Ropecon 2014 turnaukset
Re: Ropecon 2014 turnaukset
Mä vaan oikeen hiffaa ett miks pitäis väkisin pelaa turnaus jossa kaikki on jumissa ku ois mahis pelata rundi enemmän. "Pelataan meki kehnoo systeemii ku jenkeissäki pelaavat". Muutenki siisti saada kommentiks tommosta "kuulostaa helvetin tyhmältä" ku koittaa tuoda jotain ideoita peliin. Vähän tulee fiilis että pitäkää tunkkinne...
Mun mielestä tohon vaan jää aika vähän mielekästä pelattavaa jos kolmen rundin IG ja läppäkasual on ainoot turnaukset. Tietty IGtä vois miettiä viiden rundin turnauksena mutta aika harvalle jatkoonpääsy on niin automaattista ku Jaakolle. Mitä jos ei cuttais topnelosta Gauntletrundille vaan kaikki halukkaat sais pelaa sen? Ja sit mahdollisesti tarjoais kasualnyyppäturnausta siihen sivuun.
Ugh.
Mun mielestä tohon vaan jää aika vähän mielekästä pelattavaa jos kolmen rundin IG ja läppäkasual on ainoot turnaukset. Tietty IGtä vois miettiä viiden rundin turnauksena mutta aika harvalle jatkoonpääsy on niin automaattista ku Jaakolle. Mitä jos ei cuttais topnelosta Gauntletrundille vaan kaikki halukkaat sais pelaa sen? Ja sit mahdollisesti tarjoais kasualnyyppäturnausta siihen sivuun.
Ugh.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Kai se kysymys lähtökohtaisesti on, että halutaanko pelata tota IG-formaattia vai ei. Koska tossa formaatissa alkukierroksilla ratkaisee vain jatkoonpääsy, niin ei ole kovin järkevää venyttää turnausta lisäkierroksilla ja luoda merkityksettömiä pelejä osalle porukasta. Jos taas sit pelataan jotain muuta kuin IG-formaattia, niin toki niin monta kierrosta kuin ehtii. Ymmärsin aiemmin, että säkin tykkäsit kokeilla tota formaattia?TheEmu kirjoitti:Mä vaan oikeen hiffaa ett miks pitäis väkisin pelaa turnaus jossa kaikki on jumissa ku ois mahis pelata rundi enemmän. "Pelataan meki kehnoo systeemii ku jenkeissäki pelaavat". Muutenki siisti saada kommentiks tommosta "kuulostaa helvetin tyhmältä" ku koittaa tuoda jotain ideoita peliin. Vähän tulee fiilis että pitäkää tunkkinne...
Muuten meillä menee vähän hämärästi mielipiteet Teemun kanssa ristiin, kun aiemmin ite olisin kannattanut pääturnauksen pelaamista pitkänä kaikkien osalta ja Teemu taas halusi juurikin leikata vain neljä parasta jatkoon! Nyt erona on käytännössä yksi kierros. Se menee sitten taas hyvin vahvasti mielipiteen puolelle, että onko "kolme listaa, kolme rundia" jotenkin merkittävästi paskempi formaatti kuin "kolme listaa, neljä rundia". Mun mielestä ei mitenkään. Ja joo mun automaattiset jatkoonpääsyt voi tsekata ton formaatin edellisestä käyttökerrasta, viime vuoden Mestarien turneesta =)
Miksi muuten sunnuntain turnausta pitää pitää jonain casuaalinyyppäturneena? Jos coniin saadaan vahva ulkomainen edustus, niin neljä pelaajaa leikkaamalla jää jälelle vielä aikamoinen määrä hyviä pelaajia (ja jäis vaikka olisi pelkkiä suomalaisia paikalla). Hyvän turnauksen siitä saa kasaan ehdottomasti.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ei siin oo välii mikä turnaus siinä on, kuhan ei tartte 6 rundia vetää :) (koska do yuh)
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience
Tulipa muuten mieleen, että voi sitä aikataulua rukata toisinkin päin. IG:n alkukiekat voi pelata myös pe-la, joka jättäisi koko la-illan muulle häppeningille. Eli vaikka näin:
pe
18 kierros1 IG
20 Soles
22 kierros2 IG
la
10 kierros3 IG
13 Soles
15 kierros1 tiimiturnee
17.30 kierros2 tiimiturnee
20.00 kierros3 tiimiturnee
ja tiimiturneen kanssa päällekäin voisi pelata jotain spelldrafteja/who's the bossia.
