"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Middenheim marches north

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Late M

Middenheim marches north

Viesti Kirjoittaja Late M »

Terve!

Middenheim-armeija on tekeillä, kuten voitte gallerian puolella todeta. Pelejä on tullut pelattua viimeisen parin edikan aikana vain kolme ja turpaan on tullut. Ajattelin kehitellä itselleni lähitaistelupainotteisen mutta riittävän monipuolisen listan. Warhammer-empire -forumin taktiikkakeskusteluista innostuneena päätin postata tänne listaraakileeni. Sankariosasto on vielä aika levällään. Saatan tiputtaa halberdierien papin pisteitä säästääkseni. Viehättää ajatus kahdesta witch hunterista jalkaväkiblokeissa. 5+ wardi on kova ja potentiaalinen pelotevaikutus on hauska. Sitä paitsi siitä vasta iloa riittää jos vastustajan megahirviökenraali haastaa lähitaisteluun ja läväytän Horstmannin ja killing blown päin näköä.

Taikominen on aika lailla minimissä. Suurin syy käyttää lore of the beastia on konversioni kahdesta lentävästä korpista greatsword-yksikössä. Kenties fire toimisi paremmin pienten yksikköjen tuhamiseen direct damage -meiningillä. Ruby ring of ruin olisi kiva lisä jollekin ukkelille.

Lista rakentuu kahden ison jalkaväkiblokin ja ritarien ympärille. Sotakoneet tukevat ja handgunnerit turvaavat kanuunoita jossain sivustassa. Taistelevia detachmentteja ei moni pelaa, mutta itse tykkään free companysta. Eikä ne edes niin huonoja ole kuin väitetään. Papisto ja kärry buffivat jalkaväkeä ja sotakoneet toivon mukaan tekevät tuhojaan. Isoin ongelma tässä on varmaan se, että eihän tuossa listassa niin hirveän montaa lähisyksikköä ole. Himottaisi ottaa jalkaväkeen lisäksi vielä esim. 35 keihäsmiehen tervapytty-yksikkö á 205 pistettä. Nyt saattaa käydä niin, että vastustajalla on enemmän kovia lähitaistelujoukkoja kuin minulla ja joudun suuren myllytyksen uhriksi.

Kaaosta vastaan olen lähinnä pelaillut. Sehän tämän armeijan alkuperäinen tarkoitus olikin. Silti on yleispätevä lista tähtäimessä, joten sellaiseen tähdätään. Listoja olisi kiva saada 2,4k peleistä ylöspäin. Sitä pienempiä ei kai pahemmin pelailla? Pidemmittä puheitta lista:

Arch Lector: great weapon, Armour of Meteoric Iron.....155

Warrior priest: heavy armour, great weapon.....72

Warrior priest: barded steed, great weapon, heavy armour.....88

Captain: battle standard bearer, dawnstone, full plate, enchanted shield.....115

Witch hunter: brace of pistols, van Horstmann.....95

Witch hunter: brace of pistols, potion of speed.....60

Battle wizard: lore of beasts, level 2, dispel scroll.....125

37 Halberdiers: full command.....252
15 Free companiers.....90
5 Archers.....35

16 Handgunners.....144
5 Archers.....35

15 Inner circle knights: full command.....405

37 Greatswords: full command.....437
15 Free companiers.....90
5 Archers.....35

Cannon.....120

Cannon.....120

5 Pistoliers: musician.....100

Helblaster.....120

Celestial Hurricanum.....130

total: 2788
Enok

Re: Middenheim marches north

Viesti Kirjoittaja Enok »

Lista näyttää melko hyvältä, varsinkin gallerian puolella, mutta muutamia asioita voisi muuttaa listan tehostamiseksi. Sankariosastoa voisi pistää hieman uuteen uskoon ja karsia muutamia hahmoja. Arkkilehtorin voisi poistaa ja bsb:n laittaa ritariyksikköön varusteena esim dawnstone, dragonhelm, the other tricksters shard ja gw. Toinen pappi myös ritareihin ja tälle esim enchanted shield, luckstone ja crown of command. Näin saat ritariyksiköstä todellisen pistepankin, kun ovat stubborn. Ritareille voisi ottaa maagisen lipun, steel standard on hyvä.

