Maston 100 Sprayt
- Pulautus Pallo
Maston 100 Sprayt
Elikkä noi mastonin maalit vaikuttaa aika laadukkailta (iso firma ja sillee?) ja hinta on erittäin edullinen. Sopiiko Mastonin 100-sarjan sprayt miniatyyrien pohjamaaleiksi? Käsittääkseni se käy hyvin, mutta pitää varmistaa vielä!
sutenööri kirjoitti: "Idioottien kanssa väittely on kuin pelaisi pulun kanssa shakkia: se kaataa nappulat, kakkaa laudalle ja lentää omien luokse kehumaan voitollaan"
- Dr. Icchan
- Viesti:
Re: Maston 100 Sprayt
Muut käy, paitsi valkoinen.
Mastonilla mä olen suihkinut jo vuosikaudet.
Pohjamaaleiksi parhaat on perusmattamusta ja -valkoinen, sekä harmaa pohjamaali. Mattamusta ja -valkoinen tulee erinäköisessä tölkissä kuin "värit", en osaa sanoa mitä sarjaa ne nyt sitten olisi...
Mattalakka on kanssa ihan jees.
Pohjamaaleiksi parhaat on perusmattamusta ja -valkoinen, sekä harmaa pohjamaali. Mattamusta ja -valkoinen tulee erinäköisessä tölkissä kuin "värit", en osaa sanoa mitä sarjaa ne nyt sitten olisi...
Mattalakka on kanssa ihan jees.
//Mx
- Kdownunder
Mastonin musta on erinomainen. Peittää, kestää (rajuakin dry brushausta) ja ei täytä välejä eli nappi säilyttää suurinpiirtein ne detskut mitkä siinä on lähtöjäänkin. Basen laidat suosittelen maskaamaan esim. maalarin teipillä enne maalausta, koska ainakaan itse en pidä sprayn jättämästä pinnasta basen laidoissa vaan maalaan sen mielummin perinteisesti pensselillä. Ja spray on melkein ehdoton resiini figuissa; tein noilla galleriaan viimemmäksi postamillani rölleillä testin jossa pohjamaalasin yhden rollin pensselillä, otti huolella tehtynä aikaa n. 20-30min. ja sprayllä basen maskaaminen per rölli n. 2min. ja itse maalaminen n. 1min. (ulos meno+maalausalustan valmistelu yms.)
Valmiiksi valkoisella pohjamaalattuja nappeja en ole vielä nähnyt yhtäkään hyvää. Yleensä maali on täyttänyt kaikki välit ja maalin poiston kanssa on ollut kanssa aikalailla töitä (tosin en tiedä maalin merkkiä).
Valmiiksi valkoisella pohjamaalattuja nappeja en ole vielä nähnyt yhtäkään hyvää. Yleensä maali on täyttänyt kaikki välit ja maalin poiston kanssa on ollut kanssa aikalailla töitä (tosin en tiedä maalin merkkiä).
- Lighthammer
- Peliporukkavalvoja
+1 mustalle täältäkin. Erinomaista ainetta hintaansa nähden, vaikkakin on tuokin kallistunut viime vuosina.
Valkoisesta sen sijaan tosiaan pysykää kaukana.
Valkoisesta sen sijaan tosiaan pysykää kaukana.
Set fire to the family tree.
- Scumboogie
Mastonin mattamusta on parhautta. Mastonin valkoisesta on kahdenlaisia kokemuksia, kerran maali oli koostumukseltaan "pölyistä" ja jätti figuun hiukkasia, toisella kertaa (eri purkilla) maali jätti figuihin jännän kalvopinnan. Kummatkin lopputulokset olivat luonnollisesti scheißea, mutta veikkaan lopputulokseen vaikuttaneen maalauspaikan maalausolosuhteet. Toisella kertaa maalasin pakkasessa, en vaan muista kummalla.
Onko mitään suosituksia miltä valmistajalta kannattaa hankkia valkoista pohjamaalia? Entäs harmaata, toimiiko Maston? Voisin joskus yrittää kokeilla muillakin kuin mustalla pohjamaalaamista.
Onko mitään suosituksia miltä valmistajalta kannattaa hankkia valkoista pohjamaalia? Entäs harmaata, toimiiko Maston? Voisin joskus yrittää kokeilla muillakin kuin mustalla pohjamaalaamista.
Mastonin harmaa on ihan jees.
Jos ei ole pakko olla spray, olen itse siirtynyt pitkälti gesson käyttöön. Valkoista saa helposti ja mustaakin on saatavissa.
