"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

GreenMeanien vanha ja huono metaketju

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
MaSSacRe

Re: Kuha palaa kotiin Khadorilla

Viesti Kirjoittaja MaSSacRe »

Behe ja spriggan? Etkö tartte vaan toisen?
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience
GreenMeanie

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie »

Der Dexter kirjoitti:Tossa on hirvee ongelma se, etä siellä on khadoria pöydällä, ja se on tunnetusti eka virhe...

Ja täytyy kyl ihMetellä sitä, miten sä oot alkanu metata zerkovaa viikko sen jälkeen, kun itse aloin sitä tehdä...
Itse tosin lähtisin riflecoresta ja joesta rakentaans, ainakin lähtökohtaisesti.
Siis mitä sä nyt taas sössötät. Mä oon ennenki kyl pelaillu zerkovaa, itseasiassa tilasin jonkun verran nappei ihan kun oli tarkotus pelaa sitä sekä ruotsissa että Henry's Cupissaki vaikka nyt jäikin väliin. Puhuin tstä myös kertsillä jo aika kauan sitten. Toisekseen en oo ollu kertsillä nyt kahteen viikkoon, ja ei, en oo kyselly salaa kaikilta et mitä se Dexteri siellä metaileekaan.

Pagani myös pelas ihan ok khadorilla.

Banishing ward + WGI on must cryxii vastaan aika tech.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

Siis zerkovalla oikeeta bonarii on banishing, featti sekä ne passiivit.
En oo ihan vielä saletissa, että onko hyvä denial-feat sen epätasaisen paketin arvoinen, vai onko noita ja esorscha vaan parempi, niillä on parempi assasinaatio kuitenkin lopulta...

Ja siinä me ollaan kyllä samoilla linjoilla kuitenkin, että if+khador on kuollut tech, ja jotain uutta pitäis keksiä...
En tiedä kunka paljon oikeasti vielä metaan muita kuin butchereita, koska year of the butcher, mutta on siellä jotain juttuja, joskin muut faktiot vaan tuntuu tekevän aina kivempia techejä, paitsi boostatut attack rollit...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Der Dexter kirjoitti:Ja siinä me ollaan kyllä samoilla linjoilla kuitenkin, että if+khador on kuollut tech, ja jotain uutta pitäis keksiä...
Quis? Laitetaan se vain jollekin, jolla on jo valmiiksi deffiä ja armia (Kuten casterille itelleen tai boomhowlereille) ja nauretaan matkalla pankkiin. Btw, miksi khador ei käytä meillä boomiksia?
Jos vastus investoi eiryksen tai purifikaation 2 fokuksen spelliin joka vuoro, niin ei se kovin huono investointi ole.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Merimetsä kirjoitti:
Der Dexter kirjoitti:Ja siinä me ollaan kyllä samoilla linjoilla kuitenkin, että if+khador on kuollut tech, ja jotain uutta pitäis keksiä...
Quis? Laitetaan se vain jollekin, jolla on jo valmiiksi deffiä ja armia (Kuten casterille itelleen tai boomhowlereille) ja nauretaan matkalla pankkiin. Btw, miksi khador ei käytä meillä boomiksia?
Jos vastus investoi eiryksen tai purifikaation 2 fokuksen spelliin joka vuoro, niin ei se kovin huono investointi ole.
Ja jollain Eiryksellä on vaikeuksia poistaa sitä. Kayazyillä on stealth, joten pitää tulla lähelle ampumaan (kuolee ensi vuorolla) ja sit niillä on joku DEF 17 johon osuu vissiin kasilla. Muita yksiköitä Eiryss ampuu sit käytännössä RAT 6 vs. perusdeffi, eli ampuu ohi kuitenkin puolet kerroista jos ei aimaa.

IF + Khador on ihan yhtä rikki kuin ennenkin, mutta ainoana temppuna sitä ei kannata pyörittää. Ei kannattanut ennenkään. Mä voin laittaa kohta Khadorin toimimaan, kun vituttaa itkeminen et miten huono joku +3 DEF spelli on.

