"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pääkaupunkiseudun Malifaux

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Hammerheart

Re: Pääkaupunkiseudun Malifaux

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

NorjanPaavi kirjoitti:
Fiend_ kirjoitti:Onko tiistaina Poroon tulijoita?
Jeps tarkotus olisi, mutta eikös huomenna ollut tarjoitus pelailla Edeniä? Otan toki myös Fauxit mukaan.
Joo, mä väänsin hulluna eilen puoleen yöhön asti maalia pintaan, että saisin Hordet kentälle demoa varten (washi for the win!). 16.30 on varmaan taas se aika, jolloin pääsen paikalle (toivoin pääseväni aiemmin, mutta yksi palaveri tuli vielä iltapäivälle).
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Fiend_

Viesti Kirjoittaja Fiend_ »

Juu Edeniä Edeniä, mutta ajattelin nyt silti kysyä täällä :D

Ja otan itekkin Fauxit mukaan, kaiken varalta ;)
Something something Dangerzone!
varhaisdementia

Viesti Kirjoittaja varhaisdementia »

OK, no mä sitten tähtään 16:30, se ois mulleki töiden puolesta helpompi. Muistaisitko Paavi kylpyhiekat, niin mä koitan puolestani muistaa ottaa ne vastaan :)
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

varhaisdementia kirjoitti:OK, no mä sitten tähtään 16:30, se ois mulleki töiden puolesta helpompi. Muistaisitko Paavi kylpyhiekat, niin mä koitan puolestani muistaa ottaa ne vastaan :)
Nostelin ne kylpyhiekat jo laatikkoon Fauxin ja Edenin korttien viereen. Eli jos kortit unohtuu niin samalla unohtuu hiekat. :P
Fiend_

No tänään jäi Malifaux sitten kuitenkin laukkuun mutta hemmetti että Eden vaikutti mukavalta peliltä! :D Ensi viikolla sitten olisi Malifauxia taas Porossa (ainakin toistaiseksi) järkätty :)
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Itsekin voisin koittaa ensi viikolla paikalle. Piti tulla jo tällä viikolla, mutta tuli sitten muuta, ja en päässytkään.
Fiend_

Myyra kirjoitti:Itsekin voisin koittaa ensi viikolla paikalle. Piti tulla jo tällä viikolla, mutta tuli sitten muuta, ja en päässytkään.
Loistavaa, tervetuloa! :)
Hammerheart

Briljaanttia! Tervetuloa!

Mietin muuten, että pitäisikö järjestää Hardcore-turnaus joku tiistai? Voisi olla ihan hauska. Hardcore-formaatin säännöthän on:
  • Henchman johdossa
  • 20SS
  • 4 nappia maksimissaan
  • käyttämättömät soul stonet ei mene pooliin vaan hukkaan
  • Strategyna Turf War ja ainoana schemenä Assassinate,
Normaalisti tuossa on 20 minuutin rundit, mutta jos vaikka puolella tunnilla kokeilisi ja kymmenen minuutin tauot erien välillä, niin kolmessa tunnissa (klo 17-20) saisi neljä rundia ja jäisi vielä säätövaraakin.

Jotain sääntövariantteja on myös, että ei saa summonoida ja/tai että nappeja pitää olla se tasan neljä (eli ei saa mennä vähemmällä). Tai sitten jotain muita schemejä tarjolla. Noita voisi miettiä.

Olisiko itua?
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Fiend_

Hm? Mikä versio toi on?

Mä oon lukenut niistä missä se pooli jää sulle sit peliin ja malleja pitää olla 4. Ettei sieltä tule Henchman ja 2x super mörssäriä. Summonerit on ehdottomasti kielletty noin pienessä pelissä.

Mutta ideana aivan loistava, mä oon noita jonkun verran pelannut Vassalissa ja ne on ihan mielettömän hauskoja, koska ne on paljon kevyempiä kuin 50ss :D
Hammerheart

Fiend_ kirjoitti:Hm? Mikä versio toi on?