Jos ei ole pakko olla spray, olen itse siirtynyt pitkälti gesson käyttöön. Valkoista saa helposti ja mustaakin on saatavissa.
//Mx
Army Painterin valkosella spreiaan 98% kaikesta mitä maalaan. Kunhan sitä ravistelee riittävästi, maalaa sopivissa olosuhteissa, kokeilee ensin tyhjään kohteeseen, spreaa sopivalta etäisyydeltä, sopivalla voimakkuudella, ja sopivan ajan, niin se on ihan hyvä ja helppokäyttöinen.Skarsnik, the Lord kirjoitti:Onko mitään suosituksia miltä valmistajalta kannattaa hankkia valkoista pohjamaalia? Entäs harmaata, toimiiko Maston? Voisin joskus yrittää kokeilla muillakin kuin mustalla pohjamaalaamista.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Jaa, minulla on kyllä aika erilaisia kokemuksia tuosta army painterin valkeasta. Minusta sitä on paljon hankalampi käyttää kuin gw:n vastaavaa, ja se tuntuu tukkivan yksityiskohtia helpommin. Sitä kun ei edes saa/pysty ruiskuttaa kauempaa. Silloin se jälki vasta rakeista onkin. Tuli omaa huolimattomuuttaan tehtyä ekan kerran sellainen virhe, kun moni muu spray vaatii ohjeiden mukaan ainakin sen about 30 cm etäisyyttä. Army painterissa lukee, että max 20cm. Läheltä se taas tuntuu peittävän liikaa pieniä yksityiskohtia. Ehkä siinä pitäisi vaan jotenkin koittaa suihkia tosi nopeasti ja ohuleti siitä maalattavan kohteen poikki tjs.smaxx kirjoitti:Army Painterin valkosella spreiaan 98% kaikesta mitä maalaan. Kunhan sitä ravistelee riittävästi, maalaa sopivissa olosuhteissa, kokeilee ensin tyhjään kohteeseen, spreaa sopivalta etäisyydeltä, sopivalla voimakkuudella, ja sopivan ajan, niin se on ihan hyvä ja helppokäyttöinen.Skarsnik, the Lord kirjoitti:Onko mitään suosituksia miltä valmistajalta kannattaa hankkia valkoista pohjamaalia? Entäs harmaata, toimiiko Maston? Voisin joskus yrittää kokeilla muillakin kuin mustalla pohjamaalaamista.
Valkeana käytän kuitenkin edelleen gw:n valkeaa, koska noista vastaantulleista se on minusta parasta. Toki kohta kokeiluun pääsee erilaisia ruiskulla levitettäviä pohjamaaleja. Harmi, jos mastonin valkea on niin huonoa, koska ajattelin joskus antaa sille uuden mahdollisuuden. Minulla kun ei aikanaan ollut sitä nimenomaan valkeaa pohjamaalia, vaan ihan vaan valkeaa. Mustaa pohjaa en käytä kuin mustien figujen maalaamiseen, enkä oikeastaan niihinkään :D
Modern cars - they all look like electric shavers.
Tämä myös oma valintani ollut jo yli vuosikymmenen.maxxon kirjoitti:Mastonin harmaa on ihan jees.
Itse olen ruvennut käyttämään viime vuosina mastonin mattavalkoista ja toisin kuin muilla, itselläni ei ole mitään pahaa sanottavaa kyseisestä aineesta. Oikein siisti pohja tullut figuille johon maalaan sitten vesitetyn "varsinaisen pohjavärin", jonka päälle alan varsinaisesti työstämään.
- Osqillator
Ostinpa tuossa Mastonin sinisen H20-sarjan sprayn. Kokeilin pahville, onneksi en lähellekkään mitään figua :D
Siis tuo on ainakin ihan käyttökelvoton maali oikeastaan mihin vaan; ravistin purkkia ainakin kolme minuuttia raivoistasti mutta maali ryki todella paljon ja suihkun mukana tuli jos jonkinlaista kökköä ja sattumaa. Kuvaan tätä sanalla käyttökelvoton. Hajuton kyllä oli!
Siis tuo on ainakin ihan käyttökelvoton maali oikeastaan mihin vaan; ravistin purkkia ainakin kolme minuuttia raivoistasti mutta maali ryki todella paljon ja suihkun mukana tuli jos jonkinlaista kökköä ja sattumaa. Kuvaan tätä sanalla käyttökelvoton. Hajuton kyllä oli!
