"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Demonit Triadissa (Valmis)

Voit lähettää oman kertomuksesi omista sotakokemuksistasi. Kuvat taistoista ovat raporteissa aina ehdottoman suotavia.
Ishmael
Valvoja

Demonit Triadissa (Valmis)

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Viikko sitten pelattiin kerrassaan maino Hammerhead: the Triad – turnaus. Turnauksen järkkäri Teemu kasasi kaiken oleellisen tiedon tänne: viewtopic.php?f=8&t=108217

Turnauksessa oli tiettävästi ensimmäistä kertaa Suomessa single elimination Top 8 –playoffit ja Suomen mittakaavassa runsaat palkinnot. Lisäksi tarjolla oli selostettu live stream kärkipeleistä. Kaikki osallistujat näyttivät ottaneen touhun varsin vakavasti ja rakentaneen voittoa tavoittelevat listat.

Koska muutamat (epäilemättä ei täysin järjissään olevat) olivat veikanneet minua voittajaksi, lienen velvoitettu kirjoittaa jotain peleistäni, vaikka 7E näyttäisi olevan jo ovella. Lista näytti tältä:

PLAYER : Pekka "Ishmael" Koskivirta
ARMY PRIMARY DETACHMENT CODEX : Chaos Daemons
ARMY ALLIED DETACHMENT CODEX : Chaos Space Marines
PRIMARY DETACHMENT
HQ1 - Warlord : Kairos Fateweaver (300) [300]
HQ2 : Lord of Change (230) psyker (mastery level 3) (25) lesser reward (10) 2 greater rewards (2*20) [305]
Troop1 : Daemonettes of Slaanesh (90) [90]
Troop2 : Pink Horrors of Tzeentch (90) [90]
HS1 : Daemon Prince (145) daemon of Tzeentch (25) daemonic flight (40) warp-forged armour (20) greater reward(20) exalted reward (30) psyker (mastery level 3) (75) [355]
HS2 : Daemon Prince (145) daemon of Tzeentch (25) daemonic flight (40) warp-forged armour (20) greater reward(20) exalted reward (30) psyker (mastery level 3) (75) [355]
PRIMARY TOTAL : [1495]
ALLIED DETACHMENT
HQ1 : Sorcerer (60) force axe (0) [60]
Troop1 : Chaos Cultists (50) [50]
FA1 : Heldrake (170) [170]
ALLIED TOTAL : [280]
FORTIFICATION : Imperial Bastion (75) [75]
ARMY TOTAL : [1850]

Koska en osannut tehdä itse parempaa, otin listan pohjaksi Nick Nanavatin Adepticonin voittaneen listan. Pidin erityisesti siitä, miten Nick oli saanut Sorcerer + Lord of Change yhdistelmällä vältettyä selvästi Daemons prinssejä huonomman CSM prinssin peluuttamisen. Be’lakor allied HQ:na ajaisi saman asian, mutta dataslatet olivat tässä turnauksessa kiellettyjä. Isoimpana erona pitäydyin Heldrakella hades autocannonissa baleflamerin sijaan. Demoneilla on jo hyvin keinoja tappaa jalkaväkeä, mutta lentokoneisiin ja AV 12+ ajoneuvoihin konsteja on vähemmän. Pelasin Plaguebearerien sijaan Daemonettejä (olisin pelannut niitä Horrorienkin paikalla jos olisi ollut figuja) lähinnä omista kokemuksista. Sorcererilla oli force axe swordin sijaan, mitä se toivottavasti ei joutuisi kertaakaan käyttämään.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Ishmael
Valvoja

Re: Demonit Triadissa

Ensimmäisen kierroksen otteluparit oli etukäteen määritetty Nopat ja Taktiikka 40k-rankingin(http://www.nopat.fi/8-rankings/) perusteella etukäteen, ja mulle vastaan osui Antti Ramstadius, jota vastaan en ollutkaan koskaan pelannut. Antin lista sen sijaan näytti hyvin tutulta:

