Yleinen keskustelu
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Yleinen keskustelu
Mitkäs fiilikset tyypeillä tosta, jos 40k:n ensi edikka muuttaa ton foc:in tilalle prosenttisysteemin. Trooppeja min 40% pojoista. Alkaa kuulostaan sillain ihan järkevältä kyllä, mutta onko joillain jotain super-trooppeja? Alkaako tuleen vaan marine prätkäarmeijoita vai häh?
Joka tapauksessa tuntuu ihan kivalta, että olisi trooppeja enempi eikä pelkkää minimiä. Tai jos toi 40% tulee! niin sitten vaikka tekisikin minimin :)
Joka tapauksessa tuntuu ihan kivalta, että olisi trooppeja enempi eikä pelkkää minimiä. Tai jos toi 40% tulee! niin sitten vaikka tekisikin minimin :)
Kalat meni kotio...
Tuoreempi huhu sanoi juuri, että minimi olis 25% troopsei.
Fiilikset tällä hetkellä:
1. Tein mä sitä 2. edikassakin
2. Prosenttien laskeminen on perseestä
3. En usko koko huhuun juurikaan tällä hetkellä.
Furinji kirjoitti:Tuoreempi huhu sanoi juuri, että minimi olis 25% troopsei.
Welcome to WHFB... ei se prosentti matikka kauheen vaikeeta oo... ja muuttaa peliä esim faba 7 -> 8 edikka ettei ole tyyliin 3:a susi porukkaa á 40p jengi ja lopulla kovaa settiä... (toki voisin mieluusti ottaa vastaan 7 edikasta kys. säännön)
Joo, jännä nähdä pitääkö paikkaansa vai ei. Musta se ainakin voisi olla ihan hyvä idea kyllä. Automaattisesti toimiva juustotusmieleni, menee heti ylikierroksille, koska tommoisella prosenttihommalla se tuntuu vaikeammalta. Ainakin spämmääminen. Joten itse toivottaisin kyllä tämän muutoksen tervetulleeksi, vaikka tyhmähän mun on spekuloida, kun en oo paljoa pelaillutkaan.
Kalat meni kotio...
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Samalla linjalla Timon kanssa. Ei se prossatsydeemi mikään vaikea ole, mutta ei se täydellinenkään. Aikaisemmin 200p:llä sai 3:t heppamarat ja nyt sitten yksi 600p:n megaloota riittää. Toivon mukaan 40k:n kohdalla jonkinlainen FOC pysyy tallella, että ei voi tulla rapettamaan kaikkia takaa jollain halppis 35p:n Sentineleillä. Kai niitä mahtuu aikalailla dakkaamaan kaikki suohon 25%:llakin. Tai jotain muuta vastaavaa.
Oma kasvava DA-jengini ei kyllä muutu miksikään. Oli käytössä FOC tai prosentit. Nykyinen suunnitelma on vedenpitävä molempien kanssa.
Oma kasvava DA-jengini ei kyllä muutu miksikään. Oli käytössä FOC tai prosentit. Nykyinen suunnitelma on vedenpitävä molempien kanssa.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Ei kai kukaan ole sitä vaikeaksi väittänyt vaan typeräksi kun pistetään tekemään ylimääräistä matikkaa ilman, että todella saavutetaan mitään ihmeempää. Ei se sitä juustoa kuin hieman nirhaise kulmasta pois.
Samantekevää mulle. Säännöt muuttuu ja niihn mukaudutaan kunnes ne muuttuu taas. Ylimääräisestä matemtiikasta en niin hirveästi perusta mutta luotan siihen että army builder tmv. tarkistaa mun listojen laillisuuden. Joku asia on aina perseestä mutta jos pystyy pelatessa pitämään hauskaa niin ihan sama mitkä säännöt siellä on. Onhan spekulointi ja huhujutut ihan viihdyttävää mutta ne on kyllä syytä jättää siihen arvoonsa. Kyllä se sitten selviää aikanaan mitä sieltä oikein ilmestyy :)
Toi rosentti vaikuttaa ehkä kaikkein eniten pienissä peleissä, 750 saisin 25% hevyjä tollaset 2 annihilatoria, ja toisessa päässä 1750 antaa jo 4(1800 mikä olisi nätti ja pyöreä luku niin 5). Eli lopputulos on +/-0 jotain hyvää jotain huonoa. Huonoa tietenkin on että porukka haluaa pelata pieniä pelejä jolloin juusto jää vähäisemmäksi :D... saisinkohan mä sittenkin kolmannen lenturin tohon turnee listaan ujutettua jotenkin?
