Shield of Ptra
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Shield of Ptra
Kyseinen kapistus "counts as shield", eli voiko sen kanssa ottaa maagisen panssarin vaiko ainostaan normi panssarin? Myös saako sen ja hand weaponin kanssa +1 as:ää CC:ssä?
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Eli turhimman magiaesineen tittelin voittaja on löytynyt?
Rulebookissa ei puhuta mitään maagisesta kilvestä. ainoastaan handweaponista ja shieldistä. Tietääkseni yksikään maaginen ase ei ole "counts as hand weapon"(wight bladeja etc ei lasketa), ja enhanced shield ei ole shield vaan armor. Joten olen itse sitä mieltä että tuon kanssa saisi sen +1 AS bonuksen.
Rulebookissa ei puhuta mitään maagisesta kilvestä. ainoastaan handweaponista ja shieldistä. Tietääkseni yksikään maaginen ase ei ole "counts as hand weapon"(wight bladeja etc ei lasketa), ja enhanced shield ei ole shield vaan armor. Joten olen itse sitä mieltä että tuon kanssa saisi sen +1 AS bonuksen.
Zarathustrian kirjoitti:Rulebookissa ei puhuta mitään maagisesta kilvestä. ainoastaan handweaponista ja shieldistä.
Sääntökirja vaatii tuekseen annaaleja, valitettavasti. Ajatelkaa sitä 20 euron vuotuisena harrasteverona.Chronicles 2003 kirjoitti:No, magic weapons and shields don´t grant the bonus armour save, in any combination.
-J
Sinä siis väität, että enchanted shield ei ole kilpi vaan panssari? Kaikki maagiset kilvet tippuvat kategoriaan maagiset haarniskat, mutta tässä mainitaan selkeästi, että se on kilpi ("The Enchanted shield protects its user with poweful magic. The shield confers an armour save...")
GW on kuuluisa siitä, että se osaa copy/pastettaa asiat oikein ja samalla tavalla. Olen joskus huomannut, että saman kirjan sisällä samaa asiaa on selitetty eritavoin riippuen maagisesta esineestä. Lähinnä tuo "counts as shield" tarkoittaa, että tuota käytetään kuin kilpeä.
GW on kuuluisa siitä, että se osaa copy/pastettaa asiat oikein ja samalla tavalla. Olen joskus huomannut, että saman kirjan sisällä samaa asiaa on selitetty eritavoin riippuen maagisesta esineestä. Lähinnä tuo "counts as shield" tarkoittaa, että tuota käytetään kuin kilpeä.
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Noh TK kirjassa tuon Enhanced shieldin kohdalla lukee "armor, 5+ armor save". ja rulebookissa tuo on (magic armor), missään ei lue että counts as shield niinkuin ptran kohdalla lukee.Murhe kirjoitti:Sinä siis väität, että enchanted shield ei ole kilpi vaan panssari? Kaikki maagiset kilvet tippuvat kategoriaan maagiset haarniskat, mutta tässä mainitaan selkeästi, että se on kilpi ("The Enchanted shield protects its user with poweful magic. The shield confers an armour save...")
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Mutta tuossahan ei suoraan puhuta maagisista kilvistäGuzlob kirjoitti:Zarathustrian kirjoitti:Rulebookissa ei puhuta mitään maagisesta kilvestä. ainoastaan handweaponista ja shieldistä.Sääntökirja vaatii tuekseen annaaleja, valitettavasti. Ajatelkaa sitä 20 euron vuotuisena harrasteverona.Chronicles 2003 kirjoitti:No, magic weapons and shields don´t grant the bonus armour save, in any combination.
Ja tuon perusteella wightbladet etc eivät myöskään hyötyisi tuosta bonus AS:stä.
Minusta tuo "counts as shield" jota ei löydy muista maagisista kilvistä oikeuttaa tuohon bonus AS:ään, samalla tavalla kuin wightbladejen "counts as handweapon".
Tosin voin kyllä olla täysin väärässä, yritän vain tässä keksi jotain oikeutusta tuolle kilven tapaiselle.
-
zakug_the_insane
-
High Elffi
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Jep mutta samalla tavalla wightbladet jotka ovat maagisia handweaponeita eivät anna tuota bonusta armor saveen. Luulisin että tuo "is treated like a normal shield" tarkoittaa että tuon ja handweaponin kanssa saa sen bonus saven. Tosin GW:stä ei koskaan tiedä mitä ne tarkoittavat.Guzlob kirjoitti:Ironskin Shield esimerkiksi. Yleisempi sanamuoto on "is treated like a normal shield". Sekään ei tosin muuta sitä tosiasiaa, että kyseessä on maaginen kilpi joka ei suo savebonuksia.High Elffi kirjoitti:itse en ole huomannut yhtään ainutta esinettä, jossa luukisi counts as shield
-J
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Tiedän. Niillä on sama sääntö kuin Tomb bladeilla. "follow normal rules for the weapon type".
Tässä yritän vaan keksiä miksi kukaan ottaisi tuon kilven kingille/princelle. Jos siitä saisi sen bonus saven olisi kingillä/princellä hand weaponin kanssa 4+ save cc:ssä. Eli ei mitenkään juustoinen viritys.
Tässä yritän vaan keksiä miksi kukaan ottaisi tuon kilven kingille/princelle. Jos siitä saisi sen bonus saven olisi kingillä/princellä hand weaponin kanssa 4+ save cc:ssä. Eli ei mitenkään juustoinen viritys.