PLAYER: Antti "Gerazu" Ramstadius
ARMY PRIMARY DETACHMENT CODEX: Chaos Daemons
ARMY ALLIED DETACHMENT CODEX: Chaos Space Marines
HQ1 - Warlord : Kairos Fateweaver (300)
HQ2: Bloodthirster(250), Greater Reward(20), Greater Reward(20), Lesser Reward (10) (300)
Troop1: Pink Horrors(90), Iridescent Horror(5) (95)
Troop2: Plaguebearers (90)
HS1: Daemon Prince(145), Daemon of Tzeentch (25), Mastery Level 3(75), Daemonic Flight(40), Warp-forged Armour(20), Exalted Reward(30), Greater Reward(20)(355)
HS2: Daemon Prince(145), Daemon of Tzeentch (25), Mastery Level 3(75), Daemonic Flight(40), Warp-forged Armour(20), Exalted Reward(30), Greater Reward(20)(355)
Fortification: Bastion(75)
HQ1: Chaos Sorcerer(60), Force Axe(0) (60)
Troop1: Cultists(50)
FA1: Heldrake(170), Baleflamer(0)(170)
ARMY TOTAL: 1850

Antilla oli LoCin tilalla Bloodthister, joka on kyllä meleessä kovempi, mutta ei mitenkään tulisi pääsemään meleeseen mun monsterien kanssa. Toisena erona Antilla oli Heldrakessaa baleflamer, jonka olinkin jo todennut huonommaksi valinnaksi. Eli listojen pujolesta näytti hyvältä, enää pitäisi osata pelata. Antti voitti roll-offin ja antoi mulle aloituksen, mikä tekisi pelistä paljon vaikeamman, koska mun pitäisi mennä objektiiveille ensin ja Antti ei saisi kontestoida niitä. Siispä valitsin puolen, jossa oli vähemmän suojaa, mutta objektiivi 6” reunasta ja laitoin Bastionin sen viereen. Antti sai omalla Bastionillaan ja maastolla peitettyä melkein koko deployment zonensa näkyvistä, mutta lähimmälle objektiiville oli reunasta 24”. Koska mun pään objektiiville oli niin pitkä matka, joutuisi Antti käytännössä tekemään ekan siirron jos mieli sitä kontestoida.

Maastoa oli edessä niin paljon, että ekan vuoron alpha strike olisi mahdoton. Keskityin vaan hakemaan hyvät asemat kakkosvuorolle noin puoleen kenttään. LoC vahvistettuna Forewaringilla ja Grimoirella valmistautui uhkaamaan Antin Bastionia vuorolla 2. Antti oli aloittanut takakentästä ja jätti pöydälle vain Forewaringilla ja Grimoirella buffitun prinssin mennen muilla ongoing reserviin. Sitten warpstormista pyörähti tulos 3 ja Antti ei re-rollannut, koska oli 80 % todennäköisyydet osua mun monsteriin. Mun warlord, Fateweaver sai niskaansa jumalten vihat ja heitti instabilityyn 16. Staff of Tomorrow’n re-rollilla tulos saatiin alennetua 13:een ja Kairos jäi henkiin 1 woundilla.

Ei kovin hyvä alku. Reservistä tuli ukkoja mun objektiiville ja Horrorit tuli deep strikellä keskikenttään objektiivin viereen katolliseen raunioon, minne Antin Heldrake ei niitä näkisi. 2++ LoC kävi smashaamassa Bastionin kraateriksi. Antin kaikki troopit pysyivät reservissä (buu!) ja Heldrake tuli erinäisten monsterien kanssa lentelemään omaan päähän.

Kolmosvuorolla oli mun vuoro vetäytyä reserviin ja odottamaan varsinaista pelinavausta, jonka odotin tapahtuvan Antin 4. vuorolla. LoCin vector strike sai Grimoirella heikennettyyn Antin Fateweaveriin 2 W sisään samalla. Ja Ilmojen Valtias, Prescience + Daemonforge Heldrake tykitti Antin Draken taivaalta tuoden mulle First Blood-pisteen. Antin vuorolla ei paljoa tapahtunut, monsterit poistuivat kentältä ja erinäisiä Trooppeja alkoi ilmaantua saman pään objektiiville. Mun Horrorit otti osumaa warpstormista ja menetti muutaman ukkelin.