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
en nyt 40:ksta niin paljoa tiedä, että voisin lähteä väittelemään mikä siellä on swiss cheese... tai muuta vastavaaa
mutta fabassa esim 2400 pisteen turneissa on huomattava ero lähdetkö 120 pisteellä core sijoituksella vai 600 pisteen... ainakin näillä millä perusjampat on ylihinnoiteltuja... mielummin laittaisin 120 pistettä coreen ja saisin näin 480 pistettä käytettäväksi spesial rare tai hero valintoihin...
esim nyt käynnissä oleva liiga 2999 pojoa 120 pisteen sijoituksella olisi itselleni nannaa napata pari gheistia, tai iso muodostelma graveguardia tallustelemaan luurankojen tai ghoulien sijaan... eli saisin 630 pojoa muuhun sijoitettavaksi...
mutta fabassa esim 2400 pisteen turneissa on huomattava ero lähdetkö 120 pisteellä core sijoituksella vai 600 pisteen... ainakin näillä millä perusjampat on ylihinnoiteltuja... mielummin laittaisin 120 pistettä coreen ja saisin näin 480 pistettä käytettäväksi spesial rare tai hero valintoihin...
esim nyt käynnissä oleva liiga 2999 pojoa 120 pisteen sijoituksella olisi itselleni nannaa napata pari gheistia, tai iso muodostelma graveguardia tallustelemaan luurankojen tai ghoulien sijaan... eli saisin 630 pojoa muuhun sijoitettavaksi...
Mun puolesta sais rosentit tulla. Vois ol ihan jees. Tasoittaa joitain huttuja mut toki joku voi kärsiä entisestään. Riippuu kans tietty miten se prossa jakauma menis. Samaa mieltä et faban puolelle oli jees muutos. Toi kentille massaa. Ja rajoitti hiukan sikailuja. Tietty mikä tahansa systeemi antaa mahdollisuuden possutteluun. Toi kans riippuu pitkälti rodusta/armeijasta. Ne ketkä muutenkin tarvii/luottaa coree/trooppeihin. Niin niitä toi prossa ei haittaa. Mut kenellä ne on kuraa niin tietty heikentää. Pikku peleissä tuo on isompi ongelma noilla kura core/troop porukoilla. Isommissa pisteissä vaikka troop/core pisteiden määrä kasvaa, niin kuitenkin myös nuo eliitimpien saanti helpottuu, kun on pojoja enemmän. Yleensä kun nuo eliititkin on hintavempia.
Ei silti hauskaa se oli fabassa 7 edikan lopussa, kun beastmanit sai siinä uuden kirjan. Halvin core yksikkö ungorraiderit makso 30p/ yksikkö ja miten sen nyt menikään. Tarviko 2000p listoissa olla vähintään 4 core yksikköä (en ees muista enää miten nuo silloin jakautu). Eli 120p pakkopaska hoidettu ja lopuilla aah minotaureja :D
Mutta yhdyn tuohon aiempaan furren luettelon 3 kohtaan. Uskotaan ja katotaan sitten kun on faktaa kädessä.
Ei silti hauskaa se oli fabassa 7 edikan lopussa, kun beastmanit sai siinä uuden kirjan. Halvin core yksikkö ungorraiderit makso 30p/ yksikkö ja miten sen nyt menikään. Tarviko 2000p listoissa olla vähintään 4 core yksikköä (en ees muista enää miten nuo silloin jakautu). Eli 120p pakkopaska hoidettu ja lopuilla aah minotaureja :D
Mutta yhdyn tuohon aiempaan furren luettelon 3 kohtaan. Uskotaan ja katotaan sitten kun on faktaa kädessä.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Aika harvalla armeijalla on pelkkää paskaa troopeissa. Mariinitkin ottaa prätkät troopeiksi melko helposti ja halvalla ja lisäksi vielä scoutteja. Ei monellekaan xeno armeijalle ongelma.
Se mietityttää että miksi tällainen uudistus halutaan tehdä? Tuskin tulee.
Kyllä se mun mielestä tasoittaa puntteja. Toki varmaan poikkeuksiakin on mutta kuitenkin. Esim. Fabassa kun oli hetken aikaa slotit niin gobboarmeijan 30pts sankarit oli samalla tasolla kun Kaaoksen kalliit mättökoneet - molempia sai yhtä monta. Nyt kun prosentit niin käy paljon enemmän järkeen. Saa itseasiassa rakennella vapaammin, varsinkin jos on halpoja yksiköitä.
