No, en nyt tiedä onko tarpeellista luopua taulukoista, mutta se randomius olisi hyvä laskea hintaan mukaan toisin kuin nykyään. Sen lisäksi koen lievää inhoa sellaisia asioita kohtaan, kuin vaikkapa assault-yksikkö joka ei saa ampuma-aseita mutta jolla on ballistic skill josta maksetaan pisteitä turhaan. Niin ja figumyyntihän ottaisi reipasta nokitusta kun kaikki yksiköt olisivat edes suunnilleen yhtä hyviä hintaansa nähden ja bonuksena muutama skeptikko saataisiin mukaan harrastamaan. Sitä voisi kuvitella, että tämä on vaikea tehtävä, mutta olen sitä mieltä ettei se ole. Jos se olisi sitä, niin pääasiassa sunnitteluamatöörien kansoittama yhteisö ei pystyisi niin johdonmukaisesti ratkaisemaan niitä ongelmia niin toisiinsa verrattuna pienillä tavoilla eroavin muutoksin.Half-breed kirjoitti:No tuostahan olen sanonut jo pitkään. GW ei voisi kuin hyötyä open rulebookkeihin siirtymisestä ja "hauskojen" randomtaulukoiden tunkemisesta sinne minne ei päivä paista, mutta ei. GW tekee vain figuja ja GW:n apinalauman mielestä peliä pitää pelata maggaran ja oluen voimalla samalla kun viskoo noppaa ja jotain tapahtuu pöydällä. Minä ja monet muut emme halua tuollaista roskaa pelata ja kun korjausliikkeet ovat niin selviä, niin luulisin GW:nkin tajuavan tämän.shiwan kirjoitti:Sen seurauksena todennäköisesti ei pidä yhdestäkään codexistakaan, koska kaikissa niissä uusissa tuo perseily on läsnä enemmän tai vähemmän näkyvästi, yleensä sekä pelaajan kannalta positiivisessa, että myös negatiivisessa muodossa. Olen aika varma, että jokaisesta kirjasta löytyy yksiköitä joita ei nähdä "koskaan" kentällä reippaan ylihintansa takia ja toisia joiden alihinnoittelu on surkuhupaisaa.
Kai ne johonkin päivämäärään mennessä turnaussäännötkin lyödään lukkoon. Vetää sen rajan siihen päivään ja miettii asiaa uusiksi sitten seuraavassa turnauksessa.Half-breed kirjoitti:Mitäs sitten kun ens viikolla tulee uusi formaatio joka on vain demonien käytössä ja joka on teholtaan kuin rauta-aseet pronssikautena? On paljon helpompaa järjestäjille jos kaikki nuo kielletään suoraan sen sijaan, että järjestäjän pitäisi käydä noista jokainen yksitellen läpi tarkastean mitkä on liian tehokkaita (Lisäksi tuolloinhan juuri jouduttaisiin kompittamaan ne rikkinäisimmät jutut pois.), että pelissä pysyisi edes jokin järki. Tosin samantien voitaisiin vain kieltää kaikki liittolaiset, niin pelin taso ja armeijoiden monipuolisuus parantuisi heti.shiwan kirjoitti:Ennen kuin noita menee kieltämään, on ehkä hyvä huomioida että vaikka ne auttavat vähän niitä ennestään kovia codexeja, noiden pääasiallinen vaikutus on se, että nostavat ne huonot hyvien tasolle. Kyseessä on kuitenkin ampuva edikka ja vain 2 codexia pärjää siinä tällä hetkellä. Nämä antavat mahdollisuudet niillekin joilla ei sitä muuten tavalla tai toisella ole. Esimerkiksi dempathan eivät tuota Tau Cadrea muistaakseni saa, mutta koska ovat kärjessä ilmankin niin ei ole niin justiinsa. Sitten sellainen tulivoimatyhjiö kuin vaikka marsut saavat noista sen verran lisää potkua, että ehkä pystyvät haastamaan jopa Eldarit ja/tai Taun. Mikäli myöhemmin meta tasoittuu tavalla tai toisella voi noiden kieltäminen olla järkevää, mutta sitä ennen minun mielestäni on syytä miettiä onko viisautta pakottaa ihmiset pelaamaan yhtä kolmesta realistisesta voittajacodexista vai ei.
Siitä olen eri mieltä, että pelin taso ja armeijoiden monipuolisuus parantuisi kaiken tyyppisen allyttamisen kieltämisellä. Nyt kun allyt ovat sallittuja siellä turnausten kärjessä pyörivät käsittääkseni Taun, Eldarien ja Demonien epäpyhä kolminaisuus käytännössä pelkästään. Tuo ryhmä ei saa ainakaan lisää jäseniä allyjen tmv. kieltämisestä. Siitä saattaa kuitenkin tippua yksi codex pois. Allyjen pointti ja seuraushan on juurikin se, että ne codexit jotka tuskin muuten pärjäävät saavat mukaan jotain sellaista joka auttaa pääsemään ainakin lähemmäs samaa tasoa kuin vastustajansa.