Yleinen keskustelu
Valvoja: Peliporukkavalvojat
- Kardinaali
- Viesti:
Re: Yleinen keskustelu
Seconded, what he said. Imperial fistit ei saa tosin termareitaan trooppi-yksiköiksi, dark angelit ja grey knightit voi halutessaan peluuttaa vain terminaattoreitakin. Eli armeijassa ei ole halutessaan yhtään perupanssarissa olevaa jannua. :)
Inkvisition huorista puheenollen kaikki jollain on muovista mariinikomentajaa tai komentoryhmää, niin niistä saa ne Deathwatch-olkapäät toimittaa minulle, kiittoos.
Saattaa niistä jonkun vastalahjankin toki saada. Komentajan setissä on yksi ja ryhmässä kaksi. Ette te niitä kuitenkaan käytä ja jos käytätte, niin käytätte väärin ja joku fluffihomo whinee teille loppuelämän, niin parempi vaan kun autatte Deathwatch-projektiani.
PS. Se näyttää siis tältä.
Saattaa niistä jonkun vastalahjankin toki saada. Komentajan setissä on yksi ja ryhmässä kaksi. Ette te niitä kuitenkaan käytä ja jos käytätte, niin käytätte väärin ja joku fluffihomo whinee teille loppuelämän, niin parempi vaan kun autatte Deathwatch-projektiani.
PS. Se näyttää siis tältä.
Hö, luulin jo että linkin kautta pääsee ihmettelemään Deathwatch-projektia :(
Sori pahoittelen pettymystä niitä ei kauheesti vielä esillä ole, kun yllättäin noita olkatoppauksia kertyy hieman hitaasti. Ja vielä oleellisempana ettei ole ollut aikaa bloggailla koulukiireiden takia. Löytyy tuolta sentään tiiserikuva noughtista, minkä jotkut saattoi bongata suht valmiinakin sillon kirjastolla.
Höpö höpö. Kokoajan sullakin on myynnissä mariini kamaa. Sit pistetään deisiit tauolle ja mopot riviin. Ei oo vaikeeta eikä vie kuin muutaman minuutin. Vaikka mä tiedän kyl jo ihan laskematta et se yks on ylimääränen :DKardinaali kirjoitti:Haha, emmä ny omistani luovu, kyllä syrjakin sen tietää! Mä vaalin omiani pitkään ja hartaasti niitä rakastaen. Sitten tarpeeksi pitkän ajan kuluttua heitän ne jokeen kuin kiinalaisen tyttölapsen, mutta se ottaa aikansa. (Syrja en oo ehtinyt vielä laskea mopoja.)
En kans tarkoittanu et ois pakko vetää johonkin tiettyyn väriin. Vaan että noissa eri chaptereissa on hyviä esimerkkejä ja teemoja jos miettii minkä tyylinen kiinnostaa. Tai jos on väriteema hakusessa. Tero niistä ihan hyvän esittelyn laittoikin.
Kylläpäs sulla olikin komee welf porukka kaapeissa. Ja katotaas mitä mielenkiintoista sulta muuta tulee. Mulla on kans ylimääräisenä jokusia perusmariineita. Et varmaan jotain sopivaa vaihtoakin voidaan kehittää. Ovat muistaakseni edellisen aloitusboxin "oneposer" boltter ukkoja. Et jos peruskauralle tulee tarvetta. Mutta katotaan ja palataan siihen. Lisäksi mahdollisesti ylimääräinen rhino löytyy jos kuljetus kalustoa tarviit. En oo vielä päättäny et tärvelenkö sen örkkien looted tankiksi. Vaikkakin nuo joukkojen kuljetustankit nyt hiukan ovat kysymysmerkkejä. Lähinnä et antavat helpohkoja first blood pisteitä vastustajalle. Mutta sekin on tietty omasta pelaamisestakin kiinni. Et onnistuuko vastustaja siinä. Ja kyllä niitäkin silti pelataan ja toisia armeijoita vastaan ovat erittäinkin hankalia. Varsinkin jos niitä on useampi.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Codexi tuli pelikaupalta haettua joten kusessa ollaan tämän 40k homman kanssa, paluuta takaisin ei siis ole =D
Vanhoilla boseilla olevat figut eivät juurikaan kiinnosta mutta rhino voisi kiinnostaakkin. Pitää nyt hieman ensiksi tutkailla mitä tarvitsen ja haluan. Nyt olisi jo infinity setti "myyty/vaihdettu" space marineihin, eli kaupan käynti menossa. Pelikaupalla piipahtaessa sain myös ihan hyvää opastusta miten näillä pääsee alkuun 3:lla boxilla figuja. Se vain kun ei ole tietoa aseiden tai muidenkaan erikoissääntöjen osalta vielä, rulebook olisi kova sana mutten raaskinut viellä lähteä sitä ostamaan, sen verran kallis investointi opiskelija budjetille. Haluaisiko joku heittää siis rulebookkia lainaksi, ei ole väliä onko sähköinen vain paperinen painos...
