Yleinen keskustelu
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Yleinen keskustelu
Hei tämähän alkaa vaikuttaa siltä että mun IG vois vielä tämän vuoden puolella päästä pelikentälle asti. Kill Team toiminta 40K:ssa kiinnostaa kyllä.
Kill team ig mietein psyker battle ja niiden weaken resolve.
Mut Kharon. Sulla näytti jo hyvältä se veteran tiimi mis on se missile, Insta kill goodness.
Jos niistä eldareista haluaa jotain hienoa ni katot Heralds of warin kill teamia.
Siin saa henkilö kerralla ostaa.
Mut Kharon. Sulla näytti jo hyvältä se veteran tiimi mis on se missile, Insta kill goodness.
Jos niistä eldareista haluaa jotain hienoa ni katot Heralds of warin kill teamia.
Siin saa henkilö kerralla ostaa.
Dark Eldarien elämä sen sijaan on jo paljon kivempaa ihan ilman fanisääntöjäkin :p
saanko dessuja, tai lychguardia? vai pitääkö tota kill teamia varten vihdoin aloittaa kaartin teko tosissaan.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
0-1 Elites
0-2 Troop
0-1 Fast Attack
200p
Vähintään neljä äijää. Ei kakkosen seivejä eikä yli kolmea woundia tai hull pointtia tai panssaria yli summan 33 ja lentsikat jää kotiin.
0-2 Troop
0-1 Fast Attack
200p
Vähintään neljä äijää. Ei kakkosen seivejä eikä yli kolmea woundia tai hull pointtia tai panssaria yli summan 33 ja lentsikat jää kotiin.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Haluuks joku kertoo mulle, mitä laittomia matkamuistoja Timo on tuonut ulkomaanmatkoiltaan kun on mennyt osallistumaan BB-liigaan!? Viimeksi kun asiasta hänen kanssaan keskustelin, niin boikotti oli hamaan loppuun asti kestävä. Vai onko tää joku diili, että Timo BB:hen ja Harri 40k:hon?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Timo on toipunut riistävästä tappiostaan minulle joskus kuusi seitsämän vuotta sitten. Nyt pystyy taas pelaan :)
Kalat meni kotio...
Kertokaan nyt fabailijalle mitä maksaa että 40k:hon saa sen 1750pts kasaan (tai mikä se yleinen pelikoko nyt olikaan), toki eri armeijat ovat eri hintaisia rakentaa mutta jotain keskiarvoa. Niin ja montakos modelia tuon pistemäärän armeija pitää sisällää, tietää varautua maalausurakkaan (noh en minä sentään ihan vielä 40k aloita, mutta pohdinnassa on).
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Toi on kyllä aina niin käsittämättömän suhteellista, että aika epeli saa olla jos oikeasti järkevän keskiarvon joku tuottaisi vihdoin, mutta ainahan tota samaa kysellään. Eiks se kaikista paras tiivistys olis se, että kymmenen mariinin boxi maksaa näköjään 35e ;)
Itseasiassa joo ku tota nyt tuijottaa niin 35e ukot, about 30e transportti lyödää ukot sisää ja pari asetta perään, niin se on noin 200p. Se kerrotaan kahdella, niin on pakolliset troopit kasassa. Ei tääkään kyllä oikeesti ole hyvää matikkaa...
Ei ei tää on kaikki väärin aloita Runtti siitä, että katot mikä armeija sua edes kiinnostaa noin henkisesti ja tutkitaa sitte vasta sen mahdollisuuksia fyysisesti :D
Itseasiassa joo ku tota nyt tuijottaa niin 35e ukot, about 30e transportti lyödää ukot sisää ja pari asetta perään, niin se on noin 200p. Se kerrotaan kahdella, niin on pakolliset troopit kasassa. Ei tääkään kyllä oikeesti ole hyvää matikkaa...
Ei ei tää on kaikki väärin aloita Runtti siitä, että katot mikä armeija sua edes kiinnostaa noin henkisesti ja tutkitaa sitte vasta sen mahdollisuuksia fyysisesti :D
IG/Space Wolves ovat ne kaksi eniten kiinnostavinta jos heti pitää jotain sanoa. Toki nuo Marines armeijat tulevat kaikki sitten heti siinä perässä, eli sellaistakin voisin harkita... Necronit, Tau, Tyranids ja Orcs on sieltä peräpäästä sitten mitkä kiinnostaa ja nuo Eldar armeijat jäävät sitten siihen puoliväliin.
Tuo yksi hönö nyt noita wolvesseja jo keräilee täällä niin tiedä haluaako sitä samaan laariin lähteä pissimään. IG:tä myös tuntuu väki keräilevän ihan hyvin, enkä niin perus trooppeista välitä niin josnyt jonkun mariini armaijan hintahaitarin saisi (eikös ne nyt ole lähellä sitä keskiarvoa varmaankin, tosin mistään mitään en tiedä).
