Hei.
Ossaatteko auttoo?
Olen ajatellut jos ehtisin osallistua ensimmäiseen 1850 pisteen turnaukseen ja takana on yksi turnaus 1500 pisteellä ja muutamia kotipelejä noin 1000 pisteellä. Harvoin pääsen pelaamaan 40k mutta osaan säännöt suht. hyvin ja olen pikku hiljaa kasaillut ja maalaillut ukkojani.
Lähes kaikki SM on ostettu käytettynä ja aika huonokuntoisena olen sitten korjaillut ja maalaillut niistä ihan hyvän näköisiä ukkoja / ajoneuvoja. 90% on koottuna ja maalattuna. Mitään extra osia ei esim ajoneuvoihin ole joten aseita en pysty niistä vaihtamaan muuta kuin Landraider Crusaderiin on flamerit (harmi kun edellinen omistaja oli laittanut weapon sidemountit taaempina oleviin sivu-oviin)
Osaako joku vilkaista nopeasti ja kertoa saisiko ryhmästäni pelattavaa 1850 pisteen ryhmää?
HQ:
Termis Librarian (force stavella ja stormbolterilla)
Chaptermaster/kapu: Powersword/Relic Blade, Boltgun
Bike kapu (tai sergeant) Power Swordilla
Jump pack Chaplain
Captain Combiflamer ja Power Sword
Terminaattori "kapteeni" Lighting Claweilla
Ajoneuvot:
1 Landraider (Laser Cannons ja Storm Bolter)
1 Landraider Crusader (Hurricane Bolters ja meltagun)
1 Vindicator
1 Predator (TL Lasercannons + 2 Sidemount Lasercannons)
1 Razorback (TL Lasercannon)
1 Rhino
2 Dreadnougth (multimelta ja powerfist)
1 Dreadnought (assaultcannon ja powerfist)
1 Stormtalon (Assault Cannon ja Skyhammer)
3 Bikea (ei erikois aseita)
1 Attackbike (heavy bolterilla)
3 Scoutbikea (3 Astartes granade launcher)
2 Landspeederia (Heavybolterit + toisella lisäksi Assaultcannon)
1 Landspeeder Storm (heavybolterilla)
Terminator Squad:
1 Captain powerswordilla
4 terminatoria stormbolter ja powerfist
1 terminator assaultcannon ja powerfist
1 terminator Typhoon missile launcher + stormbolter ja powerfist
1 terminator heavyflamer ja chainfist
Tactical:
25 tactical mariinia joilla bolter
3 tactical missileillä
2 tactical meltalla
4 tactical plasmagunilla
3 sergeant boltpistol ja chainsword
1 sergeant plasmapistol ja chainsword
1 sergeat boltpistol ja powersword
Vanguard Veterans (vanhoja koristeltuja Assault Mariineja):
1 powerfist + Storm Shield
1 plasmapistol ja chainsword
1 boltpistol ja poweraxe
2 boltpistol ja chainsword
Assault Marines:
1 boltpistol ja powersword
7 boltpistol ja chainsword
Scouts:
Sergeat Telion (itse modattu "nuori versio")
4 sniper scouts
2 heavybolter scouts
3 shotgun
6 boltpistol ja isoveitsi
Devastor:
1 Sergeant plasmapistol ja chainsword
1 plasmacannon
4 heavybolter
Jonkin verran Bitzeja joista saisi esim:
Yhden Chaptermasterin/Kapteenin jump-packilla ja Thunder Hammer+Storm Shield combolla (shieldi voisi olla vaikka Shield Eternal) ja Tacticaleja ja Scoutteja eri aseilla.
Aloittelijan esimmäinen 1850 turnaukseen
-
m_partanen
Re: Aloittelijan esimmäinen 1850 turnaukseen
Lisätään tarkannuksena, että eniten minua askarruttaa mikä olisi hyvä suhde ajoneuvoille ja miehille.
Esim onko Landraider (taistelussa+joukkojen kuljetukseen) nykypelissä hyvä vai kannattaako ennemmin ottaa esim: Vindicator ja Predator.
Eli mikä olisi suositeltava ajoneuvo kombinaatio, esim Landraideria voisi käyttää noiden perus Termiksien kuljetukseen tai sitten Tactical Squadin kuljetukseen.
Ilmatorjunta askarruttaa kun on vain yksi Storm Talon ja ei oikeastaan muuta joten luulen, että joukkoni tarvitsevat kestävää kuljetus kalustoa jotta pääsevät liikkumaan turvassa (esim Landraider ja Rhino) mutta sitten taas mietityttää onko muilla roduilla jotain millä ne tuhotaan saman tien ja ovat siten turhia..olen kuullut, että esim TAUlla on tehokkaat deepstrike unitit joilla hoitaa helposti ajoneuvot pois pelistä...
Esim onko Landraider (taistelussa+joukkojen kuljetukseen) nykypelissä hyvä vai kannattaako ennemmin ottaa esim: Vindicator ja Predator.
Eli mikä olisi suositeltava ajoneuvo kombinaatio, esim Landraideria voisi käyttää noiden perus Termiksien kuljetukseen tai sitten Tactical Squadin kuljetukseen.
Ilmatorjunta askarruttaa kun on vain yksi Storm Talon ja ei oikeastaan muuta joten luulen, että joukkoni tarvitsevat kestävää kuljetus kalustoa jotta pääsevät liikkumaan turvassa (esim Landraider ja Rhino) mutta sitten taas mietityttää onko muilla roduilla jotain millä ne tuhotaan saman tien ja ovat siten turhia..olen kuullut, että esim TAUlla on tehokkaat deepstrike unitit joilla hoitaa helposti ajoneuvot pois pelistä...
Itsekin uusi pelaaja niin enpä kokemuksilla voi tuossa auttaa, mutta kiinnostuksesta kyselen että mikähän Chapteri sulla on tässä käytössä kun niissäkin on osassa eroja niin paljon että sanelee vähän sitä mitä kannattaa touhuta?
-
m_partanen
Moi,
chapteri taisi unohtua..eli kyseessä on Ultramarines!
chapteri taisi unohtua..eli kyseessä on Ultramarines!