- Ookami_Tez
Et kyllä taida olla hereillä tässä hommassa yhtään. Isoin osa listoista tällä hetkellä ei välttämättä ota sitä minimi troop määrää, mutta isoin juttu yleensä on helposti liikutettavia halpoja trooppeja. Hyvänä esimerkkinä Taun Krootit. Paskoja mutta kiits Infiltraten ja Outflankin niin näillä saa helposti objektiivit haltuun.jyri87v kirjoitti:Aika harvalla armeijalla on pelkkää paskaa troopeissa. Mariinitkin ottaa prätkät troopeiksi melko helposti ja halvalla ja lisäksi vielä scoutteja. Ei monellekaan xeno armeijalle ongelma.
Isoin ongelma on juuri että sitten armeijat joilla on tehokkaat troopit tulevat varmasti vaan vahvistumaan ja tämä oikeastaan mun arvion mukaan tiputtaa top 3:sta vain yhden alas. Taun, joka kärsii huonoista troopeista. Eldarit saavat wave Serpenttejä ja Mariinit Bikejä. Tietty jos vehiclet tehdään taas luotettavammaksi käyttää niin ehkä Dedicated Transport troopit muuttuisivat taas hyviksi. Saa tottakai nähdä tuleeko koko hommaa, mutta itte en näin teoria pohjalta sitä liiemmin odota.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
Voisi kuvitella, että turnausdemonilistat myös kärsii. Pure Khorne armeija alkaa vaikuttaa oikein mukavan haastavalta :D
Kalat meni kotio...
Joo ja "kura" ehkä hiukan väärä sanamuoto. Mut kuitenkin. Just esim csm joka saa pakolliset kultistit erittäin halvalla. Joten sit voi ostaa draakkeja yms "loppu"pisteillä. Tai just tau+krootit+ kasariptidejä. Niin tää hiukka tasoittuis osaltaan, kun trooppeihin onkin laitettava enempi pisteitä. Se on tietty eriasia sit esim kaaoksella et heikentääkö se niitä. Ja just toisest laidasta jos pelaat mopomariineja niin tuo ei haittaa yhtään. Joo ja tuollaiset demonien lentosirkukset ainakin "kärsii". No mut katotaan.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Huh, jos nuo vuotaneet white dwrafin tekstin pätkät pitää paikkaansa niin 40K psyykkiset voimat tulee vastaamaan faban magia vaihdetta, Ville tykkää kun ei tarvii uutta systeemiä opetella :D.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
En tykkää!!! Nyt joutunut pänttäämään tota 40k sääntömateriaalia sen verran päähän enttä hieman kyrsii kun säännöt menevät uusiksi ja saa opetella uudet jutut taas.
No toisaalta samapa tuo loppupeleissä, niin hyvin kuitenkaan en ole vielä sisällä tässä maailmassa. Kunhan nyt eivät näitä erikoissääntöjä muuttaisi hirveästi kun niitä enimmäkseen yrittänyt opetella sekä näitä eri aseiden ominaisuuksia. Perus pelitapa kun molemmissa on hyvin saman kaltainen niin sikäli siinä ei opeteltavaa juurikaan ole.
No toisaalta samapa tuo loppupeleissä, niin hyvin kuitenkaan en ole vielä sisällä tässä maailmassa. Kunhan nyt eivät näitä erikoissääntöjä muuttaisi hirveästi kun niitä enimmäkseen yrittänyt opetella sekä näitä eri aseiden ominaisuuksia. Perus pelitapa kun molemmissa on hyvin saman kaltainen niin sikäli siinä ei opeteltavaa juurikaan ole.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Ens viikon white dwarf ilmeisesti kertoo uudesta edikasta enemmän, mutta kannattaa vilkaista "eilistä" numeroa myös sillä se kertoi enemmänkin kuin mitä netin kuvakaappaukset ovat vaivautuneet kertomaan. Unbound-armeijoiden kappale esim jatkuu seuraavalla sivulla. Ei siis mitään sääntötietoja tms ollut sen enempää, mutta perustelut erilaisille asioille antoivat vähän järkeä touhuun.
Löytyykö joltain porin linjojen bussikortin lataus kuittia (toukokuun tai huhtikuun lopulta)? Jokusen euron voin maksaa ja noudan kotiovelta, mikäli nopeasti tuollainen löytyy.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.