Tulin takaisin asemiin ja suojasin oman Fateweaverini Grimoirella. Mun warpstorm yritti possessoida Antin Sorcereria, mutta tämä heitti Ld-testiin 6 ja selvisi. Kuten ennustin, Antti joutui nyt tuomaan monstereitaan esille ja silti kukaan ei ehtisi mun pään objektiiville vuorolla 5.

Mun vitosella sain Fateweaverin työnnettyä turvallisen näköisesti Antin prinssin yli maaston suojiin. LoC valmistautui assaulttamaa Plaguebearerit ja samalla kontestoimaan Antin pään objektiivin, varalle tuli kontestoimaan myös Grimoireprinssi. Se olikin hyvä, sillä mun Bastionin automaattinen heavy bolter tappoi ruttokuskien kärkietenijän, jolloin LoCin 6” charge ohjautui difficult terrainiin ja epäonnistui. Horrorit ja Portaaliprinssi miehittivät keskikentän objektiivin ja Portalglyphistä ilmestyi 3 Horroria Antin puolelle. Niiden flickering fire pysähtyi Sorcererin deny the witchiin. Omaa päätä miehittivät demonetet ja kultistit. En saanut tapettua kumpaakaan Antin prinsseistä yrityksistä huolimatta. Kaikki muu näytti kuitenkin hyvältä, mutta Linebreaker oli heikoilla.

Antti varmisti itselleen Linebreakerin juoksemalla Thirsterillään. Olimme pelanneet pelin niin, että figun kaikki osat ( ei vain basea) laskettiin vector strikeen ja Antin prinssi sai siten tapettua aivan takanaan olevan Fateweaverin. Munkaan prinssit eivät kuolleet tulitukseen, mutta Horrorit joutuivat assaulttiin ja kuolivat Antin toiseen prinssiin, joka tuli kontestoimaan keskikentän objektiivin. Portalglyphin käyttö unohtuui enkä antanut enää käyttää sitä movement phasen jo loputtua. Peli jatkui 6. vuorolle. Välitulos tässä olisi ollut 12-8 mulle, joka olisi ollut jo hyvä.

Nyt sain tappaa Antilta keskikentän maassa olevan prinssin LoCin assaultilla ja toisen Heldrakella. Yritin vuorata omaa päätäni Thirsteriltä niin, että se ei mahtuisi kontestoimaan ilman apua. Grimoireprinssi laskeutui hakkaamaan Plaguebearereita, kontestoimaan ja pitämään linebreakeria. Antti joutuikin tulemaan Fateweaverillaan ampumaan demoneteihin kolon, mitä kautta Thister pääsi kiinni kultisteihin ja objektiiviin. Warpstrom tarjosi vielä jännitystä, kun Antti heitti taas 3 ja tällä kertaa uhriksi joutui mun Grimoireprinssi ilman mitään re-rolleja. Heitin 8, huh. Peliaika loppui ja tulokseksi kirjattiin 15-5 (objet 1-0, heavy metal 2-0, secondaryt tasan) mulle.
Ishmael
Valvoja

Toisen kierroksen alussa monta pelaajaa oli mun lisäksi 15 pisteessä. Siksi olikin hienoinen yllätys, että mut paritettiin ylöspäin 17 pisteen Johannes Volmasta vastaan. Johannes oli turnauksen varapelaaja, listaa ei ollut julkaistu etukäteen. Noin karkeasti siinä oli

2 Flyranttia
3 Zoanthropea
Venomthrope
Lictor
Tervigon
~30 Termaganttia
~30 Hormagaunttia
~30 Gargoylea
3 Mawlocia
Bastion + comms

En voisi mitenkään voittaa Reliciä tätä (toki en juuri mitään muutakaan) listaa vastaan, joten suunnitelmana olisi vain estää Johannesta poimimasta sitä ja voittaa Purge the Alien ja secondaryt. Johannes voitti roll-offin ja laittoi mut aloittamaan, mikä teki Relicin ottamisesta vieläkin mahdottomanpaa.

Ykkösvuorolla lensin 2++ Fateweaverilla ja invisible LoCilla odottelemaan korkean impassalblekivikasan päälle. Fateweaver kalasteli first bloodia Venomthropesta Bastionin läpi boltilla, mutta 2+ cover piti. Sen sijaan itse Bastion romuttui S 10 bolttiin. Khornen raivo tappoi kasan tiivisti deployattuja gantteja. Johannes eteni varovasti ja pyrki blokkaamaan mun vector striken paikkoja. Flyranttien ampuminen pakotti LoCin diveen.