Khador on parhaita faktioita tekemään kahden listan skewit, joista toiseen korkea DEF ja toiseen korkea ARM. Vastuksella on todellisia ongelmia pelaako se sitä anticryxlistaa, joka toimii Khadorin old school DEF-spämmiä vastaan vai ottaako se sen listan, jolla se saa kovan ARMin rikki. Molemmat on vaikeita tehdä samalla listalla.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Ihme_apina

Viesti Kirjoittaja Ihme_apina »

petskules kirjoitti: Khador on parhaita faktioita tekemään kahden listan skewit, joista toiseen korkea DEF ja toiseen korkea ARM. Vastuksella on todellisia ongelmia pelaako se sitä anticryxlistaa, joka toimii Khadorin old school DEF-spämmiä vastaan vai ottaako se sen listan, jolla se saa kovan ARMin rikki. Molemmat on vaikeita tehdä samalla listalla.
Sit tulee cryxin bilet ja banet :(
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Ihme_apina kirjoitti:Sit tulee cryxin bilet ja banet :(
Niitä varten on Butch3r.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
GreenMeanie

Merimetsä kirjoitti:
Ihme_apina kirjoitti:Sit tulee cryxin bilet ja banet :(
Niitä varten on Butch3r.
Koska butcherihan just haluu ottaa banei nassuun.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Prkl

Ihme_apina kirjoitti:
petskules kirjoitti: Khador on parhaita faktioita tekemään kahden listan skewit, joista toiseen korkea DEF ja toiseen korkea ARM. Vastuksella on todellisia ongelmia pelaako se sitä anticryxlistaa, joka toimii Khadorin old school DEF-spämmiä vastaan vai ottaako se sen listan, jolla se saa kovan ARMin rikki. Molemmat on vaikeita tehdä samalla listalla.
Sit tulee cryxin bilet ja banet :(
Joita vastaan sä pelaat sun korkeadeffisellä bilenmurhauslistalla (kts. Dexterin threadi).

Ei huolta. Khadortohtori on täällä koko viikon.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

Ei kahazyjen ja winterguardin ongelma ole eirykset, eikä välttämättä upkeep-removal, vaan epäsuorat osumat, jotka kiertää osumisen kokonaan. Bilet ja tulet on se isoin ongelma, sekä sitten on vielä blastit ja chainaavat hyökkäykset. Kuka huomaa mitä khador osaa näistä kikoista?
Aliquando Insanire Iucundum Est
Prkl

Der Dexter kirjoitti:Ei kahazyjen ja winterguardin ongelma ole eirykset, eikä välttämättä upkeep-removal, vaan epäsuorat osumat, jotka kiertää osumisen kokonaan. Bilet ja tulet on se isoin ongelma, sekä sitten on vielä blastit ja chainaavat hyökkäykset. Kuka huomaa mitä khador osaa näistä kikoista?
Siks niitä ei pinota läjään, ettei ne jää saman lätyn alle. Tää on se syy minkä takia en oo pelänny kayazyja paljonkaan, ku sen jälkeen ku ne lyö ne jää joka tapauksessa yhden AOE 3:n alle.

WG infantry ja nyssit voi pitää etäisyyttä toisistaan että ovat vaikeampia tappaa. Nyssit voi pitää aika huomattavaa etäisyyttää vihustakin etenkin jos niille antaa zephyrin...

Mua ihmetyttää miten vähän WG infantryä nykyään (ja muutenkin Suomessa) näkee. Nyssit on hyviä, mut sit ku on Kahdorin halvempaa jalkaväkeä, jotka saa kovemman deffin, hyökkää sprayllä ja RNG 14 raketeilla boostatuilla hyökkäyksillä tai toughin kanssa ni yhtäkkiä ne onkin huonoja.

(joo boohoo täys deathstar on 13 pinnaa, siihen kuuluukin jo tosin 16 nappia..)

GreenMeanie

Okei, Khador pelaajat on sitä mieltä et khadorit ei pärjää cryxille ja cryxpelaajat eri mieltä. Kiva. Koska oon kuitenki vähän parempi masiinanpelaaja kun te niin autan teitä vähä:
1) Excarnate ja bilet on ihan ok yhdistelmä.
2) Bilet kuolee helposti ranged attackeihin.
3) Upkeeppien poisto ja mahollisesti myös korkeen deffin kiertävä kama on lisääntynyt parin vikan kirjan aikana.

Oliko aiheesta vielä muuta?

Tein teille Menoth listan joka pohjautuu mun skillzeihin atritiossa:
High Exemplar Kreoss (*5pts)
* Reckoner (8pts)
Rorsh & Brine (9pts)
* Road Hog (9pts)
* Road Hog (9pts)
* Road Hog (9pts)
* Road Hog (9pts)
Vassal of Menoth (2pts)
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

GreenMeanie kirjoitti: 3) Upkeeppien poisto ja mahollisesti myös korkeen deffin kiertävä kama on lisääntynyt parin vikan kirjan aikana.
Ai Cryxillä?

