"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

[Pori] X-Wing

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

harkkari

[Pori] X-Wing

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Aloitin nyt uuden keskustelun. On pieni haju, että sitä tullaan tässä jossain vaiheessa ehkä tarvitsemaan ;)

Itse kyllä lämpenen lujaa tälle pelille! Myös siksi, että se on nii nopeasti pelattavissa ja valmiiksi maalatut figut näyttävät minun silmään todellakin tarpeeksi hienoilta. Itse olen kyllä valmis ottamaan matseja koska vaan saadaan sovittua. Laajennan varmaan saman tien molemmat lentueeni tuon perus 100 pisteen pelikokoon. Se ei vaadi paljoa. Rebeleillä melkein vaikea saada enempää kuin kolme alusta siihen pistekokoon. Nyt tarvii vaan miettiä, minkä ottaa jo olemassa olevien kahden X-wingin kaveriksi. Imperiumille sitten lambda class shuttle ja lentue on valmis. Varmaan tulee hankittua lisää myöhemmin ja hiottua vähän paremmaksi noita.

Taisi Furinji ja Ookamikin vähän lämmetä jo pelille.
Kalat meni kotio...
harkkari

Re: [Pori] X-Wing

Ja tosiaan, jos haluaa testailla, niin mulla on molemmille puolille noita aluksia, tosin ihan perus X-wingejä ja Tie fightereita, niin sopii kyllä kysellä demojakin. Pelin oppii todella nopeasti, mekaniikka itsessään on varsin simppeli, että oikeestaan suoraan pystyy pelaan ilman, että tarvii kauheasti kysellä edes.
Kalat meni kotio...
ArkkiError

Viesti Kirjoittaja ArkkiError »

Itseäni kauheasti kiinnostaisi Empire puoli. :DD Jos itse aloittaa, niin mitä tarvitsee hankkia? Core set veikkaisin. :) Ja onko sivustoa tai jotain mistä saa katseltua noita? :D
"Let's Dance With Death While Drinking The Poison of Life.."
-ArkkiError
Krank

Viesti Kirjoittaja Krank »

Empire all the way! Onko muuten säännöt samantapaisia kuin Wings of Warissa vai onko mekaniikka huomattavan erilainen? Ja kuinka kauan yksi peli kestää tai millaisista aika investoinneista on kyse? Nopeita vetoja vai harrasta pohdintaa?
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Tosta on hyvä aloittaa tällä hetkellä tarjolla olevien figujen selailu. (Osa on sellaisia, että ne julkaistaan vasta nyt kesä-heinäkuussa)

Itsellä aika vahva epäilys, että aloitan Rebeleillä sen "pääosion" ja imperiumia siinä sivussa sitten parin aluksen verran. Sinäänsä peliin ei tarvita kuin sen 2-3 alusta, niin on jo 100p suosituskoko koossa. Alukset maksavat suurin osa 15e ja muutama isompi on 30e (esim. Millenium Falcon). Lisäksi hervottoman isojakin aluksia on jo pari julkaistu, mutta niistä tuskin tarvii stressata. Lisäksi aloitusboxissa tulee kaikki tarvittava mitä peliin tarvitaan ja yksi X-wing ja kaksi Tie-fighteria, jotka ovat erittäin hyviä alkuja lentueelle. Tai jos haluaa eksoottisempia pelkästään, niin olen täysin varma, että ne saa halutessaan myytyä jollekin toiselle aloittelevalle.

Taitaa ainakin mulla, Harrilla ja Terolla olla sen verran kovat poltteet, että koitetaan varmaan piakkoin pelailla taas, joten kenties päästetään myös muita kiinnostuneita ihmettelemään ja kokeilemaan samalla ;)
Ookami_Tez

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez »

Jooh ei kauhean isot investoinnit ole tosiaan tarpeellisia. Itsellä on semmonen 30 aloitus idea kunnossa ja sillä saa jo laillisen 100 pisteen laivaston, joka on ilmeisesti normaali peli koko. Itse tosiaan kans Imperium puolella koska rakastan TIE-aluksia niin paljon. Alku kokoonpano budjetti ratkasuna varmaan kohta julkastavat TIE Defender ja TIE Phantom.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
harkkari

Tossa on tutorial video:
www.youtube.com/watch?v=PuhwSma960Y

Toimii aika samalla tavalla kuten wings of War, mutta hiotumpi ja parempi. Kuitenkin mekaniikka aika pian tuttu Wingsin jälkeen. Mutta tän tyylisistä peleistä tuntuu tähän asti pelillisesti hiotuimmalta. Mulla löytyy myös sails of glory, mikä on saman tyylinen mutta laivoilla, ja hitusen monimutkaisempi. Pelattavuus kuitenkin menee ton X-wingin eduksi selkeästi. Hieman jopa harmittaa, koska kyllä purjelaivat kanssa on törkeen siistejä. Mutta helppoa, näppärä ja siisti. Se ettei käytetä kortteja, vaan noita dialeja ja templateja liikkumiseen on tosi hyvä.