Mä oon lukenut niistä missä se pooli jää sulle sit peliin ja malleja pitää olla 4. Ettei sieltä tule Henchman ja 2x super mörssäriä. Summonerit on ehdottomasti kielletty noin pienessä pelissä.
Se poolin jääminen on ymmärtääkseni ongelma Nekiman takia, josta tulee vähän älytön, jos sille saa poolia lisää. Ja tuo tasan neljä nappia ja summonerit kiellettyjä oli noissa variaatioissa mainittu - kannattaa siis vissiin ottaa käyttöön. Jotkut napit vaan nojaa tuohon summoniin melko isosti, mutta eivät riko peliä mitenkään (esmes Taxidermist tai Spawn Mother) - onko jotain esimerkkiä erityisen pahasta summonerista tässä formaatissa?

Mutta mähän en ole tätä formaattia kokeillut, eli luotan kyllä enemmän sun analyysiin kuin omaani =)
Mutta ideana aivan loistava, mä oon noita jonkun verran pelannut Vassalissa ja ne on ihan mielettömän hauskoja, koska ne on paljon kevyempiä kuin 50ss :D
No niin mä just kelailin, että saisi sellaisen hassutteluavauksen turnauksia varten, jossa ei tarvitse ottaa niin vakavasti ja johon ei mene paljon aikaa.

Edit: niin muuten, kannattaako kieltää summonerit vai summonaus?
Fiend_

Haha, kuuluisa Nekima :D kielletään Nekima ja sallitaan pooli koska moni taas tarvii sen poolin että ne on balanssissa.

Hm. Toshiro on suht vehkeestä koska se buffaa minioneita ja summonaa niitä. Mutta loistava erittely. Summonereita saa pelaa, mutta summonaa ei saa. Näin se meni. Hyvä huomio!

Mä oon täysin tän takana. Tää on meinaa hemmetin hauskaa vaihtelua Malifauxiin! :D tosin tässä on ihan älyttömiä komboja tehtävissä. Pelannut muutamaa sellasta vastaan. Kuten Rail Golem + Joss + 2x metal gamin :D
Hammerheart

Fiend_ kirjoitti:Haha, kuuluisa Nekima :D kielletään Nekima ja sallitaan pooli koska moni taas tarvii sen poolin että ne on balanssissa.
Tarviiko? Noh, jälleen taidan uskoa enkä vängätä.
Hm. Toshiro on suht vehkeestä koska se buffaa minioneita ja summonaa niitä. Mutta loistava erittely. Summonereita saa pelaa, mutta summonaa ei saa. Näin se meni. Hyvä huomio!
Joo Toshiro on tosi hyvä esimerkki. Vakuutuin =)
Mä oon täysin tän takana. Tää on meinaa hemmetin hauskaa vaihtelua Malifauxiin! :D tosin tässä on ihan älyttömiä komboja tehtävissä. Pelannut muutamaa sellasta vastaan. Kuten Rail Golem + Joss + 2x metal gamin :D
Joo, se pitää ottaa jotenkin huumorin kantilta, koska tosiaan balanssissa tämä formaatti ei ole.

Voisihan tuohon jotain pehmeää arviota ottaa, eli hävitessään voisi arvioida vastustajan listan tyyliin asteikolla
1: Hävisin rehdisti pelaamalla hauskaa listaa vastaan
2: Aika julma lista, mutta hyvin myös pelattu
3: Ei mitään mahdollisuuksia - ottaisin pataan joka kerta

Ja sitten tasatilanteessa pelaajien järjestys määräytyy sen mukaan, kuka on kerännyt vähiten näitä pisteitä. Emmätiä, kunhan pohdiskelen - varmaan järkevämpää on vaan painottaa, että ryppyotsaisuus ei ole hakusessa ja ihan sen kaikkein absurdeimman viritelmän kanssa voi pohtia, että tuoko.
Fiend_

No mä uskon että tarvii kyllä aika moni sitä poolia selviytymiseen. Enkä oo kuullu versiota missä pooli jätettäis pois, mut Nekima on kyllä hyvä esimerkki siitä kuka ei tarvii poolia.

