"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

wH40k Total Cup Orivesi Innostus etc.(Modit voi poistaa tän)

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Lord of Carcassonne

wH40k Total Cup Orivesi Innostus etc.(Modit voi poistaa tän)

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Elikkäs homman nimi on se että ajattelin kysyä kun mun turnausten osallistujamäärät ja innostus niihin(tämän vuoksi olen perunut liuta turnauksia) ovat laskeneet tässä viimeaikoina että jos on halukkaita mukaan Total Cuppiin niin milloin teistä turnaus pitäis pitää? touko-kesäkuussa? Koska tässä on hiukan sellaisiakin mahdollisuuksia että mikäli huomaan että turnaukset alkavat olla floppeja osallistumismäärän takia (tappioidenkin varjossa) niin mun oma innostus pitää turnauksia loppuu ja mahdollisesti ensi joulun jälkeen lopetan turnausten järjestämisen täysin jos sama rata jatkuu. Asia pystytään korjaamaan mutta tämä tie ei nyt näytä hyvältä.

Nyt lauantaina Mini total cup kuitenkin pelataan 6:en miehen voimin vähintään.

Muitakin kommentteja voi antaa kunhan ne on asiallisia ja rakentavia aiheeseen liittyen.
Viimeksi muokannut Lord of Carcassonne, Pe 18.04.2014 09:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Muutoksen tuoja

Re: wH40k Total Cup Orivesi Innostus ja päivämäärä kyselyä

Viesti Kirjoittaja Muutoksen tuoja »

Kokeile tarjota kompattua turnausta Reilukerho Gt:n tapaan. Katso tuleeko väkeä sinne,
ja siitä voi sitten ruveta katsomaan suuntaa tulevien turnausten suhteen.
http://taikamiekansaattue.blogspot.fi/
Epämääräisiä kirjoituksia harrastuksista epämääräisiltä miehiltä. Click it, Cliiiiiiiiik it
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Katotaas, Tampereella sijaitseva scout squad kertoo mulle että alueelta löytyy:

a) Reilukerho GT joka komppaa raskaasti ja vetää hyvin väkeä.
b) Turnauksia jotka on täysin komppaamattomia ja joihin järjestäjä on itse viemässä aina etunenässä LoWeja ja Forge-möhköjä, ja joka ei vedä väkeä.

Siitä voi sit tehä päätelmiä. Itehän oon sitä mieltä etten pelaisi yhessäkään turnauksessa jossa voin joutua tuijottamaan mitään yli 500p maksavaa single modelia, ihan vaan siksi että haluan pelata Warhammeria enkä parin jättirobotin Battletechiä. Tähän mennessä Tampereelta (josta kuljen läpi useamman kerran vuodessa) ei oo löytynyt vielä muuta kiinnostavaa kuin noi nimenomaiset Reilukerhon GT:t.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

IRiaD kirjoitti:a) Reilukerho GT joka komppaa raskaasti ja vetää hyvin väkeä.
b) Turnauksia jotka on täysin komppaamattomia ja joihin järjestäjä on itse viemässä aina etunenässä LoWeja ja Forge-möhköjä, ja joka ei vedä väkeä.
Oriveden patrolturnauksissa ainakin riitti porukkaa ja niissä oli tosi tiukat rajoitukset.
Rajoitusten poistuessa meininki muuttui spämmilistojen suuntaan ja ainakin omalta kohdaltani osallistumisinto lopahti täysin.
Muistaakseni tein kantani järjestäjätaholle selväksi viimeisimmän turnauksen yhteydessä.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Sulla on ollu hyviä turnauksia. Ja kaikissa mihin oon päässy on ollu kivaa ja hyvä meininki. Itellä osallistumista hankaloittaa eniten vuorotyöt. Ja ei kuitenkaan viittis porista asti yksin ajella. Se et uudistutaan pelin mukana on hyvä asia. Ihan jees et ihmisillä on mahdollisuus testailla ja käyttää noita vielä "harvinaisempia" juttuja. Mutta kuten edelläkin jo mainittiin. Pieni maltti noissa uusissa jutuissa voisi olla paikoillaan. Forget ja isot körmyt on siistejä. Mutta toistaiseksi vähemmistöllä taitaa niihin vielä ukkoja tai edes sääntöjä olla. Itellä ainakin on se tilanne. Eli sekin kyllä pakosti hiukan rajoittaa osallistumis suunnittelua.

