Seuraavan Fabaliigan sääntövääntö
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Seuraavan Fabaliigan sääntövääntö
no mihinkä pistekokoon ootte päätyneet? vai tuleeko tästä joku huutoäänestys vai päättääkö sen vaan joku.
itte voin ainaki rehellisesti sanoo että siihen pistemäärään saa jo aikamoisia tappo-armeijoita tehtyä, varsinkin dark elffeille, vampire countseille ja warriors of chaokselle joten meikäläisen liskot on aika kesyjä niihin verrattuna. mutta kyllä joku liiga tosiaan ois viä kova sana ennen tuon 9. editionin saapumista. liigan alku ilmeisesti tammikuulle?
itte voin ainaki rehellisesti sanoo että siihen pistemäärään saa jo aikamoisia tappo-armeijoita tehtyä, varsinkin dark elffeille, vampire countseille ja warriors of chaokselle joten meikäläisen liskot on aika kesyjä niihin verrattuna. mutta kyllä joku liiga tosiaan ois viä kova sana ennen tuon 9. editionin saapumista. liigan alku ilmeisesti tammikuulle?
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Viillee! Dillee! BB-liiga on päättynyt ja sie et vieläkään ole antanut väärää mielipidettäsi tähän meidän liigakysymykseen, joka on meidän kaikkien huulilla suklaatahrojen lisäksi: Mikä on hyvästit 8th:lle liigamme pistekoko!
Vaikka väärin se onkin, oma ääneni menee pieniin peleihin. 1200p
Vaikka väärin se onkin, oma ääneni menee pieniin peleihin. 1200p
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Ei sitten mitään hajua, väki nyt tuntu sitä 3k haluavan mutta jos pistetään siitä väliltä 2999.p? Jää sitten ne pahimmat rare hirviöt siihen kahteen, tuskin täällä ketään oikeasti haluaa kohdata 3 mörköä saman aikaisesti.
Toisaalta ei se perus 2.4k huonokaan olis.
Niin pitääkös tuosta nyt bannia sitten jotain? Special characteritkin voitais toki ottaa mukaan jos tämä nyt oikeasti on 8.th:n hautajaiset, mitä sitä turhaan lisä mausteitta jättämäänkään pois.
Toisaalta ei se perus 2.4k huonokaan olis.
Niin pitääkös tuosta nyt bannia sitten jotain? Special characteritkin voitais toki ottaa mukaan jos tämä nyt oikeasti on 8.th:n hautajaiset, mitä sitä turhaan lisä mausteitta jättämäänkään pois.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Ihan vaan tuoreita huhuja iloksenne. Eihän sitä koskaan tiedä ;)On the Warhammer Fantasy side of things, 9th edition not happening in 2014.
En kyllä yhtään ihmettelisi vaikka vierähtäisi viellä pari vuotta uuden edikan tuloon... No voimme me silti jättää nyt jo hyvästit tälle 8th:lle
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Ennen kuin "jäähyväiset" on saatu pelattua. Niin tällä meidän tahdilla se varmaan ehtii siltikin tulla.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
- ArkkiError
Siltä jotenkin tuntuu. :DDsyrja kirjoitti:Ennen kuin "jäähyväiset" on saatu pelattua. Niin tällä meidän tahdilla se varmaan ehtii siltikin tulla.
Itselläni käy 1200 - 3000p ihan hyvin. :pp kuhan vain saataisiin jotain aikaiseksi. :DD
"Let's Dance With Death While Drinking The Poison of Life.."
-ArkkiError
-ArkkiError
Jaa niin kuin että sääntö setti pakettiin ja julkaisua kansan tietouteen? Sanokaan nyt sitten että 2999.p/3000.p ja laitetaanko ihan suosiolla höpöhöpö maasto säännöt mukaan.
Mitenkäs tuo pisteytys mennäänkö tuolla 25% osuudella kuten ennenkin vai täysin originaalilla että koko unitti matalaksi ennen kuin pisteitä irtoaa?
Itse melkein voisin liputtaa 2999.p, höpöhöpöt ja koko unitti matalaksi sääntöjen puolesta, eli oikeasti sitä orginal 8th:ta viellä viimeisen kerran.
