Hoip!
Eka listapostaus sotavasaraan! Tai ei oikeastaan listapostaus vielä. Oon tässä töissä ni päivittelen postaukseen listoja sun muita juttuja myöhemmin.
Pyörittelen tällä hetkellä kahta listaa skornella joista toinen ois ns. ykköslista ja toinen tippuisi pois. Castereina noihin listoihin ois joko eMakeda (chargeava fate walkerattu molik liikkuu ekalla vuorolla 19'' kk np) tai eHexeris riippuen tokasta listasta. Molemmat listat on hyviä ja toimii aika samoja juttuja vastaan, mutta kumpikin lista on aika kehnohko harppyä, emorvanaa ja cryxia vastaan. Tokan listan ideana ois siis countterata lähinnä nuo kolme matsia. Muihin matseihin droppaisin 1. listan. Emakedan ja Ehexin listoista ei hirveemmin ole kyselemistä niin keskityn siis tuohon kakkoslistaan tässä. Sanottakoon se että tokaa listaa metaillessa charactereiden suhteen saa aika vapaasti pohdiskella juttuja koska tällä hetkellä Molik on ainoa käytössä oleva charru. Eniten oon nyt pohdiskellut phexiä ja Mordikaaria.
Imo phex > mordikaar harppyä ja emorvia vastaan. Mordikaar > phex cryxia vastaan.
Molemmilla castereilla on fury 7 + Markehtin kanssa yksi ilmainen spelli triggeroimaan vihulta purifikaatio. Tän jälkeen ois furyt/fokukset tasoissa tai voitolla.
Emorvia vastaan Phex tuntuu aika kovalta vaihtoehdolta RFP:n vuoksi. Harppyä vastaan +2 mat tuntuu myös kivalta. Cryxia vastaan fiitti (+ rfp) on ihan ok, mutta ei se oikeesti mitään dominoefektiä saa aikaseksi, vaikka tähän teoreettinen mahdollisuus onkin.
Cryxia vastaan mordikaar tuntuu parhaalta vaihtoehdolta reviven ja sieluttoman armeijan vuoksi.
Toimiiko constructit oikeesti cryxia ja harppyä vastaan paperin ulkopuolella?
Void Seer Mordikaar (*5pts)
* Basilisk Drake (4pts)
* Cyclops Raider (5pts)
* Titan Cannoneer (9pts)
* Aptimus Marketh (3pts)
Cataphract Cetrati (Leader and 5 Grunts) (11pts)
* Tyrant Vorkesh (3pts)
Nihilators (Leader and 9 Grunts) (8pts)
Paingiver Beast Handlers (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Praetorian Swordsmen (Leader and 9 Grunts) (6pts)
* Praetorian Swordsmen Officer & Standard (2pts)
Extoler Soulward (2pts)
Lord Tyrant Hexeris (*6pts)
* Basilisk Krea (4pts)
* Bronzeback Titan (10pts)
* Titan Gladiator (8pts)
* Aptimus Marketh (3pts)
Cataphract Incindiarii (Leader and 3 Grunts) (6pts)
Nihilators (Leader and 9 Grunts) (8pts)
Praetorian Swordsmen (Leader and 9 Grunts) (6pts)
* Praetorian Swordsmen Officer & Standard (2pts)
Tyrant Commander & Standard Bearer (3pts)
Bloodrunner Master Tormentor (2pts)
Bloodrunner Master Tormentor (2pts)
Extoler Soulward (2pts)
Lisäilen vielä ajatuksia jokaisesta kolmesta match upista molemmille listoille ja kysymyksiä joita oon jääny pohtimaan.
Skornelle kakkoslistaa.
Skornelle kakkoslistaa.
Viimeksi muokannut shoddie, La 04.01.2014 15:39. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: Skornelle kakkoslistaa.
Mä en kyllä saa noita toimimaan edes paperilla =)shoddie kirjoitti: Toimiiko immortalit oikeesti cryxia ja emorvanaa vastaan paperin ulkopuolella?
Tuolla ison veden takana pidetään eHexeristä ehkä jopa parhaana countterina cryxille. Mä oon pelannut tuolla casterilla kovin vähän, mutta sinänsä jalkaväkeä veijari poistaa hyvin ja on myös sen verta monipuolinen, että pystynee pelaamaan muitakin matseja.
Mordikaaria oon itekin fiilistellyt suoraksi cryx-countteriksi. Jos mikään ei elä tai ei voi targetoida loitsuilla, niin ainakin eGaspyllä on yksi merkittävä työkalu vähemmän. Tätäkään en tosin ole ehtinyt kunnolla testailemaan, mutta Mordikaarilla on ihan hyvä paketti pelata grindausta Reviven kanssa aika montaa vastusta vastaan ja myös uhata assassinaatiolla todella laajalle. Tosin purification kusee kyllä Mordikaarin peliä pahemman kerran, kun Hollow ei annakaan sieluja. En siis todellakaan pelaisi Harbya/eMorvahnaa vastaan kovinkaan luottavaisena.
pHexy on ihan kiva casteri, mutta kuten olet tainnut itekin huomata, ei sillä koko vihollisarmeijaa pysty poistamaan pelistä. Ja sen jälkeen temput ovatkin vähäisemmät, etenkin siis cryxiä vastaan.
