"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Warhammer worldin Warrior's code

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
jamovoima
Valvoja

Warhammer worldin Warrior's code

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Malkuth kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:
Snowtrooper kirjoitti:Ai niin, GW päivitti Warriors Coden (Warhammer Worldin tapahtumien yleissäännöt). Stronghold Assault, Escalation, Dataslatet, Codex Inquisition, supplementit, kaikki sallittu. Samaan aikaan toisaalla, Forgeworld fakutti käytännössä kaikki superheavyt (Manta mukaan lukien) Lord of Wareiksi.

Trollol-lolllol-trollol-lolllol-trollol-lolllol-trollol-lolllol-
GW:n turnauksissa pelataan mysteerimaastoja, eli pointtisi oli?
Eipä pelattu silloin kun minä siellä kävin, koska kukaan vastustajista ei ehdottanut minkään maastopalan pelaamista mysteerisenä eikä järjestäjätkään sanoneet aiheesta mitään. Jotenkin tuntuu, että niitä super heavyja saatetaan pelata aika paljon isommalla innolla kuin mysteerimaastoja...

Eli toisinsanoen olin väärässä. On ne helkutin kirjat oikeasti tarkoitettu jatkuvaan käyttöön. Madness, I tell you. Madness! Tässä tää linkki vielä.
Kas, nehän on kirjoittaneet ihan hyvän paketin. Etenkin noita incomplete models ja proxies osia soisi kyllä käytettävän laajemminkin.
Malkuth

Re: "Hatut FOCista" - Focin ulkopuoliset uutuudet

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

jamovoima kirjoitti:Etenkin noita incomplete models ja proxies osia soisi kyllä käytettävän laajemminkin.
Vähän turhan tiukkaa jo mun mielestä, ja mä sentään olen figujutuissa varmaan se pahin natsi Suomen turnausjärjestäjistä. =) Noilla säännöille esim. annihilation barget ilman kuskeja olisi laittomia (jos kerran venomeissakin on pakko olla matkustajat).
Darius

Viesti Kirjoittaja Darius »

Malkuth kirjoitti:
jamovoima kirjoitti:Etenkin noita incomplete models ja proxies osia soisi kyllä käytettävän laajemminkin.
Vähän turhan tiukkaa jo mun mielestä, ja mä sentään olen figujutuissa varmaan se pahin natsi Suomen turnausjärjestäjistä. =) Noilla säännöille esim. annihilation barget ilman kuskeja olisi laittomia (jos kerran venomeissakin on pakko olla matkustajat).
Samaa mieltä kyllä tuosta, tuolla samalla periaatteella koska vendetassani ei ole gunnereita sisällä olevien heavy bolterien takana, laiton. Ja kyllä mielestäni konversiolle voi sen verran vapautta antaa että siihen ei tarvi kysyä lupaa erikseen tuoda raadeltua rhinoa täynnä ork bitseja ja pelata sitä trukkina. Ja no säännöt eivät oikeastaan vastaa mitenkään siihen mitä teet jos yksikölle ei ole virallista figua, ja jokainen figu jossa on jotakin ei-gw osia mukana laitetaan pois saman tien.
Bep.
jamovoima
Valvoja

No se vähän riippuu figusta, mutta ainakin esimerkkinä annettu raider ilman kuljettajia näyttää kyllä todella ankealta. Annihilation barge, joka on koottu suoraan paketista ja josta on vain jätetty kuljettajat pois näyttää varmasti ihan yhtä ankealta, mutta tuskin warhammer worldissakaan kukaan panisi pahakseen, jos ne kuljettajat on jätetty konversion takia pois.
Visuaalisuus nyt lienee kuitenkin useimmille syy pelata miniatyyripelejä, eikä esim. jotain pahvilappu-strategiapelejä, mutta toki ei kaikille.
Malkuth

^Visuaalisuus on katsojan silmässä. ;) Tosi moni GW:n figu näyttää mun mielestäni paremmalta, jos siitä karsii vähän turhaa sälää pois.
Nimenomaan ulkonäön takia (en siis esim. laiskuuttani) mä olen omista necroneistani nuo kuskit jättänyt järjestelmällisesti jokaisesta vehiclestä pois, mutta ei sitä noissa annibargeissa oikein voi konversioksi väittää kun niissä mitään ei ole tarvinnut muuten muokata (toisin kuin vaikka triarch stalkerissa joka on koottu täysin eri tavalla kuin olisi tarkoitus).