Hieman kyllä mietityttää tuo welffien myynti, ensimmäiset askeleet faban maailman kun niillä tuli otettua joskus 12 vuotiaana... Toisaalta niissä on todella suuri urakka jos meinaa joskus maaleihin asti saada, nykyään kun ei aikaa ole kun ipanat pörrää jaloissa. Hmm... opiskelija budjetilla palkkamaalari Anzku, mites olis diili ;)
Vanhoilla boseilla olevat figut eivät juurikaan kiinnosta mutta rhino voisi kiinnostaakkin. Pitää nyt hieman ensiksi tutkailla mitä tarvitsen ja haluan. Nyt olisi jo infinity setti "myyty/vaihdettu" space marineihin, eli kaupan käynti menossa. Pelikaupalla piipahtaessa sain myös ihan hyvää opastusta miten näillä pääsee alkuun 3:lla boxilla figuja. Se vain kun ei ole tietoa aseiden tai muidenkaan erikoissääntöjen osalta vielä, rulebook olisi kova sana mutten raaskinut viellä lähteä sitä ostamaan, sen verran kallis investointi opiskelija budjetille. Haluaisiko joku heittää siis rulebookkia lainaksi, ei ole väliä onko sähköinen vain paperinen painos...
Hieman kyllä mietityttää tuo welffien myynti, ensimmäiset askeleet faban maailman kun niillä tuli otettua joskus 12 vuotiaana... Toisaalta niissä on todella suuri urakka jos meinaa joskus maaleihin asti saada, nykyään kun ei aikaa ole kun ipanat pörrää jaloissa. Hmm... opiskelija budjetilla palkkamaalari Anzku, mites olis diili ;)
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
niitä ensimmäisiä figuja ei kannata myydä. mun eka armeija oli lizardmen ja myinkin niitä aika ison kasan jotta sain sitten ostettua kääpiöt 6.laitoksen aikaan. vuosia myöhemmin sain kuitenkin ostettua sen 5.th edtionin armeijakirjan takaisin siltä hepulta kun huuto.netissä ei ollu yhteystiedot muuttuneet ja voi että se kirja oli vieläkin kuin uusi kun ittekki pidin sitä kuin kukkaa kämmenellä. itsellä varmaan kääpiöt saisi lähteä jos pitäisi valita.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
- Kardinaali
- Viesti:
Runt,
Myös tämmöinen sääntökirjaversio on olemassa: http://www.games-workshop.com/gws/catal ... od2160089a
Vai tarjottiinko sulle tota pelikaupalla? :)
Luonnollisesti kaikki pelin säännöt löytyy myös kätevästi vihkomuodossa 40k-aloitusboksista (Dark angelit ja Kaaos siinä mukana)
Eli ei tarvitse sitä 60 euron kirjaa vältsiin hommata. Tossa pikku kirjassa on vain säännöt, ei ole nöyhtää tai "ylimääräisiä" värikuvia hienoista ukoista rivissä.
Myös tämmöinen sääntökirjaversio on olemassa: http://www.games-workshop.com/gws/catal ... od2160089a
Vai tarjottiinko sulle tota pelikaupalla? :)
Luonnollisesti kaikki pelin säännöt löytyy myös kätevästi vihkomuodossa 40k-aloitusboksista (Dark angelit ja Kaaos siinä mukana)
Eli ei tarvitse sitä 60 euron kirjaa vältsiin hommata. Tossa pikku kirjassa on vain säännöt, ei ole nöyhtää tai "ylimääräisiä" värikuvia hienoista ukoista rivissä.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Henkka antoikin minulle heads upin tuosta sinun ideastasi. Minua ei nähtävästi haluta nähdä kokonaan maalatun armeijan kenraalina kun ukkoja on tarjolla toisista kodeista ja oma rahanahneuteni vuoksi menen ottamaan ne haltuuni.Runt kirjoitti:Toisaalta niissä on todella suuri urakka jos meinaa joskus maaleihin asti saada, nykyään kun ei aikaa ole kun ipanat pörrää jaloissa. Hmm... opiskelija budjetilla palkkamaalari Anzku, mites olis diili ;)
Nyt kovasti yritän kaaostani maalata, koska se on vain niin kool kun sain kauan kuolaamani nappulat ostettua. Mutta sitten tuli mutka matka värittömyyden ja sen tosiasian, että sinistä on vaikea maalata. Pitäisi ostaa uusi sininen, mutta kun 3.2e... :I
Haltsuja nyt maalailen. Tuossa kävin eilen Raukkikselta ostamassa 12 lisää ja pöydällä odottaa jotain 30 muuta soturia. Kohta on troopit.. hyi, pois se minusta. Coret kunnossa.
