Päätin tehdä tämän blogin, johon laitan itse sculptaamia miniatyyrejä. Aion laittaa tänne kuvia miniatyyrien sculptauksen eri vaiheista, eli laitan tänne kuvia luonnoksista, WiP kuvia ja tietysti valmiita miniatyyrejä, jos saan jotain valmiiksi. Joistain miniatyyreistä saatan tehdä muotteja, mutta tällä hetkellä voin tehdä vain hartsi valuja, joten laatu ei ole huipputasoa ja valaminen on hyvin hidasta. Yritän jossain vaiheessa valaa metallisia miniatyyrejä, mutta minun pitäisi jotenkin keksiä, että miten saisisin valmistettua/teettää vulkanisoituja muotteja.
Tämän hetkinen projektini on oman miniatyyripelin kehittäminen, johon olen juuri aloittanut ensimmäisten miniatyyrien sculptaamisen.
13.4
Ensimmäisiksi miniatyyreiksi peliä varten teen nämä keihäänheittäjät. En ole keksinyt vielä mitään nimeä näille otuksille, mutta suunnittelin, että nämä ovat hieman alkukantainen rotu, jonka vahvuutena on nopea liikkuvuus ja vahvat lähitaistelijat. Näitä keihäänheittäjiä suunnitellessa tähtäsin siihen, että heillä on erittäin kevyt varustus, jotta he voivat pysyä heittoetäisyydellä vihollisesta ja vetäytyä nopeasti, jos vihollinen tulee lähemmäksi.
Luonnoksesta puuttuu tämän otuksen kämmenet, koska en osannut piirtää niitä.

Tein nämä rungot 0,5mm paksusta rauralangasta. Vasemman puoleinen on heittämässä keihästä (samassa asennossa, kuin luonnos). Keskimmäinen on juoksemassa ja oikeanpuolinen on suojautumassa kilven taakse. Miniatyyrit muovaan kokonaan ProCreate ja brown stuff epoksimassasta.

Tätä metsä haltiaa olen tehnyt pienenä sivuprojektina jo pitkän aikaa ja sain tämän valmiiksi muutama päivä sitten. Alunperin oli tarkoitus tehdä tästä muotti, mutta kyllästyin koko miniatyyriin ja tästä ei tullut niin hyvä kuin halusin, joten maalasin itse sculptin. Maalaustaitoni ovat aika pahasti ruosteessa, koska en ole pitkään aikaan ehtinyt maalaamaan mitään.
http://i1303.photobucket.com/albums/ag1 ... f6b11f.jpg