Täysin off topic kyllä tämä, joten parempi varmaan lopettaa keskustelu tähän.
Snowtrooper

Viesti Kirjoittaja Snowtrooper »

Ei ainoastaan Valkdetan ovipultterien, vaan myös pintle mounttien kanssakin on vähän niin ja näin tuon säännön mukaan, vaatiiko semmoinen myös ampujan luukkuun?

Noin muutenhan nuo proxy-säännöt ja kokoamista vaativat ovat enimmäkseen ihan järkeviä (pl. armeijaproxytyksen kieltäminen joka on toki GW:lle omassa tapahtumassaan sallittua myynninedistämistä), tosin nuo viimeiset nimeltä mainitut esimerkit ovat ehkä vähän huonoja. Reaalimaailmassa en todellakaan näkisi sekaantumisvaaraa, jos faba-lohhari/Carnosaur/tms. neliskulmaisella basella (armour facingin ratkaisemiseksi) asianmukaisin eldar-torrakoin (tai johdoilla yms. scifistisiksi modatuin peitsin yms.) esittäisikin "Wave Serpentiä" tai "Falconia" eksodiittihengessä. Mutta sentään, noitakaanhan ei kategorisesti kielletä, vaan pyydetään lähettämään lisätietoja ja varmistamaan. Nuokin kun voi tehdä monella tapaa: Trukk on open-topped, joten vähintään pitäisi ainakin mallintaa Rhino räyhäkkäästi kaikki luukut auki/irti tai peräti katto/kyljet ronskisti sahattuna ja muutenkin örkkihenkeen tuunattuna, sen sijaan että tosiaan kyseessä on luukut kiinni oleva perus-Rhino parilla örkkilogolla. Tuota niillä säännöillä varmaan haetaan.
jamovoima
Valvoja

Malkuth kirjoitti:^Visuaalisuus on katsojan silmässä. ;) Tosi moni GW:n figu näyttää mun mielestäni paremmalta, jos siitä karsii vähän turhaa sälää pois.
Nimenomaan ulkonäön takia (en siis esim. laiskuuttani) mä olen omista necroneistani nuo kuskit jättänyt järjestelmällisesti jokaisesta vehiclestä pois, mutta ei sitä noissa annibargeissa oikein voi konversioksi väittää kun niissä mitään ei ole tarvinnut muuten muokata (toisin kuin vaikka triarch stalkerissa joka on koottu täysin eri tavalla kuin olisi tarkoitus).
Juu, olen ihan samaa mieltä. Nuo tuon sääntöpaketin ohjeistuksethan ei sitä kiellä, vaan ainakin itse näen noiden liittyvän vain niihin tapauksiin, jossa motivaationa on lähinnä ollut vain vaivan ja rahan säästäminen . Jotka nekin on toki ihan kannatettavia tavoitteita oikealla tavalla toteutettuina. Swarmien jakaminen 2 per base, jotta saadaan farmattua mahdollisimman paljon swarmeja, ei ainakaan minun silmissäni ole tätä.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Malkuth kirjoitti:
Ja ei pidä unohtaa niitä reunoilla killuvia äijiä. Ne kun pitää olla "assembled". Eikä maasta nousevia skeletoneja. Tai monia muita juttuja.

Puutteellisia modeleita ovat tietty myös semmoiset, joilla on joitakin ei "certain enchanted items".

Tietty tämä kanssa:
Please note, this also covers proxying whole
armies. If your army is modelled and painted as
a Chaos Space Marine army, we expect you to
use Codex: Chaos Space Marines (or a relevant
supplement codex) and not, for example, Codex:
Space Wolves

"Hei! Teimme juuri uuden marinekirjan, mutta et voi käyttää punaisia marinejasi ei-punaisina marineina (vaikkei niillä ole minkäänlaisia merkintöjä), koska me sanomme niin."

Unit fillereitä: Fighting models are not replaced with
inanimate objects – you can’t expect a
gravestone to fight, no matter how many
skeletons you put around it

Mitenköhän monet armeijat on laittomia? Ainakin Skarsnikin muutamat armeijat menis saman tien (niitä hienoja fillereitä).