Olin jostain typeryydestä päättänyt tuoda Horrorit kentälle deep strikellä ja ne jäivät mun Bastionin viereen kivaan kasaan Mawloceille. Paukutin Warlord-tyranttia kaikella, mutta se jäi silti 1 woundiin. LoC lensi Johanneksen tuhoutuneen Bastionin päälle ja perfect timingin avulla ampui pois Venomthropen, mistä First Blood –piste. Olin typerästi jättänyt toiselle Tyrantille mahdollisuuden lentää yli Heldrakesta ja se ampuikin sen takaa rikki. Johanneksen Warlord poistui pöydältä. Horrorien päälle laskeutui 1 Mawloc, joka tappoi 6 ja meni siten ongoingiin. Toinen Mawloc scatteroi ohi ja kolmas mishappas ja sijoitin sen Johanneksen takalinjoihin.

Kolmannella aloin blokata Reliciä. Vaikka Johannes ei sitä saisikaan ensi vuorolla poimittua, hän voisi juoksuttaa päälle modeleita estämään tai ainakin kovasti vaikeuttamaan blokkausta. 2++ Fateweaver asettui lintuemoksi hautomaan Reliciä (objektiivina oli Tyranid-pesä, jossa oli pari munaa). LoC lensi ongoing reserviin. Tarkoituksenani oli loppupelin ajan vuorotellen istua jommallakummalla näistä Relicin päällä niin, että Johannes ei pysty sitä poimimaan. Cultistit ja Sorcerer juoksi suoraan reservistä Bastioniin ja psychic shriek ikkunasta tappoi vierestä Mawlocin kerrasta (heitin 15)! Heldraken tappanut Flyrantti kuoli muuhun ampumiseen. Johannes toi Warlordinsa hyvin piiloon ison talon taakse. Pikkuötökät saivat groundattua Fateweaverin ja assaultoitua sen, mutta savet pitivät.

LoC yritti hakea LOSia Flyranttiin, mutta ikkunoista näkyi vain siipiä. Prinssit tulivat valmiiksi auttamaan Fateweaveria seuraavalla vuorolla. Kierrosaika oli loppumassa, joten Linebreaker jäisi saamatta. Johannes sai sen helposti Mawlocilla. Fateweaver pysyi hengissä tappelussa loppuun asti. Siten voitin Purgen 3-1, Relic ja secondaryt tasan, tulos 14-6 mulle.
Ishmael
Valvoja

Kolmas peli tulisi olemaan tähänastisista vaikein, vastassa Eetu Peltola ja pelätty Jetseer Council:

Player: Eetu "HerraMauno" Peltola
Primary Detachment Eldar
Allied Detachment Dark Eldar
HQ 1: Farseer (100) jetbike (15) runes of warding (10) runes of witnessing (15) shard of anaris (40) warlord [180]
HQ 2: Farseer (100) jetbike (15) runes of witnessing (15) singing spear (5) [135]
HQ 3: 7 Warlock (7*35) 7 jetbike (7*15) [350]
Troop 1: Dire avengers [65] (in transport 1)
Troop 2: Dire avengers [65] (in transport 2)
Troop 3: Dire avengers [65] (in transport 3)
HS 1: Wraith knight [240]
HS 2: Wraith knight [240]
Transport 1: Wave serpent (115) Twin-linked scatter laser (5) [120]
Transport 2: Wave serpent (115) Twin-linked scatter laser (5) [120]
Transport 3: Wave serpent (115) Twin-linked scatter laser (5) [120]
HQ 1: Baron Sathonyx [105]
Troop 1: 5 Warrior [45]
Total: [1850]

Eetu oli ennen turnausta muokannut listaansa demonimatseihin sopivammaksi ja jättänyt pois kaiken pehmeän hötön. Olin kuitenkin 2 pelin jälkeen mukavasti jaetulla 5. sijalla, joten ei oltu missään pakkovoittotilanteessa. Tasapeli varmaan riittäisi molemmille jatkopeleihin.