Kattelin sitä 1000p listaasi jonka laitoit tuonne esille. Itellä vielä tällä hetkellä vanhat kirjat örkeillä ja wulffeilla. Enkä omista vielä escalaatiota, forgekirjoja jne. Joten lähtökohdat on aika nihkeet. Vaikka en nyt hampaat irvessä pelaaja olekkaan. Niin ei se kuitenkaan houkuttele lähteä edes yrittämään. Siis jos on lähtökohtasesti altavastaaja. Pitää nyt turnauksessa kuitenkin jotain kilpailuhenkeä olla. Tuollaiseen tonnin peliin ei oikeen kilpailua ja peli-iloa synny jos toisella puolella on yksittäinen juttu joka pyyhkii kaiken ja jolle et voi mitään. Isommissa peleissä sitten voisi saada enemmän mahdollisuuksia "perusarmeijoille". Toisaalta isompi pistemäärä lisää myös körmyjen tukea ja määrää.

Eli toistaiseksi jättäisin nuo körmyt pois ainakin pienemmistä turneista. Ja malttia noiden käyttöön. Yleistyvät varmaan kyllä hiljalleen. Tai sitten keksiä jotain mikä tasoittaa niitä kellä ei ole noita körmyjä. esim skenaarioilla, omilla mysteeri objektiiveillä jotka tuo etua tms tms?

Tämmöistä mulle tuli mieleen
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Lord of Carcassonne

Onhan se totta että 1000pts turnaukseen olisi voinut isot jutut jättää pois ja jättää ne isompiin kuten 1850 tai 2000pts. Mutta me kuuteen pekkaan katotaan miten homma toimii. Ihmettelen normi forge unittien(eli en tarkoita nyt loweja) vastaisuutta koska useimmissa uusimmissa armeijakirjoissa löytyy montakertaa törkeämpää roinaa kuin forgella. Mutta jos saatavuuden takia halutaan ne pois niin se on jo lapsellista. Kilpailullisuudesta sanon että kilpailullista on se että yrität saada vastustajalta ison otuksen pois ennemmin kuin taistella deathstaria vastaan joka on lähes mahdoton tuhota. Sen sijaan ite en pidä sitä kilpailullisuutena että tuodaan lähes tuhoutumaton ja voimakas Deathstar pöytään. Silloin kilpailullisuudesta ei ole merkkiäkään. Mutta ihmiset tekevät päätöksensä sen mukaan kun sen näkevät. Mä olen halunnut antaa pehmeän aloituksen mahdollisen 7 edikan suhteen (jossa on mukana myös Lowit isolla todennäköisyydellä) mutta jos vastaanotto on tämä niin kyllä se mun järjestely intoa syö.Eli haluatteko kohdata hyvällä ja saada tuntumaa mahdollisista uusista jutuista eli loweista vai haluatteko saada pahalla kun uusi edikka työntää ne suoraan päin naamaa?Teidän valinta. Ottakaa härkää sarvista ja haastakaa lowit. Ei pelkäämällä saada mitään. Ite koen että Loweja ei haluta koska halutaan suojella deathstareja jotka tällä hetkellä kilpailullisuutta syö mun mielestä. Mutta hyviä kommentteja olette antaneet.Ite arvostan Reilukerhon turnauksia.
Tietääkseni patrolliin (500pts:ään) en ole loweja sallinut vai olenko?

Nyt tilanne on tämä että mä pidän mini total cupin sekä total cupin, tämän jälkeen tulee kesän mittaa 2 Patrol turnausta vanhoilla tutuilla säännöillä millä ennenkin. Jos näiden aikana huomaan että innokkuus on miinuksella ihmisillä (aion keskustella myös turnauksen aikana ihmisille) niin syksyllä pidän yhden isomman ja joulun jälkeen homma taitaa olla sitten siinä. Kuten sanotaan. YOUR CHOICE!

Faba turnaukset peruin ihan juuri siitä syystä että porukkaa alkoi kadota siliän tien. Eli faba innokkuutta ei löydy joten faba turnauksia tuskin nähdään hetkeen tai ollenkaan. Ehkä loppukesästä on yksi jos ihmiset haluaa.

Mulle on jotkut tääl ehdottanut että ryhtyisin siihen että ilmoittautumisen yhteydessä mun tilille osallistuminen maksettaisiin jolloin osallistuminen on varmistettu mutta en ole siihen halukas.mieluummin kuten tähän asti että paikanpäällä.

Mutta sen sanon suoraan jota olen usein toistanut. En tule hyväksymään omissa turnauksissani etc:tä en faassa enkä 40k:ssa, Ainoa on jos pidän faban 1200pts turnausta jonka säännöt ovat N&T laatimia.

Jos kysyn jatkossa päivämääriä jolloin ihmisille paikalle tulo on mahdollista niin ihan oikeasti, kannattaa vastata sillä en välttämättä tiedä onko silloin jonkun häät, syndet, muu juhla tai lemmikki kiven ristiäiset tai suunniteltu ryyppy viikonloppu jokeri fanien juhlissa tappara paita päällä..
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
Eöl the Dark Elf

Viesti Kirjoittaja Eöl the Dark Elf »

Pari pointtia:

Tiedän tässä järjestäjän kannan mutta väitän että LoWit ja muut vastaavat syövät osallistujamäärää varsinkin 1k kohdalla vielä. Tuhannen pisteen kohdalla ainakin itse toivoisin selkeästi rajoitetumpaa ympäristöä. Joten oikeastaan ratkaisuehdotukseni olisi alustavasti juurikin mainitusti rajata pienissä turnauksissa turhat härpäkkeet pois ja katsoa vetääkö paremmin väkeä vai ei. Isompiin turnauksiin voisi ainakin teoriassa löytyä enemmän hyväksyntää erikoisemmillekkin ratkaisuille. Itse toki pelaan mieluiten ilman mitään FOCin ulkopuolisia settejä, allyjä tai muita vastaavia lisiä, mutta nuo mietteet noin yleisestä näkökulmasta. Itse tykkäsin vanhemmista 2k turnauksista Orivedellä, eivätkä pienemmät forge-jutut haitanneet menoa.

Toinen pointteri on se ettei vaihtoehdot rajaudu ETC/täysin kompiton vaohtoehtoihin vaan turnaussettejä on lukuisia ja niitä voi itse kehitellä erilaisiin tarpeisiin. Hyvin pintapuolisillakin ja kompakteilla rajoitteilla voi parantaa pelien laatua huomattavasti, menemättä silti sinne toiseen ääripäähän missä kompit ovat itsessään pieni kirjanen.

Ja vielä loppuun yksi juttu. Turnauksiisi on päässyt ilmoittautumaan hyvin kauan ennen turnausta, mikä on toisaalta mukavaa, saa ne kalenteriin, toisaalta osa väestä ilmoittautuu ja ei sitten 3kk päästä muista enään asiaa, joten voisit esimerkiksi pyytää listoilla kauan olleilta varmistuksen viikkoa/kahta ennen turnausta tahi sitten avata ilmoittautumisen vasta hiukan likempänä turnausta. Ennakkomaksut suojaisivat toki viime hetkillä kelkasta katoavien henkilöiden vaikutukselta rahapuoleen, mutta josset siihen aio lähteä en siitä paasaile sen enempiä.

Ne turnaukset joissa olen Orivedellä käynyt ovat olleet mukavia ja hyvä henki on ollut jopa pienen porukan paikalle sattuessa, mutta nykyisillä säännöillä pelatessa minua itseäni ei ikävä kyllä 40k puolella nähdä (kenties tulevia patrolleja lukuunottamatta). FaBaa voin tulla pelaamaan miten menoni vain sallivat.
Muutoksen tuoja

Viesti Kirjoittaja Muutoksen tuoja »

hrr durr, joops. Noh sanoisin että kokeile pitää yksi "total war turnaus" ja yksi vanhan mallin "härski cup" turnaus (mieluusti tosiaan vielä ilman mitään erikoisuuksia.) katso kumpi vetää väkeä, tästä saa mallia millaisia turnauksia kannattaa ihmisille järjestää jos haluaa järstää. Ei viimeisen parin vuoden aikana tainut monikaan turnaus kaatua päivämäärään suoraan. jos joku ei ehdi, niin joku muu kyllä ehtii. Enemmän kyse lienee tuosta millaiseen turnaukseen halutaan tulla pelaamaan.

Mitään varmaa tietoa ei ole 7 laitoksesta, joten ei käytetä sitä oikeuttmaan vielä mitään turnausjuttuja. Niin kauan kuin ovat lisäreitä niin niiden käyttö on vapaa ehtoista, jos ei haluta niin sitten ei haluta, sitten kun ovat sääntökirjassa, niin sitten voidaan alkaa pohtimaan ratkaisua siihen ongelmaan.

Forge jakaa itsellä mielipiteitä, saatavan jotain siistejä juttuja ok säännöillä, mutta osa on rikki ja lähinnä juuri näitä juttuja käytetään hyväksi turnauksissa, mikä ei lisää mielenkiintoa näihinkään leluihin, -->hupipeleihin, apoon etc hauskoja, mutta ei sovi turnausympäristöön.

En myöskään usko että kukaan, siis kukaan ihan oikeasti suojelee tai pitää deathstareista peleissään. en usko että edes niiden pelaajat, nämäkin voitaisiin siivota kompeilla pois melko helposti.
Gw on vienyt tätä peliä viimeisen vuoden aikana todella paljon alaspäin, rikkinäisiä codexeja, huonoja supplementteja ja minidexejä etc. Turnauspelaaminen on muuttunut pahasti, ja monet pelaajat ovat heränneet inhoamaan sillisalaatteja joita nykyään armeijoiksi väitetän, sama ongelma isojen otusten kanssa, kyse ei ole etteikö ne olisi voitettavissa, vaan että onko sellaista vastaan kiva tai edes fiksua pelata, ne eivät ole missään määrin tasaisia, pelin kanssa yhteensopivia, tasapuolisesti jaossa kaikille eikä kaikki armeijat pysty vastaamaan sellaiseen. Lisäksi vähentää hemmetisti "pelaamista" pelistä kun hypitään yhdellä titaanilla pitkin kenttää ja poistellaan neljännesarmeijoita kerrallaan.
itsehän pelaan podisusia, ei vaadi paljoa iskeä kaksi podillista combeja low:in viereen ja antaa palaa. kysy on siitä huvittaako ajaa turnauspaikalle ja maksaa siitä että flippaan kolikkoa tuhoanko lowin vai en.

Vaikka kaikkea on tapahtunut viimeisen vuoden aikana, paljon fiiliksiä ja uskoa mennyt peliin, mutta peli on vielä pelastettavissa, mutta se homma on turnausjärjestäjien käsissä. Ei sillä. Vapaus järjestää sellaisia turnauksia kuin haluaa, mutta haluvatko ihmiset pelata millaista 40k:ta lienee se isoin kysymys jos halutaan tampereen alueella pitää aktiivista turnaus skeneä..

500p turnaukset ovat olleet yleensä hauskoja ja mukavia. Toivotaan että on menestystä aikataulujen suhteen jos sellaista järkkäät.

-Juho

ps. pahoittelen jos eksyn aiheesta välillä. ryyppään jokerifanien kanssa tapparapaita päällä häissä haudatessani kissaa ristiäisissä vai miten se meni... hyvällä tai pahalla jne...
http://taikamiekansaattue.blogspot.fi/
Epämääräisiä kirjoituksia harrastuksista epämääräisiltä miehiltä. Click it, Cliiiiiiiiik it
Juhaaha

Viesti Kirjoittaja Juhaaha »

Faba turnaus osu pääsiäisvkonlopulle, josko siit syyst ois porukkaa kadonnut?
Jara- kirjoitti:
amis kirjoitti:... Onko se sitten "taidoistani" (vai nopistani :D) vai aivan jostain muusta kiinni?.
Se, että pärjäät pelimestan turnauksissa johtuu siitä, että ne ovat pelimestan turnauksia :)
Lord of Carcassonne

Juhaaha kirjoitti:Faba turnaus osu pääsiäisvkonlopulle, josko siit syyst ois porukkaa kadonnut?
Sain tästä yv:nä palautetta.Kiitos sullekin palautteesta. Tämä faba turnaus saatetaan pelastaa paremmalla aikataululla. Täytyy katsella tuota kalenteria ja hiukan katsella. Sekin täytyy ottaa huomioon ettei pistä samalle päivälle kuin muut turnausjärjestäjät.

Todennäköisesti täytyy hillitä tuota uusien juttujen kanssa mutta en voi kuitenkaan alkaa loweja kaikista turnauksista kieltää. Mutta Patrolleissa ja tulevissa 1000pts turnauksissa loweja ei tän viikonlopun turnauksien jälkeen nähdä ellei sitten 7 edikka siihen anna mahdollisuutta joka kuten Juho sanoi on viel kaukana. Mutta perus forgen tulen silti sallimaan halusi sitä joku tai ei.

Olen harkinnut yön yli viel ja seuraavanlaisella touhulla mennään.

Eli nyt pidän tuon Mini-total cupin ja ajallaan ton Total cupin. Patrol mahdollisesti jo toukokuussa, ja seuraava heinäkuussa. Sen jälkeen seuraava isompi 40k syys-lokakuussa.

Fabassa mahdollisest elokuussa pelataan tuo 1200pts N&T säännöil pelattava patrol. Mutta ETC fabaa en muuten tarjoa (sitä tulee muualla muutenkin tuutin täydeltä ja kompiton on harvassa).
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
Sivious

Viesti Kirjoittaja Sivious »

Itse olen muuttanut 100km etelämpään koulun takia joten kynnys ajaa Orivedelle on kasvanut entisestään. LOWeista en osaa sanoa, kun ei ole kokemusta vielä, mutta yksi on tällä hetkellä rakenteilla joten olisihan sitä kiva jossain kokeilla. Ylipäätänsä en ole turnauksia ottanut vakavasti kiitos leppoisten örkkieni, jos uuden codexin jälkeen kuitenkin himottaisi mitallisijat enemmän. Aikaiset ilmoittautumiset on mielestäni plussaa, forgeakaan vastaan minulla ei ole mitään.
1500pt 2/1/2
Kan Wall 0/0/3
Greentide 0/0/0
Rascal91

Viesti Kirjoittaja Rascal91 »

Lord of Carcassonne kirjoitti: Todennäköisesti täytyy hillitä tuota uusien juttujen kanssa mutta en voi kuitenkaan alkaa loweja kaikista turnauksista kieltää. Mutta Patrolleissa ja tulevissa 1000pts turnauksissa loweja ei tän viikonlopun turnauksien jälkeen nähdä ellei sitten 7 edikka siihen anna mahdollisuutta joka kuten Juho sanoi on viel kaukana. Mutta perus forgen tulen silti sallimaan halusi sitä joku tai ei.

Olen harkinnut yön yli viel ja seuraavanlaisella touhulla mennään.

Eli nyt pidän tuon Mini-total cupin ja ajallaan ton Total cupin. Patrol mahdollisesti jo toukokuussa, ja seuraava heinäkuussa. Sen jälkeen seuraava isompi 40k syys-lokakuussa.

Fabassa mahdollisest elokuussa pelataan tuo 1200pts N&T säännöil pelattava patrol. Mutta ETC fabaa en muuten tarjoa (sitä tulee muualla muutenkin tuutin täydeltä ja kompiton on harvassa).
Toki LoWit voi kieltää, miksi ei voisi? Toinen komppienkomppi on liittolaisuus sääntöjen nerffaus, battle brotherit yhtä huonommaksi. Näin estetään räikeät väärinkäytökset ja kaikilla on mukavampaa. Oulussa on aina ollut väkeä, vaikka figu skene nyt ei suuren suuri ole, juuri hyvien komppien ja loistavien järjestäjien takia!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”