Se, että alukset on halpoja on kyllä jees. Alkupaketissa tulee erikoisnopat ja ja damage Deckit sun muut puoltaa sen hankkimista kyllä aluksi. Mutta pääsee varmaan alkuun ilmankin sitä. Multa löytyy periaatteessa myyntiin kaikki se pelisälä yhdestä starttereita, mutta nopat pidän molemmista melkein itse. Noppia saa erikseenkin toki. Tietty se starteri on ihan hyvän arvoinen jos ne alukset on semmoisia mitä yhtään haluaa pelata.
Kalat meni kotio...
Furinji
Viesti:

Myös Tabletopissa ovat X-wingiä pelanneet.

HWK-290 lähti matkaamaan jo meikäläistä kohti. Ei mulla muuta.
Furinji
Viesti:

Haukka (Joskaan ei Millennium sellainen) tuli tänään kotiin ja poltteet peliä kohtaan tottakai kasvoi.

Kokemukseni ei ole huimaa, mutta ajattelin jakaa pari oleellista pointtia pelistä, joita on tässä huomattu tai vahvasti epäillään.
X-wingin hienoja puolia ala myyntipuhe:

1. Star Wars
2. Erittäin hyvä pelimekaniikka
3. Tasapainoiset 'armeijat' ja alukset
4. Turnauskokoisen listan saat halvimmillaan 30e panostuksella (Kaksi alusta siis noin 15e kpl)
5. Aloituslaatikon alukset todellakin käyttistä itseasiassa turnausten finaalipöydissä saakka
6. Star Wars
7. Tyylivalinnoillakaan ei heti tule ammuttua itseään jalkaan
8. Sopii sekä fiilistelyyn, että ankaraan turnauspelaamiseen
9. Figupeli, joka ei lisää maalattavien projektien määrää (Ellet erikseen halua)
10. Star Wars

Tiivistys: Todella hyvä peli fanipojille, mutta myös aidosti ja rehellisesti hyvä ja kokeilemisen arvoinen peli vaikkei arkipäivinä juoksentelisikaan jedi-kaavussa kadulla.
harkkari

Petteri puhuu asiaa. On kyllä X-Wing kärpänen purrut hyvin meikäläistä. Tossa kyllä yhdistyy hyvin monta asiaa. Pelimekaniikka on paljon kuten Wings of War, mutta monipuolisempi ja hiotumpi. Todellisen monipuolisuuden tuo erilaiset pilotit, modit, torpedot sun muut. Yhdellä aluksella voi olla monta tapaa pelata ja siitä voi rakennella joko halvan tykinruoka-aluksen tai todellisen eliittivehkeen. Se jo lisää pelin uudelleenpeluuarvoa siihen pisteeseen, että voi hyvin kuvitella turnauksia sun muita. Lisäksi se lisää kokonaan tämän armeijan rakentelu-aspektin peliin. Ja kukapa meistä ei tykkäisi laskeskella ja näpräillä armeijalistoja. Lisäksi kun standardi pistekoko on niin pieni, niin erilaisten kombojen kokeiluun ja taktiikkojen kokeiluun saa kulumaan aikaa mukavasti. Jonkun verran tulee mieleen Warmahordeskin, hyvällä tapaa. Myös se, että kaikki upgradet sun muut tuntuu konkreettisilta, eivätkä ole vain "taikavoimia" niin se lisää hyvin fiilistä. Itselle toki vielä toimii sekin, että Star Wars on hyvinkin tuttu ja kaikki alukset tietää jo ennestään.

Mulla on nyt 100 pojon listat molemmille faktioille. Imperiumilla se koostuu tällä hetkellä viidestä Tie-Fighteristä ja Rebeleillä kahdesta X-Wingistä ja yhdestä B-wingistä. Jonkun verran mun valintoihin vaikutti se, mitä noissa kahdessa aloituslootassa tuli ja mitä oli saatavilla näppärästi muualta. Varmasti tuun silti hankkiin vielä lisää noita aluksia.