Eetu laittoi mut aloittamaan ja deployasi sitten kanslian ja WK:t turvaan puppet masterilta. Aleksi Lehtiö, Suomen korkeimmalle rankattu demonipelaaja, on hehkuttanut Wraithknightien hakemista Lord of Changella joten lähdin Forewarningin ja Grimoiren voimalla toista sellaista kohti. Suunnitelma tyssäsi alkuunsa, kun mokasin ainoan grounding testini ja LoC jäi Misfortunen alla kanslian chargettavaksi. Olin sekä jumissa että Misfortunen vuoksi todellisessa riskissä kuolla.

Omallani veistä käännettiin haavassa, kun deep strikeavat Daemonettet mishappasivat itsensä hengiltä erittäin turvallisesta paikasta. Lohdutuspalkintona puppet masteroin Eetun WK:n ampumaan toista ja nopasta pyörähti distortion shotti. Kanslian hit’n’run epäonnistui ja LoC olisi siis ainakin suojassa ammunnalta. Eetun vuorolla sisään tuli reservejä, eikä kovin ihmeellistä tapahtunut.

Mun seuraavalla kultistit tuli omaan päähän ja Horrorit osuivat Daemonettejen paikalle. Fateweaver ja portaaliprinssi poistuivat pöydältä. Nyt Eetu sai kanslian irroitettua ja sekä ammuttua LoCin että grimoireprinssin ja assaultoitua horrorit pois. Ei hyvältä näyttänyt.

Mun Drake tuli tiskiin ja yhdessä Fateweaverin kanssa tuhosi yhden Serpentin. Lisäjoukkoja tuli kontestoimaan Eetun nurkkaa sekä portaalista että warpstormista, mutta en saanut ammuttua pois molempia Eetun scoraajia tästä nurkasta. Lopulta Eetu sai poistettua omasta nurkastaan kontestoijat, kontestoitua mun nurkan kanslialla ja scorattua Horrorien aiemmin pitämän objektiivin. Molemmat sai Linebreakerin. Eli objektiivit 0-2, Fast Recon 0-0, secondaryt 2-1. Hävisin 13-7.

Jäin siis 36 pisteeseen, jossa oli muutama vähemmän, mitä olisin toivonut. Riski jäädä Top 8:n ulkopuolelle oli olemassa, mikä olisi ollut hienoinen pettymys. Kaikki vikan kierroksen mua ylempänä pelanneet (Jukka, Emppu, Jouni, Jesse ja Eetu) olisivat varmasti sisällä, piti vaan jännittää, nouseeko takaa kolme muuta ohi. Lopulta vain Otto-Ville sai riittävästi pisteitä mennäkseen musta ohi ja Allu jäi pisteen päähän taakse, jolloin olin seitsemäs ja mukana playoffeissa!
Ishmael
Valvoja

Rehellisyyden nimissä tämä valmiiksi ennen edikan vaihdosta. Puolivälierässä vastassa oli Jouni siskoilla ja veljillä:

Player: Jouni "Inouj" Haavisto
Primary Detachment: Adepta Sororitas
Allied Detachment: Astra Militarum
Inquisitorial Detachment
HQ1: Celestine [135]
HQ2: 3 Ministorium Priests (3*25) [75]
Troop1: 5 Battle Sisters [60]
Troop2: 5 Battle Sisters [60]
Heavy1: Exorcist [125]
Heavy2: Exorcist [125]
HQ1: Commissar Yarrick [145]
HQ2: Primaris Psyker (50) Force Axe (0) [50]
Troop1: Platoon Command Squad [30] Transport1
Troop2: Infantry Squad (50) Lascannnon (5*20) Plasmagun (15) Power Axe (15) [100]
Troop3: Infantry Squad (50) Lascannnon (5*20) Plasmagun (15) Power Axe (15) [100]
Troop4: Infantry Squad (50) Lascannnon (5*20) Plasmagun (15) Power Axe (15) [100]
Troop5: Infantry Squad (50) Lascannnon (5*20) Plasmagun (15) Power Axe (15) [100]
Troop6: Infantry Squad (50) Lascannnon (5*20) Plasmagun (15) Power Axe (15) [100]
Troop7: 40 Conscripts [120]
Heavy1: Wyvern [65]
Transport1: Chimera (65) Heavy Stubber [70]
HQ1: Coteaz [100]
HQ2: Warlord: Xenos Inquisitor (25) Psyker (30) Psychic Communion (0) Force Sword (0) Rad Grenades (15) [70]
Troop1: 3 Acolytes (3*4) Bolters (3*1) [15] Transport1
Troop2: 3 Acolytes (3*4) Bolters (3*1) [15] Transport2
Transport1: Razorback (40) Psybolts (5) [45]
Transport2: Razorback (40) Psybolts (5) [45]
Total: 1850