Muuten hyvä, mutta noita sääntöjä lukiessa tulee mieleen, että vain paketin ohjeen mukaan kasatut ja maalatut modelit on sallittuja. Esim. nuo Malkuthin kuskittomat vehkeet olisivat pelikelvottomia, jos nuo säännöt olisivat käytössä.
shiwan

Viesti Kirjoittaja shiwan »

Rehellisesti sanottuna koen että nuo rajoitukset ovat järkyttävää kuraa. Suurin osa noista täällä mainituista rajoituksista rajoittavat vain järkeä, hienoja yksityiskohtia ja asioita joilla ei ole mitään väliä.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
jamovoima
Valvoja

Se on ihan katsojan silmässä. Itse näen edelleenkin, että noiden tarkoituksena on vain pahimman perseilyn poistaminen. En tiedä muista, mutta kyllä minua ainakin pistää silmään yksiköt, joissa on enemmän sitä mitenkään suorsnaisesti yksikköön liittyvää filleriä kuin itse yksikköä. Joku örkkikylä joka kattaa suurimman osan yksiköstä ja sisältää vain taloja, ei ole örkkirykmentti vaan maastoa, vaikka olisi millaisen mestarimaalarin tekemä. Maasta nostettuja skeletoneja tai hautakiviäkään yksikön seassa tuskin kukaan panee pahakseen jos ne on tehty järkevästi. Yksinäinen hautakivi tai flockin peittämä käsi ja pää beissillä tuo varmaan kaikille ensin mieleen, että kysäinen Pelaaja on halunnut säästää figuissa ja maalaamisessa, kuin sen että , wow onpas siististi toteutettuja nousevia skeletoneja :)

Itseltäni jäi aikoinaan fabaturnauksissa käyminen ja sitämyöten faba melkein kokonaan siihen, kun vastaan alkoi asettumaan tosi kaukaa haettuja "konversioita", joista näkyi kilometrin päähän, että ainoa motivaattori on ollut saada mahdollisimman halvalla kasaan viimeisin nettilista. Viime vuosina on 40k turnauksille käynyt vähän samalla tavoin. Viimeinen niitti oli, kun vastaan asettui armeija, jossa oli mukana mm. Konvertoimattomia manticin enforcerereja necron immortaleina, x-wing leluja night scytheinä, kaaosritari juggernautlordina, mantic skaveneita kultisteina ja obleina black reach terminaattoreja, joihin oli liimailtu random aseita. Kaiken kruunasi paikoitellen minimivaivalla tehty maalausjälki ja se, että figut oli yhdistelty selvästi eri omistajien armeijoista, jolloin jokainen yksikkö oli eri teemassa. Monet näistä olisi varmasti olleet ihan siistejä, jos hommaan olisi panostettu vähän enemmän vaivaa ja kaikkea ei olisi ympätty samaan armeijaan. En toki oleta, että kaikki olisi mitään eavy metal tason maalareita ja konversoijia, mutta väitän että kuka vain pystyy tekemään hyvinkin näyttävän armeijan, kun vain näkee vaivaa. Se tosin samalla usein tarkoittaa sitä, ettei pysty optimoimaan armeijoitaan ihan viimeisimpien meta-muutosten mukaiseksi. Kun itse on omaa armeijaa kasaillut vuosia, niin jotenkin sitä ei jaksa motivoitua taistelemaan enää "harmaita legioonia" vastaan, etenkään jos ne sattuu olemaan minmaxattuja "nettilistoja". Enkä varmasti ole ainut, joka ajattelee samalla tavalla.
Darius

Viesti Kirjoittaja Darius »

jamovoima kirjoitti:Se on ihan katsojan silmässä. Itse näen edelleenkin, että noiden tarkoituksena on vain pahimman perseilyn poistaminen. En tiedä muista, mutta kyllä minua ainakin pistää silmään yksiköt, joissa on enemmän sitä mitenkään suorsnaisesti yksikköön liittyvää filleriä kuin itse yksikköä. Joku örkkikylä joka kattaa suurimman osan yksiköstä ja sisältää vain taloja, ei ole örkkirykmentti vaan maastoa, vaikka olisi millaisen mestarimaalarin tekemä. Maasta nostettuja skeletoneja tai hautakiviäkään yksikön seassa tuskin kukaan panee pahakseen jos ne on tehty järkevästi. Yksinäinen hautakivi tai flockin peittämä käsi ja pää beissillä tuo varmaan kaikille ensin mieleen, että kysäinen Pelaaja on halunnut säästää figuissa ja maalaamisessa, kuin sen että , wow onpas siististi toteutettuja nousevia skeletoneja :)