Mutta mitäpä tästä pelistä vielä mainostukseksi sanoisi. Erittäin helposti lähestyttävä peli. Heti tajuaa miten homma toimii. Myös pelin monimutkaisimmat osiot ovat verrattain varsin yksinkertaisia. Siitä huolimatta taktinen syvyys ja monipuolisuus ollaan pystytty säilyttämään erittäin hyvin. Vaikka Star Wars ei nappaisi, niin tätä peliä voi suositella. Veikkaan, että alkaa myös Star Wars nappaan sen myötä.
Kalat meni kotio...
harkkari

Turussa olisi x-wing turnaus 5.7. Harmi, kun oon töissä. Muuten olisi voinut mennä melkeinpä.
Kalat meni kotio...
Furinji
Viesti:

Huomenna lauantaina itseasiassa kuulemma Tampereella myös X-wing turnaus, jos Anttiin on uskominen, että kyllä tätä Suomessakin mukavasti pelaillaan.

Mutta sitten siihen postaukseni varsinaiseen syyhyn, eli tänään julkaistiin kaksi uutta alusta tulevaksi peliin ja niillähän pitää heti väkeä houkutella. Tulevat siis kylläkin vasta syksyllä, mutta tälläistä olisi tiedossa.

Uutinen

Kuva
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Mulle vaan tekstaria kun seuraavan kerran pelaatte. Voisin tulla ainakin katsomaan.

Sinänsä en uusia projekteja etsi, mut jos ei tarvii maalata niin on kyllä bonusta. (Sitä kun olisi riittämiin muutenkin.)
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
jyri87v

Viesti Kirjoittaja jyri87v »

jos joku ostaas corea niin voin ostaa x-wingin paketista.
Furinji
Viesti:

No oon tässä kyl laskeskellut, että mulla taitaa jossain vaiheessa olla ylimääräinen X-wing. En tosin tiedä, että milloin, koska monien settien painokset on loppu tällä hetkellä, joten joko niitä saa metsästää oudommista paikoista tai odotella seuraavaa painosta, joka on toki tulossa.

Mutta joo pelailtiin eilen ja paljon jänniä juttuja aukeni taas. Asteroidit olivat yllättävän hieno lisä peliin, kun testattiin niitä nyt ensimmäistä kertaa. Tie-fightereiden liikkuvuus on jotain mielettömän hienoa houkuttelee kovasti pimeälle puolelle, vaikka rebelien pitikin olla pääarmeija.
Antrax

jyri87v kirjoitti:jos joku ostaas corea niin voin ostaa x-wingin paketista.
Mä oon ostaas corea jahka sellaisen jostain löydän. Ja just tarviin ne Tie-fighterit.
Spoonyone
jyri87v

Viesti Kirjoittaja jyri87v »

Antrax kirjoitti:
jyri87v kirjoitti:jos joku ostaas corea niin voin ostaa x-wingin paketista.
Mä oon ostaas corea jahka sellaisen jostain löydän. Ja just tarviin ne Tie-fighterit.
Hyvä. Ilmoita sitten kun saat ni sovitaan hinta
Antrax

Ihme rebel scummia täällä. :D

Ei vaa, hyvä vaan et on kurmootettavaa.
Spoonyone
Antrax

Tulipa sitten ostettua jokunen alus. Core, Imperial Aces ja Slave boksit. Tästä on hyvä lähtee. :D

Pari sääntöjuttua jotka olen huomannut siitä pelistä mitä silloin Petterin luona Harri&Co pelas.

EVADE token antaa EVADE resultin, ei pelkkää noppaa.

Obstaclen (asteroidi yms.) päälle parkkeerannut alus ei voi ampua lainkaan.

Combat range bonukset (1 punainen rangella 1, 1 vihreä rangella 3) vaikuttavat VAIN jos ammutaan PRIMARY WEAPONilla. Ion turret, torpedot jne ovat siis secondary. Heavy laser ainakin parani, Ion turret niin ja näin. Miten sen nyt ottaa. Useimmat torpedot kanssa koska ne on range 2-3.
Spoonyone
Antrax

Kovat olis poltteet päästä tätäkin pelaileen. On hieno laivasto jo suunniteltu. Harmi vaan et töitten, muuton, sosiaalisen elämän ja BB-liigan osalta tämä viikko on pitkälti taputeltu, mut onnistuuko ens viikolla?

Ja Jyri, paljon olisit maksaas siitä X-wingistä? Kai se kympillä lähtee saastuttamasta boksiani. Pilot kortit, jalusta, pegit ja pahvitunnisteet included.
Spoonyone
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”