Skenaario ja deployment olivat Jounille edulliset. Kill pointeista ei tarvinnut murehtia ja mulla olisi reservistä pitkä matka erityisesti Jounin päähän. Jouni oli turnauksen jokaiseen roll-offiin heittänyt ykkösen eikä pettänyt tällä kertaa, joten ensimmäistä kertaa turnauksessa sain tasoittavan vuoron. Jos saisin voitettua secondaryt First Bloodilla, riittäisi tasapeli objektiiveista.

Aloittavallaan Jouni valui eteenpäin Yarrickin komentamilla Conscripteilla ja Coteazin blobilla. Exot teki 2 W grimoireprinssiin 3+ coverista huolimatta. Warpstorm antoi mulle ongoing reserviin 9 Horroria. Poistuin prinsseillä ja lähestyin blobia Fateweaverilla (grimoire) ja LoCilla (Forewarning, dark blessing ja bloated). Tyhmästi blokkasin LoCin line of sightin Fateweaverin siivellä. First Bloodin kalastelu boltilla Wyvernistä ei onnistunut.

Kakkosvuorolla iski katastrofi kun blobin lascannonit romuttivat mun Bastionin ja Wyvern alkoi sylkeä kuolemaa kultistien päälle. Mokasin Sorcererilla 2 ensimmäistä 3+ savea ja unohdin käyttää tässä Fateweaverin re-rollia joten Jouni sai First Bloodin (seuraava nopanheittoni oli 2 eli ei se re-rollikaan olisi pelastanut). Celestine tippui Deep Strikestä Conscriptien kärkeen. Mun piti nyt vaihtaa aggressiivisempaan pelisuunnitelmaan ja menin Fateweaverilla ja LoCilla lähelle blobia ampumaan ja liekittämään sitä ja tapoinkin kasanukkoja ja plasma guneja. Myös conscriptit otti vähän vahinkoa flickering firestä.

Jouni sai omallaan sitkeästi yrittämällä groundattua sekä Fateweaverin ja LoCin, mutta ei uskaltanut 5-6” matkan takia diffarichargea kuin ensimmäisen. Tämä ei ollut niin paha, kuin miltä kuulostaa, koska blobi oli toistaiseksi jumissa poissa objektiivilta ja ilman hit and runia. Olisin varmana joutunut tekemään saman chargen itse myöhemmin pitääkseni blobin kurissa. Grimoiren olisi tietysti hyvä passata nyt, mutta mulla oli varalla Iron Arm. Mun Drake kolisteli rikki Chimeran ja Wyvernin.

Celestine chargas mun päässä warpstormhorrorit ja Drake onnekkaasti selvisi AP1 penestä vain aseen tuhoutumisella. LoC ja Drake putsasi siskotroopit takakentästä. Celestine tappoi Horrorit ja vapautui vitosvuorolle.

LoC oli jäänyt aika vähille suojille kaukana Fateweaverista ja tämän vuoron ammunnan jälkeen sille jäi vain 1 W. Celestine assaultoi mun päässä Horrorit, mutta ei vielä päässyt kontestoimaan. Tässä kohtaa tein hirveän virheen, koska unohdin hallitsevani chargematkat puolittavaa objektiivia, joka olisi jättänyt Celestinen rannalle. Jounin päässä LoC yritti kikkailla itsensä Conscriptien sekaan, mutta Jouni oli laittanut Yarrickin hyvään paikkaan ja minä LoCin huonoon, joten se obje jäi Jounille. Portaaliprinssi heitti portaalin tyhjälle Jounin keskikentän objelle, mistä se tuli scatterilla takaisin. Putsasin scoraajat mun pään keskikenttäobjelta ja portaalista putkahti 1 Daemonette valtaamaan sen. Fateweaver piti blobia jumissa. Mun päässä Daemonettet assaultoi Celestinen ja teki siihen 1 W. Hävisin taistelun ja heitin instabilityyn Horroreille 12 (Banished!) ja Daemonetteille 11. 1 Daemonette jäi pitämään objektiivia ja lukitsemaan Celestinen. Sitten Jouni unohti käyttää hit and runia. Teemun heittäessä lopetusheittoon 2 olin voittanut 11-9 kahdella scoring modelilla (objet 2-1, Jounilla First Blood, molemmilla Linebreaker).

