"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Eldars army 1850pts "Small, medium,large and massive ghosts"

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Slooten
Peliporukkavalvoja

Re: Eldars army 1850pts "Small, medium,large and massive gho

Viesti Kirjoittaja Slooten »

Isompi ihmetys viel sille, että miten jonkun pitää edes ihmetellä että jossain ois muka niin tuppisuu porukkaa että jotkut superheavyt aihettaa ongelmia peliporukoiden sisällä...
<Weekender> äsh, huomenna vasta saan kamat
<Weekender> nooh, ehkä mä pärjään
JarkAira

Viesti Kirjoittaja JarkAira »

HerraMauno kirjoitti:Anteeksi, mutta miten lista, joka ei osaa pelaa kuin 1/6 missioista fiksusti, on tasapainoinen?
Mitäs niillä objektiiveilla tekee, jos vastustajallakaan ei ole scoring-yksiköitä?

Lord of Carcassonnen listassa on kaksi trooppia, jotka menevät suht nopsaan särki tarjolla olevalla tulivoimalla, jolloin kumpikaan ei saa pisteitä objektiiveista.

6 trooppiyksikön listoja en ole nähnyt oikein missään ja monesti 1500 pisteessäkin käytetään jostain syystä kahta trooppiyksikköä ja 1850 ehkä kolmea, jos olet sattunut näitä Tau deathstar tai riptide + broadsidehomiet listoja ihmettelemään.

Tästä syystä ei sitten itsekään tarvitse scoraavia yksiköitä.
7. edikan pelit:
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|
HerraMauno

Viesti Kirjoittaja HerraMauno »

Tau listoissahan on okeesti joku 4-5 trooppii aina mukana oli ne sitten niitä yksittäisiä crisiksiä tai krootteja. Demppa lentolistoissa on portaglyph, eldar mopokansliallakin on yleensä ainakin 4 trooppia. Sen lisäksi noita kaikkia yhdistää se, että troopit aloittaa reservistä ja monet on niin pieniä, että ne on helppo piilottaa. 9 broadsidee ja 3 riptideehän oikeasti pelaa kuutta krootti trooppii. Toi ketjun aloittanut listahan ei ole hyvää tai tasapainoista nähnytkään.
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

HerraMauno kirjoitti: Toi ketjun aloittanut listahan ei ole hyvää tai tasapainoista nähnytkään.
Nytkö sen huomasit XD ?? Katsos, ihan sillä toi lista on tehty että sillä saa pelata. Sil ei ole tarkoituskaan pärjätä.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
HerraMauno

Viesti Kirjoittaja HerraMauno »

Joo siis kommentoin tota jarkairan postia vaan, jossa oltiin käytetty trooppien puutteellisuuden oikeutuksen puolesta esimerkkinä tota listaa.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Lord of Carcassonne kirjoitti:Vastapainoisesti muut näkee revenant titaanin.Vice versa! Miksi D aseita ei saisi puolustella? Oletko testannu D aseita vastaan pelaamista?Ite olen.

Ymmärrän kyllä että D aseissa on omat ongelmansa mutta niin on ihan normisäännöissäkin.Mut vihdoinkin löytyy mahdollisuuksia Death stareja vastaan. Ajatelkaas taun Farsight ja Shadow sun pommia. Pääsette siitäkin eroon nopeasti.
Kaikkea ei pidä kokea käytännössä, sillä monen asian suhteen tilanteen pystyy lukemaan paperilta. Minun ei tarvitse nähdä Suomen ja Mongolian MM-jäkisjoukkueiden matsia tietääkseni kumpi siinä vie voiton. Samalla tapaa jo paperilta näkee, että D-aseet ovat yksinkertaisesti kipeitä. 2+ käytännössä kaikki tippuu ja isommat kohteet kuolee paremmin kuin Instant Deathilla. Joo ei se D-ase ole aina voittaja, mutta näissä tapauksissa ongelma ei ole aseessa vaan siinä mihin se on pultattu. Esmes tuo Revenantti on ihan nuts, eikä tilannetta auta yhtään se että sekin nähdään. Revenant kun kestää paremmin tulitusta kuin se mitä sillä on vastassa, ja jos Revenant aloittaa, niin sitten kaiken vastatulen on kestettävä ne neljä D-lättyä ennen kuin voivat edes ajatella mitä tekevät.