Vaikkakin halberd-yksikkö on todella hienosti konffattu ja lyö suht kovaa oikeilla taioilla tehostettuna, se yleensä saa pataan kunnon combatissa. Halberdeja ei pysty kuitenkaan joka vuoro buffimaan ja ovat T3 yksikkö ilman panssaria. Pitäisin ehkä coren mahdollisimman pienenä: isot ritarit ja handgunnerit kaksilla archer-detachmenteillä. Tiputtaisin myös molemmat witch hunterit ja kakkostason velhon ja ottaisin tilalle lvl4 velhon, loreksi esimerkiksi shadow tai beast. 2800 pelissä ilman isoa velhoa ollaan vastustajan magiavuorolla helisemässä. Helblasterin kanssa toimii master engineer todella hyvin, toisen kanuunan voisi tiputtaa ja ottaa tilalle steam tankin. Greatswordeille standard of disclipine on hyvä, yksikköön menevälle papille armour of meteoric iron ja gw. Nyt listassa olisi kaksi kovaa stubborn-yksikköä papilla, toisella LD9 ja toisella re-roll LD8. Hurricanum pelaa molempien yksikköjen kanssa yhteen tosi hyvin. Greatswordit ja ritarit pärjäävät pappien ja hurricanumin avulla kaaosta vastaan hyvin. Vielä kun tankin saisi mukaan, niin lista näyttäisi tosi kovalta. Demigryphit ovat hyviä, mutta jos ei niitä halua peluuttaa, niin hyvin pärjää ilmankin.

Mutta hyvännäköinen lista, pitääkin suunnitella kaaoksella lista tätä vastaan ja ottaa matsia mahdollisimman nopeasti!
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

RUNEDIT\\
Jaa, ei ihme ettei galleriasta löytynyt ketjua kun alkuperäinen postaus on puolen vuotta wanha! :) Sori, enpä tajunnut tarkistaa alkuperäistä postausaikaa! Enok, ehkä näin vahoja listoja ei tarvitse nostella?

Jos kommentit on enää mitenkään osuvia niin alta löytyy - oletusarvoisesti varmaan ei.

Such threadomancy. Wow.

---

Kyllä kyllä, Middenheim! \o/

En löytänyt galleriasta ketjua! Onko linkkiä?

Oon itekin selannut nyt viime viikon tai kaksi W-E:tä ehkä liiankin ahkerasti. Ja en ole ihan varma mitä mieltä olen ollut mestan taktiikkakeskusteluista. W-E:n väki (verraten kai esim. Ulthuaniin ja moniin muihin) on enemmänkin perheellisten partamiesten turisupalsta, ja sellaisena loistava. Saa sieltä kai joskus ihan pätevieäkin taktiikkakeskusteluja aikaiseksi, ja ideoita ja tiedon jyviä voi kerätä, mutta ihan semmoisenaan olen kaadellut ketjujen päälle suolaa purkkikaupalla. :D

Ihana foorumi tosin kaikkinensa. <3

Listasta:

Handgunnereita?! Heresy! [tähän_se_palava_pää_hymiö]

Tosin ollaanhan nyt Middenheimissa. Syrjäkylien wanhat papat ja wolf-kinit olisivat raivostuneet enemmänkin.

All-arounderiako oli tarkoitus, vai nimenomaan kaaosta vastaan?

Minullakin ensimmäisenä pisti silmään sankarivalikoima. Kaaosta, tai monia muitakin vastaan, halvat paperisankarit heittävät veivinsä liian herkästi. Kamoja vaihtelisin siis. Warrior Priestit joka yksikössä ovat hyvä idea, ja tahtoisin itsekin päästä testaamaan kohtapuoliin vastaavanlaista. Prayerit ovat yllättävän pop.