Yhteenvetona ehkä voisit pelata eHexyä ykköslistana, joka hoitaa myös cryxin (tai ainakin toivoo niin... puhutaan kuitenkin Skornesta) ja sitten kakkosena pHexyä. Ihan mielenkiintoista olisi ainakin kuulla miten pelit menevät.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Mun tän hetkinen Ehex lista ei kaada cryxia kun assasinaatiolla 20' päähän (= 0kpl small base infantryä). Ehexiä on kyllä mukavampi pelata kun Emakedaa. Emakedalla on myös se heikkous että fiittivuorolla pitäis poistaa joko casteri tai kaikki muut napit. Ehexillä sitten taas joka vuoro voi tehdä paljon eri juttuja jotka toimii läpi koko pelin.
Mä en oikeen usko et ehexillä pärjäis oikeeati cryxiä vastaan. Banet tappaa pedot, satyxikset/ bilet murhaa jalkaväen.
Kyl mäkin lähtisin sanomaan et morty ja phex ois niit ykkös casterei cryxii vastaan, mut phex sit toimii kans huonommin cryxiä vastaan ja paremmin morvahnaa vastaan, mortyllä päinvastoin. Ite oon hirveesti miettiny jotain kahen unitin + cetratitt ualla. Tällöin ku listaan sijoittaa pari krokotohtoria ni saa ihan ok cryx matchupin.
Casterista onkin sit vaikee sanoa. Ehkä p/emakeda, naaresh tai (hyi) rashet. Rashetilla vois kyl ihan hyvin pelaa emorvyy vastaan ku sil on carnivore.
Kyl mäkin lähtisin sanomaan et morty ja phex ois niit ykkös casterei cryxii vastaan, mut phex sit toimii kans huonommin cryxiä vastaan ja paremmin morvahnaa vastaan, mortyllä päinvastoin. Ite oon hirveesti miettiny jotain kahen unitin + cetratitt ualla. Tällöin ku listaan sijoittaa pari krokotohtoria ni saa ihan ok cryx matchupin.
Casterista onkin sit vaikee sanoa. Ehkä p/emakeda, naaresh tai (hyi) rashet. Rashetilla vois kyl ihan hyvin pelaa emorvyy vastaan ku sil on carnivore.
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience
Kyllä mä uskon et Ehexillä voi saada iha hyvänki cryxcountterin, mutta kun samalla listalla pitäis pelata emorvia ja harppyä vastaan ni siinä tulee ongelmia. Tällä hetkellä tuo Ehex on toiminu mun cryxlistana, mutta ei se ainakaan tuolla kokoonpanolla toimi. Muita kuin aiemmin mainittuja castereita vastaan lista taas toimii erittäinkin hyvin ni en haluais lähtee ehexin paikkaa mun metassa muuttelemaan. Jos listaa muuttaisi kakkoslistaksi niin ongelmia tulee yhä emorv ja harppy matseissa. Ei löydy RFP:tä ja purifikaation jälkeen ehexillä on "enää" a2a. Nuo Emakeda ja Ehex on siis pois laskuista, koska niillä countterataan kaikki muut MU:t kuin emorv, harppy ja cryx.
Ite on tullut rakenneltua juurikin eHex listasta Cryx/Legioona/Cirle counteria
Lord Arbiter Hexeris
Basilisk Krea
Cyclops Raider
Titan Cannoneer
Titan Gladiator
Titan Sentry
Cataphract Incindiarii (Leader and 5 Grunts)
Farrow Bone Grinders (Leader and 3 Grunts)
Paingiver Beast Handlers (Leader and 3 Grunts)
Agonizer
Extoler Soulward
Mortitheurge Willbreaker
Mortitheurge Willbreaker
Ihan kohtalaisesti on testailut sujunu tähän asti. Cirleä vastaan kanuuna+raider+soulward+willbreaker moduuli poistaa molemmista kivi ryhmistä yhden kiven vourossa, tämän jälkeen helpottaakin sitten jo huomattavasti. Cryxsiä vastaan taas A2A ja Incindiarii&Cannonen mattopommitus pitäisi teoriassa vähentää baneja ennen kuin ne pääsee kiinni. Periaatteessa kaiketi voisi Harbyakin vastaan matsa Eihän se nyt hyvä machuppi ole mutta aika heikosti niitä edes saa aikaan skornella.
Lord Arbiter Hexeris
Basilisk Krea
Cyclops Raider
Titan Cannoneer
Titan Gladiator
Titan Sentry
Cataphract Incindiarii (Leader and 5 Grunts)
Farrow Bone Grinders (Leader and 3 Grunts)
Paingiver Beast Handlers (Leader and 3 Grunts)
Agonizer
Extoler Soulward
Mortitheurge Willbreaker
Mortitheurge Willbreaker
Ihan kohtalaisesti on testailut sujunu tähän asti. Cirleä vastaan kanuuna+raider+soulward+willbreaker moduuli poistaa molemmista kivi ryhmistä yhden kiven vourossa, tämän jälkeen helpottaakin sitten jo huomattavasti. Cryxsiä vastaan taas A2A ja Incindiarii&Cannonen mattopommitus pitäisi teoriassa vähentää baneja ennen kuin ne pääsee kiinni. Periaatteessa kaiketi voisi Harbyakin vastaan matsa Eihän se nyt hyvä machuppi ole mutta aika heikosti niitä edes saa aikaan skornella.
Nothing to see here move along noob.