Sunnuntaille sitten jokin sellanen turnaus, että se ei vaikuta "läppäturnaukselta".
pe
18 kierros1 IG
20 Soles
22 kierros2 IG
la
10 kierros3 IG
13 Soles
15 kierros1 tiimiturnee
ja tiimiturneen kanssa päällekäin voisi pelata jotain spelldrafteja/who's the bossia.
Sunnuntaille sitten jokin sellanen turnaus, että se ei vaikuta "läppäturnaukselta".
Sunnuntaina IG:n loput rundit?
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience
Joo toki. En nyt sit tiedä onko toi mitenkään merkittävästi parempi noin jos lainkaan.MaSSacRe kirjoitti:Sunnuntaina IG:n loput rundit?
- The Captain
- Valvoja
Sikäli parempi, että yleensä Ropeconissa kaikki siisti ohjelma on lauantaina, joten jos IG ei mene niiden kaikkien kanssa päällekkäin, pääsee nauttimaan myös muusta Conitarjonnasta. Eivät kaikki Masiinapelaajatkaan halua pelkästään pelata Masiinaa 'Conissa.Celebdae kirjoitti:Joo toki. En nyt sit tiedä onko toi mitenkään merkittävästi parempi noin jos lainkaan.MaSSacRe kirjoitti:Sunnuntaina IG:n loput rundit?
Tykkään IG Qualifier -ajatuksesta joka tapauksessa. Kansainvälistetään Suomea lisää ja silleen. Itseäni ei haittaa ajatus "3 listaa, 3 kierrosta" -formaatista juurikin siksi, että se jättää aikaa myös muulle touhuilulle.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Tykkään tästä sinänsä, mut mieluummin toisinpäin, eli tiimiturnaus pe / la-aamu ja IG x3 lauantaina.Celebdae kirjoitti:Tulipa muuten mieleen, että voi sitä aikataulua rukata toisinkin päin. IG:n alkukiekat voi pelata myös pe-la, joka jättäisi koko la-illan muulle häppeningille. Eli vaikka näin:
pe
18 kierros1 IG
20 Soles
22 kierros2 IG
la
10 kierros3 IG
13 Soles
15 kierros1 tiimiturnee
Sit tonne mahtuis tsägällä vielä se Who's the Boss la-iltaan. Teen tästä aikataulun ja katotaan miltä näyttää.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Totahan mä ehdotin jo aiemmin, mut silloin tais mennä ohi =)petskules kirjoitti: Tykkään tästä sinänsä, mut mieluummin toisinpäin, eli tiimiturnaus pe / la-aamu ja IG x3 lauantaina.
Näyttää kivalta, Teron ehdottamana toisinpäin :)
Ehkä se kuulosti vaan paremmalta itse keksittynä :PCelebdae kirjoitti:Totahan mä ehdotin jo aiemmin, mut silloin tais mennä ohi =)petskules kirjoitti: Tykkään tästä sinänsä, mut mieluummin toisinpäin, eli tiimiturnaus pe / la-aamu ja IG x3 lauantaina.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
Nii, makuasioitahan nää jo on, mutta kyllä musta ainaki kolmella listalla neljän rundin turnaus on selkeesti mielekkäämpi ku kolmen. Samaten mua mietityttää toi IG siltä kantilta että sen varsinaista "jujua" pääsee kokeilemaan neljä pelaajaa n pelaajasta.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
On siinä ilmiselvästi jujuna myös se, että pelataan kolme peliä kolmella listalla. Ja saa siitä pinnoja top 16.TheEmu kirjoitti:Nii, makuasioitahan nää jo on, mutta kyllä musta ainaki kolmella listalla neljän rundin turnaus on selkeesti mielekkäämpi ku kolmen. Samaten mua mietityttää toi IG siltä kantilta että sen varsinaista "jujua" pääsee kokeilemaan neljä pelaajaa n pelaajasta.