Witch hunterit ovat teemallisesti hienoja, mutta en ole kyllä keksinyt niille mitään muuta käyttöä kuin Speculumin pyörittelyn. Sen takia kaksi tuntuu turhalta. Jos pelaatte avoimilla listoilla niin arvuuttelu jää tyhjäksi, ja jos suljetuilla niin toinen tyypeistä jää turhaksi kuitenkin. Tajuan speed-potionin idean, mutta en siitä huolimatta olisi liian optimistinen. Itse tiputtaisin speculumittoman hunterin ja antaisin warrior priesteille lisäkamaa.

Itse olen kokenut että tykki+blasteri+insinööri ovat parempi investointi kuin tykki+tykki+blasteri. Blasterin teho nousee aivan jäätäviin mittasuhteisiin insinöörin myötä. Suosittelen. Toisen tykin tosiaan ehkä tiputtaisin, ottaisin halvan nörtin ja saisin taas lisää roipetta sankareille. Peltiä lähinnä.

Ite pelasin full commandia handgunnereilla. :) Se lippu on joskus ihan kätevä joitain match-upeja vastaan. Kestää joskus kotkien chargeja.

IC:stä voinee tiputtaa modelin tai pari siihen liittyvien sankarien tieltä. Joista yhden - kuten sanottua - näkisin olevan BSB. Testasin yhtä liikkuvaa listaa ilman bösbiä, ja itkuhan siinä meinasi tulla.

LD-lippu Greatswordeilla on tosiaan suorastaan no-brainier. Eikä ole häpeä laisinkaan. LD 10 kenraalille auttaa kyllä huomattavasti. Myös IC:lle sopisi miettiä jotain lippua. Gleaming Pennant nyt vähintään jos ei muuta - niitä paniikkitestejä ei ole kiva feilata. Liikelippu ja Steel standard ovat molemmat myös hyviä vaihtoehtoja.

Lierot voivat olla ihan toimivia ei-ampuvia armeijoita vastaan viiden kokoisina, mutta olen miettiny että yhtään ampuvampia armeijoita vastaan 6 tai 8 voisi olla enempi pisteidensä väärti. Yritän ite ainakin metsästää jostain muutamaa wanhaa metallista kutosedikan lieroa itselleni sopuhintaan. Tuntuisi paremmalta valinnalta.

Hirveän suuri luotto minulla ei ole detachment-armeijoita kohtaan, mutta kiinnostaa kyllä että miten ne toimivat. Testaa vaikkapa tuollaisenaan ja kerro miltä tuntui. Muuta sitten ja tee raporttia siitä. Raporttia raporttia raporttia.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Late M

Hyvä ajoitus ketjun nostamiseen, kiitos kommenteista! Pyörittelin viime viikolla nimittäin itselleni uutta listaa, mutta en jaksanut sitä postata tänne kun ei kukaan kumminkaan kommentoi..

Battle wizard lord: level 4, dispel scroll……225

Captain: BSB, Dawnstone, full plate armour, Enchanted shield……121

Warrior priest: heavy armour, shield, barded warhorse, Crown of command……120

Warrior priest: heavy armour, shield, Dragonhelm……79

Master engineer……65

Witch hunter: brace of pistols, Potion of Speed, Ironcurse Icon……65

40 Halberdiers: full command……270
5 Archers……35
20 Free companiers……120

15 Inner circle knights: great weapons, full command……405

36 Greatswords: full command……426
16 Handgunners……144
5 Archers……35

Great cannon……120

Great cannon……120

Mortar……100

5 Pistoliers: musician……100

Helblaster……120

Celestial Hurricanum……130

2800pts

Tällaiseen listaan olen tällä hetkellä päätynyt. Kieltämättä Middenheim-teema vähän kärsii eikä tämä tosiaankaan mikään Cult of Ulric ole. Mutta free company tulee koostumaan vihaisista kylänmiehistä, mulla on valmiina 20 metallista flagellantia, n.10 mordheim witch hunteria, 17 kisleviä, 15 wanhaa citadelin viikinkiä ja muutama muu random metallifigu odottamassa, että teen niistä suuria kylähulluyksiköitä.