Mitenkäs tuo pisteytys mennäänkö tuolla 25% osuudella kuten ennenkin vai täysin originaalilla että koko unitti matalaksi ennen kuin pisteitä irtoaa?
Itse melkein voisin liputtaa 2999.p, höpöhöpöt ja koko unitti matalaksi sääntöjen puolesta, eli oikeasti sitä orginal 8th:ta viellä viimeisen kerran.
Noista pisteistä mulle on ihan sama. En mä kuitenkaan mitään 6 samaa spessua tai 4 samaa raree tuu ottamaan. Et miten vaan.
Kyllä täysin sääntökirjan mukaan. Voittopisteet kuten kirjassa ja mysteerimaastot myöskin. Ja edelleen ehdotan et pelataan se 6 kierrosta ja kirjan skenaarioilla. Voitosta saa 2 liigapistettä ja tasurista 1p. Arvotaan parit joka kierros tai mennään ekan jälkeen swissinmukaan. Jos 6 pelin jälkeen kärjessä ollaan tasapisteissä. Niin jatkopelien skenaariot aina heitetään nopalla kuten isossa kirjassa sanotaan.
Kyllä täysin sääntökirjan mukaan. Voittopisteet kuten kirjassa ja mysteerimaastot myöskin. Ja edelleen ehdotan et pelataan se 6 kierrosta ja kirjan skenaarioilla. Voitosta saa 2 liigapistettä ja tasurista 1p. Arvotaan parit joka kierros tai mennään ekan jälkeen swissinmukaan. Jos 6 pelin jälkeen kärjessä ollaan tasapisteissä. Niin jatkopelien skenaariot aina heitetään nopalla kuten isossa kirjassa sanotaan.
Juu jos skenaariot halutaan ottaa mukaan niin ei ole mikään ongelma. Tällöin vain pelaamme 6 pelin (yhtä monta kuin skenaarioita) liigan ja jos osanottajia on yli 7 niin kaikkia vastaan ei edes tarvitse pelata. Skenaarioitakaan ei ole vaikea arpoa pelipareille.
Itse ei edes pahemmin ole noita skenaarioita tullut pelattua, tarttee varmaan tarkastella ne läpi kun siellä jotain lippu systeemejä yms oli joita piti ottaa huomioon listaa tehdessä.
Pisteytyksestä niin tuo 25% on hieman anteeksi antavampi kill model määrä kuin 100%, vältetään varmaan ne pahimmat munakorit tuolla mutta eihän tämä sitten olis enään orginaalia nähnytkään. Pitäiskö special charakteri olla jopa pakollinen jokaisen listassa? Saatais hieman vaihtelua hommaan, oli se sitten pelkkä sankari vaikka. No joo welffeillä ei ole tosin ainoatakaan edes varteenotettavaa spessua, että mahtaako pilata jonkun liigan totaalisesti "spessu pakko"?
Itse ei edes pahemmin ole noita skenaarioita tullut pelattua, tarttee varmaan tarkastella ne läpi kun siellä jotain lippu systeemejä yms oli joita piti ottaa huomioon listaa tehdessä.
Pisteytyksestä niin tuo 25% on hieman anteeksi antavampi kill model määrä kuin 100%, vältetään varmaan ne pahimmat munakorit tuolla mutta eihän tämä sitten olis enään orginaalia nähnytkään. Pitäiskö special charakteri olla jopa pakollinen jokaisen listassa? Saatais hieman vaihtelua hommaan, oli se sitten pelkkä sankari vaikka. No joo welffeillä ei ole tosin ainoatakaan edes varteenotettavaa spessua, että mahtaako pilata jonkun liigan totaalisesti "spessu pakko"?
mä ainaki kannatan tota että pelattas yks liiga täysin sääntökirjan (ml. faqit) mukaan ja listat olisi niinkuin gw:n omissakin turnauksissa. eli näin ollen kaikki special characterit sallittaisiin (tietenkin!) sekä ne mysteerimaastot, eikä noi skenaariotkaan hullumpia ole, niitähän on noissa isommissa turneissa vallan.
ja koska spessut sallittaisiin niin silloinhan armeijoidenkin pitää olla isompia koska ne maksaa aika paljon pisteitä eli joko se 2999 tai 3k.