Tietty jos jollain on semmonen fiilis, et "vitsi ku sais pelaa lisää pelejä 'conissa" ni siellä ne pöydät on pelien sopimista varten. Enemmän siel on ollu turnausväsymystä neljänsien ja etenkin viidensien pelien kohdalla.
Tossa toi nyt ois. Perjantai on suht löysä, sunnuntai suht löysä, mut lauantaina Solesin esityksen jälkeen on hullua tykitystä koko päivä. Onko vähän liian tiukka?
petskules kirjoitti: Ropecon 2014 WM/H Tournaments v1.1
Friday: Team Tournament
- 8 teams of 4 players (= max 32 players)
- Max three rounds => one undefeated team
- 1-2x50p, D&C(1)
- Win gives 1 Tournament Point, tie 0.5 TP, and loss 0 TP
- After that, tiebreakers: SoS, Number of games won, CPs, APs
- Deathclock [60 mins]: Normal deathclock. Deployment is clocked.
- Pairings like in Fanatic:
0. TO announces paired teams, scenario and table groups.
1. Dice off until there is a winner. The winner gets to choose whether they are Team A, or Team B in the process.
2. Team A captain nominates his/her first player and presents both the player’s lists to the opposing captain.
3. Team B captain then nominates two (2) of his players that are potential opponents for the player. He provides all 4 lists for the 2 players.
4. Team A captain chooses which player from the 2 that will play against the player he first nominated.
5. Team A captain nominates his/her second player and presents both the player’s lists to the opposing captain.
6. Team B captain then nominates two (2) of his players that are potential opponents for the player. He provides all 4 lists for the 2 players.
7. Team A captain chooses which player from the 2 that will play against the player he first nominated.
8. Team B captain chooses the last two pairings.
9. Tables are randomized for matches.
- Rough schedule: (30mins for pairings, 2h10mins for games, no breaks)
17:00 Registration
17:20 Start pairing process for Round 1
17:50 Round 1 games start
20-22 Mr Jason Soles, "Mies, ura ja pelit", Auditorio
22:10 Pairings for Round 2
22:40 Round 2 games
Saturday morning
09:30 Round 3 pairings
10:00 Round 3 games
12:10 Tournament done
13 - 15 Mr Jason Soles, Auditorio
Saturday: WM/H Main tournament
- Max 32 players
- Three rounds, top 4 go on to possible 4th and 5th Gauntlet Rounds on sunday
- 3 x 50p, D&C(1)
- Rules pack and scenarios as per Iron Gauntlet 2015
- Rough schedule: (2h10mins for games, no breaks)
15:00 Registration
15:30 First Round
17:40 Second Round
19:50 Third Round
22:00 Tournament done
- Top 4 qualify to Masters Finals Tournament on sunday (all undefeated players if tournament is full)
Saturday: Who's the Boss
- Max 32? players
- 3 rounds
- One 35+5p list
- Nordic Deathclock [40mins]: Just like normal deathclock, except it can be stopped for tight measurements, rules questions and continous effects. Deployment is not clocked.
- Rough Schedule: (1h30min per round, no breaks)
22:00 Registration & 1st Caster randomisation
22:30 First Round
00:00 Second Round
01:30 Third Round
03:00 Done
Sunday: Iron Gauntlet Finals
- 4 players, qualified from earlier tournaments
- 2 rounds
- 2x75p, D&C(1)
- Rough Schedule: (2h10min per game, one 30min break)
09:30 Registration
10:00 Game 1
12:10 Break
12:40 Game 2
15:00 Done
Sunday: Casual Steamroller
- Max 32 players
- 4 Rounds
- 1-2x35p, D&C(1)
- Nordic Deathclock [55mins]: Just like normal deathclock, except it can be stopped for tight measurements, rules questions and continous effects. Deployment is not clocked.
