Orks -Codex keskustelu

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Kardinaali
Viesti:

Re: Orks -Codex keskustelu

Viesti Kirjoittaja Kardinaali »

Tosi näppärä magnetisointi. Voisin koittaa muistaa laittaa joku päivä myös oman versioni tästä magnetisoinnista. :) Miten olet aatellut toimia tuon panosvyön/sähköjohdon kanssa? Laitatko vaan jommankumman vai teetkö sillekin jonkun magnetisoinnin. Itse olen ajatellut laittaa molemmat kiinni figuun yhtäaikaisesti, koska vähän veistelemällä sekin onnistuu. :)
JarkAira

Viesti Kirjoittaja JarkAira »

Ajattelin tunkea sinne yläkoppiin magnetisoinnin noita vöitä varten. Nyttenhän se vyö kyllä pysyy kiinni aseen puolelta, mutta repsottaa välillä hölmösti aseen asennosta riippuen.
7. edikan pelit:
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Bartholen kirjoitti:Itse en vielä uutta kodeksia örkkipelaajana omista, kun en ole edes uusimman edikan sääntöihin vielä perehtynyt. Pläräilin kuitenkin kirjaa hieman Fantsussa, ja täytyy sanoa, että ainakin ulkoasun puolesta GW vaikuttaa menneen aika halpislinjalla. Nyt kun jokainen yksikkö army listissä on omalla sivullaan, siinä saa aika lailla pläräillä sivuja eestaas kunnes oppii muistamaan pistearvot ulkoa. En ymmärrä miksi tällainen muutos oli tarpeen, sääntöosio + army list -rakenne toimi mielestäni erinomaisesti. Kuvatkin yksiköistä ovat vain kuvia figuista, mikä on tylsän ja halvan näköinen valinta, varmaankin vain siksi, että GW voi sanoa kuvissa olevien olevan ainoita oikeita legitiimejä figuja. Olen vasta palaillut figuiluun hiljalleen noin vuoden tauon jälkeen, joten en tiedä, onko tämä ollut uusien kodeksien tapa jo jonkin aikaa, mutta itse en tykkää.
Vanha systeemi: Tavaraa löytyi tuplapaikoista(=enemmän tilaa. Haluatko tuplana yksikön statteja ja sääntöjen nimiä vai enemmän fluffia?). Lisäksi pläräämistä armeijalistan ja yksikkösääntöjen kanssa tuli kivasti.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Kardinaali
Viesti:

ulkoasun puolesta GW vaikuttaa menneen aika halpislinjalla.
Eikö kaiken järjen mukaan tässä uudessa örkkikirjassa ole enemmän värikuvia kuin missään muussa codexissa? Ottaen huomionn, että fluffipuoli, galleriapuoli ja nyt armeijankin kasauspuoli on täynnä värikuvia? Itse en nyt tätä ainakaan määrittelisi "halpislinjaksi". Jos palattaisiin siihen mustavalkoisuuteen ilman kuvia ja pidettäisiin hinta samana 39 erona, siinä olisi sitä halppislinjaa. :)

Uusi layoutti vaatii toki totuttelua, mutta tällä hetkellä tuntuu tosiaan siltä, että vähemmän pläräämistä on tiedossa kuin vanhassa esitystyylissä, jahka aivot alkaa tottumaan siihen mitä mistäkin suunnasta hakee.
Flogger

Viesti Kirjoittaja Flogger »

Bartholen kirjoitti:Itse en vielä uutta kodeksia örkkipelaajana omista, kun en ole edes uusimman edikan sääntöihin vielä perehtynyt. Pläräilin kuitenkin kirjaa hieman Fantsussa, ja täytyy sanoa, että ainakin ulkoasun puolesta GW vaikuttaa menneen aika halpislinjalla. Nyt kun jokainen yksikkö army listissä on omalla sivullaan, siinä saa aika lailla pläräillä sivuja eestaas kunnes oppii muistamaan pistearvot ulkoa. En ymmärrä miksi tällainen muutos oli tarpeen, sääntöosio + army list -rakenne toimi mielestäni erinomaisesti.
Kodeksit olivat tuota mallia 4. editionin puoliväliin, sitten ne muuttuivat 'kaksiosaisiksi' eli unitsäännöt/esittelyt ensin ja armeijalista sitten. Silloin siitä esiintyi aika paljon valitusta, itse kuitenkin pidän siitä tyylistä enemmän, ainakin sen jälkeen kun GW lopetti erikoissääntöjen ja -ekujen ripottelemisen ympäri kodeksia ja lisäsi sivunumeroviitteet. Kuvista olen samaa mieltä, piirrokset luovat tunnelmaa. Minun mielestäni GW saisi valita yhden layoutin ja pysytellä siinä.
Viimeksi muokannut Flogger, Pe 04.07.2014 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Flogger

Viesti Kirjoittaja Flogger »

Kardinaali kirjoitti:
Eikö kaiken järjen mukaan tässä uudessa örkkikirjassa ole enemmän värikuvia kuin missään muussa codexissa? Ottaen huomionn, että fluffipuoli, galleriapuoli ja nyt armeijankin kasauspuoli on täynnä värikuvia? Itse en nyt tätä ainakaan määrittelisi "halpislinjaksi". Jos palattaisiin siihen mustavalkoisuuteen ilman kuvia ja pidettäisiin hinta samana 39 erona, siinä olisi sitä halppislinjaa. :)
Mustavalkopiirroksia ei ole kodekeissa ollut enää varmaan pariin vuoteen. Piirroksiin tuli (ainakin melkein kaikkiin) värit 6. editionin myötä, jolloin myös sääntis muuttui kokonaan 4-väriseksi.
JarkAira

Viesti Kirjoittaja JarkAira »

Kun elää vanhaksi, alkaa parin vuodenkin takainen asia tuntumaan eiliseltä.
7. edikan pelit:
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|
Kardinaali
Viesti:

Flogger kirjoitti:
Kardinaali kirjoitti:
Eikö kaiken järjen mukaan tässä uudessa örkkikirjassa ole enemmän värikuvia kuin missään muussa codexissa? Ottaen huomionn, että fluffipuoli, galleriapuoli ja nyt armeijankin kasauspuoli on täynnä värikuvia?
Mustavalkopiirroksia ei ole kodekeissa ollut enää varmaan pariin vuoteen. Piirroksiin tuli (ainakin melkein kaikkiin) värit 6. editionin myötä, jolloin myös sääntis muuttui kokonaan 4-väriseksi.
Lihavoitsin sen mitä itse hain tekstissäni.
Kardinaali
Viesti:

Narina jatkuu, Videologgasin myös supplementista: http://kardinaali.blogspot.fi/2014/07/w ... ement.html
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”