"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Traconiin figupelejä

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Bereal

Traconiin figupelejä

Viesti Kirjoittaja Bereal »

Olen pari viime vuotta hämmästellyt traconin puutteita figupelaamisen edustamisessa, joten ajattelin täältäkin kysyä aiheesta. Onko kukaan järkkäämässä mitään figupelejä traconiin, vai pitääkö aloittaa sen järjestäminen tässä ja nyt?

Itse pelaan paljon wh40ta ja warmahordesia, joten ainakin niihin voin tulla vaikka tuomariksi ja muutenkin järkkäämään.
You can run and hide as much as you want, but the Devourer will still eat you.
Zandrekhin dementialista w 4/d 0/l 2
Merimetsä

Re: Traconiin figupelejä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Eikös viimevuonna Traconissa näytetty ovea kaikelle figu aiheiselle? (Saattoi toki olla joku toinen conikin.)
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Olen itse ollut useaan otteeseen järjestämässä Traconiin figuohjelmaa aivan ensimmäisestä vuoden 2005 tapahtumasta alkaen. Sen jälkeen oma ja yleinen aktiivisuus on mennyt vähän siksakkia. Myöhempien aikojen keskusteluja on värittänyt mm. suuri ahdistus animen määrästä, sekä ajoittain suorastaan tarkoitushakuinen konfliktien etsintä tilojen määritysvaiheessa. Useasti kuulee kolmannen käden kautta väritettyjä tulkintoja, joissa vakuutetaan että mikään ei onnistu ja kaikki on turhaa. Totuus voisi olla vähän toinen jos oikeasti vaivautuisi ottamaan asiasta selvää ja osallistumaan suunnitteluun aktiivisesti.

Oli miten oli, viime vuosina niin kortti-, lauta- kuin figujärjestäjät ovat vuorotellen päätelleet, että vellovan animekansan sekaan tunkeminen ei tuo juuri lisäarvoa verrattuna erillistapahtumaan. Näin tapahtui myös viime vuonna. Toisaalta aiemmin siellä on pidetty mm. maalausopetusta, tutustumispelejä, järeämpiä demoja, 40k-turnaus ja masiinaturnaus. Kaikkea varmaankin voisi saada aikaan jos vain jaksaa panostaa ja ottaa yhteyttä oikeisiin tahoihin.

Lähivuosia on siis vaivannut ennen kaikkea ikävä pattitilanne, jossa kunnon figuohjelmaa (tai lauta/kortti-) ei lähdetä järjestämään koska tapahtuma on animepainotteinen, ja tapahtuma on animepainotteinen koska muuta ohjelmaa ei järjestetä. Tämän solmun avaaminen vaatisi lähinnä kohtalaiset määrät aktiivisuutta. En estele jos joku jaksaa tarttua. Olisihan se kivaa jos valtakunnan kakkostapahtuma saisi laajennettua repertuaariaan.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Sir T0inen

Viesti Kirjoittaja Sir T0inen »

Bereal kirjoitti:Olen pari viime vuotta hämmästellyt traconin puutteita figupelaamisen edustamisessa, joten ajattelin täältäkin kysyä aiheesta. Onko kukaan järkkäämässä mitään figupelejä traconiin, vai pitääkö aloittaa sen järjestäminen tässä ja nyt?

Itse pelaan paljon wh40ta ja warmahordesia, joten ainakin niihin voin tulla vaikka tuomariksi ja muutenkin järkkäämään.
Turnaukset ovat suoraan ei-kiitos listalla Traconin puolelta, koska vievät liikaa aikaa ja tilaa. Pientä puhetta demoalueen tekemisestä on ollut, mutta ne ovat tainneet jäädä puhumisen asteelle.
Bereal

No lähetin coniteaan sähköpostia asiasta ja niillä on ilmeisesti demopöytä jossakin. Ihme animu-hörhöt, kun ei figujen anna tulla coniin.
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Mjaa. En jaksa uskoa että kenelläkään olisi mitään itse figuja vastaan. Kyse lienee enemmän tiloista ja mielenkiinnon kohteesta. Ellen väärin muista, niin traconin anime-cosplay yleisö taitaa olla vähän nuorempaa kuin esmes Ropeconissa.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Bereal

No ei sen porukan nuoruuden pitäisi olla este meidän naavapartojen figuturneelle. Voin sanoa kokemuksesta, ettei se tampere talo niin täynnä ole koskaan ollut, etteikö turnausta siellä voisi järjestää. Mitäs ihmiset tuumais sellasesta ajatuksesta, että otetaan porukalla tämän asian järkkääminen projektiksi
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Mitä meinasit ja mitä se vaatii?
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Darius