Mutta on kyllä pakko sanoa, että se minun dinoraiders ei olekkaan ihan sittenkään niin mahdoton. Taun battleforce on aika kovis. 2 sellaista, skinkkiboksi ja 2:t kroxit. 310e, Porosta -10%, ja minulla on nätti dinojengi. Tai sitten ostan Pathfindereitä ja Hammerheadin. 270e, -10% Porosta. Ei pahoja hintoja armeijasta. Mutta vasta kun kaikki on maalattu.
Ville, Henkkalle mie maalasin jotain 120e:lla? jonkun ~2k kaaoksen. Jos sie haluat ne Welffit maaleihin, niin voin mie ne kai ottaa. Ei mulla tule tänäkään vuonna omat jengit maaleihin.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Kyllä ekassa armeijassa on sitä jotakin. Vaikka tiedän että ei mun Ultramariinit varmaan paljoa olisi rakkautta saaneet - kaapinperällä kyhjöttäneet - niin hieman haikein mielin silti kun tuli ne myytyä.
No niin. siitä se lähtee :D Joo toi codex on hyvä tutkailla ja siitä sit lähteä liikkeelle. Niin katotaan nyt sitten kiinnostaako sua kuitenkin ne perusukot jossain vaiheessa. Eivät kuitenkaan eroo juurikaan ulkomuodollisesti uusimmista. Kuitenkin jos/kun ostat uuden ukkoboxin esim tuon taktikaalin http://www.games-workshop.com/gws/catal ... od2160142a . Niin niissä tulee noita erikoisaseita useampi. Ja kuitenkin niitä haluat/tarvitset. Mutta sitten sulla ei olekkaan enää riittävästi tavis ukkoja. Eli hommaamalla (esim multa :D) muutamia ylimääräisiä ukkoja. Saat hyödynnettyä kaikki esim taktikaali boxin erikoisaseet ja silti saat tehtyä laillisia trooppeja. Karkeasti menee niin et 5 ukkoa/ryhmä on minimi joista jollain voi olla yksi erikoisase. Ja sitten 10 tyypin yksikössä voi olla kaksi. Ja tosiaan tuo oli hyvin hyvin karkea esimerkki. Ja poikkeuksia löytyy. Uudessa taktikaali boxissa tulee kuitenkin mukana: melta, plasma, gravgun, flamer, sinko ja sitten noista combiversioita (eli kertakäyttö versioita). Ja tietty erikoispislareita, niiden kannattavuudesta en sit tiedä mutta kuitenkin. Ja jos hätäpäissäsi kasaat noi kaikki erikoisaseet, niin huomaat et sitten boxissa ei olekkaan enää montaa perusukkoa. Eli et saakkaan enää tehtyä kuin yhden laillisen troopin. Huomasin vaan ite tuollaisen pointin kun wolffejani innolla kasailin. Onneks olin hommannut myös tuollaista peruskauraa niin sain hyvin täytettä porukoihin. Ja tosiaan chapterista/jostain charakterista riippuen voit muodostaa troopit jostain muustakin kuin noista tavismariini ukoista. Taisivat vissiin scoutitkin olla trooppeja noilla. Itelläni ne ei ole....Tule uusi wolfkirja tule...Runt kirjoitti:Codexi tuli pelikaupalta haettua joten kusessa ollaan tämän 40k homman kanssa, paluuta takaisin ei siis ole =D
Ja mitä maalaukseen tulee, niin mariineja sutii "miljoonan" päivässä :D
Ja tosiaan tuo kardin mainitsema pikkusääntökirja on ihan jees. Ellei väeltä löydy ylimääräistä vengeance versioita myytäväksi. Tai saat sen jonkun kaupan yhteydessä.