Joo D-aseet antaa mahiksen deathstareja vastaan, mutta se ei ole se millä tuo ongelma pitäisi ratkaista. Homma pitäisi ratkaista sääntöpäivityksillä, eikä varustelukisalla.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Lord of Carcassonne

Half-breed kirjoitti:
Lord of Carcassonne kirjoitti:Vastapainoisesti muut näkee revenant titaanin.Vice versa! Miksi D aseita ei saisi puolustella? Oletko testannu D aseita vastaan pelaamista?Ite olen.

Ymmärrän kyllä että D aseissa on omat ongelmansa mutta niin on ihan normisäännöissäkin.Mut vihdoinkin löytyy mahdollisuuksia Death stareja vastaan. Ajatelkaas taun Farsight ja Shadow sun pommia. Pääsette siitäkin eroon nopeasti.
Kaikkea ei pidä kokea käytännössä, sillä monen asian suhteen tilanteen pystyy lukemaan paperilta. Minun ei tarvitse nähdä Suomen ja Mongolian MM-jäkisjoukkueiden matsia tietääkseni kumpi siinä vie voiton. Samalla tapaa jo paperilta näkee, että D-aseet ovat yksinkertaisesti kipeitä. 2+ käytännössä kaikki tippuu ja isommat kohteet kuolee paremmin kuin Instant Deathilla. Joo ei se D-ase ole aina voittaja, mutta näissä tapauksissa ongelma ei ole aseessa vaan siinä mihin se on pultattu. Esmes tuo Revenantti on ihan nuts, eikä tilannetta auta yhtään se että sekin nähdään. Revenant kun kestää paremmin tulitusta kuin se mitä sillä on vastassa, ja jos Revenant aloittaa, niin sitten kaiken vastatulen on kestettävä ne neljä D-lättyä ennen kuin voivat edes ajatella mitä tekevät.

Joo D-aseet antaa mahiksen deathstareja vastaan, mutta se ei ole se millä tuo ongelma pitäisi ratkaista. Homma pitäisi ratkaista sääntöpäivityksillä, eikä varustelukisalla.
Itseasiassa KAIKKI pitää testata käytännössä ja eikä tuijottaa sinne paperiin. Kyllähän GW:kin pelitestaa noita armeijakirjojen sääntöjä ennen kun ne julkaisee. Onhan se revenant titaani kestävä joo mutta eipä se eldar tankkia kestävämpi pelleistään ole. Se mistä noi sun kommentit haiskahtaa on se että sä et osaa suhteuttaa asioita. Katsos mä tutkin paljon noita sääntöjä ja vertaan niitä armeija kirjoissa oleviin yksiköihin.Sekin vielä että olen aika omistautunut 40k:hon niin kertoo jo paljon miksi pidän pelistä (olen varmasti ollu 40k:n parissa pitempään kuin sä). Ja kaikki uusi joka lisää mielenkiintoa peliin on vain hyvästä. Ite en tuijottele rankingeja kuin sä sillä mä pelaan lähinnä vain siksi että saan pelata ja pitää siin ohessa hauskaa. Jos näillä sun kommenteilla suojelet sitä omaa deathstaria niin se on oma asiasi. Olen saanu sellaisen kuvan että moni jotka ovat escalationia, forgea, stronghold assaultia vastaan ovat kilpapelaajia jotka pelaavat verenmaku suussa ja pelin tuoma hauskuus jää toiseksi(ei tietenkään koske kaikkia). Tästä suuntauksesta olen surullinen täl hetkellä :( .
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
Half-breed

