tau aloitus
tau aloitus
Olen pari vuotta fabaa pelannut ja nyt mietin että mitä jos vaikka 40k:n aloittas. Armeijaks oon ajatellu tauta, mutta ei kauheesti oo kokemusta niistä, niin kuinka hyvin niillä pärjää ilman mitään turnauslistaa, ja mieluusti ilman krootteja?
Battlesuitit ja hammerhead ois hienoja samoin riptide.
Battlesuitit ja hammerhead ois hienoja samoin riptide.
Re: tau aloitus
Tau on vahva valinta.
Armeija ei välttämättä ole helpoin pelata, mutta siitä saa kohtalaisella virittämisellä kovat tehot irti.
Itse olen pelaillut pääasiallisesti ilman krootteja. Oman armeijan runkona toimii isot porukat firewarrioreita joko devilfisheillä tai ilman. Pienemmälläkin määrällä trooppeja toki pärjää kun nykyään muutkin yksiköt valloittavat objektiiveja.
Battlesuitit (stealthit, crisikset ja broadsidet) on kaikki kelpo yksiköitä joista jokaista voi käyttää useassa eri roolissa. Näitä voi huoletta ottaa jokaista useamman yksikön. No stealtheja riittää ehkä 0-1 :)
Hammerhead on lähinnä komean näköinen, mutta ei tee mitään paremmin kuin muut yksiköt (=riptide) tekisivät. Kestävyydeltään, kantamaltaan, tulivoimaltaan, monipuolisuudeltaan ja muokattavuudeltaan hammerhead häviää joka osa-alueella bigtidelle. BigKahuna:ssa ei sitten olekkaan muita vikoja kuin figun hinta.
Muista yksiköistä ainakin pathfinderit, (marker)dronet, pirahnat ja skyray ovat hyviä investointeja.
Armeija ei välttämättä ole helpoin pelata, mutta siitä saa kohtalaisella virittämisellä kovat tehot irti.
Itse olen pelaillut pääasiallisesti ilman krootteja. Oman armeijan runkona toimii isot porukat firewarrioreita joko devilfisheillä tai ilman. Pienemmälläkin määrällä trooppeja toki pärjää kun nykyään muutkin yksiköt valloittavat objektiiveja.
Battlesuitit (stealthit, crisikset ja broadsidet) on kaikki kelpo yksiköitä joista jokaista voi käyttää useassa eri roolissa. Näitä voi huoletta ottaa jokaista useamman yksikön. No stealtheja riittää ehkä 0-1 :)
Hammerhead on lähinnä komean näköinen, mutta ei tee mitään paremmin kuin muut yksiköt (=riptide) tekisivät. Kestävyydeltään, kantamaltaan, tulivoimaltaan, monipuolisuudeltaan ja muokattavuudeltaan hammerhead häviää joka osa-alueella bigtidelle. BigKahuna:ssa ei sitten olekkaan muita vikoja kuin figun hinta.
Muista yksiköistä ainakin pathfinderit, (marker)dronet, pirahnat ja skyray ovat hyviä investointeja.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Ja jos battlesuitit kiinnostaa eniten niin farsight listalla saa ne crisiksetkin trooppina.
<Weekender> äsh, huomenna vasta saan kamat
<Weekender> nooh, ehkä mä pärjään
<Weekender> nooh, ehkä mä pärjään
Lenturit ois ihan siistejä, mutta oon kuullu ettei kovin tehokkaita ja broadsidet hoitaa homman paljon paremmin. Niin onko niissä mitään järkeä vai olisiko ihan turhia?
- Meganiikko
Lentureissa on se etuna että niissä on turretit, eli ne ampuu mihin suuntaan haluaa. Ajattele 40k'n versiota AC-130 Spectrestä kun puhutaan razorsharkista ja F117'stä kun puhutaan Sun sharkista.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
Noh niin ampuu riptidekin/broadside. Eikä hammerheadillakaan paljoa suunta ongelmia ole.warhamer116 kirjoitti:Lentureissa on se etuna että niissä on turretit, eli ne ampuu mihin suuntaan haluaa. Ajattele 40k'n versiota AC-130 Spectrestä kun puhutaan razorsharkista ja F117'stä kun puhutaan Sun sharkista.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
- Meganiikko
Kyllähän kivi on kovempi jos sitä verrataan paperiin. Mutta paperilla voi viiltaa, kivellä ei.
Pystyykö riptide hyppäämään 18" maastosta riippumatta ja ampumaan taakseen heppuja jotka eivät ole enää coverissa kun flankkasit ne? Ja kaikki jotka ampuu takas ampuu snap shotteja?
Razorsharkin turretti on aika uniikki lento-yksiköissä. So far ainoastaan Heldrakella oli samanlainen sekonfiguraatio mutta se on nykyään hull mounted eli ampuu eteenpäin.
Pystyykö riptide hyppäämään 18" maastosta riippumatta ja ampumaan taakseen heppuja jotka eivät ole enää coverissa kun flankkasit ne? Ja kaikki jotka ampuu takas ampuu snap shotteja?
Razorsharkin turretti on aika uniikki lento-yksiköissä. So far ainoastaan Heldrakella oli samanlainen sekonfiguraatio mutta se on nykyään hull mounted eli ampuu eteenpäin.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
Stormtalonin assault cannon taitaapi pyöriä kanssa, stormravenin torni varmasti pyörii.
Eipä taulla ainakaan ennen ollut yhtään pelikelvotonta yksikköä, eikä taidan nykyäänkään juuri olla. Codex, pari trooppia hq ja sitten hankkii sitä mikä omaa silmää miellyttää. Tietty neuvoja ja vinkkejä voi kysellä täältä, mitkä toimii hyvin yhdessä tai jos tiedät minkä tyyppistä listaa haluat tehdä. Battleforcet ym. aina hyviä hankintoja vaikka heti alkuunkin.
Ravenin torni on vähän kaksipiippuinen juttu, koska LoSia mitattaessa tulee hillittömiä katvealueita rungon ja siipien takia, ellei sitä lenturia asenna tikun nokkaan hyvin hassuun kulmaan.Oberon kirjoitti:Stormtalonin assault cannon taitaapi pyöriä kanssa, stormravenin torni varmasti pyörii.
---
Mutta joo, Taulla on omasta mielestä joustavin codex moniin eri listoihin, vaikka RT spämmi tai O'Vesa pallo ovatkin mukamas pelatuimmat.
Devilfisheillä kulkeviin warruihin nojaavat listat tuntuvat olevan aika tehokkaita battleforgedeissa erityisesti Marlstromeja pelattaessa. Muutamaan otteeseen ollut itse hätää kärsimässä Taun MSU-listoja vastaan.
Vaihtoehtoisesti trooppisuitit ovat ainakin papereilla kovia listoja muutenkin kuin standardina O'Vesa pallona.
Komentaja, suitit ja riptide muodostavat hyvän pohjan jonka päälle kasata muita yksiköitä Farsight Enclave supplementin kanssa, mutta warruihin perustuva lista vaatii HQ:n puolesta muun valinnan, eli etherealin.
7. edikan pelit:
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|