Hei,
Ajoin tänään loskassa 50 km saadakseni selville, että vanha kunnon Siipitie 9 ei ole enää toiminnassa.
Vuoden alusta systeemi muuttui niin, että tullattavat paketit tulee tullata joko netissä tai jossain tullin toimipisteissä, mutta paketin saat vain ja ainoastaan Postin toimittamina kotiin/lähipostiin (maksuton).
Ihan vaan FYI, et Siipitielle on ihan turha enää lähetä.
Siipitie 9 is no more - ulkom. paketit vain perille
- Amazing Slug
Re: Siipitie 9 is no more - ulkom. paketit vain perille
Mulla tuli saapumisilmoituksen mukana viime viikolla lappu, jossa luki että siipitiellä ei ole enää palvelua 1.2.14. En mä sieltä kyllä mitään oo pitkään aikaan jaksanu hakea kun paketin on saanu lähipostiin ilmaiseksikin... kehitys kehittyy, ihan hyvä että byrokraatteja poistetaan välistä ja laitetaan hommat toimiin netti-ilmotusten kautta.
Näköjään tossa itse saapumisilmoituksessa lukee vielä siipitie 9, jne... hämäävää.
Näköjään tossa itse saapumisilmoituksessa lukee vielä siipitie 9, jne... hämäävää.
Joo ei mulla tätä uutta käytäntöä vastaan kauheesti ole mitään, se vaan, ettei siitä ole infottu niinku mitenkään, eikä Postissa nähty vaivaa päivittää tuota infoa ETUKÄTEEN.Amazing Slug kirjoitti:Näköjään tossa itse saapumisilmoituksessa lukee vielä siipitie 9, jne... hämäävää.
-
Snowtrooper
Joulun alla ja jälkeen jäi useampi paketti tulliin (ensimmäistä kertaa, jummi - ilmeisesti joulun kunniaksi valvontaa tehostettiin). Jokaisen saapumisilmoituksen mukana tuli vielä tammikuussakin erillinen A4-läystäke jossa kerrottiin muuttuvasta käytännöstä, samoin kuin siitä, että tammikuussa loppuu siirtymävaihe. Itse saapumisilmoituksessakin kerrottiin muutoksesta. Uutinen roikkui myös tulli.fin etusivulla, muistaakseni siitä herjattiin myös kun meni Nettitulli-palveluun. Näkemättä on paha sanoa, mutta varmaan vielä tammikuun lopun/helmikuun alun saapumisilmoituksessakin kerrottiin asioiden laita. Mitä olisi Tullin pitänyt tehdä, lähettää korusähke kaikille joskus lentotullissa asioineille?
Siipitie 9 ei muuten ole kadonnut mihinkään, ainoastaan asiakaspalvelupiste. SIksi siis osoite, koska tuli lentopostina niin jäi lentotulliin (teoriassahan paketti olisi voinut tulla satamaan tai raja-asemallekin). Noin muuten, niin minusta nettitullaus on niin paljon kätevämpi, etten jaksanut ajaa edes sitä 20km lentokentälle jonottamaan vain saadakseni tavarat päivää-paria aikaisemmin vaikka siihen vielä oli mahdollisuus.
Siipitie 9 ei muuten ole kadonnut mihinkään, ainoastaan asiakaspalvelupiste. SIksi siis osoite, koska tuli lentopostina niin jäi lentotulliin (teoriassahan paketti olisi voinut tulla satamaan tai raja-asemallekin). Noin muuten, niin minusta nettitullaus on niin paljon kätevämpi, etten jaksanut ajaa edes sitä 20km lentokentälle jonottamaan vain saadakseni tavarat päivää-paria aikaisemmin vaikka siihen vielä oli mahdollisuus.