa. Tavallaan voisi olla selkeää kirjoittaa niihin mitä ne on, koska eipähän tulisi sitten kysymyksiä tai epäselvyyksiä, mutta ei ne tekstit kyllä koskaan mitään kauniita ole ja vievät huomiota pois figusta. Joten en ole niitä tähän mennessä laittanut. Suomessa ei ole ollut ongelmia, mutta en ole trollien kanssa vielä kertaakaan ulkomaille lähtenyt...
Aasimar

Viesti Kirjoittaja Aasimar »

Itselleni olen tehnyt selkeän ohjenuoran: Käytän altteja jos a) alkuperäinen nappi ei miellytä (esim. Eiryss) b) on monta samaa sooloa valikoimissa (esim. tällä hetkellä on 4 erinnäköistä seinän paladiinia) c) olen tarvinnut mallintamaan jotain omaa fluffia (esim. suurin osa mercenaryistani).

Itse olen ratkaissut ongelmani turnausten osalta, etten pääsääntöisesti käy niissä. Mutta vielä kun kävin, niin aina esittelin kaikki altti figuni ja varmistin vastustajalta, että tuoko ongelmia tunnistamisen suhteen. Jos vastannut myönteisesti, niin vaihtanut alkuperäiseen figuun jos käsillä tai poistanut kokonaan listasta reilun pelin hengessä.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

JArrow kirjoitti:Itsekin olen ehdottomasti sitä mieltä, että PP:n politiikka on turhan tiukka ja kuten monet varmaan ovat trollejani nähneet, niin ei ole toivoakaan, että ne menisi läpi virallisesta seulasta. Tai siis kyllä kaikki muut menisi, paitsi light-beastit ja.
Niin no on tosiaan vähän eri asia, onko kyseessä trolli lighti jolla on kädessä salama vaiko yks 10 vähäpukeisesta naisproxystä, joista 2 on sireenei, yks Denny ja loput raiderei.
Aasimar kirjoitti: Jos vastannut myönteisesti, niin vaihtanut alkuperäiseen figuun jos käsillä tai poistanut kokonaan listasta reilun pelin hengessä.
onko näin käynyt ikinä?
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Aasimar

Viesti Kirjoittaja Aasimar »

Aasimar kirjoitti: Jos vastannut myönteisesti, niin vaihtanut alkuperäiseen figuun jos käsillä tai poistanut kokonaan listasta reilun pelin hengessä.
onko näin käynyt ikinä?[/quote]

Olisiko ollut pari kertaa joskus back in the day.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Muistelen, että Dexterillä mainasi jossain KV turnauksessa käydä heikösti kun TO oli nihkeä gobberi-counts as doom reaveri spammiin? (Joka sitten hyväksyttiin koska osallistujat protestoivat äänekkäästi.)
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

kalastelin kaikilta pelaajilta doom reavereitä lainaan, ja käytin sit niitä. Tää oli tietysti briteissä, jossa fanaattisuus valmistajan sääntöihin on aivan eri luokkaa kuin järjen käyttö.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”