Paketti tuli avattua eilen ja sen kanssa onkin sitten leikitty pikkutunneille asti. Tänään päätin keskittyä maastoon enemmänkin.
Ja tuomioni maaston uudelleenkasattavuudesta on...
...toimii, muttei hyvin. "Nämä eivät ole mitään Lego-palikoita" on hyvin sanottu. Jotkin liitinpalat toimivat kuten pitikin, toiset ovat liian suuria koloihin ja toiset liian väljiä. Virallisesti liitinpalojen pitäisi "naksahtaa" kun ovat paikoillaan, näin ei aina käy. Kannattaa ottaa pari työkalua, jokin jolla painaa liitinpalat paikoilleen ja toinen jolla työntää ne ulos, itse käytän pienen teräväkärkisen viilan molempia päitä. Siltikin kolme olen saanut hajotettua.
Maasto itsessään on hyvän näköistä ja olen tyytyväinen tulokseen, maalaamastani testipalasta sain hienon näköisen vähäisellä vaivalla (pohjamaali, sininen, vaaleansininen drybrush, detaljit).
Figujen detaljit ovat säilyneet hyvin, tosin lopullisen tuomionhan pystyy antamaan vasta maalauksen jälkeen. Resticistähän napit ovat ja suosittelen pahamaineisten valujälkien poistamiseen Manticin foorumeilla vastaantullutta ohjetta: "Raaputa" valujäljet pois veitsellä tai viilaa ja tämän jälkeen käy valujäljet vielä lävitse
messinkisellä puhdistusharjalla joka poistaa rapsutuksesta ylijääneen mössön, muttei vahingoita ainakaan restic nappien detaljia. 6 napin jälkeen voin sanoa että toimii ja hyvin! En tiedä miten vaikuttaa Manticin vanhempaan restic reseptiin.
Niin ja osa napeista on väkisilläkin vääntyneitä väärällä tavalla, uittaa kyseisiä nappeja kuumassa (90 C?) vedessä ja vääntää oikeaan asentoon.
Saatan laitella jotain isoa esittelyarvostelua kunhan saan tavaraa enempi maaleihin.