pelkästään tuo armeijoidenkin koko karsii jo aika paljon osallistujia ja näin voitaisiin saada liigakin nopeammin käytyä läpi. tuodakseni jälleen oman mausteeni peliin; pelkkiä baseja ei lasketa, olkoon tuo edes minimi mitä pelikentälle ei saisi laittaa.
ja koska spessut sallittaisiin niin silloinhan armeijoidenkin pitää olla isompia koska ne maksaa aika paljon pisteitä eli joko se 2999 tai 3k.
pelkästään tuo armeijoidenkin koko karsii jo aika paljon osallistujia ja näin voitaisiin saada liigakin nopeammin käytyä läpi. tuodakseni jälleen oman mausteeni peliin; pelkkiä baseja ei lasketa, olkoon tuo edes minimi mitä pelikentälle ei saisi laittaa.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Ei oo ongelmaa jos seurataan kirjaa. Siellä ne säännöt lukee pisteineen kaikkineen. Eikä siel lue muuten mistään spessu pakoistakaan. Eikä tietty nyt kielletäkkään. Et jos tahtoo niin siitä sitten. Mulle on se ja sama.
Mutta mitä mitä luinko oikein. Hapid on laittanut kamat reppuun ja lähtenyt isommalle kirkolle. Nyt vissiin ehtii sit paremmin pelaileenkin?
Mutta mitä mitä luinko oikein. Hapid on laittanut kamat reppuun ja lähtenyt isommalle kirkolle. Nyt vissiin ehtii sit paremmin pelaileenkin?
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Mie on niiq wuuhuu että yyhyy.
Tavallaan masentaa, että mitä paskaa nyt on tullakseen tästäkin liigasta kun 100% yksiköstä pitää posauttaa. Mutta toisaaltaan sitten mie tuon 545p spessun kehiin ja ogreni pääsevät ensi kertaa pelipöydälle saakka.
Tavallaan masentaa, että mitä paskaa nyt on tullakseen tästäkin liigasta kun 100% yksiköstä pitää posauttaa. Mutta toisaaltaan sitten mie tuon 545p spessun kehiin ja ogreni pääsevät ensi kertaa pelipöydälle saakka.
- Sinitähti
- Sinitähti
Mitäs sinä nyt. itepä homman aloitit :DEl Capitan kirjoitti:Mie on niiq wuuhuu että yyhyy.
El Capitan kirjoitti:Ei komppeja. Tää on hyvästit 8th:lle. Sen pitää olla mahdollisimman 8th siis.
-
Henkka1986
itte kannatan 2400-3000pst ja sääntökirjan säännöillä, ja et jarkko ottaa goblinit =) (köh köh) . joo vois lukasta nuo muut skenaariot läpi ennen kun alkaa edes miettii listaa =)
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Mää voin ehdottaa jotain, mutta se ei tarkoita, että olisin iloinen ajatuksestani. Antonin logiikkaa.
- Sinitähti
- Sinitähti
Vedämme seuraavan liigan 2999.p määrällä ja skenaarioiden kera, katsotaan nyt heitelläänkö skenut nopalla joka pelin aluksi vai millä systeemillä menemme (jos osaan keksin jonkun siistin paritus jutun niin skenut määräytyy etukäteen jokaiseen peliin). Spessut on sallittuja muttei pakollisia ja siis ihan sääntökirjan mukaan menemme. Eli ei kun listoja miettimään vain.
Mitäs pelaisimmeko me pelkäs runkosarjan vanhaan perinteiseen tapaan ja unohtaisimme pudotuspelit heti alkuun? Vai vedetäänkö jokin random lohkojako ja tiputellaan porukkaa pikku hiljaa?
Mitäs pelaisimmeko me pelkäs runkosarjan vanhaan perinteiseen tapaan ja unohtaisimme pudotuspelit heti alkuun? Vai vedetäänkö jokin random lohkojako ja tiputellaan porukkaa pikku hiljaa?
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Heitetään jokaisen pelin kohdalla erikseen, mikä skenu tulee, koska sillä skenulla ei ole mitään väliä. Samalla tavalla ne pelit kuitenkin pelataan. Pääasiahan näissä liigoissa on se, että toinen ei voita. Etenkään, jos sen toisen nimi on Jarkko. Pääasia #2 on laittaa enemmän viestejä tänne kuin pc-master race, mägääjät, 40K-pelaajat! ja Big Brother-fanit!! Kirjoitetaanko se noin?