Joitain joukkoja (mortar, free company, handgunnerit) on mukana sillä periaatteella, että mukaan mahdollisimman paljon niitä figuja, joita olen maalannut. Saattaa tulla heikompi lista kuin jos ottaa demigryph-ritareita ja steamtankkeja, mutta tällä mennään. Niin, ja pyrkimyksenä tosiaan yleislista, ehkäpä jopa TURNAUSLISTA jos ehdin joskus saamaan loput figut maaleihin.

Sankarisektio on ehkä eniten hakusessa omalla kohdallani. Oikeastaan haluaisin armeijan johtoon griffonilla ratsastavan kenraalin, mutta se ei taida olla kovin kustannustehokas ukkeli - ainakaan jos muu armeija nököttää rivissä ja ampuu tykeillä. War altaria harkitsin myös, mutta pistehinta kipusi aika korkealle. Toki silloin myös halberdierit hyötyisivät papin eduista, mutta nyt mennään tällä. Level 4 velho tuntuu olevan autoinclude, valitettavasti. Kelasin pelata metallia ja taikoa greatswordeille ja kumppaneille 2+ saven. Lightin timewarp olisi hienointa ikinä, mutta muuten lore ei ole mieleeni. Beast olisi tyylikäs, ehkä lvl2 velho siitä tykin tilalle?

Vaikka yksikkö on parjattu ja kalliiksi haukuttu listan selkärankana on iso blokki Greatswordeja, joka on ns. munakori: neljä sankaria ja hirvittävä määrä pisteitä kiinni yhdessä yksikössä. Witch hunterin MR2 ja 6++ warmachineja vastaan tuo onneksi koko yksikölle vähän suojaa. Ja odotan kyllä tältä hepulta suuria sankaritekoja peleissä! Haluan kokeilla detachmentteja greatswordeilla buffien ja stubbornin takia. Sitä paitsi 16 ylimääräistä ammusta rynnäkköä vastaan on ihan asiallinen määrä kuulaa.

Jollain keinolla haluaisin ottaa mukaan flagellanteja. Voisin tiputtaa tykin ja free companyn ja ottaa 20. Salettiin ensi edikassa steamtankia sekä demigryphejä nerffataan ja flagellanteista, handgunnereista ja mortarista tulee pelin kovimpia yksiköitä! Sitten sanon kaikille että pelasin niillä jo ennen ku ne oli cool! Sitä odotellessa...
Viimeksi muokannut Late M, Ti 10.06.2014 18:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ninnuli

Viesti Kirjoittaja Ninnuli »

mitäköhän tuosta listasta sanois...etc komppien puolesta toi taita olla laillinen koska en ainakan hoksannut sin mitän mikä olis tällä hetkellä voimassa olevien kompien vastaista...
lista näyttää aika hyvältä mun mielestä vaikka en kyl ole kuin kerran pelannut empirellä jotenka en ole mikän expertti tämän armeijan suhten...
tosin laittoi ihmetelen toi halberti boxi että onko sillä neljä decantmenttiä...eihän nit saa olla kuin kaks että tietty jos on niin että tuossa on kaks blokki lipsahtanut kirjoitus vaihessa saman kohtan niin sit ymmärrän tuon merkintä tavan... ite tosin suojaisin tuon maagini ward savella eli maagille joko talisman of preservation tai talisman of endurance...mut mun silmän lista näyttää ok:lta...tosian maagin vaan suojaisin kun joutu kuitenkin snipujen kohteks (niin deathin kuin sniper ominaisuten omavien yksiköiten/charrujen)
Wh40k
Adeptus mechanicus/Skitarii
1.1.18 =>
W-D-L
15-6-25
Faba
OK
1.1.18 =>
W-D-L
5-7-2
Late M