Kuules ansku, minä puhuin opiskelija budjetista en työssä käyvän. Tuo 120€ on puolet minun kk tuloistani joten ei tule kauppoja =D
Mutta jos lisko armeijaa olet kasaamassa niin voin toki myydä omat liskoni sinulle, tosin hapid on kasasta varannut kirsikat itselleen eli terradonit ja cold oneja...
Kardin kirja linkki meni hieman ohitse, ei vissiin avaa mulla oikealle sivulle tota tjs... Pelikaupalla tosin eivät rulebookkia tarjonneet kun totesin itse ensiksi etten sitä vielä lähde ostamaan.
Ookamille kiitos selkeästä listauksesta joukkojen osalta, avasi huomattavasti asioita.
Syrjäkin heitti hyvän pointin noiden special weaponeiden osalta, eli saattaa ollakkin pakko ostos ne sinun mariinit. Sniper squat vai mikä nyt onkaan niin kuuluu ihan perus trooppeihin, ulkonäöllisesti miellyttävät myös omaa silmää ja käsittääkseni ovat pelillisestikkin ihan hyvä valinta.
Nyt ongelma on se että kaikki haluavat ostaa minulta sitä sun tätä tuolta ja tuolta, viesti boxi täytyy kun 2h on pois koneen ääreltä =D Oikein raaskisi lähteä myymään erissä mutta toisaalta näytää siltä että on pakko jos mariini armeijan meinaa kasailla.
Harkkarille kerrottakoon että väriteemallisesti varmaan lähden sinisellä liikkeelle, ellen sitten kirjaa tarkemmin tutkittuani saa jotain intohimoja johonkin muuhun teemaan.
Mutta jos lisko armeijaa olet kasaamassa niin voin toki myydä omat liskoni sinulle, tosin hapid on kasasta varannut kirsikat itselleen eli terradonit ja cold oneja...
Kardin kirja linkki meni hieman ohitse, ei vissiin avaa mulla oikealle sivulle tota tjs... Pelikaupalla tosin eivät rulebookkia tarjonneet kun totesin itse ensiksi etten sitä vielä lähde ostamaan.
Ookamille kiitos selkeästä listauksesta joukkojen osalta, avasi huomattavasti asioita.
Syrjäkin heitti hyvän pointin noiden special weaponeiden osalta, eli saattaa ollakkin pakko ostos ne sinun mariinit. Sniper squat vai mikä nyt onkaan niin kuuluu ihan perus trooppeihin, ulkonäöllisesti miellyttävät myös omaa silmää ja käsittääkseni ovat pelillisestikkin ihan hyvä valinta.
Nyt ongelma on se että kaikki haluavat ostaa minulta sitä sun tätä tuolta ja tuolta, viesti boxi täytyy kun 2h on pois koneen ääreltä =D Oikein raaskisi lähteä myymään erissä mutta toisaalta näytää siltä että on pakko jos mariini armeijan meinaa kasailla.
Harkkarille kerrottakoon että väriteemallisesti varmaan lähden sinisellä liikkeelle, ellen sitten kirjaa tarkemmin tutkittuani saa jotain intohimoja johonkin muuhun teemaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Kyllä maailmassa sinisen sävyjä riittää
- Kardinaali
- Viesti:
Niin.. sinistä..
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/File:Im ... ladins.jpg
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/File:AngelsPorphyr.jpg
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/File:Cr ... marine.JPG
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/File:DarkHunters.jpg
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/File:Death_Strike.jpg
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/File:EmperorsHands.jpg
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/File:EagleWarriors.jpg
... Ja hyvin epätodennäköistä että tossa olis kaikki.
Runtti, kyllä mulla vie linkki kirjaan ihan. Ei sulla tullut siihen joku maavalintanäkymä siihen sitten? Valitse joku niin sitten.
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/File:Im ... ladins.jpg
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/File:AngelsPorphyr.jpg
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/File:Cr ... marine.JPG
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/File:DarkHunters.jpg
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/File:Death_Strike.jpg
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/File:EmperorsHands.jpg
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/File:EagleWarriors.jpg
Runtti, kyllä mulla vie linkki kirjaan ihan. Ei sulla tullut siihen joku maavalintanäkymä siihen sitten? Valitse joku niin sitten.
