Vladimir Tzepesci, the Dark Champion 35p

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Khormag

Vladimir Tzepesci, the Dark Champion 35p

Viesti Kirjoittaja Khormag »

Nyt vihdoin ja viimein pitkäaikaiset puheet Warmachinesin aloittamisesta ovat konkretisoitumassa sanoista teoiksi ja alkaisi pikkuhiljaa olla nappien osto edessä. Ensimmäiseksi factioniksi valikoitui Khador ja Warcasteriksi Vladimir Tzepesci, The Dark Champion. Kaipaisin kuitenkin hieman vinkkejä ensimmäisen listan kasaamisessa. Tarkoitus olisi kasata 35 pisteen poppoo, sellaisella kun kuulemma pääsee hyvin alkuun.

Itse olen ajatellut jotain tämän tyyppistä:

Vladimir Tzepesci, the Dark Champion (*5pts)
* Drago (8pts)
Doom Reavers (Leader and 5 Grunts) (6pts)
Iron Fang Pikemen (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Iron Fang Pikemen Officer & Standard (2pts)
Kayazy Eliminators (Leader and Grunt) (3pts)
Kayazy Eliminators (Leader and Grunt) (3pts)
Widowmakers (Leader and 3 Grunts) (4pts)
Manhunter (2pts)
Manhunter (2pts)
Widowmaker Marksman (2pts)

Eli siis ideana oli rakentaa armeija joka toimii hyvin yhteen Vladin featin kanssa. Tähän listaan olen ottanut vähän mallia netistä löytämistäni listoista ja olen myös hieman saanut vinkkejä paikallisilta pelaajilta. Miltä lista näyttää tällaisena, mitä parannettavaa?
Der Dexter

Re: Vladimir Tzepesci, the Dark Champion 35p

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

Listassa ei mitään vikaa, ja 35 pinnaan siinä on kivasti kaikkea, ja feattilohteet ei lopu kesken.

Myöhemmin ostoslistalle pistäisin Wg-riflecorpsin ja joen, sekä gaylordien outriderit, sillä hand of fate saa nämä kaksi yksikköä poistamaan jalkaväkeä tosi kivasti, sekä merccien sylys wishnalyrrryrur aka wishnailer auttaa HoF:in swappaamisessa eri yksiköille,joka on myöhemmin tehokkaan pelaamisen pohjana...

Mutta alkuun ja pelin sekä casterin opetteluun oikein mukava pohja, ja nuo yksikköehdotukset mulla on vähän vaikeempikäyttösiä, widowmakerit on erinomainen aloittamiseen, itse kun tuppaan pelaamaan turnaus/kansainvälisiä pelejä enempi, niin tarvii vähän eri mausteita.

Myös 35 on pistekoko jossa kompaktit pistehinnat on kivoja, eikä tartte lapiokaupalle poistaa jalkaväkeä aina naapurilta.

Summa summarum, hyvältä näyttää
Aliquando Insanire Iucundum Est
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Mulla eVladista tulee heti mieleen sikailut Blood of Kingsin suhteen eli vaikka tällainen lista:

System: Warmachine
Faction: Khador
Casters: 1/1
Vladimir Tzepesci, the Dark Champion (*5pts)
* Conquest (19pts)
* Spriggan (10pts)
* War dog (1pts)
Battle Mechaniks (Leader and 3 Grunts) (2pts)
* Battle Mechanik Officer (2pts)
Kossite Woodsmen (Leader and 9 Grunts) (6pts)

Ajatuksia:
- Collateral damage ei katsota tulleen omasta nappulasta, eli Conquest käy power strikettämässä Spriggarin Vladimirin päälle ykkösvuorolla -> Vladimir ottaa 2d6+2 pistettä vahinkoa sisään, eli saa aika hyvillä mahiksilla +2SPD, STR, DEF ja CMD (erityisen tärkeää kossiittien kannalta) loppupelin ajan. Knockdown ei aiheuta ongelmaa, koska mekaanikko UA vieressä. Koira lisää vielä +2DEF vs. melee, jolloin aletaan lähestymään statteja, jotka estävät kuolemisen lähitaistelussa.
- Banejen yms. elämää hankaloitetaan parkkeeraamalla mekaanikkoja kolossaalin eteen. Feattivuoron DEF18 on aika hulvatonta.
- Vlad poistaa pilvet, Spriggan poistaa stealthin ja hand of fate tekee ampumisesta (erityisesti kolossaalin isosta tykistä) erittäin tarkkaa. Vastustajasta ja/tai skenaariosta riippuen kossiitit odottavat väijytyksessä tai screenaavat kolossaalia.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Tanan kirjoitti:Mulla eVladista tulee heti mieleen sikailut Blood of Kingsin suhteen eli vaikka tällainen lista:
Ennen kuin kukaan aloittava pelaaja menee ostamaan tähän napit, niin pakko kommentoida, että henk. koht. pidän avausviestissä mainittua listaa noin 2,67x parempana ja myös napeiltaan hyödyllisempänä jatkokehittelyn osalta. Mutta tämä toki osoittaa, että melkoisen erilaisilla lähestymistavoilla voi (ainakin yrittää) menestyä =)
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Tananin höpötykset sikseen, mutta tykkään kyllä alkuperäisestä listasta aka paljon. Itestä tuntuu että tossa on jo turhan paljon fiittikohteita. Tää ei sinällään mitenkään väärin, mutta ite tykkäisin että ois muutama pyssy enemmän listassa. Esimerkiks jos droppais widowmakerit ja manhunterit, sais Rifle Corpsilla ja Joella 11 pyssyä. Ei widowmakereissakaan siis mitään väärää mutta enemmän pyssyjä vois olla kiva. Menee ehkä jo makuasioiden puolelleki.