Ninnuli kirjoitti: tosin laittoi ihmetelen toi halberti boxi että onko sillä neljä decantmenttiä...eihän nit saa olla kuin kaks että tietty jos on niin että tuossa on kaks blokki lipsahtanut kirjoitus vaihessa saman kohtan niin sit ymmärrän tuon merkintä tavan... ite tosin suojaisin tuon maagini ward savella eli maagille joko talisman of preservation tai talisman of endurance...mut mun silmän lista näyttää ok:lta...tosian maagin vaan suojaisin kun joutu kuitenkin snipujen kohteks (niin deathin kuin sniper ominaisuten omavien yksiköiten/charrujen)
Joo, kirjoitusvirhe kyseessä. Halberdiereilla siis jousimiehet detuina.

Velhon suojaaminen tulee kyllä kalliiksi, mutta se taitaa olla välttämätöntä. Mutta siinä vaiheessa kyllä melkein pitäisi tiputtaa joku yksikkö pois, luultavasti tykki (ja tilalle wardia sekä lvl2 beast wizard).

Edut: detut muokattu lailliseksi.
Rune
Peliporukkavalvoja

Aika osuvaa threodomancya siis!

Kyllä Greatswordeja voi pelata! Hyvinkin. Ite olen ainakin kokenut lähinnä positiivisia tunteita niitä kohtaan, jopa peleissä. Kuolevathan ne usein, mutta kuolevat sen verta hitaasti että loppuarmeija kerkeää tekemään jotain. Ei ehkä ihan sen 11 pisteen arvoisia, mutta jalkaväkiboksin taikalippukin on jo jotain Emporearmeijassa...

Mitä tulee griffonkenraaliin: olen käyttänyt. Tein vasta hetki sitten lentävän listan (löytyy täältäkin), ja olen ollut siihen erinomaisen tyytyväinen kolmen, neljän testipelin jälkeen. Omani ilakoi White Cloakin kanssa. Se ja Heavensin Iceshard Blizzard antavat kalkkunalle runsaasti lisää elinikää. Myös bloodroar olisi pirun makea ei-psykoimmuuneja armeijoita vastaan. Fear-empire, höhö... Eniveis, 18" LD-kupla on ihan hyvä jalkaväkiarmeijassakin, kun kylkiä voi uhitella ja LD riittää vielä joihinkin bokseihinkin.

Samaisessa listassa pelaan myös kahta pikkuvelhoa lordin sijasta. Ei se ole pakollinen mielestäni. Pappien kanssa saa 3-4 channelia, ja itse olen tykästynyt Channeling staffiin. Hurricanum auttaa myös pikkuvelhoja runsaasti. Light, Heavens ja Beast ovat kaikki hyviä pienienkin velhojen loreja. Jos ei Shadowia ja Deathia tahdo pelata, siis. Molemmat ovat aika isocastisia toisaalta, ja pienillä noidilla on vähän vaikeuksia casteissa. Testata sopii kaikkia.

Mortar on huippuvalinta. En ole tainnut uudella kirjalla testata ikinä vielä. :D Mutta jos niitä ottaisi pari ja combottaisi Deathin ja/tai Shadown kanssa niin se S2 saattaisi tehdäkin jotain. Hyvä verme jos tiedät että hordeja tulee vastaan.

Sotakoneista puheen ollen ottaisin mielelläni Helblasterin tuonne. Tietysti, jos tykeistä tykkää...

Sankarit ovat tosiaan vähän orcon oloisia. Kuka on kenraali? Jos jokin pappi, niin kovasti tahtoisin nähdä hänet Arch Lectorina ja Greatswordeilla liippalipun. LD10 ei ole häpeän asia. Pisteet joko Mortarista tai toisesta tykistä? Pari IC-nihtiäkin joutanee vaihtopenkille jos sillä rahalla saadaan lisää roipetta sankareille. Stubbornpappikin heittää veivinsä oletusarvoisesti vähän turhan hanakasti. Dragonhelmin kaipaisin ennemmin hänelle. Kävelypappi olkoot omillaan jos ei tahdo maksaa AoMIsta.