Itseltäni jäi aikoinaan fabaturnauksissa käyminen ja sitämyöten faba melkein kokonaan siihen, kun vastaan alkoi asettumaan tosi kaukaa haettuja "konversioita", joista näkyi kilometrin päähän, että ainoa motivaattori on ollut saada mahdollisimman halvalla kasaan viimeisin nettilista. Viime vuosina on 40k turnauksille käynyt vähän samalla tavoin. Viimeinen niitti oli, kun vastaan asettui armeija, jossa oli mukana mm. Konvertoimattomia manticin enforcerereja necron immortaleina, x-wing leluja night scytheinä, kaaosritari juggernautlordina, mantic skaveneita kultisteina ja obleina black reach terminaattoreja, joihin oli liimailtu random aseita. Kaiken kruunasi paikoitellen minimivaivalla tehty maalausjälki ja se, että figut oli yhdistelty selvästi eri omistajien armeijoista, jolloin jokainen yksikkö oli eri teemassa. Monet näistä olisi varmasti olleet ihan siistejä, jos hommaan olisi panostettu vähän enemmän vaivaa ja kaikkea ei olisi ympätty samaan armeijaan. En toki oleta, että kaikki olisi mitään eavy metal tason maalareita ja konversoijia, mutta väitän että kuka vain pystyy tekemään hyvinkin näyttävän armeijan, kun vain näkee vaivaa. Se tosin samalla usein tarkoittaa sitä, ettei pysty optimoimaan armeijoitaan ihan viimeisimpien meta-muutosten mukaiseksi. Kun itse on omaa armeijaa kasaillut vuosia, niin jotenkin sitä ei jaksa motivoitua taistelemaan enää "harmaita legioonia" vastaan, etenkään jos ne sattuu olemaan minmaxattuja "nettilistoja". Enkä varmasti ole ainut, joka ajattelee samalla tavalla.
Niin paljon kuin tämä tuntuukin toisinnolta siitä viime keskustelussa turnauksista, täytyy sanoa ettei itselleni ole ainakaan mitään noin hirveää tullut ikinä vastaan : D

Kyllä, tuo on aika kalseaa settiä, ja olen kyllä ihmeissäni että mikä turnaus muka tuollaisen listan päästäisi pelaamaan. Orivedella ollaan aika liberaaleja mitä tulee wysiwygiin, mutta ei sielläkään ole tullut muuta kuin sistereita jotka oli oikeasti dark angeleita jos oikein muistan.

Mutta palaten warhammer worldiin joka sekin taitaa olla hieman offtopiccia, itsekin myönnän että esimerkiksi mielestäni kaksi scarabia voi olla per swarmi. Myönnän myös ihan suoraan että yhdessäkään rhinossani ei ole smoke launchereita, näyttävät sen verran tyhmiltä. Ilmeisesti kuitenkin se että ne smoke launcherit puuttuu tekisi armeijastani laittoman. On siinä kuitenkin jonkin verran harppausta välissä mennä storm bolterista jolla ei ole ampujamodellia siihen että on faba hevosmies juggernautti khorne lordina. Jälkimmäisen pystyisi kieltämään hieman rennommalla modellaus säännöstölläkin.

Edit: samaa mieltä allaolevan kanssa.
Viimeksi muokannut Darius, Su 15.12.2013 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bep.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

GW:n warriors codella ei tule olemaan mitään tekemistä Suomen turnausten kanssa :) Sehän on ko lafkan turnauksiin ihan ymmärrettävä myynnin maksimointikikka, mutta ihan elämälle vieras muuten. Minua ei kiinnosta tippaakaan, onko joku figu GW:ltä kotoisin, kunhan armeija näyttää makealta. Tommoset kohdat, kuin että Mangler Squiq ei ole laillinen, ellei molemmat Squiqit ole modelissa on ihan pimeitä, ensimmäistäkään GW:n finecast Mangleria ei ole tullut vielä vastaan, vaikka kaikissa örkkiarmeijoissa niitä kahta pelataan. Enkä näe mitään syytä miksi niitä pitäisi vaatia, kun ei kuitenkaan pelata True Line of Sightilla, mikä on ainoa missä tolla olisi merkitystä. (Sorry, meni vähän 40k:n ulkopuolelle...)