Heeyee.
Hyvä idea, mutta valitettavasti toteutus ei toimi.Osqizzle kirjoitti:Ostinpa tuossa Mastonin sinisen H20-sarjan sprayn.
Muoville ym. maali ei tahdo tarttua ja jää helmeilemään lätäköiksi, huokoiseen materiaaliin se taas imeytyy lähes 100% jättämättä mitään pinnalle... pohjamaalattuun pintaan se ehkä toimisi, mutta meidän hommissa siinä ei ole enää paljoa pointtia...
Mulla on koepurkki Maston akryylimaalia, mutta en ole vielä käyttänyt sitä mihinkään.
//Mx
Jep. H20-sarjan maalit ovat figumiehille ja -naisille käyttökelvottomia (en tosin ihan jokaista erilaista ole kokeillut, mutta muutamaa kuitenkin).Osqizzle kirjoitti:Ostinpa tuossa Mastonin sinisen H20-sarjan sprayn.
Niillä ei pysty edes FinnFoamin spreijaamaan kunnolla. Maksavatkin törkeästi. Avoid!
- Pulautus Pallo
Juu joskus tuli noita spray maaleja kokeiltu. Colormixin punaisella (joku nro. 806) tulu vähän röpelöistä pintaa, mutta pistän sen kokonaan kostean kelin piikkiin. Myöhemmin sprayasin jonkun razorbackin ja tuli tosi hyvä pinta. Muutaman ohutta kerrosta niin hyvää tulee. Sama harmaalla. Peittää tosihyvin ja tasainen pinta.
Elikkä jatkossa tulen varmasti käyttämään enemmänkin Mastonin Colormix sarjan maaleja, hintaakin on vain n. 4e purkki!
Elikkä jatkossa tulen varmasti käyttämään enemmänkin Mastonin Colormix sarjan maaleja, hintaakin on vain n. 4e purkki!
sutenööri kirjoitti: "Idioottien kanssa väittely on kuin pelaisi pulun kanssa shakkia: se kaataa nappulat, kakkaa laudalle ja lentää omien luokse kehumaan voitollaan"
- Lord of Carcassonne
Ostin Mastonin matta valkoista ja ajattelin pistää pohja väriksi mun Iyanden Eldareille. Pitäs vain kysyä sittä että kannattaisko mun testata sitä ensin johonkin?
Sopiiko valkoinen pohjamaali myös Thousand sonsien maalaukseen?
iteltäni iso +1 mustalle matta maalille kanssa.
Sopiiko valkoinen pohjamaali myös Thousand sonsien maalaukseen?
iteltäni iso +1 mustalle matta maalille kanssa.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Bretonnia V/T/H 1/0/2
Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Kokeile, mulla se ei toiminut, mutta se perustuu yhden purkin kokeilemiseen ja näistä tuntuu olevan eri mielipiteitä. Varmin valkoinen taitaa kuitenkin olla se GW:n ylihintainen.Lord of Carcassonne kirjoitti:Ostin Mastonin matta valkoista ja ajattelin pistää pohja väriksi mun Iyanden Eldareille. Pitäs vain kysyä sittä että kannattaisko mun testata sitä ensin johonkin?
Nopat ja Taktiikka Ry
-
celebrimbor
Auttakaa noobia hädässä. Maalasin resiiniukkoja Mastonin 221 mattavalkoisella ja maalaustulos oli mun silmään ihan riittävän hyvä. Ongelmana on se, että värit ei oikein meinaa pysyä niissä, vaan kerääntyy pisaroiksi samantien, vähän niin kuin laittais vettä teflonpannulle. Samaan aikaan maalasin muutaman ukon Mastonin harmaalla primerilla ja siinä ei oo mitään ongelmaa ja maali pysyy niinkuin pitääkin.
Onko tässä enää mitään tehtävissä vai pitääkö jotenkin yrittää saada se valkoinen irti ja maalata jollain toisella uudestaan?
Onko tässä enää mitään tehtävissä vai pitääkö jotenkin yrittää saada se valkoinen irti ja maalata jollain toisella uudestaan?
Mastonin mattavalkoinen on oiva spray tekemään ruoste-efektiä. Olin juuri saannut valmiiksi 6 Bretonnian 5. edikan grail knightia, hienot konffaukset hevosten asentoihin ja stuffaukset knightien saumakohtiin. Nyt figut ovat rakeisia valkoisia ruostepatsaita, odottavat maalinpoistoa jahka mä pystyn kohtaamaan totuuden.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/