Pelaatko paljon tykkejä ja pahoja templaatteja vastaan? Olen havainnut että ratsastavat sankarit jalkayksiköissä eivät ole yhäkään synti saati häpeä. Peltiä saa halvalla, ja liikkuvuutta myös. BSB:n resot ja Hold the Linen saisi vaihdeltua tarvittaessa kahden Stubborn-yksikön välillä.

Jos saat niin voihan sitä kaivaa messiin tulipallosormuksen jota voi heitellä Hurricanumin ylijäämänopilla - koska powernoppia on aina liikaa. :D Eheheh. Haltioiden fast cavalry tykkää tulipalloista kyttyrää. Ja niillä on naama muutenkin aina kamelin v*¤%... eiku hetkinen. Eniveis, sietävätkin saada nenilleen.

Jalkaemporessa on se rasittava puoli että kun kaikki jalkaväki maksaa syöverien verran, ei minkäänlaista järkevän oloista 2400 pisteen listaa saa aikaiseksi. Aina se menee yli. Sinne 2800 pisteen tienoille, ilmeisesti. Miunkin pitää yrittää rakentaa taas jotain jalkalistaa, mutta itkuhan siinä vaan tulee. Eikä minulla ole vieläkään edes sitä Hurricanumia.

Kokemuksia vielä listasta? Tekis mieli nähdä yhäkin jotain raportin tynkää jos pääset pelaamaan.
#Ostium

Enok

Viesti Kirjoittaja Enok »

Uusi lista näyttää paremmalta, mutta edelleen panostaisin hieman lisää pisteitä sankareiden kestävyyteen. Olettaen, että pidät wizard lordia kenraalina, ehdottaisin tälle suosiolla 4+ wardia. Kenraali ja nelostason velho on melko haluttu snipukohde. 2+ re-rollattava haarniska bsb:llä on ihan hyvä. Muuten voisi laittaa bsb:lle 4+ wardin ja enchanted shieldin, mutta talisman of preservationin voisi laittaa velholle. Bsb:n kamoja voisi vaihtaa ottamalla dragonhelmin ja tavallisen kilven ja laittaa lumotun kilven ratsastavalle papille, jolle voisi myös antaa luckstonen lisäsuojaa tuomaan. Witch hunterille et muuten saa potionia ja ironcurse iconia, jälkimmäisen voisi antaa esim bsb:lle. Beast-velho olisi tyylikäs ja loren signature on etenkin empirelle loistava, mutta tähän listaan aika vaikea mahduttaa. Griffonkenraali olisi vielä tyylikkäämpi ja joitakin armeijoita, esim kaaosta, vastaan melko hyväkin valinta. Sen lisäksi saisit vielä 4 tason velhon mukaan. War altar on hyvä etenkin light-patteriston kanssa kombotettuna, mutta jos ei halua käyttää niin ei ole pakollinen.

Greatswordeille ehdottomasti taikalippu. LD-lippu taitaa olla aika autoinclude. Miten näille saa LD10 arkkilehtorin kanssa, kun lipun kanssa ei saa käyttää kenraalin liippaa..? Knighteillekin ottaisin taikalipun, steel standard olisi hyvä.

Pisteet muutoksiin saisit toisesta tykistä tai mortarista. Hyvällä tuurilla saisit vielä alastoman lvl1 beast-velhon mukaan.
Rune
Peliporukkavalvoja

Enok kirjoitti:Miten näille saa LD10 arkkilehtorin kanssa, kun lipun kanssa ei saa käyttää kenraalin liippaa..?
Yksikkö itse ei saa käyttää Inspiring Presenceä, mutta kenraali itse saa käyttää LD-lipun bonusta - tämän jälkeen yksikkö käyttää automaattisesti sen suurinta LD:tä, eikä tarvitse Inspiring Presenceä. :) Löytyy sääntiksen FAQista.
#Ostium

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”