"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ruohon lakkaaminen

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
jopotzuki

Ruohon lakkaaminen

Viesti Kirjoittaja jopotzuki »

Onko ruohon lakkaaminen järkevää, toimiiko se? Minulla on Blood Bowl pelikenttä tehty vanerista ja se on maalattu vihreellä ja päälle on heitetty liimat ja ruohot, mutta sitä ruohoa karisee siitä pois aika kovaa vauhtia. Auttaako lakkaaminen asiaa (spray)? Jokinn muu konsti millä tuon voisi/olisi voinut tehdä?
Dolmot kirjoitti:Tällä kertaa se on Bloodthirstor, Lordor of Mordor.
Scumboogie

Re: Ruohon lakkaaminen

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Mulla ainakin lakkaaminen toimi. Koputtelee ensin pöydistä kaikki varmasti ylimääräiset irtoruohot pois, sit sumuttelee kerran tai kaksi (mielummin kaksi ohutta kuin yksi paksu, ofc) mattalakalla niin ruohosta on tullut vähän tönkömpää. On myös paremmin pysynyt kiinni. Kannattaa kans tsekata ensin pienelle testibiitille, joskus jollain lakalla kävi niin että ruoho tummeni ja muuttui märän näköiseksi for some reason, mutta saattoi johtua kerroksen paksuudestakin.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Mä olen melkoiset määrät ruohottanut foamikukkuloita, ja olen myös spray -lakannut ne. Toimii, ei aiheuta ikäviä ulkonäköefektejä jos ei ihan liikaa lorahda sitä lakkaa, ja auttaa ainakin jonkun verran ruohon pysyvyyttä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Meganiikko

Viesti Kirjoittaja Meganiikko »

Muistat vaan että jos spray altistaa vaikutukselleen suojaamatonta foamia niin se sulaa...
Nimim. Paljas foamalusta, spraymaalaan päälle liimattua hiekkaa -> ei enää alustaa :C

Samoin turhan paksu kerros tykkää (ei-staattisen ruohon) lakastaa ruohon littanaksi mikä ei näytä hirveän hyvältä.
"Ferrus, your beard needs a shave." -Fulgrim
"Ok, hit me up fam." -Ferrus Manus
-One of the biggest miscommunications during 30th millennium.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

warhamer116 kirjoitti:Muistat vaan että jos spray altistaa vaikutukselleen suojaamatonta foamia niin se sulaa...
Nimim. Paljas foamalusta, spraymaalaan päälle liimattua hiekkaa -> ei enää alustaa :C
Samoin turhan paksu kerros tykkää (ei-staattisen ruohon) lakastaa ruohon littanaksi mikä ei näytä hirveän hyvältä.
Hyvä lisäys :) Mä maalaan huonekalumaaleilla foamit ensin, sen päälle kestää spreimaalit.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
JarkAira

Viesti Kirjoittaja JarkAira »

Muistaakahan, että lajin nimi on Blood Bowl, joten puhtaanvihreän ruohon sijasta kannattaa lisäillä vähän punaista sinne tänne, etenkin reunoille, joissa taklaukset yleensä tapahtuvat jenkkifutiksessa :)

Osittain palanutta ruohoa sisältävä kenttä toimisi varmast myösi hyvin.
7. edikan pelit:
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”