Rehellisyyden nimissä olisi pitänyt hävitä tämä peli ja niin siinä olisi käynytkin, jos olisi tullut lisävuoroja. Jouni kämmäili selvästi vähemmän ja sai hyvän etulyöntiaseman First Bloodilla, mutta teki sitten kriittisen unohduksen kriittisessä paikassa.
Ishmael
Valvoja

Olin siis tuurilla luikerrellut välieriin ja vastassa olisi taas Eetu ”child prodigy” Peltola.

Player: Eetu "HerraMauno" Peltola
Primary Detachment Eldar
Allied Detachment Dark Eldar
HQ 1: Farseer (100) jetbike (15) runes of warding (10) runes of witnessing (15) shard of anaris (40) warlord [180]
HQ 2: Farseer (100) jetbike (15) runes of witnessing (15) singing spear (5) [135]
HQ 3: 7 Warlock (7*35) 7 jetbike (7*15) [350]
Troop 1: Dire avengers [65] (in transport 1)
Troop 2: Dire avengers [65] (in transport 2)
Troop 3: Dire avengers [65] (in transport 3)
HS 1: Wraith knight [240]
HS 2: Wraith knight [240]
Transport 1: Wave serpent (115) Twin-linked scatter laser (5) [120]
Transport 2: Wave serpent (115) Twin-linked scatter laser (5) [120]
Transport 3: Wave serpent (115) Twin-linked scatter laser (5) [120]
HQ 1: Baron Sathonyx [105]
Troop 1: 5 Warrior [45]
Total: [1850]

Eetu oli murskannut puolivälierässä Jessen 5 FMC:n demonit ampumalla Wraithknightilla 2++ Fateweaverin ilmasta – yhdellä laukauksella First Blood ja Warlord. Mulla tavoite olisi nyt pelata tiukempi peli kuin viimeksi. Lähdin siitä, että kumpikaan ei tulisi voittamaan Emperor’s Williä, koska molemmilla oli niin hyvät kontestoijat. Pitäisi siis voittaa kill pointeilla, mikä ei olisihelppoa sekään, koska mun Troopit tulisi lähinnä vaan antautumaan ja Eetu oli panostanut kestäviin unitteihin. Sitten Eetu heitti warlord traitiksi scoraavan warlordin. Kiva, nyt pitäisi kontestoida omaa päätä kanssa ja toivoa, että monsterit pysyis ilmassa turvassa kanslian assaulteilta. Eetu voitti myös roll-offin.

Sain varsin hyvällä näkösuojalla varustetun aloitusalueen (pelin jälkeen Jounin kanssa keskusteltiin, että se olisi ehkä ollut vain toiseksi paras neljästä). Bastioninkin olisin ehkä voinut deployaa paremmin. Eetun deployment oli sama kuin viimeksi, kanslia keskellä ja WK:t laidoilla. LoC lähti jälleen metsästämään WK:ta, tällä kertaa pitäen enemmän etäisyyttä kansliaan. Eetu siirtyi keskikenttään ja ampui tuloksetta.

2++ LoC jatkoi peruuttaneen WK:n metsätystä ja laskeutui ihan sen viereen Eetun nurkkaan. Fateweaver ja grimoireprinssi piiloutuivat talon taakse toiseen reunaan Eetun pöydänreunaa odottamaan reservien tuloa. Warpstormista tuli Possession, mutta se osui vain yhteen Warlockiin tappaen sen. Eetulla reservistä tuli 1 Serpent ja DE warriorit. WK pakeni yhä LoCia ja kanslia peruutteli voidakseen auttaa, jos tulisin assaulttiin. Näytti hyvältä, olin kuskin paikalla.