Summonointi siis kannattaa jättää pois. En tiiä miten on Widow Weaver + Handbag ja mahdollinen Teddy kenttään mahdollinen mutta kyllä se pöydän kaataa kans :D

Joo no balanssia on turha miettiä, kunhan pelaajilla on hauskaa. Turf War kun on kyseessä niin joku, no, kuka tahansa Rezzer henchi + Izamu + 2 belleä on taas lista minkä voi jättää kotiin :P
Hammerheart

Fiend_ kirjoitti:No mä uskon että tarvii kyllä aika moni sitä poolia selviytymiseen. Enkä oo kuullu versiota missä pooli jätettäis pois, mut Nekima on kyllä hyvä esimerkki siitä kuka ei tarvii poolia.
Täällä:
http://wyrd-games.net/community/topic/1 ... ggestions/
Ja jossain muuallakin oli sama homma mainittuna, mutta en nyt tähän hätään löytänyt.
Joo no balanssia on turha miettiä, kunhan pelaajilla on hauskaa. Turf War kun on kyseessä niin joku, no, kuka tahansa Rezzer henchi + Izamu + 2 belleä on taas lista minkä voi jättää kotiin :P
Haha, itse mietin just samaa listaa esimerkkinä älyttömyydestä (Valedictorian ehkä johtoon).
NorjanPaavi

Viesti Kirjoittaja NorjanPaavi »

Yks rajottava tekijä voisi olla että kaikki yli 8ss on kielletty tai vain Minioneja ja peon modeleja saa palkata joukkoihin, eli enforcerit olis kiellettyjä. sieltä ne kovimmat tekijät ja yksittäiset hard hitterit löytyy.
Molja

Viesti Kirjoittaja Molja »

Hardcore turneen vois ainakin conissa järjestää. Seuraavat on napattu wyrdin foorumilta. Omasta mielestä vaikuttavat riittäviltä rajoituksilta. BLind deployment olis kans varmaa ihan toimiva ratkaisu. :)

20 ss + henchman leader
4 model max
points start being counted turn 1
turf war and assassinate are the only strat/schemes
20 minute game time limit
fixed list tourney
No SS purchasing leftover points
20ss Henchman Crew

Fixed List
No more or less than 4 models
Turf War and Assassinate
Close Depolyment
No Summoning
30 Mins per game
5 Games in total.

Ja viime aikoina itte ei oikee oo kerennyt pelailemaa, saatika maalaamaan. Työt ja edessä häämöttävä muutto tulleet pahasti harrastamisen edelle.
Joka päivä jotain uutta. Oli kyseessä hyvä tai huono asia.
Fiend_

Otetaan siis tälläinen setti! :)

Hammerheart: Valedictorian olisi itse asiassa aika kova johtamaan tota porukkaa :D Tietysti Sybelle (ah Sybelle) ja Bleeding Tongue olisi kanssa aika kova setti, Complyn ja With a Flourishin kera. Ja mites Bete Noire? Sen kun saa aloittaa pöydältä ja tässä tapauksessa se vaan tulee takaisin jos joku kuolee :D

Myös vähän skeptinen sen suhteen, että onko HC formaatissa tarvetta/hyvä että pelataan normaalilla 6 kortin kädellä? Koska se on kuitenkin hieman eri priorisoida niitä kortteja kokonaiselle Crew'lle kuin neljälle tyypille. Nimim. Rail Golemin Locomotionin vastaanottaneena kun se saa koko käden maat mitä tarvitaan siihen jatkumoon. :D
Hammerheart

Milloinkas aloitellaan ensi tiistaina. Nyt kun olen lomalla, niin mulle toimisi periaatteessa parhaiten iltapäivä - siis esmes kahdelta tms. Ketään muuta nappaa noin aikaisin?
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Mä oisin ainakin pääsemässä paikalle aikaisinkin. (Jos ei mitään yllättävää ilmene.)
Fiend_

Käy hyvin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”