Hieman ylijäämä figujen myymistä ja rahojen uudelleen sijoittamista siis tässä nyt harkitaan/kartoitetaan.
Tuo yksi hönö nyt noita wolvesseja jo keräilee täällä niin tiedä haluaako sitä samaan laariin lähteä pissimään. IG:tä myös tuntuu väki keräilevän ihan hyvin, enkä niin perus trooppeista välitä niin josnyt jonkun mariini armaijan hintahaitarin saisi (eikös ne nyt ole lähellä sitä keskiarvoa varmaankin, tosin mistään mitään en tiedä).
Hieman ylijäämä figujen myymistä ja rahojen uudelleen sijoittamista siis tässä nyt harkitaan/kartoitetaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Sit Ville on tietty toi kaaoksen mariinit myös. Aloitusboxilla eli 79e saisit hyvän alun+sääntökirjan. Pienellä konffilla ja maalauksella noi dark angelitkin vääntyy kaaoksen puolelle. Ja ne mitkä ei sovi niin myyt. Anttipantti tai Tero tekee sulle äkkii (piste) suuntaa antavan listan tuosta boxista.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Itse ostin tossa aikalailla ultramarineiden väriset ruiskumaalit. Kokeile sääkin Runt ensin ton Kill Teamin kanssa. Vähän siistiä, päästä ehkä semmoiseen asteittaiseen armeijan kasaamiseen. Ite riivin ton pari sataa pojoa maaliin. Eli kymmenisen mariinia. Siitä sitten eteenpäin.
Mää laskeskelin 1500 pojoa ultramariineita. Siinä ei ollut transportteja. Maksoi muistaakseni joku 200€ tai vähän reilusti. Figuja siinä oli joku 60. Kaikki oli perus mariineita. Tai oli paljon assault marineita sekä devastatoreita.
Mää laskeskelin 1500 pojoa ultramariineita. Siinä ei ollut transportteja. Maksoi muistaakseni joku 200€ tai vähän reilusti. Figuja siinä oli joku 60. Kaikki oli perus mariineita. Tai oli paljon assault marineita sekä devastatoreita.
Kalat meni kotio...
- Half-breed
Noin nyrkkisääntönä pitäisi päästä hieman halvemmalla kuin 2400 pojon faba-armeijalla. Tosin tietty joillakin armeijoilla pääsee paljon halvemmalla, ja joillakin menee faban verran tai enemmän.Runt kirjoitti:Kertokaan nyt fabailijalle mitä maksaa että 40k:hon saa sen 1750pts kasaan (tai mikä se yleinen pelikoko nyt olikaan), toki eri armeijat ovat eri hintaisia rakentaa mutta jotain keskiarvoa. Niin ja montakos modelia tuon pistemäärän armeija pitää sisällää, tietää varautua maalausurakkaan (noh en minä sentään ihan vielä 40k aloita, mutta pohdinnassa on).
IG:llä joutuu ostamaan paljon tankkeja ja lentskareita, niin niihin menee paljon rahaa (Kuka muka pelaisi IG:llä jalkaväkihordea?), mutta wuffeilla pääsee kyllä suht halvalla jos jättää eksoottisimman valinnat pois, tai käyttää vaihtoehtofiguja (Pakko niitä Fenriksejä ostaa, kun Gobbosudet toimii yhtä hyvin). Kuitenkin pitkälti noihin menee niin paljon kuin itse päättää niihin pistävän.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Olen samaa mieltä Petterin kanssa, että sen lopullisen armeijan hinnan saa kaikista parhaiten selville kun menee tekemään sen listan itse. Toinen vaihtoehto on vain sitten selailla gw:n sivuja ja lähteä "entä jos" leikkiin, jonka aikana ynnäilee sitten loppusummaa. 40k:ssa pitää olla vähintään se 2 trooppia, niin laittaessaan ne tankkin kyytiin on hintaa jo se 130e. Siihen päälle termareita vaikka, niin ollaan jo yli 150e:n.
40k on muuten kallista puuhaa. Katselin huvin vuoksi taas nidejä ja jösses. Kuin liskoja yrittäisi kerätä, mutta jooh. 50e hirviöt, hyi kauhia. Ville, IG-jäbä. Mantic mantic. Paljon iloisempi vaihtoehto lompakolle. Tai leegot vaikka, niissäkin on hienoja muukalais-, avaruustytsynappuloita tarjottavaksi.