Mä en kyllä henk. koht. ymmärrä sitä näkemystä, että Cryx olisi oikeasti erityisen iso ongelma Khadorille. Varmaan joo, jos haluaa pelata jotain ARM-skewiä baneja vastaan, mutta kyllä niitä bilejä joutuu välttelemään kaikki muutkin faktiot. Khadorin ampuminen kuitenkin on pelissä ihan kärkiluokkaa, etenkin DEF10 nappien poistamiseen. Jo pelkästään Valachev+Nyssit on yksi parhaista yksiköistä, mitä löytyy.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Prkl

petskules toisessa threadissä kirjoitti:
Forward Kommander Sorscha (*6pts)
* Behemoth (13pts)
* Spriggan (10pts)
* Sylys Wyshnalyrr, the Seeker (2pts)
Cylena Raefyll & Nyss Hunters (Cylena and 9 Grunts) (10pts)
* Koldun Kapitan Valachev (2pts)
Lady Aiyana & Master Holt (4pts)
Winter Guard Infantry (Leader and 9 Grunts) (6pts)
* Winter Guard Infantry Officer & Standard (2pts)
* 3 Winter Guard Infantry Rocketeers (3pts)
Kovnik Jozef Grigorovich (2pts)
Master Gunner Dougal MacNaile (2pts)
Tällä tai sen tyyppisellä listalla kyl pitäis cryxin kaatua kohtuullisen kivasti ku osais vaan pelata. Nyssit zephyrillä voi ampua tosi turvallisesti, niin kuin WG joko sprayllä tai raketeilla. Molemmat voi pitää ihan kohtalaisen etäisyyden. Vinkki: WG:tä ei tartte kaikkia viedä erityisen lähelle, jos 2-3 tommosta sprayaa joka vuoro vihua ja muut pysyy hengissä niin ne voittaa attrition sata-nolla.

Toiset tai kierrättämällä molemmat voi RFP:ttää. Meleessä kumpikaan ei kuole MAT 6 eikä edes MAT 8 lyönteihin luotettavasti.

Excarnatea on vittumaista taikoa, jos tarttee jotain väh. kymppiä osumiseen ja joka kerta uhraa yhden kanan kun yrittää. Ja lisäksi tosiaan noi pitää semmosen etäisyyden, että se purge ei kovin montaa nappaa.

Bilejä toi lista kiusaa ihan mielettömillä threateillä: Nysseillä 22", Behellä 21" (?), Raketeilla 21-22", WGI sprayllä vaan 14-15" joka ignoraa kaiken. Spriggan saa muutkin ignoraamaan juttuja. Sit on tosiaan eSorchan Freezing grip -techit.

En mä väitä, että tota ois silti helppo pelata, varovainen täytyy olla, mut osaava pelaaja vie kyl tolla aika vakiona cryxit, ja vielä aika luotettavasti.

GreenMeanie

Celebdae kirjoitti:
GreenMeanie kirjoitti: 3) Upkeeppien poisto ja mahollisesti myös korkeen deffin kiertävä kama on lisääntynyt parin vikan kirjan aikana.
Ai Cryxillä?
Itseasias niilläkin on yks Hexblast casteri lisää. Mut lähinnä IF menettäny tehoo yleensäkin (myös muissa matseissa).
Celebdae kirjoitti:Mä en kyllä henk. koht. ymmärrä sitä näkemystä, että Cryx olisi oikeasti erityisen iso ongelma Khadorille.
Cryx ei oo khadorille yhtään sen isompi ongelma kun muillekkaan faktioille (Ok, cygnarilla menee paremmin ja skornella huonommin), mut kyl mun mielestä yhen listan pitää olla jossain määrin techattu cryxiä (ja toki sitä kautta muitakin infantryja siinä sivussa) vastaan. Mun edellistä viestiä ei ollu tarkoitettu kritisoimaan khadoria vaan tätä keskustelua jossa täällä suomen kovimmat pelaajat kertoo toisilleen et Iron Flesh/eGaspy on kovia.
petskules kirjoitti:
petskules toisessa threadissä kirjoitti: Blah
Joo toi toimii varmasti ihan ok cryxiä vastaan (mähän pelailin aika samaa kans jossain vaiheessa ainakin jotain pelejä, tosin ilman spriggania).
Dougalin minifiitti ei muuten auta nyssei niin pitkään kun valachev on hengissä.

Kertoisko joku mulle mitä muuta Arkadius haluu kun War Hogei?
Prkl

GreenMeanie kirjoitti:Joo toi toimii varmasti ihan ok cryxiä vastaan (mähän pelailin aika samaa kans jossain vaiheessa ainakin jotain pelejä, tosin ilman spriggania).
Dougalin minifiitti ei muuten auta nyssei niin pitkään kun valachev on hengissä.

