"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Super heavyjen kuljettaminen

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Barricade

Super heavyjen kuljettaminen

Viesti Kirjoittaja Barricade »

Tervehdys, vasaroijat!

Apocit ja Lord of Warit yleistyy ja uteliaisuus herää: miten te saatte Warhoundit, Revenantit, Hierophantit ja vastaavat kulkemaan? Enkä tarkoita naapurikortteliin asti vaan pitempiä matkoja esim auton tavaratilassa. Kuvat itse rakennetuista laitteista, linkit valmistajien sivuille tai muu konkreettinen apu on erityisen tervetullutta!

Niin ja jos ihan tarkkoja ollaan niin itsellä on suurimpana huolen aiheena juuri Revenant. Ei mahdu GW:n kantolaukkuun.

-B-
Make love, not peace.
The Captain
Valvoja

Re: Super heavyjen kuljettaminen

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Itse käytän riittävän tukevaa pahvilaatikkoa (jota voi tarvittaessa vahvistaa vielä vaikka ympäri vedetyllä MacGyver-teipillä), jonka sisään olen leikannut suurin piirtein sopivaan muotoon vaahtomuovia. Ei hyvin kokoon liimatun figun pitäisi vaurioitua ryttyytyksessä, kunhan se ei pääse mihinkään kimpoilemaan.

Thunderhawk Gunshippiä olen kuljettanut ihan vain kuplamuoviin käärittynä pahvilaatikossa, eikä tähän asti ole tarvinnut osia takaisin liimata. Laskeutumistelineet tosin on vahvistettu kaikista kantavista kohdista osien sisään poratuilla teräsneuloilla. Samoin on Revenant Titanin jalat (etenkin niistä rimpulanilkoista) vahvistettu. Tämä on kulkenut samassa pahvilaatikossa ja samoissa kuplamuoveissa kuin Thunderhawk (siis samaan aikaan molemmat).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

KR Multicase tekee isoille figuille tarkoitettua Prestige -laukkua ja siihen custom foameja ainakin Thunder Hawkeille. Hinta tosin on 220 euroa...
Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah »

Vähän figuurista riippuen sitten myös magnetisoidut raajat, tykkitornit jne. auttavat pakkaamisessa ja mahduttamisessa.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Gintonic

Viesti Kirjoittaja Gintonic »

Käyttää sitä pahvilaatikkoa vaan superheavy titanina... talosupaperirullista kylkiin tykit vaan ;) tee itse ja säästä :P
"In the eyes of an amateur there are many options, but in the eyes of a master there are just a few"
-Unknown list builder-
mv40k2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mv40k2 »

Magnetisointia palasina minäkin suosittelisin. Käytän itse mahdollisimman paljon, tosin Apoc kokoluokan laitteita en ole vielä kokeillut. On ilo napsauttaa kotona osat Bauhausista ostetun halvan punaisen peltilaukun seinämille (laukkuja saa monessa eri koossa about hintaan 10 - 45 eur), ja pelipaikalla napsauttelee sitten laukusta irti ja kasaan halutussa konfiguraatiossa. 40K:ssa toimii tosi hyvin tankkien ja dredien kanssa. Apoc luokan laitteet kun on hintavia niin neodymium magneettien ja greenstuffien lisäys tuo hintaa lisää enää vaan marginaalisesti. Tosin myönnän että äärimmäisen pitkät osat (Revenant kädet/jalat) voi olla kettumaisia magnetisoida niin että pysyy kasassa. Kun mulla teki vaikeuksia jo ohuet metalliset Eldar Dreadnoughtit (nykykielellä Wraithlordit), eli kekseliäs pitää olla ja yhdistellä myös pinnaamista.

-mv40k2
Barricade

Viesti Kirjoittaja Barricade »

Kiitos nopeista vastauksista.

Kädet ja pää on Revenantilla(ni) magnetisoitu, mutta jalat ja torso ei onnistu kun mun versio on modelattu keskelle loikkaa ja kumpikaan jalka ei kosketa basea ja torso on raakassa etukenossa jne....

Omat taidot on kovin vähäiset, joten en saa ralouspaperirullista ja pahvilootista uskottavaa titaania.

Seuraava kysymys: mistä mä saan semmosta vaahtomuovia, josta on mahdollista leikata täyte mun kädettömälle ja päättömälle titaanille jota kuljetan pahvilootassa?

-B-
Make love, not peace.
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Yksi kikka, joka sopii joillekin isoille möhköille, on että hommaa pahvilaatikon, johon nappula mahtuu, laittaa ötökän sinne ja tekee reiät pohjaan basen ympärille. Sitten ujuttaa rei'istä kestävän langan tai remmin yli napin basen, mahdollisesti jalan ympäri tms ja sitten kiristää sen laatikon pohjaan. Ei tosiaan toimi kaikille malleille tai kaikille jalustoille, mutta joillekin toimii.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Thrower
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thrower »

KR Multicaselle ääni minultakin. Viime tilauksessa tuli otettua mukaan pussillinen ylimääräisiä pehmusteita näillä saa hieman erikoisemmat tuettua.
WHFB: Orcs & Goblins | WH40K: Orks | Blood Bowl: Undead
http://throwersfield.blogspot.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”