Viesti Kirjoittaja Darius »

Itse ainakin uskoisin kyllä että jos traconissa olisi vaikkajoku 40k turnaus, patrollipelejä jos ei muuta jossakin salissa, niin aivan varmasti ihmisiä tulisi mukaan.
Bep.
Bereal

Minä meinasin ihan normaalia figuturnausta. Peli voisi olla vaikka wh40k, faba (ei mieluusti, koska minulla ei ole armeijaa ;( ) tai warmahordes. Turnauskooksi vaikka 1850p wh40kssa tai 30p warmahordessa ja pelaajien määrä jotakin kymmenen luokkaa, eli tarvittaisiin kolme-viisi pöytää. Pelimaastojakin tarvitaan, mutta Excaliburilla (eli yhdellä järjestävällä osapuolella) sitä on jonkin verran. Lisäksi tarvittaisiin järjestäjiksi about kaks tuomaria. Minä voin vaikka toimia toisena wh40kssa ja warmahordessa. Rondossa on kuulemma figu/roolipelit ja eiköhän me sieltä saada järjestäjiltä puhuttua ne pöydät sieltä. Jos ei saada, niin voidaan vallata yläkerran hengauspöytiä, jotka on vapaassa käytössä.

Mitä ihmiset olis tälläsestä ideasta mieltä. Haluatteko ottaa Traconin takaisin animehörhöiltä ja tuoda figupelit takaisin mukaan toimintaan?
Eöl the Dark Elf

Viesti Kirjoittaja Eöl the Dark Elf »

Jos tilansaanti on samaa luokkaa kuin mihin se viimeksi olisi jäänyt niin erillistapahtuma on jatkossakin kyllä fiksumpi. Toki jos nimenomaan haetaan että ois pakko tonne sekaan tunkee nii kylhän sinne kai joku pieni setti menis.
Bereal

No tarkoituksena olis saada sitä figupelailua takaisin itse coniin, että ens vuonna voidaan pönkätä kunnon turnaus mukaan ohjelmaan.
Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah »

Juu viime vuoden kovat lupaukset tilan saamisesta jotka kuitenkin sitten peruttiin pari viikkoa ennen tapahtumaa jättivät vähän happaman mielen monelle jotka olivat viime vuonna mukana suunnittelemassa ja kaavoittamassa pelejä Traconiin (itseni mukaanlukien). Mikäli Bereal meinaat ottaa asiaa uudelleen esiin Traconin conitean kanssa niin kannattaa nyt varmistaa että ohjelma tulee heti kalenteriin ja että tilat varataan tapahtumaa varten samantien ettei mikään muu ohjelma "yllättäen" vie niitä alta. Lautapelaajien kanssa on aiempina vuosina tullut jaettua tiloja (itsekin järjestin 4-5 vuotta sitten masiinaturnauksen Traconissa) mutta omat tilat figuttelijoille olisi tietenkin parempi ratkaisu jotta saa melutasoa vähän karsittua.

TaTape pystyy varmaan tarjoamaan miesvoimaa ja maastoja turnauksen järjestelyihin, myös tuomareita ainakin joihinkin pelisysteemeihin. Mutta tärkeintä olisi ensin saada tuota varmuutta tilojen saannista että pelejä voisi alkaa suunnittelemaan.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
M0ca

Viesti Kirjoittaja M0ca »

Itseä voisi kiinnostaa olla järjestämässä Infinity-aiheista toimintaa. Luulisi uppoavan sekä figuttajiin, että anime/manga teemaisten kuvitustensa kautta myös pääkohdeyleisöön.
Bereal

Nonni, lähetin viestiä conitean ohjelmavastaavalle ja odotetaan sitten vastausta.
Bereal

Noniin sain vastauksen traconin järjestäjiltä. Laitan sen kokonaan tännekin.
Heissan,

toimin viime vuonna roolipelivastaavana ja tiedän kyseisen möhläyksen - vahinko tapahtui väärin kuullun informaation, liian hätäisen lupauksen tekemisen johdosta ja ensimmäisen vuoden kokemattomuudesta. Pahoittelin tapahtuneesta Tampereen taktiikkapelaajille ja pahoittelen myös uudelleen, mikäli taktiikkapelaajia edustatte.

