"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

NSFW oman napin sculptausta, osa 2 NSFW

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Monni
Viesti:

NSFW oman napin sculptausta, osa 2 NSFW

Viesti Kirjoittaja Monni »

Hui.

Figuiluhommia oon harrastanut aktiivisemmin ja passiivisemmin jo reilun 15 vuotta, ja sillon alkuaikoina kun vielä opeteltiin kaikkea ihan nollasta ja maalattiin humbrollin maaleilla, muistan myös innokkaana askartelijana kokeilleeni oman figun tekemistä. Eihän se tietty vielä silloin oikeen lähtenyt, mutta nyt ihan relatiivisen vähän aikaa sitten hyppäsin uudestaan satulaan. LAMKin pääsykokeissa tein greenstuffista mörön ensimmäistä kertaa kokonaan alusta loppuun, ja nyt sitten kouluduunin varjolla pääsin samoihin tiloihin joskin paremmalla ajalla ja täydellä arsenaalilla.

Tehtävänanto oli pähkinänkuoressa: "Valitkaa näistä aiheista, tehkää mitä huvittaa". Siispä valitsin aiheeksi "Syntymä ja kuolema" ja metodiksi miniatyyriharrastusten salatieteet. Alla tuloksia.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
Late M

Re: NSFW oman napin sculptausta, osa 2 NSFW

Viesti Kirjoittaja Late M »

Onpa rivon näköinen ötökkä! Hyvin kyllä toteutettu. Jalkojen kärjet näyttää muuhun figuun verrattuna viimeistelemättömiltä. Hyvin toimii figun päävärit.
Monni
Viesti:

Tattista! Olet kyllä ihan oikeassa noista jalkateristä. Lähinnä yksityiskohtien puuttuminen vs. Muu nappi on se juttu. Mä mietin eka varpaita, mutta se alko mun mielessä näyttämään lähinnä hauskalta, mikä ei ollut tarkoitus. Hain tossa muotokielessä sellasta pissed off tarantella -menoa, mutta en myöskään halunnut rouvalle karvoja. Lopunkaiken päädyin pelkistämään jonnekkin tarantelin ja naisen koiven välimaastoon. Jälkikäteen olis voinu tehdä myös jalkoihin jotain korua tai remmiä tuon muun vaatetuksen mukaisesti. Hyvää oppimatskua myöhempiin kokeiluihin.
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Korkokengät tohon sopisi, lisäisi burleski-fiilistä.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

No onpas se kyllä häiriintyneen näköinen. Oikein hyvää työtä! Värivalinnat toimivat hyvin yhteen ja skulpti on kyllä toimiva. Ehkä tuon jalustan kivien väritykseen olisi voinut tuoda hieman enemmän vaihtelua, niin ei olisi niin tylsä.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Monni
Viesti:

Alustaan olisi voinu kyllä vähän laittaa tooneja. Nyt se on ihan rahtusen siniseen päin kallellaan, mutta melko väritön. Nortsisti tykkään laittaa tommoseen urbaaniin meininkiin aika paljon värejä erilaisten pigment dustien kautta, mutta koska itse otus ja varsinkin sculptaus piti saada korostetusti esille, niin en alkanut liikaa basea kikkailemaan - hyvin lähellä oli, että oisin jättänyt pois kokonaan. Ei vaan vanhan liiton mieli moiseen taipunut. Base pitää olla, ainakin humanoideilla.

Mitä tulee kenkiin, niin mulla tulee hirmuisen vahva mielikuva sellasiin typerästi virnuileviin harmaisiin hämähäkkeihin typerine saappaineen. Kiitti vaan, Mauri Kunnas. En usko että oisin saanu tolle oikeen mitään popoja jalkaan niin, etteikö se olisi alkanut vähän hymyilyttämään - ja se ei siis ollut tarkoitus. Myöskin teemasta, muutama muukin on saanut tästä mimmistä seksuaalista fiilistä - se ei kyllä ollut tarkoitus, vaikka värkit onkin tiskissä. Ehkä se on nykyäänkin vielä niin tabu homma, että jos värkkiä esitellään missään muualla kuin täysin seksuaalisesti neutraalissa tilassa (galleria, museo, kirkko jne) niin siinä on jotain perverssiä. Mä en siis missään nimessä halua tässä sanoa, että pervoilu olisi pahasta - mutta ei siis ollut tarkoitus tässä ;)
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Monni kirjoitti:muutama muukin on saanut tästä mimmistä seksuaalista fiilistä - se ei kyllä ollut tarkoitus, vaikka värkit onkin tiskissä. Ehkä se on nykyäänkin vielä niin tabu homma, että jos värkkiä esitellään missään muualla kuin täysin seksuaalisesti neutraalissa tilassa (galleria, museo, kirkko jne) niin siinä on jotain perverssiä. Mä en siis missään nimessä halua tässä sanoa, että pervoilu olisi pahasta - mutta ei siis ollut tarkoitus tässä ;)
En jaksa tarkasti kirjoittaa, mutta aloitan veistini keskiverto figuilijan naisonnea vähättelevällä kommentilla, josta uskon joidenkin kokeman häiritsevyyden johtuvan.

"Amatööritekeleeksi" todella nätin näköinen. Itseäni epäilyttää pää. Teitkö siitä miehisen skinarin koska se on helpoin mistä aloittaa (ainakin itse olen niitä lähinnä saanut aikaiseksi) vai ihan oikeasti tarkoituksella? Rypytetty vaatetus on mallin kauneimmin onnistunut osa ja maalausjälki ajaa asiansa.
Monni
Viesti:

Kasvot tai pää oli eka pala minkä tein. Ei ollut oikein mitään tarkempaa ajatusta, muuta kuin että naamataulu olisi mahdollisimman peruslukemilla ja androgyyni. "Vanhuus" oli onnekas vahinko siinä kokeilun lomassa. En oo varma osaisinko sculptata esim. Tosi kauniin naisen kasvot, mutta eiköhän sitäkin jossain välissä kerkeä koklaamaan.
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”