Koko ongelma surkean näköisten proxyarmeijoiden osalta on mun mielestä todella vähäinen. Todella makeat armeijat päihittää ihan paskat 6-1 määrällisesti, ja suuri enemmistö on sitä ihan OK:ta. Näin siis omien empiiristen havaintojeni mukaan.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
jamovoima
Valvoja

Joo, mutta tarvitseeko niitä harvaa surkean näköistä proxyarmeijaa katsoa silti sormien läpi? Joku niitäkin vastaan kuitenkin aina joutuu pelaamaan. En tiedä onko se vaan huonoa tuuria vai mitä, mutta minusta tuntuu että aina osuu kohdalle jokin hyvin välttävästi kasailtu armeija, kun johonkin turnaukseen eksyn. Ei niitä tosiaan määrällisesti usein kovin montaa ole. Itsekään en kyllä ehkä raaskisi ketään turnauksesta sulkea pois hätäisesti tehdyn armeijan takia, mutta juuri sellaisia asioita varten jonkunlaiset maalauspisteet olisi hyvä olla mukana. Sellaiset olisi oikein hyvät, joissa peruspanostuksella saa täyden pistepotin josta aletaan vähentämään, eli eräänlaiset maalaamattomuuspisteet. Yhden tappion muita perässä starttaaminen motivoi kyllä kummasti maalauspöydän ääreen. Näen tuon viimeistellyllä armeijalla pelaamisen enemmänkin vastustajan kunnioittamisena, se peli syntyyy kuitenkin aina molempien pelaajien panoksena.

Mitä tulee tuohon gw:n settiin, niin tuo warrior's codehan on tarkoituksella tehty hyvin väljäksi, koska tuolla itsekin sanovat etteivät haluaa mitenkään rajoittaa pelaajien luovuutta ja jokainen kyllä tietää mikä on valmis figu ja mikä ei.
Malkuth

Viittisitkö Jamo splitata tän omaksi topikikseen jos meinaatte vielä jatkaa aiheesta? Ei nimittäin liity FOCin ulkopuolisiin uutuuksiin millään tavalla.
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

jamovoima kirjoitti:Mitä tulee tuohon gw:n settiin, niin tuo warrior's codehan on tarkoituksella tehty hyvin väljäksi, koska tuolla itsekin sanovat etteivät haluaa mitenkään rajoittaa pelaajien luovuutta ja jokainen kyllä tietää mikä on valmis figu ja mikä ei.
Vain GW:n figuja. Valmis figu on semmoinen, joka on kastattu 100% paketin ohjeiden mukaan jättämättä osia pois. Esim. mun Hellcannon olisi laiton, kun siinä ei ole uuninluukkuja tai pyörissä tähtiä tai niitä ketjuja - ei ole kyllä alustaakaan, että sen puoleen.

Mitä tuohon pelaajien luovuuden rajoittamiseen tulee, jos tuon lukee läpi, huomaa erittäin hyvin, että a) konversiot on kielletty, b) ei-GW on kielletty, c) luovuus on kielletty esim. unit fillereissä (ei-taistelevat asiat kielletty. Ei siis esim. tässä ketjussa olevia unit fillereitä. Tai herranjestas, älkää edes katsoko tänne) d) proxyt on kielletty (esim. samaisen ketjun kuolleet dark elf -ritarit, kummitukset ). Kaikki yhdessä: Ostakaa lisää ja kasatkaa paketin mukaan.

Marineiden maalaaminen toisiin väreihin on myöskin kiellettyä. Koska kaaosta ei saa pelata hauvoina tai toisinpäin on esim. vanha 13th company laiton, koska se on hyvin pitkälti noiden kahden sairas sekasikiö. Boksissa (vai pussissa?) oli aikoinaan kaksi mariiniraamia ja yksi kaaosraami jos oikein muistan.