Suurin ongelma figuuriturnausten järjestämisessä Traconissa on ollut tilanpuute - figuuriturnaukset tarvitsevat oman, suurehkon tilansa. Viime vuosien ehdotukset Sonaatti - tilan jakamisesta lautapelien kanssa ovat saaneet negatiivisen vastauksen - tila ei ole ollut riittävä. Sama ongelma tuntuu vieläkin kummittelevan päämme yllä. Eräs suurempi muutos voi kuitenkin mahdollistaa tarpeellisen pelialueen järjestämisen. Roolipelit, jotka ovat ennen olleet sijoitettuna Opus 1 - 4 - tiloihin siirtyvät nyt Rondoon (http://www.tampere-talo.fi/tilat/rondo). Rondo on rauhallisempi ja suurempi tila, minne tarkoituksena olisi mahduttaa kaikki roolipelit. Rondon ovella toimisi viime vuodesta tuttu roolipelien sisäänheitto ja roolipeli-info. Tämä tila on minun mielestäni tarpeeksi suuri sisällyttämään roolipelit ja miniatyyripelit.

En voi varmistaa miniatyyripelien mukaanottoa, ennen kuin seuraavista aiheista on keskusteltu:
- Mitkä pelit olisivat edustettuna turnauksessa?
- Onko turnaukseen tarpeeksi osallistujia Traconin kävijöissä? Olette jo alustavasti tehneet kyselyä määrästä, paljonko se olisi?
- Onko demotus vaihtoehto, mikäli turnaukseen ei riitä pelaajia? Voiko demotusta tarjota turnauksen ohella, mikäli tilamme siihen riittää?
- Roolipelit tarvitsevat hiljaisen tilansa. Miniatyyri- ja roolipelit voidaan erottaa toisistaan esimerkiksi väliseinällä, mutta tila tulee kaikumaan - tuleeko tämä aiheuttamaan ongelmia?

Olen ohjannut tämän viestin myös Tampereen taktiikkapelaajat ry:n sähköpostiin viime vuodelta. Olkaamme yhteydessä tästä asiasta - ei enää väärinkäsityksiä :)
Jos vaikka aloitetaan turnauspelistä. Kelpaako ihmisille se warhammer 40k?

Toiseksi pitää tietää halukkaiden pelaajien määrä. Itse ainakin olen pelaamassa, jos turnaus saadaan järjestettyä.

Kolmanneksi demotus. Tähän minä ainakin voin ryhtyä turnauksen peruuntuessa.

Viimeiseksi se tila. Ainakin omasta mielestäni tuo conitean ehdotus on toimiva.

Ajatuksia, kysymyksiä ja keskustelua.
M0ca

Infinity demopöytä ja demopoppoot onnistunee allekirjoittaneelta.
Chade

Viesti Kirjoittaja Chade »

Hienoa, että aihe nostettiin esiin. Traconiin lähteminen on jo parin vuoden ajan keikkunut siinä ja rajalla, mutta tähän mennessä aina jäänyt lähtemättä. Viimevuonna näytti jo tosi lupaavalta, kun Traconissa oli tarkoitus järjestää Warmachine turnaus, mutta tila meni turnausjärjestäjiltä alta ja turnaus järjestettiinkin samana päivänä toisessa tilassa. Kiitos vielä siitä Pariah ja kumppanit! Oli mukava turnaus.

Näkisin erittäin mielelläni Warmachine-turnauksen osana Traconin ohjelmaa, edes pienen sellaisen. Tuo olisi minulle todennäköisesti se ratkaiseva tekijä osallistumisen suhteen. WM/H olisi pääosassa ja turnauksen ulkopuolella olisi hauska ihmetellä Conin menoa noin yleisesti. Ropeconissa on suhteessa niin paljon enemmän minua kiinnostavaa ohjelmaa, että sen ajasta merkittävää osaa ei tee mieli uhrata figuille.

Kiitos vielä Tampereen porukalle aktiivisesta turnausten järjestämisestä! Ylihuomenna seuraavan kerran tulossa sinne. :)
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Luolapeikko

Viesti Kirjoittaja Luolapeikko »

Muistuttaisin myös että WHFB:a voi pelata toimivasti ja "pienemmässä tilassa" Border Patrol-kompeilla. Edustustapahtumiin, kuten coneihin, aina mielestäni "maalauspakko" jotta harrastuksen kaikkia hyviä puolia saa mainostettua.
+ tiedän saavani useita pelaajia paikalle, mikäli fantsuhammeria pelataan.
- Elämä on muutakin kuin white metallin syömistä -
M0ca

Luolapeikko kirjoitti:Muistuttaisin myös että WHFB:a voi pelata toimivasti ja "pienemmässä tilassa" Border Patrol-kompeilla. Edustustapahtumiin, kuten coneihin, aina mielestäni "maalauspakko" jotta harrastuksen kaikkia hyviä puolia saa mainostettua.
+ tiedän saavani useita pelaajia paikalle, mikäli fantsuhammeria pelataan.
Eikös toi "maalauspakko" ole pikemminkin "maalausitsestäänselvyys"?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”