Seuraavalla vuorolla tapoin DE Warriorit Fateweaverin ja prinssin vector strikeillä. Pöydälle jäi vain 2++ LoC, joten Eetulle tuli mahdollisuus wipeutiin. Sieltä pyörähtikin 1 distortion shot, mutta save piti ilman re-rolliakin.

Sitten mulla tulikin kaikki pöydälle, valtaosa omaan nurkkaan, Horrorit vastakkaiseen mun laitaan. Lo C jatkoi liihotteluaan ja kääntyi kohti Eetu Emperor’s Will objektiivia. Drake mokas suht tärkeän paikan ja ampui kaikki hades-laukaukset ohi Serpentistä. Vector strike ja bolt + gateway eivät sitten saaneet sitä kokonaan rikki, ja mokoma huristeli Draken alta ja ampui sen peräpuolelta kerrasta rikki. Kanslia siirtyi nyt mun päätyyn ja assaultoi Daemonettet pois. Toinen WK sai haettua coverittoman näköyhteyden mun portaaliprinssiin tappaen sen. Tämän olisi harjaantuneempi pelaaja varmaan saanut vältettyä.

Fateweaver istui 2++ voimalla kontestoimassa mun päätä ja LoC joutui luopumaan WK:n takaa-ajosta ja mennä kontestoimaan Eetun objea. Sillä oli onneksi omasta takaa 4++ re-rollilla ja 4+ FNP, eli ei suurta hätää. Fateweaver ja grimoireprinssi rikkoivat viime vuorolla vaurioituneen Serpentin matkustajineen. Eetu tuli kontestoimaan mun objen kanslialla ja ne ampuivat shuriken catapulteillaan T8 eternal warrior grimoireprinssin hengiltä (kestoa olisi siis ollut Serpenttejä ja WK:ta vastaan). Yhdet Dire Avengerit tulivat ulos autostaan, mutta Eetun muu tulivoima ei saanut pellossa makaavia Horroreita hengiltä. Hyvästä alusta huolimatta olin nyt yhden KP:n verran häviöllä ja jatkokin näytti pahalta. Peli ei loppunut, joten yrittämään pääsi vielä.

Fateweaver ei voisi pitää omaa objea kontestoituna maasta ilman joten se lähti metsästämään ja rikkoikin toisen Serpenteistä Gatewayllä. Räjähdys tappoi ja breakkasi Avengerit vierestä. LoC löi viimeisen Serpentin rikki kontestoiden edelleen Eetun päätä. Johdin KP:ta nyt kahdella, mutta se ei riittäisi kun Eetu saisi voitettua Emperor’s Willin. Sorcerer irtosi kultisteita ja tuli niiden muodostaman suojakehän sisälle run movella jääden kontestoimaan. Eetu sai kuitenkin purettua kanslian osiin ja ampumaaa kultisteja pois ja assaultoimaan sorsan paronilla ja Farseerilla, jolloin se kuoli. Peli loppui. Eetu voitti Willin pitämällä mun päätä warlordillaan, toista objea kontestoi LoC. KP:t oli tasan, mulle First Blood ja molemmille Linebreaker. Taas 7-13 häviö, mutta huomattavasti tiukempi peli kuin viimeksi ja tästä jäi hyvä mieli.

Turnausvoitto jäi siis saamatta, pyydän anteeksi kun johdin äänestäjiä harhaan hyvällä listalla. Erityisesti toisen päivän ”aikuisten pelit” oli kuitenkin parasta 40k:ta, mitä olen pelannut pariin vuoteen ja ehdottoman hieno lopetus 6E:lle.
bosch455

Re: Demonit Triadissa (Valmis)

Viesti Kirjoittaja bosch455 »

Hyvä rapsa. Kiitokset mukavasta lukuhetkestä.
Ishmael
Valvoja

Re: Demonit Triadissa (Valmis)

Vika peli muuten löytyy videolta täältä: http://www.twitch.tv/poromagia/b/525692313

Jostain 5:30 eteenpäin, alussa on Allu vs Emppu quarterfinaaleista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Taisteluraportit”