40k on muuten kallista puuhaa. Katselin huvin vuoksi taas nidejä ja jösses. Kuin liskoja yrittäisi kerätä, mutta jooh. 50e hirviöt, hyi kauhia. Ville, IG-jäbä. Mantic mantic. Paljon iloisempi vaihtoehto lompakolle. Tai leegot vaikka, niissäkin on hienoja muukalais-, avaruustytsynappuloita tarjottavaksi.
- Sinitähti
- Sinitähti
Mantic IG:n budjettiratkaisuna on pelkkä myytti...
Olenko minä joskus tyytynyt vaihtoehtoisiin figu valmistajiin, meinaanko siis tehdä nyt poikkeuksen? En. Orginaalilla mennään jos mennään ollenkaan.
Mielelläähän sitä listojakin suunnittelisi ja laskisi hintoja yms. mukavaa, mutta tosiaan peliäkään en ole vierestä edes seurannut enkä mitään 40k materiaalia omista joten hieman on heikko lähtökohta. Chaos marinet voisi olla ihan jees tai miksei ihan space/gray marinetkin.
Mutta mutta, eiköhän tuolta netin ihmeellisestä maailmasta jotain löytynyte tai sitten tulen koputtelemaan ovienne taakse ja vaatimaan kirjallisuutta.
Mielelläähän sitä listojakin suunnittelisi ja laskisi hintoja yms. mukavaa, mutta tosiaan peliäkään en ole vierestä edes seurannut enkä mitään 40k materiaalia omista joten hieman on heikko lähtökohta. Chaos marinet voisi olla ihan jees tai miksei ihan space/gray marinetkin.
Mutta mutta, eiköhän tuolta netin ihmeellisestä maailmasta jotain löytynyte tai sitten tulen koputtelemaan ovienne taakse ja vaatimaan kirjallisuutta.
- ArkkiError
http://www.miniwargaming.com/shows/battle_report Tässä olisi linkki josta pääsee katsomaan edes hieman tuota 40k meininkiä. :DD Huumorilla maustettuna joissain tapauksissa. :DRunt kirjoitti:Olenko minä joskus tyytynyt vaihtoehtoisiin figu valmistajiin, meinaanko siis tehdä nyt poikkeuksen? En. Orginaalilla mennään jos mennään ollenkaan.
"Let's Dance With Death While Drinking The Poison of Life.."
-ArkkiError
-ArkkiError
Minä. Hitaasti työskentelen kyseisen projektin kansa(hieman hidastui lisää kun huhut uudesta kirjasta tuli korviin) Toinen vaihtoehto oli 9 valkyriaa/vendettaa 6 veteraania ja 3 stormtroopperia, tavaraa lisää tai vähemmän lista koosta riippuen.Half-breed kirjoitti: (Kuka muka pelaisi IG:llä jalkaväkihordea?)
Jalkaväki on se mikä ratkaisee, kaikki muut vain tukevat ja sitten tämä syy
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Huhupuheet kertovat, että Porin alue on vapaa oikeista mielipiteistä pari viikkoa. Oikeiden mielipiteiden jakaja on lomautettuna toistaiseksi. Pärjäämmekö me?
- Sinitähti
- Sinitähti
:D
Kyllähän täällä ollaan selvitty muutenkin jo pidemmän aikaa. Eihän me niitä oikeita mielipiteitä ymmärretä muutenkaan. Et tavallaan ei uutta länsirintamalta.
Mutta kai Ansku on huomannu suuret suunnitelmat ja ottaa kans osaa halo ukoilla tai muilla?? Vai eikö tollanen turnee sydeemi iske vieläkään.
Ja Ville ihan keräät inffoo siitä armeijasta mikä kiinnostaa eniten. Täältä pitäis kyl joka rodusta löytyä jonkinlainen konsultti. Grey knightitkin on tietty yks vaihtoehto. Eikös Antti heittänyt siihen kaupan 600p turneeseen 3 modelin listan. Et ei niin kallista välttämättä. Sitä en tiä miten noi 3 ois pärjänny tuossa 600pisteessä.
Kyllähän täällä ollaan selvitty muutenkin jo pidemmän aikaa. Eihän me niitä oikeita mielipiteitä ymmärretä muutenkaan. Et tavallaan ei uutta länsirintamalta.
Mutta kai Ansku on huomannu suuret suunnitelmat ja ottaa kans osaa halo ukoilla tai muilla?? Vai eikö tollanen turnee sydeemi iske vieläkään.
Ja Ville ihan keräät inffoo siitä armeijasta mikä kiinnostaa eniten. Täältä pitäis kyl joka rodusta löytyä jonkinlainen konsultti. Grey knightitkin on tietty yks vaihtoehto. Eikös Antti heittänyt siihen kaupan 600p turneeseen 3 modelin listan. Et ei niin kallista välttämättä. Sitä en tiä miten noi 3 ois pärjänny tuossa 600pisteessä.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki