Yksi nopea kysymys.
-
CptVindersk
Yksi nopea kysymys.
En itse tosiaan ole mitään turnausjuttuja yms. mistään figupeleistä niin aattelin kysyä, että onko oletuksena, että armeejalla olisi samanlainen/yhtenevä väriteema vai saako olla selvästi erivärisiä yksiköitä :D
Yksiköissä kummiskin modeleilla sama väriteema.
Minä kun en pahemmin tiedä näistä ja olettaen, että joskus edes saan maalattua kaikki :D
Yksiköissä kummiskin modeleilla sama väriteema.
Minä kun en pahemmin tiedä näistä ja olettaen, että joskus edes saan maalattua kaikki :D
Bringing the fire and heat with Menoth force!
Re: Yksi nopea kysymys.
Käytännössä: Mikä susta tuntuu ja näyttää parhaimmalta on paras. :)
Mun mielestä yleensä parhaalta näyttää yhtenäinen porukka, mutta esimerkiksi eri jengeistä koostuvassa palkkasoturiarmeijassa tietty epäyhteneväisyys voi olla paljonkin nätimpi kuin kokonaan yhtenäinen teema.
Jos taas oli tarkotus kysyä nimenomaan saako maalata yksiköt eri värisiksi (toisin sanoen, heittääkö joku sut pihalle jos ei ole yhteneväisyyttä), niin vastaus on että totta kai saa. Aika useinkin turnauksessa näkyy pientä epäyhteneväisyyttä armeijan sisällä (on lainattu joku yksikkö kaverilta, tai sitten armeijan uudelleenmaalaus on vasta puolessa välissä tai jotain), eikä näistä kukaan taida olla moksiskaan.
Mun mielestä yleensä parhaalta näyttää yhtenäinen porukka, mutta esimerkiksi eri jengeistä koostuvassa palkkasoturiarmeijassa tietty epäyhteneväisyys voi olla paljonkin nätimpi kuin kokonaan yhtenäinen teema.
Jos taas oli tarkotus kysyä nimenomaan saako maalata yksiköt eri värisiksi (toisin sanoen, heittääkö joku sut pihalle jos ei ole yhteneväisyyttä), niin vastaus on että totta kai saa. Aika useinkin turnauksessa näkyy pientä epäyhteneväisyyttä armeijan sisällä (on lainattu joku yksikkö kaverilta, tai sitten armeijan uudelleenmaalaus on vasta puolessa välissä tai jotain), eikä näistä kukaan taida olla moksiskaan.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Ja jos haluat maalata erivärisiä yksiköitä, niin beissaa kaikki armeijan ukot sit kuitenkin samalla tavalla. Jo sillä saa aika kivasti yhteneväisen ja hienon näkösen armeijan.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
-
CptVindersk
Oletan varmaan okein, että beissaamisessa tarkoitetaan sitä pohjan maalaamista tai jotain härpäkkeiden liimaamista siihen :D
Menothit kyseessä niin on kummiskin samaisuuksia, valkoisen, kullan, harmaan ja punaisen kanssa, muut värit kyllä vaihtelee.
Sinäänsä pöhköö kun en itse pahemmin tykkää maalaamisesta, vaikka olenkin ehkä hyvin vähän kehittynyt siinä.
Mutta ei kiinostaisi kyllä maalauttaakaa missää kun ei rahoissa ui :D
Harrastuksen sielu on kummiskin se pelaaminen minulle.
Ei varmaan koskaan mee tultua / päästyä mihinkään isompiin turnauksiin joissa olen välillä huomannu, että HC paiting, meinaako se kummiskin jotain iha yber pro-tasoa :)
Vai olenko ihan väärässä tän HC paiting kanssa?
EDIT: Maalaaminen vie ihan liikaa aikaa xD
Menothit kyseessä niin on kummiskin samaisuuksia, valkoisen, kullan, harmaan ja punaisen kanssa, muut värit kyllä vaihtelee.
Sinäänsä pöhköö kun en itse pahemmin tykkää maalaamisesta, vaikka olenkin ehkä hyvin vähän kehittynyt siinä.
Ei varmaan koskaan mee tultua / päästyä mihinkään isompiin turnauksiin joissa olen välillä huomannu, että HC paiting, meinaako se kummiskin jotain iha yber pro-tasoa :)
Viimeksi muokannut CptVindersk, La 05.04.2014 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bringing the fire and heat with Menoth force!
Jees beissaaminen on just sen figun alustan maalaaminen/hiekoittaminen/flokkaaminen... tai mitä vain keksii niille tehdä. Tekemällä armeijalle yhteinäiset beissit pääsee jo pitkälle (ja pelkästään tekemällä hienot beissit saa figut näyttämään aika kivoilta oli maalausjälki mitä tahansa).
Hardcore painting tarkoittaa vain masiinassa yleisen turnauspaketin Steamrollerin hardcore painting -vaatimusta. Käytännössä tuo on figu kokonaan maalattu ja beissi tehtynä. Mitään vaatimusta maalauksen laadulle ei varsinaisesti ole. Lähinnähän se on kiinni siitä millaiseen jälkeen itse on tyytyväinen, koska etupäässä itselle niitä nappeja maalailee.
Hardcore painting tarkoittaa vain masiinassa yleisen turnauspaketin Steamrollerin hardcore painting -vaatimusta. Käytännössä tuo on figu kokonaan maalattu ja beissi tehtynä. Mitään vaatimusta maalauksen laadulle ei varsinaisesti ole. Lähinnähän se on kiinni siitä millaiseen jälkeen itse on tyytyväinen, koska etupäässä itselle niitä nappeja maalailee.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
- GreenMeanie
Siis se HC maalaus ei tarkota maalauksen tasosta mitään, paitsi että figun maalaus on valmis; maalit on paikallaan koko figussa, nahka on eri väristä kun metallit ja basessa on jotain muuta kun sitä mustaa.CptVindersk kirjoitti:Oletan varmaan okein, että beissaamisessa tarkoitetaan sitä pohjan maalaamista tai jotain härpäkkeiden liimaamista siihen :D
Jos maalaminen ei kiinnosta ja haluat nopeesti suht hyvää jälkeä, on pakko suositella tota Army Painterin tai vastaavalla lakalla varjostamista. Mä oon kuitenkin varmaan 4-500 pistettä tehny sillä Merccuja ja Khadoria ilman oikeestaan minkäänlaisia tekniikoita. Enemmän kehuja mä sain niiden maalauksesta kun pelitaidoistani oon saanu ikinä.
Tossa Khadorit kentällä:

Legendaarinen peli muuten.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Pakko kysästä sika. Veditkö sää kolossaalinkin lakalla vai? Miten sellanen lakka oikein kolossaalissa pysys?
Puolalaisessa vessassa, käsi omassa ulosteessa, olen tulossa vanhaksi.
Itse olen ainakin kaikki kolossaalini käsitellyt ensin kiiltävällä spraylakalla joka tuntuu kestävän vähän paremmin kolhuja, ja sitten mattalakka päälle (myös spray) poistamaan kiiltoa. Mistä olet saanut käsityksen että lakka häviäisi siitä pinnasta johonkin? yleensä vaan spray:llä tulee helposti liian ohut pinta jolloin suojaava vaikutus ei ole niin tehokas kovemmassa käytössä. Jos taas tarkoitit dippilakkaa niin siveltimellä voi sitäkin levittää, ja moni käyttääkin mielummin sitä tekniikkaa suoraan purkissa uittamisen sijaan...Swordie kirjoitti:Pakko kysästä sika. Veditkö sää kolossaalinkin lakalla vai? Miten sellanen lakka oikein kolossaalissa pysys?
Olen infantryssä myös käyttänyt usein H-P:n mainitsemaa dippilakkaa (tietenkin väriteemasta riippuen), jolloin lopulliseen figuun tulee se 3-4 kerrosta lakkaa kaiken kaikkiaan mikä alkaa olemaan jo ihan tarpeeksi kestävä normaalikäyttöön :P
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
- Ihme_apina
Tarkotti varmaan tota quickshadea eikä suojalakkaa
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
- GreenMeanie
Vedin. Ei se pysymisessä se ongelma ollu. Ongelma oli et tein koko kolossaalin kiireellä kerralla enkä osissa, jollon varsinkin osa noista isommista pinnoista näytti aika törkeiltä. Onneks tykkäsin heitellä sitä lattialle aina välillä niin se ei ollu sit niin tappio.Swordie kirjoitti:Pakko kysästä sika. Veditkö sää kolossaalinkin lakalla vai? Miten sellanen lakka oikein kolossaalissa pysys?
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.