Järkevästi käytettynä tuosta sääntösetistä saa ihan fiksunkin, mutta tuommoisenaan sitä ei voi käyttää muualla kuin GW fanipoikien pikkujoulubileissä (tai siellä Warhammer Worldissa, jossa luovuus on kielletty).
shiwan

jamovoima kirjoitti:Se on ihan katsojan silmässä. Itse näen edelleenkin, että noiden tarkoituksena on vain pahimman perseilyn poistaminen. (jne.)
Kannatan tätä, mutta en sillä lähtökohdalla että pitäisi maksaa itsensä kipeäksi sen välttämiseksi. Tällaiset "et saa pelata Ultria sun Imperial Fisteillä koska väärä maali" on surullista rahastusta, ei mitään muuta. Jos siellä skeleton-blockissa on pari hautakiveä niin se on yksityiskohta, ei merkittävää säästöä ja henkilökohtaisesti pidän viisaana nimenomaan sitä, että hakee nappulansa siltä valmistajalta jolta kokee saavansa parasta hinta-laatua. Jos GW ei siihen pysty niin voi kyynel heille. Se on kuitenkin totta, että nappulan pitää sopia rooliinsa. Tällä logiikalla skeletonien seassa se hautakivi tai pari on ok, hautakammio ei.

Nyrkkisääntönä jos kilpailuharrastus alkaa mennä siihen, että parhaat mahdollisuudet löytyvät niiltä joilla raha ei muodostu rajoitteeksi, niin silloin ollaan mokattu jossain. Tässä on kyse juuri sen tyylisestä mokasta. Toki JOS tuomarointi joustaa silloin kun se on kohtuullista niin eihän siinä mitään, mutta jos noita lukee kuin sääntökirjaa niin aika typerinä ne pakostakin käytännön tasolla sitten näkyvät. Tai no, jos haluaa että kenttä näyttää juuri siltä miltä laatikoiden kannessa olevat yksiköt näyttävät niin eihän siinä sitten mitään, silloin tuo ajaa juuri sen asian mitä sen pitääkin.
jamovoima kirjoitti: Itsekään en kyllä ehkä raaskisi ketään turnauksesta sulkea pois hätäisesti tehdyn armeijan takia, mutta juuri sellaisia asioita varten jonkunlaiset maalauspisteet olisi hyvä olla mukana. Sellaiset olisi oikein hyvät, joissa peruspanostuksella saa täyden pistepotin josta aletaan vähentämään, eli eräänlaiset maalaamattomuuspisteet. Yhden tappion muita perässä starttaaminen motivoi kyllä kummasti maalauspöydän ääreen. Näen tuon viimeistellyllä armeijalla pelaamisen enemmänkin vastustajan kunnioittamisena, se peli syntyyy kuitenkin aina molempien pelaajien panoksena.
Tätä on helppo kompata.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
jamovoima
Valvoja

Kaapelikala kirjoitti:
jamovoima kirjoitti:Mitä tulee tuohon gw:n settiin, niin tuo warrior's codehan on tarkoituksella tehty hyvin väljäksi, koska tuolla itsekin sanovat etteivät haluaa mitenkään rajoittaa pelaajien luovuutta ja jokainen kyllä tietää mikä on valmis figu ja mikä ei.
Vain GW:n figuja. Valmis figu on semmoinen, joka on kastattu 100% paketin ohjeiden mukaan jättämättä osia pois. Esim. mun Hellcannon olisi laiton, kun siinä ei ole uuninluukkuja tai pyörissä tähtiä tai niitä ketjuja - ei ole kyllä alustaakaan, että sen puoleen.

Mitä tuohon pelaajien luovuuden rajoittamiseen tulee, jos tuon lukee läpi, huomaa erittäin hyvin, että a) konversiot on kielletty, b) ei-GW on kielletty, c) luovuus on kielletty esim. unit fillereissä (ei-taistelevat asiat kielletty. Ei siis esim. tässä ketjussa olevia unit fillereitä. Tai herranjestas, älkää edes katsoko tänne) d) proxyt on kielletty (esim. samaisen ketjun kuolleet dark elf -ritarit, kummitukset ). Kaikki yhdessä: Ostakaa lisää ja kasatkaa paketin mukaan.

Marineiden maalaaminen toisiin väreihin on myöskin kiellettyä. Koska kaaosta ei saa pelata hauvoina tai toisinpäin on esim. vanha 13th company laiton, koska se on hyvin pitkälti noiden kahden sairas sekasikiö. Boksissa (vai pussissa?) oli aikoinaan kaksi mariiniraamia ja yksi kaaosraami jos oikein muistan.