Toinen mitä voisin suositella ois joku muu robotti ekaksi jakiksi. Esim Spriggan menee melkein listaan ku listaan, kun taas Drago rokkaa pelkästään Vladeilla. Toisaalt jos alkuun on tarkotus pelailla lähinnä Vladeja niin siitä vaan Dragolla alkuun.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Voi Tanan..

En lähtisi ehdottelemaan listaa, enkä noita överitemppuja ekaa peliä harkitsevalle.

Ensinnäkin moneen listaan sopivat, yleiskäyttöiset figut ovat kivempia aloittelijalle niin voi kokeilla vähän erilaisia juttuja eri castereilla tms. Colossaalilista pelaa aika samanlaista peliä, eikä opeta läheskään niin paljon, koska ei osaa mm. vastaanottaa suurinta osaa power attackeista.

Toisekseen, power attackit ja collateral damagen hahmottaminen on varmaan helpompaa kun on pelannut vaikka yhden tai ehkä jopa kaksi peliä. Muuten voi mennä vähän ohi Oulumetat.

Mun mielestä toi aloituslista on hyvä.

Tatu ehdotti riflecorea. Tässä on aika preferenssikysymys oisko winter guard infantry parempi valinta. Moni tykkää näistä ja ne tekee tosi montaa erilaista juttua, etenkin rakattien kanssa.

(EDIT: Teemu ninjasi. Kyllä me rakastetaan sua Tanan <3 mut vähän korkealentoista juttua ennen ku toinen on sääntökirjaan tai pelimekaniikkoihin vielä sen enempää tutustunut)

EDIT2: Komppaan Spriggania. Se on monipuolinen jaska jota tulee käytettyä monen eri casterin kanssa. Khadorilla jaskoja tulee muuten käytettyä aika rajallisesti ni suosittelisin ostamaan aika perusgeneerisiä jaskoja ensin ja sit noit spesifimpiä Dragoja ja muita.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Miks kukaan ei ole vielä ehdottanut outridereita, manowar drakhunia ja battle engineä? Hand of fate ja/tai featti tekee noista kaikista hyviä ja luuisi että olisi käyttistä myös eVladin ulkopuolella.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
reindeerman

Viesti Kirjoittaja reindeerman »

Tanan kirjoitti:Miks kukaan ei ole vielä ehdottanut outridereita, manowar drakhunia ja battle engineä? Hand of fate ja/tai featti tekee noista kaikista hyviä ja luuisi että olisi käyttistä myös eVladin ulkopuolella.
Drakhun on kyllä kiva nappi muissakin listoissa, mutta gun carriage on vähän meh ilman sign and portentsia tai hand of fatea ja kaiken lisäksi sille on pirun vaikee löytää pisteet kaiken tarpeellisen jälkeen.
Ja tohon listaan varmaan itse vaihtaisin doomikset ja toisen manhunterin Uhlaneihin, ihan vain koska ne on aika törkeitä featti kohteita...
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Kylhän dexter jo Outridereita ehdotti. Itekin (ei-Khadorpelaajana) näkisin niillä kovimman potentiaalin Hand of Faten kanssa, mutta en oo ihan varma miten menisivät 35 pinnan listaan. Hyvä seuraava laajennus toki.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ihme_apina

Viesti Kirjoittaja Ihme_apina »

Khormag, tervetuloo Masiinan puolelle, tääl ny ruvettii si tappelee et mitä neuvoi sul annetaan :D

Eka lista näyttää sen verran hyvält et oot varmaan tutkinu jotain foorumei tarpeeks tai on vaan muuten pää hyvin harteillaan ni tilaa figut vaan jaa luet tätä seuraavan kerran sit kun laitat vähän reportteja et miten on pelit menny..

Missä päin muuten vaikutat, jos on joku naistä Suomen n. viidestä masiinakeskittymästä lähellä ni neuvvot voi ol jopa perempii livenä
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Khormag

Viesti Kirjoittaja Khormag »

Kiitoksia paljon jo kaikista vastauksista :) Pitää tuota Spriggania katsella jos tuohon Dragon tilalle sen laittaisi. Itsekkin olen hieman miettinyt tuota TheEmun mainitsemaa pyssyjen vähyyttä, mutta näin ensialkuun varmaan lähden kokeilemaan vaan noilla Widowmakereilla, sittenpähän kun hieman kokemusta kertyy niin voi miettiä että mitä sitä kaipaa.

Joensuussa tosiaan asustelen ja nyt kun torstaina varmaan saan napit tilaukseen niin muutaman viikon päästä saattaisi päästä jo pelailemaankin :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”