- Rough Schedule: (1h30min per round, one 30min break)
08:30 Registration
09:00 Game 1
10:30 Game 2
12:00 Break
12:30 Game 3
14:00 Game 4
15:30 Done
16-17 Mr Jason Soles, Auditorio
No mä oon niin vanha ja väsynyt, että ei kyllä kykene yöllä enää pelaamaan, mut jos jotkut haluavat, niin miksi ei? Perjantaille pitäis kyllä laittaa vielä toinen turnaus (spelldraft?), että kaikille löytyy joku missä pelata.petskules kirjoitti:Tossa toi nyt ois. Perjantai on suht löysä, sunnuntai suht löysä, mut lauantaina Solesin esityksen jälkeen on hullua tykitystä koko päivä. Onko vähän liian tiukka?
Sunnuntain osalta näyttäis olevan deathclockissa liikaa aikaa. Ja nimen vois muuttaa joksikin muuksi kuin "casual steamrolleriksi". Miksei se voi olla ihan vaan normaali turnaus?
Sunnuntain kasuaalinimitys ja löysä deathclocki oli varmaan sen takia että meillä ois ees yksi aloittelijaystävällinen turnee. Kai ropecon ainaki jossain mielessä vois olla sisäänheittotapahtuma peliin..?
IG finaaliin on jääny dc1 olikohan tää tarkotuksellista? Originaalissa ei kai ollu mitään tämmösiä rajotuksia?
Onko siistiä käyttää kahta eri deathclockia vai oisko loogisempaa vaan valita toinen ja pitää siit kii?
IG finaaliin on jääny dc1 olikohan tää tarkotuksellista? Originaalissa ei kai ollu mitään tämmösiä rajotuksia?
Onko siistiä käyttää kahta eri deathclockia vai oisko loogisempaa vaan valita toinen ja pitää siit kii?
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Komppaan.TheEmu kirjoitti:IG finaaliin on jääny dc1 olikohan tää tarkotuksellista? Originaalissa ei kai ollu mitään tämmösiä rajotuksia?
Mietin et oisko mahdollista tehä jotain sellasta smogconin tapasta areenameininkiä noihin vapaisiin pelailuihin? Pe-su ajalta jokasesta voitetusta vapaasta 50p pelistä saa pisteen. Viikonlopun aikana eniten pisteitä saanut pelaajaa saa jonkun terminaattori-tittelin. Iso tyhjä a3 vaa johonki teipillä kiinni ja sinne pelatut pelit. Sunnuntaina sit laskee tulokset tms. Tuloksien oikeellisuus, pelin etsiminen, tuloksien merkkaus ym. pelaajien omalla vastuulla. Oisko siistii jos kunniavieras Solesia vois myös haastaa näihin peleihin?
IG:n 75 pinnan pelit myös 60min DC:lla? 25 pinnaa lisää pelin kokoon ja sama peliaika kun 50 pinnan pelissä?
-HPVäitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
Täysin mahdollista. Ei se oo ku järkkäämistä vailla.shoddie kirjoitti:
Mietin et oisko mahdollista tehä jotain sellasta smogconin tapasta areenameininkiä noihin vapaisiin pelailuihin? Pe-su ajalta jokasesta voitetusta vapaasta 50p pelistä saa pisteen. Viikonlopun aikana eniten pisteitä saanut pelaajaa saa jonkun terminaattori-tittelin. Iso tyhjä a3 vaa johonki teipillä kiinni ja sinne pelatut pelit. Sunnuntaina sit laskee tulokset tms. Tuloksien oikeellisuus, pelin etsiminen, tuloksien merkkaus ym. pelaajien omalla vastuulla. Oisko siistii jos kunniavieras Solesia vois myös haastaa näihin peleihin?
TheEdit: Lisätään nyt vielä että viime vuonna Kuhapekoni käynnisteli Iron Arena -traditiota ihan onnistuneesti, mutta täksi vuodeksi sitten karkasi Vietnamiin kuksimaan leidiboita. Mut jos jollain on kiinnostusta ottaa hommakseen ni aika eeppisen setin tosta vois saada kasaan.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Mites kuhapekoni sitä sitte hoiteli viime vuonna?