Järkevästi käytettynä tuosta sääntösetistä saa ihan fiksunkin, mutta tuommoisenaan sitä ei voi käyttää muualla kuin GW fanipoikien pikkujoulubileissä (tai siellä Warhammer Worldissa, jossa luovuus on kielletty).

En kylä tiedä miten tuon paketin voi lukea noin eri tavalla.

Se että pelataan gw:n figuilla gw:n tapahtumassa ei pitäisi nyt olal mikään yllätys, joten siihen en ota mitään kantaa. En ole kuitenkaan luonnollisesti sen kannalla normaaliturnauksissa.

Mitä tulee noihin marineiden maaliteemoihin, niin ehkä olen vähemmistössä, mutta minusta ne on ihan samanlaista wysiwygiä, kuin vaikka plasmagunien pelaaminen plasmaguneina flamereiden sijaan. Jos vastapuolella pöytää on armeija ultramarine väreissä, niin kyllä oletusarvoisena olettaisin niiden olevan ultramarineja. Ja vielä enemmän oletusta olisi pelissä jos siellä on kaaosarmeija. En kyllä osaa itse nähdä tätä rahastuksena, mutta minulla riittää ihan hyvin ne yhdet säännöt marineilleni.

Ja jos katselee noiden wh worldin turnauksien kuvia, niin näkee aika selvästi ettei konversiot todellakaan ole kiellettyjä, vaan voisipa jopa väittää että päinvastoin.
edit:

tuolla on siis noita kuvia: https://www.facebook.com/GWWarhammerWor ... ammerWorld
smaxx
Valvoja

Re: Warhammer worldin Warrior's code

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Tossa on vähän samaa kuin siinä suomen legendaarisessa Helsinki Fanaticissa, missä oli etukäteen hirveä uho figujen, sääntöjen ja tuomaroinnin suhteen. Armoton ukaasi, että proxyt lentää pihalle, jne. Ja paikalla ihan oikea englantilainen tuomaroimassa. No, käytännössä se tuomari piileskeli jossain sivummalla, eikä pyytämälläkään kommentoinut mitään, eikä kenenkään figuista tullut mitään huomautusta, vaikka aihettakin olisi ollut...

Tykkään kanssa, että armeijat ovat siistejä ja kuvaavia. Itse tykkään unit fillereistä, ja GW:n figut on jo itsessään sellaisia, ettei 30-40 ukon lauttaa saa oikein kasaan, jos ei siellä keskemmällä ole jotain mikä ei sojota joka suuntaan... Kunhan se yksikön reunat on figutettu, ja filleriä ei ole liikaa eikä ole harhaanjohtava niin hyvä on.

Olen pitänyt joskus esim maalausarvostelussa asteikkoa -10... +10, missä sen -10 saa jos on ihan onneton ja maalaamaton armeija. Ei ole tarvinnut ikinä sitä -10 antaa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
shiwan

jamovoima kirjoitti: Mitä tulee noihin marineiden maaliteemoihin, niin ehkä olen vähemmistössä, mutta minusta ne on ihan samanlaista wysiwygiä, kuin vaikka plasmagunien pelaaminen plasmaguneina flamereiden sijaan. Jos vastapuolella pöytää on armeija ultramarine väreissä, niin kyllä oletusarvoisena olettaisin niiden olevan ultramarineja. Ja vielä enemmän oletusta olisi pelissä jos siellä on kaaosarmeija. En kyllä osaa itse nähdä tätä rahastuksena, mutta minulla riittää ihan hyvin ne yhdet säännöt marineilleni.
Tähän on onneksi olemassa "hard counter" ihan GWn tarjoamana. Toteaa vaan että kyseessä on vaikka Ämpäripäät-nimellä kulkeva seuraajachapter joka on "hämäävästi" ulkoisesti hyvin lähelle sitä mitä joku muu chapteri on.
jamovoima
Valvoja

Re: Warhammer worldin Warrior's code

Huvittavaa muuten, että melkein heti ensimmäisenä silmään osui noista warhammer worldin turnauskuvista kuva, jossa oli raider ilman purjetta, ampujaa ja kuljettajaa :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”