Ei niin. Tärkein unohtui:Kardinaali kirjoitti:
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Rainbow ... t_mFRAyDIV
- Kardinaali
- Viesti:
Haha, Rainbow warriors unohtuu aina, niinku seksuaalivähemmistötkin. :D
Jos niitä perusukkoja multa haluat. Niin lähtee kyllä "opiskelija hintaan". Ja jotain sopivaa vaihtoakin voidaan miettiä. Mut palataan siihen kun olet kirjaa tutkaillut. Itekin peluuttaisin varmaan noita scoutteja jos olisivat wuffeilla troopeissa. Nyt on sen vuoksi olleet pois mun listoista. Vaikkakin olen niitä nyt hiukan tutkaillut. Voisivat olla hyvä veto kardin mulkerotykkejä vastaan :D Pitää funtsaa.Runt kirjoitti: Syrjäkin heitti hyvän pointin noiden special weaponeiden osalta, eli saattaa ollakkin pakko ostos ne sinun mariinit. Sniper squat vai mikä nyt onkaan niin kuuluu ihan perus trooppeihin, ulkonäöllisesti miellyttävät myös omaa silmää ja käsittääkseni ovat pelillisestikkin ihan hyvä valinta.
Näinhän se hiukan on, et jos haluat jotain armeijaa hävittää niin osissa se on pakko myydä. Tai vaihtoehtoisesti köntästä tarvii polkea hinta olemattomaksi. Osissa myynnillä saa tietty paremminkin. Vaikka siinä on oma vaiva ja riski et jotain hötöä jää nurkkiin.
Juu sinistä maailmaan mahtuu. Aikas sinisiä minunkin wuffet on...okei siniharmaita. Noilla washeilla saa paljon aikaan. Ite kun noita delf warlokkejani olen tuossa sutinut. Niin kivaa sinertävää ihoa ja tukkaa on tullut ihan pelkästään valkoisella pohjalla ja drakenhoff nightshade washilla. Sillä yhdistelmällä esim vois saada nopeesti ja näppärästi "vaaleansinistä" mariinia. Eikä tosiaan mene kauheasti aikaakaan. Jos tuolla tavalla esmes vetäisee.
kyl ville noi siniset on nähty. mä varmaan itte keskittyisin blood angelsseihin tai dark angelsseihin.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Puoli vuottahan niitä on tässä maalattu. Joskus vähän vauhikkaammin ja joskus vähän laiskemmin. Ei tuossa tuntipalkalle pääse ja vituttaa vaan kun se voisi olla se oma armeija maaleissa sitten. Eevalle kun kerroin joskus paljonko nuo kuusi trollia maksoi, laskeutui leuka. Kun mie muistelin montako tuntia niitä maalasin, niin se 20e tuntui jotenkin... Eihän sillä urakalla edes Kisua itselleen ostanut. Mutta... noh, noh noh, sopivahan hinta se on loppujen lopuksi. Emmää vielä niin pro maalari ole ja Henkan kipukynnystä en lähde etsimään. Mielummin niitä maalailen kuin 20:ntä liskoa.Runt kirjoitti:Kuules ansku, minä puhuin opiskelija budjetista en työssä käyvän. Tuo 120€ on puolet minun kk tuloistani joten ei tule kauppoja =D
Kovasti kyllä tekisi mieli liskoja ostella, koska loppujen lopuksi olivat todella mukava armeija komennettavaksi. Mutta toistaiseksi uudenvuodenlupaukseni on vahva ja pitävä. Tekisi mieli maalata ensin ne kaikki tai edes Helffit ja Käävät ennen kuin yhtään uutta armeijaa alkaa keräilemään. Kaaos taitaa olla seuraavana vuorossa, koska se vain nyt on kool ja käheet nappulat. 200e investointi ja se olisi siinä. Tällä hetkellä vain se värimaailma vähän pisti jarrua ja yhden kirosanan lausuttuani nostin hieman Helffejä pöydälle. Taiankin investoida niihin seuraavaksi vähän lisää.
Hapidi ostakoot vain ne kermat. Toistaiseksi se liskoarmeijan keräämättömyys kaatuu samaan mihin se silloin kesällä kun sinulle omani myi kariutui. Kroxeja tarvitsisi 9:n kappaletta, kenties 12:stakin ja 3 maksaa 41e. Terrat siihen päälle vielä ja monsut. Käytettynä toki halvalla saisi, mutta ei tuolla näy mitään muuta kuin sauruksia, tomppeleita ja skinkkejä, niin vähän meh.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
nii anttonihan laittaisi heti coreen:
24x skinks +3 kroxigor
24x skinks +3 kroxigor
24x skinks +3 kroxigor
tai
32x skinks + 4 kroxigor
32x skinks + 4 kroxigor
32x skinks + 4 kroxigor
24x skinks +3 kroxigor