Lord of Carcassonne kirjoitti:Itseasiassa KAIKKI pitää testata käytännössä ja eikä tuijottaa sinne paperiin. Kyllähän GW:kin pelitestaa noita armeijakirjojen sääntöjä ennen kun ne julkaisee. Onhan se revenant titaani kestävä joo mutta eipä se eldar tankkia kestävämpi pelleistään ole. Se mistä noi sun kommentit haiskahtaa on se että sä et osaa suhteuttaa asioita. Katsos mä tutkin paljon noita sääntöjä ja vertaan niitä armeija kirjoissa oleviin yksiköihin.Sekin vielä että olen aika omistautunut 40k:hon niin kertoo jo paljon miksi pidän pelistä (olen varmasti ollu 40k:n parissa pitempään kuin sä).
Joo kaikki pitää pelitestata, mutta se ei tarkoita, etteikö säännöistä näe selvästi jos jokin on täysin rikki. Kuten esimerkissäni, niin jos Mongolia ja Suomi joutuu samaan lohkoon jäkiksessä, niin minun ei tarvitse nähdä ottelua tietääkseni mitä siinä käy. Sama tässä. D-aseiden säännöistä näkee selvästi, etteivät ne ole mitenkään tasapainossa, ja jos se ase on pultattu hyvään runkoon, niin kama on rikki. Ei GK:takaan ehditty julkaista, niin jo väki pyöritteli parkkipaikkalistoja jotka julkaisun jälkeen todettiin juuri niin rikkinäisiksi kuin niiden mutuiltiin olevan.

Jos siis GW pelitestaa listojaan, niin silloin ne pelitestaa Bugmannissa Jerviksen läppälistoilla. Kunnon pelitestausta ei GW:llä harrasteta.
Lord of Carcassonne kirjoitti:Ja kaikki uusi joka lisää mielenkiintoa peliin on vain hyvästä. Ite en tuijottele rankingeja kuin sä sillä mä pelaan lähinnä vain siksi että saan pelata ja pitää siin ohessa hauskaa. Jos näillä sun kommenteilla suojelet sitä omaa deathstaria niin se on oma asiasi. Olen saanu sellaisen kuvan että moni jotka ovat escalationia, forgea, stronghold assaultia vastaan ovat kilpapelaajia jotka pelaavat verenmaku suussa ja pelin tuoma hauskuus jää toiseksi(ei tietenkään koske kaikkia). Tästä suuntauksesta olen surullinen täl hetkellä :( .
Kaikki uusi ei ole hyvästä. Etenkään paska mikä on tuotu peliin lisäämään sen läppätasoa, tai joka vain rikkoo pelin jo muutenkin huonon tasapainon. Voit pitää minua kilpapelaajana, mutta mielummin pelaan toimivaa peliä kunnolla kuin tökin yksiköitä vähän sinnepäin, viskon noppaa ja hörötän kun jotain tapahtuu. Jos siis oikeasta pelaamisesta pitäminen tekee minusta kilpapelaajan, niin sitten niin. En kuitenkaan pidä itseäni mitenkään kilpapelaajana, sillä en koe peliä hauskaksi kun sitä pelaa verenmaku suussa mahdollisimman rikkinäisillä armeijoilla. Peli on hauska kun se on tasapainossa ja sen pelaaminen vaati älliä, ei silloin kun se on sekametelisoppa kaikkea haha-hauskaa shittiä joka rikkoo vain pelin.

Itse olen kyllä paljon iloisempi verenmaulla pelaajista, sillä se pakottaa pelintekijät tasapainottamaan pelin. Läppäpelaajat kun voivat pelata rikkinäisellä pelillä, sillä heidän joukossaan tarkoitus ei ole pelata kovaa, ja täten kovin kama jätetään jälkeen. Turneepelaajat pelaavat kovaa, joten pelin on tasoitettava pelikenttää heille, tai muuten meta vääristyy. Ikävä kyllä GW on lähtenyt korjaamaan peliään väärästä päästä.
Darius

Viesti Kirjoittaja Darius »

Jaa-a, kaiketi niiden pitäisi sitten alkaa sorvata peliä niiden viiden turnauspelaajan mukaan, ja olla välittämättä niistä lopusta 95:ta pelaajasta jotka ovat näitä halffiksen halveksimia "läppäpelaajia", kuulostaa hyvältä myyntistrategialta...

Ja kuten jo moneen kertaan sanottu, tuo titaani on aika helppo piestä, ilman listaa edes sen enempää muuttelematta, ja demonit, necronit sekä tyranidit syövät sen aamupalaksi.
Bep.
shiwan

Viesti Kirjoittaja shiwan »

Lord of Carcassonne kirjoitti:Olen saanu sellaisen kuvan että moni jotka ovat escalationia, forgea, stronghold assaultia vastaan ovat kilpapelaajia jotka pelaavat verenmaku suussa ja pelin tuoma hauskuus jää toiseksi(ei tietenkään koske kaikkia). Tästä suuntauksesta olen surullinen täl hetkellä :( .
Olen samaa mieltä, mutta HB on alla olevan kommentin osalta aukottomasti täydellisen oikeassa. Ennen kuin se mitä on saadaan korjattua on turha tuoda uutta mukaan. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että koska korjauksia ei tule niin sen uuden voi ottaa mukaan siitä huolimatta.
Half-breed kirjoitti:Homma pitäisi ratkaista sääntöpäivityksillä, eikä varustelukisalla.
Tästä tuli mieleen, mitenkäs ne kompit edistyy?
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

Kompit kyllä auttaa aika paljo tohon tasapainotuskysymykseen.
Muistuu mieleen se 1200 pts faba tappelu jossa miulla oli 2 yksikköö chaos warruja, lordi ja hellcannon ja vastaan marssi 5 rykmenttiä 60 skavenslavea ja 5 rykemnttiä 20 clanratseja ja joku skaven hero. Sattu aika pahasti ko warrut juoksi käpälämäkeen tokan taisteluvuoron jälkeen massiivisen combat resoluutiohäviön takia :C
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Half-breed

Darius kirjoitti:Jaa-a, kaiketi niiden pitäisi sitten alkaa sorvata peliä niiden viiden turnauspelaajan mukaan, ja olla välittämättä niistä lopusta 95:ta pelaajasta jotka ovat näitä halffiksen halveksimia "läppäpelaajia", kuulostaa hyvältä myyntistrategialta...
Arvaas mikä on vielä parempi? Se mitä GW käytti aiemmin ennen kuin päätti mennä vain läppäpelaajien eteen polvilleen.
On täysin käsittämätöntä miksi GW tekee pelistään puhtaasti pelleilyyn tarkoitetun nopanviskomispelin. Aiemmin homma toimi paljon paremmin. Säännöt oli selkeät ja toimivat ilman mitään typeriä läppäsääntöjä. Läppäpelaajat sai taas "viskon noppaa ja jotain tapahtuu, jee hauskaa"-sääntöjään lisäreissä ja käävän sivuilla unofficial lätkän kanssa. Elikkä meillä oli toimivat säännöt joiden kanssa peliä pystyi oikeasti pelaamaan, ja halutessaan niihin sai pultattua kaikkea typerää jos halusi vain järsiä maggaraa ja juoda olutta. Kaikki oli tyytyväisiä, eikä tätä läppäpelaajien ja pelaajien välistä ongelmaa ollut. Sitten GW:llä pääsi Anti-Kristus ja muut läppäpelaajat vauhtiin ja ollaan tässä sopassa. Joo asiat on paljon paremmin.
Darius kirjoitti:Ja kuten jo moneen kertaan sanottu, tuo titaani on aika helppo piestä, ilman listaa edes sen enempää muuttelematta, ja demonit, necronit sekä tyranidit syövät sen aamupalaksi.
Joo niinhän siinä kävi. Eiku hetkinen. En ole vielä nähnyt yhtään peliä jossa Revenantti on pudonnut ja vastustaja olisi voittanut, ja olen katsonut aika paljon noita Escalation tappeluita youtubesta. Lisäksi edelleenkin Revenant hyppii 36" vuorossa, jos se joutuu kenenkään noista rikkomaksi, niin saa aika typerästi pelata (Ok Necronit sentään voi lentää viereen ja pudottaa ne warruhordet, ja silloinkin ne tarvii 81 kutia keskimäärin että saavat sen pudotettua, mutta muiden keinot jää siihen juostaan kohti ja toivotaan että saadaan kiinni, joka 36" liikkuvan kohteen kanssa on "toivotaan toivotaan"-luokan taktiikka).
shiwan kirjoitti:Olen samaa mieltä, mutta HB on alla olevan kommentin osalta aukottomasti täydellisen oikeassa. Ennen kuin se mitä on saadaan korjattua on turha tuoda uutta mukaan. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että koska korjauksia ei tule niin sen uuden voi ottaa mukaan siitä huolimatta.
No paha sitä on korjauksia vaatia kun heti vaihtaa kelkkaa kun korjauksia ei näy. Niitä korjauksia saataisiin, kun niitä vaaditaan tarpeeksi kovaa, tai jaksetaan tehdä omat korjaukset sääntöihin.
shiwan kirjoitti:Tästä tuli mieleen, mitenkäs ne kompit edistyy?
Olin joulupäivät Pietaris, joten en ole ehtinyt niitä säätää pientä ajatusjumppaa pidemmälle.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Half-breed kirjoitti:
Lord of Carcassonne kirjoitti:
volantis kirjoitti:Kyllähän ton plasma spämmillä ehkä sais kaadettua.
Autocannonitkin(jotka ovat viel halpojakin) ja taun missile spämmi kaataa sen kanssa.
Eli käytännössä "Kantsii pelata Tauta, IG:tä tai lojalistimarsuja"-vastalääke on kyseessä. Mitäs sitten jos ei pelaa joillain noista armeijoista?

Lisäksi näitä "lääkkeitä" katsellessa näyttää siltä, että tuohon pitää oikeasti jo varautua, tai muuten on aika köyhää ton satuttamisessa.
Mistäs lähtien S7 aseet on ollu harvinaisia? Niitä tuntuu joka lista pumppaavan ulos siihen malliin et AV12 ajoneuvot on yleensä hätää kärsimässä. Eikä S7 spammia voi edes sanoa parhaalla tahdollakaan varautumiseen kun on armeijalistojen vakiota.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Meganiikko

tossa countteri

1850 Pts - Elysian Regiment Army

4 Elysian Company Command Squad (HQ) @ 95 Pts
Iron Discipline; Close Combat Weapon; Lasgun (x4); Frag
Grenades; Carapace Armour

1 Company Commander @ [23] Pts
Close Combat Weapon; Laspistol; Frag Grenades; Carapace Armour;
Refractor Field; Senior Officer

1 Astropath @ [30] Pts
Laspistol and CCW; Frag Grenades; Telephatic Relay

1 Drop Sentinel Squadron (Elites) @ 120 Pts
Multi-melta; Camo Netting

1 Drop Sentinel #1 @ [60] Pts
Multi-melta; Camo Netting

0 Elysian Drop Infantry Platoon (Troops) @ 155 Pts

4 Elysian Platoon Command Squad @ [35] Pts
Iron Discipline; Close Combat Weapon; Lasgun (x4); Frag Grenades;
Flak Armour

1 Platoon Commander @ [11] Pts
Laspistol; Close Combat Weapon; Frag Grenades; Flak Armour;
Junior Officer

9 Elysian Infantry Squad @ [60] Pts
Iron Discipline; Lasguns (x9); Close Combat Weapon; Lasguns (x9);
Frag Grenades; Flak Armour

1 Sergeant @ [6] Pts
Laspistol; Laspistol; Close Combat Weapon; Frag Grenades; Flak
Armour

1 Sergeant @ [6] Pts
Armour

0 Elysian Drop Infantry Platoon (Troops) @ 455 Pts

4 Elysian Platoon Command Squad @ [135] Pts
Flak Armour

1 Valkyrie Assault Carrier @ [100] Pts
#Searchlight; #Extra Armour; Multi-laser; Hellstrike Missiles
(2)

Junior Officer

9 Elysian Infantry Squad @ [160] Pts

(2)

1 Sergeant @ [6] Pts
Armour

(2)

1 Sergeant @ [6] Pts
Armour

1 Vulture Gunship (Fast Attack) @ 135 Pts
#Searchlight; #Extra Armour; Nose Mounted Heavy Bolter; Vehicle (Flyer, Vector dancer); HP1: TL Lascannons; Hellstrike Missiles (x2)