Mää en löydä mun plasticardiani. Mistä minä nyt baseni ögreilleni väännän? Pitäisi muuten alkaa maalaamaan. Metalli on vammainen materiaali nappuloille monesta syystä ja yksi on maalin heikko pysyminen. Mie en yhtään peliä liigasta vedä ennen kuin olen nykyiset nappulat saanut lakatuksi.
Greasus Goldtooth 545p
Special Character! Fear and respect me!!!
Butcher 160p
Lv2 Death
Ruby Ring
Butcher 160p
Lv2 Heavens
Dispel Scroll
Butcher 150p
Lv2 Maw
Channelining Staff
7 Bullies 254p
Two hand Weapons
Full Command
7 Bullies 247p
Ironfists
Full Command
5 Ironguts 235p
Musician, Standard
5 Ironguts 235p
Musician, Standard
6 Yethees 264p
3 Mournfang Cavarly 239p
Heavy Armour, Great Weapon
Musician, Standard
Vatukkakynsi 21p
Haukkahalla 21p
Stonehorn 250p
Giant 200p
Total: 2980p
Kun ei ole komppeja, saa ihan hirveetä juustoo aikaiseksi. Pelätkää aurinkoo, johon ei saa LOSia!
Mää en löydä mun plasticardiani. Mistä minä nyt baseni ögreilleni väännän? Pitäisi muuten alkaa maalaamaan. Metalli on vammainen materiaali nappuloille monesta syystä ja yksi on maalin heikko pysyminen. Mie en yhtään peliä liigasta vedä ennen kuin olen nykyiset nappulat saanut lakatuksi.
Greasus Goldtooth 545p
Special Character! Fear and respect me!!!
Butcher 160p
Lv2 Death
Ruby Ring
Butcher 160p
Lv2 Heavens
Dispel Scroll
Butcher 150p
Lv2 Maw
Channelining Staff
7 Bullies 254p
Two hand Weapons
Full Command
7 Bullies 247p
Ironfists
Full Command
5 Ironguts 235p
Musician, Standard
5 Ironguts 235p
Musician, Standard
6 Yethees 264p
3 Mournfang Cavarly 239p
Heavy Armour, Great Weapon
Musician, Standard
Vatukkakynsi 21p
Haukkahalla 21p
Stonehorn 250p
Giant 200p
Total: 2980p
Kun ei ole komppeja, saa ihan hirveetä juustoo aikaiseksi. Pelätkää aurinkoo, johon ei saa LOSia!
- Sinitähti
- Sinitähti
Paitsi että jos teillä on tarkoitus käyttää kuitenkin GW:n FAQ/erratoja (kuten jossain viestissä ehdotettiin), niin aurinkoon saa LOSin (koska käyttää templatea). Se Half-breedin kauhistus on Dweller's Below.El Capitan kirjoitti:Kun ei ole komppeja, saa ihan hirveetä juustoo aikaiseksi. Pelätkää aurinkoo, johon ei saa LOSia!
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Ha ha ha! Ho ho ho! He he he! Kaikella kunnioituksella Yögobbo, mutta mielipiteesi on väärä. Sanamuotoja oikein katsomalla tjsp voi huomata sen absoluuttisen totuuden.
Ja ennen kuin kukaan pahoittaa mielensä, niin ylläolevan voi jättää lukematta. Ihan muuten vain kiusaksi laitoin sen kommentin. Jos olisi mahdollista metalli-loreen, laittaisin myös jotain kyvyttömyydestäni voittaa stankkia.
Kyllä me otetaan ne FAQit sun muut käyttöön ja tuo LOSin templateihin.
Ja ennen kuin kukaan pahoittaa mielensä, niin ylläolevan voi jättää lukematta. Ihan muuten vain kiusaksi laitoin sen kommentin. Jos olisi mahdollista metalli-loreen, laittaisin myös jotain kyvyttömyydestäni voittaa stankkia.
Kyllä me otetaan ne FAQit sun muut käyttöön ja tuo LOSin templateihin.
- Sinitähti
- Sinitähti