Kertoisko joku mulle mitä muuta Arkadius haluu kun War Hogei?
Mä tiiän et toi dougal ei auta. Se nyt on tos 2 pinnan soolopaikan fillerinä ku alunperin toi oli lista Tatun merccihelvetin kakkoslistaksi (mihin ei saa gormania).

Mun mielestä meillä oli Sipoossa hieno Arkadiuslista. Siinä oli n. 37 razorboaria. Toimii sikahyvin featin kanssa.

TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

petskules kirjoitti:sikahyvin
Kuva

Kiva nähdä että jollain sentään (=Tero) on Khadortechit hallussa. Arossi haltuun Khadorilla? Zerkova-Harkevich WTC:hen?
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Teroahan voi helposti pitää Suomen kovimpana Khador-pelaajana, kun on kuitenkin voittanut OETC:n tuolla faktiolla =)

Noin yleisesti jos kilpailullisesta pelaamisesta puhutaan, niin mun mielestä on älytöntä valittaa sen ja sen faktion olevan paska ja jonkun muun rikki. Aika kiistattomasti tulokset ympäri maailman näyttävät, että kaikilla (oikeilla faktioilla siis) voi menestyä, vaikka ehkä joillain vähän enemmän dataa puolellaan on. Jos sitten omaan pelitapaan joku faktio ei taivu, niin ehkä parasta on keskittyä sellaiseen joka toimii tai sitten kehittää omaa pelaamistaan ja/tai listoja. En mäkään Skornella oo oikeita turnauksia pelannut, koska en vain oo löytänyt luottoa mihin se kykenee. Ehkä joskus sitten vielä...

Niin ja korrrostettakoon kun tässä topicissa ollaan, että mr. Kuha on kunnostautunut juurikin päinvastaisessa, eli uskoo ihan kybällä siihen mitä pelaa - jopa possuihin =)
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Prkl

TheEmu kirjoitti:
petskules kirjoitti:sikahyvin
En itse asiassa edes tarkottanu tota vitsiä, näitä vaan putoilee hihoista ku on muutenkin niin hauska.

Mut kyl mä lupaan laittaa tolla listalla minkä vaan cryxin tiukoille jos joku haluaa ottaa haasteen vastaan.

GreenMeanie

Re: Kuha palaa kotiin possuilla

petskules kirjoitti: Mut kyl mä lupaan laittaa tolla listalla minkä vaan cryxin tiukoille jos joku haluaa ottaa haasteen vastaan.
Puhetta Arcadiuksesta ja sit tää.

Oon edelleen vähän pulassa ton Arcadiuksen kanssa, varmaan talvisotaan asti pitää pelailla Midas/Carveria et en hävii kaikkii pelei niin sit on enää 2 viikkoo aikaa ennen Arosta handlaa Arcadius kasaan. Mieluummin vetäisin ne pelit sit valmiilla listalla. Sekä Midas että Carveri on ampuvampaa sorttia niin Arcadiusta vois vetää tier 4:ssä 3 War Hogilla Rorshin kanssa mikä jättää minimiuniteilla 19 pinnaa. Oisko ne sit Road Hog ja 5 raboo? Onks kukaan ees ikinä pelannu Arcadiusta?

Sit toinen juttu, oon metaillu pääasiassa alottelevaa kaveria varten Cygnaria, mut mun meta pyörii 50 pinnassa niin kysytään teiltä:
Major Victoria Haley (*5pts)
* Thorn (8pts)
* Stormclad (10pts)
* Squire (2pts)
Arcane Tempest Gun Mages (Leader and 5 Grunts) (6pts)
* Arcane Tempest Gun Mage Officer (2pts)
Black 13th Gun Mage Strike Team (4pts)
Cylena Raefyll & Nyss Hunters (Cylena and 9 Grunts) (10pts)
* Captain Jonas Murdoch (2pts)
Lady Aiyana & Master Holt (4pts)
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist (2pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
Rhupert Carvolo, Piper of Ord (2pts)
Kaikki muuhan on ihan vakiota paitti nyssit+Ua+Piper, mut en vaan tajuu miks niit ei oo joka listas. Onhan niissä hintaa mut piipari auttaa Gun Magejakin ihan kivasti tarvittaessa ja deceleraatio, junnu, tough ja go to ground pitäis tehä nysseistäki aika rasittavia poistaa. Okei pov10 nyt ei oo ehkä se mitä cygnarlistaan haluis mut dead eye + assaultilla noi uhkaa ihan älyttömän kauas jopa cygnarilla ja kylhän nyssit ihan kivasti rikkoo jotain circle/legioona petojakin varsinkin kun pääsee takaapäin osumaan?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”