1 Vendetta Gunship Squadron (Fast Attack) @ 130 Pts
#Searchlight; #Extra Armour; TL Lascannon; TL Lascannon (x2)

1 Vendetta Gunship Squadron (Fast Attack) @ 130 Pts
#Searchlight; #Extra Armour; TL Lascannon; TL Lascannon (x2)

0 Imperial Navy Air Support (Heavy Support) @ 180 Pts

1 Thunderbolt Fighter (IA) @ [180] Pts
Repair; Supersonic; Deep Strike; #Armoured Cockpit; IA Version -
Thunderbolt; TL Autocannon; TL Lascannon

1 Valkyrie Sky Talon Transport @ 100 Pts
Vehicle (Flyer, Hover); Deep Strike; Sky Lift; #Searchlight; #Extra
Armour; Heavy Bolter; Multiple Rocket Pods (x2)

0 Elysian Drop Infantry Platoon (Troops) @ 255 Pts

4 Elysian Platoon Command Squad @ [35] Pts
Flak Armour

Junior Officer

1 Sergeant @ [6] Pts
Armour

(2)

1 Sergeant @ [6] Pts
Armour

1 Lord Commissar (HQ) @ 100 Pts
#Aura of Discipline; Bolt Pistol; Bolt Pistol; Frag Grenades; Krak
Grenades; Carapace Armour; Refractor Field; Camo Cloak

Models in Army: 93

Total Army Cost: 1855
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

En nyt äkkiseltään bongannut, että tätä olisi kukaan ketjuun vielä linkannut. Ei tässä kai sinäänsä mitään ihmeellistä, mutta vastaavia tapauksia lienee aika vähän ja niitä raapustettaneen nettiin vieläkin vähemmän, joten lienee tervetullut:

Revenant Titan Batrep
Meganiikko

taktiikka: Comman squad ja lord comissar sekä 1. joukkue aloittaa maassa, comissar pitää huolen että vuoron 1 salvo ei aiheuta yleistä paniikkia, command squad menee piiloon.
Vuorolla 2 suurin osa armeijaa tulee kentälle (astropath antaa reservit kentälle 2+'lla) joista tyhjä vendetta ottaa command squadin kyytiin. Muut jatkaa pyllyseksaamaan titaania ja muita taktisessa kakkaympyrässä.
Jatketaan vuorolle 3 asti, jolloin kaikki eldarit kuolleet. Tämän jälkeen pudotetaan jalkaväki objectiivien päälle
shiwan

Furinji kirjoitti:En nyt äkkiseltään bongannut, että tätä olisi kukaan ketjuun vielä linkannut. Ei tässä kai sinäänsä mitään ihmeellistä, mutta vastaavia tapauksia lienee aika vähän ja niitä raapustettaneen nettiin vieläkin vähemmän, joten lienee tervetullut:

Revenant Titan Batrep
A problem, sir: Katson tätä nyt puhtaasti CSMn näkökulmasta. Tuota ei ole mahdollista toteuttaa kaikilla codexeilla:
- Draket ovat hyviä ja silti niin täysin hyödyttömiä kun tuo saa liikkua minne haluaa ja samoja etäisyyksiä kuin ne raakit ja sitä myöten tarvittaessa halaamaan pöydän laitaa. Niillä voi siis grillata trooppeja jos eivät sitä ennen tipu taivaalta, mutta muuten eivät voi tehdä mitään.
- Porukan jemmaaminen on hyvä idea, mutta yleensä mahdotonta niin, ettei tuo pääse ampumaan likkeenkään jälkeen mitään. Jos pääsee ampumaan niin FB menee eldareille. Käytännössä siis FB menee eldareille.
- WlK ei mene eldareille mikäli valittu lortto lentää koko pelin sen ajan mitä on kentällä eikä satu tippumaan taivaalta. Jos ei lennä tai sattuu tippumaan taivaalta, eldarit saavat WlKn.
- On ihan kohtuullisen todennäköistä, että eldarien lordi kuolee tavalla tai toisella pelin aikana, koska se on pakko tappaa jos mielii voittaa edes teoriassa.

Tuloksena voidaan siis katsoa CSMn osalta se, että tasurin voi saada, mutta voittoa ei ellei tuon revenantin käyttäjä ole täysi aasi. Sama pätee tällä hetkellä melkein kaikkiin codexeihin sillä perusteella, että hyvin harva codex tuottaa tilanteen jossa transportti lentää eikä muita tapoja joukkojen hengissä pitämiselle ole tuota vastaan. Se oma SH ei auta asiaa, koska se on käytännössä varmasti pois pelistä heti kun tuo päättää keskittää siihen tulta. Voidaan laittaa tuon rinnalle mikä tahansa muu SH Escalationista ja havaitaan välittömästi, ettei vastaavaa uhkaa tuota mikään muu. Jopa se Lord of Skulls (mikä lie) joka näyttää paperilla kovalta on koominen sivuvaikutus tuon rinnalla.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
shiwan

warhamer116 kirjoitti:tossa countteri
On, mutta ellet pysty väsäämään yhtä tehokasta vastaavaa jokaisesta uudesta codexista niin homma ei toimi. Se toimii vain jos jokainen ajantasainen saman "sukupolven" kirja voi tuottaa sen counterin tuota ja mitä tahansa vastaavaa lelua vastaan. Hyvin yksinkertaisesti, mikäli counteria ei ole käytetystä codexista riippumatta, balanssia ei ole.
Meganiikko

shiwan kirjoitti:
warhamer116 kirjoitti:tossa countteri
On, mutta ellet pysty väsäämään yhtä tehokasta vastaavaa jokaisesta uudesta codexista niin homma ei toimi. Se toimii vain jos jokainen ajantasainen saman "sukupolven" kirja voi tuottaa sen counterin tuota ja mitä tahansa vastaavaa lelua vastaan. Hyvin yksinkertaisesti, mikäli counteria ei ole käytetystä codexista riippumatta, balanssia ei ole.
jahwol.
Lord of Carcassonne

Vaikka revenantin aseet ovatkin erittäin kovat niin itse revenant on aika heppoinen kun se saa itse osumaa. Kyl se tohon 900:aan pisteeseen saakin olla kova. kannattaa muistaa että normipelien kenttäkoko(6`x4`) on sellainen että revenantin pakopaikat ovat vähäiset. Väittäisin että monilla roduilla löytyy paljon aseita joilla pystyy ampumaan pöydän toisesta päästä toiseen päähän. Pelkääkö ihmiset sitä sen takia myös että eivät halua kokeilla uusia taktiikoita ja listoja vaan ovat jääneet siihen yhteen samaan kaavaan jolla ovat aina pärjänneet? D aseet ovat kovat mutta niitäkin osaa välttää kunhan osaa pelata. Tosta revenantista pisteistä 600pts uskoisin on pulsareiden hinnat yhteensä niin kyl se hintansa arvoinen on. Jos te siitä hermoilette että pulsar pystyy lantikan tuhoon niin pystyyhän space marine lascannonilla(Maksaa viel sen 35pts yhteensä) tuhoamaan lantikan kerrasta tai Fire warrior EMP kranaatilla ja maksaa vain 11pts.
Se on myös paljon omista pelitaidoista kinni miten pelaat revenantilla tai sitä vastaan. Miksi tau pärjää? Koska sillä pelaa pelaajat jotka osaa pelata. Tyranidien kirjasta sanottiin että se on hanurista mutta sillä on voitettu paljon turnauksia. Miksi? Koska sillä pelaa pelaajat jotka osaavat pelata sillä armeijalla. Mä ymmärrän pelon mutta se pitää voittaa. Mutta annanpa miettimisen aihetta sen verran lisää että katsokaas Warhound titaanin aseistusta ja huom! Sen saa normipeliin.

Jos annat mulle jokaisen olevan armeijan kirjat niin teen jokaiselle armeijalle listan joka tekee hakkelusta revenantista.

Se huvittaa että SH joka maksaa mitä yli 3:n lantikan hinnan sitä pelätään kuin ruttoa koska se voi tuhota heidänlantikkansa mutta ei Space marinea joka pystyy tuhoamaan lantikan kerrasta ja maksaa 14% YHDEN lantikan hinnasta. Tää kummastuttaa...
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijalistat”