Justice kirjoitti:Heippa. Olisin kysellyt uutta laitosta pelanneilta, että kannattaako uutta sääntökirjaa hommata kaveripeleihin? Onko siis positiivisia sääntömuunnoksia tullut tarpeeksi, vai onko sääntöjä viilailtu vähän sieltä täältä ilman mitää oikeasti hyviä muutoksia? Demoneja kuulemma voi summonata ja miinus bs shoottingia ei tainnut tulla tähänkään edikkaan...
Omasta mielestäni seiskaedikka on sen arvoinen ihan vain maelstorm missioneiden takia. Uusi tehtävätyyppi jossa saa objektiiveja joka vuoro. Peli on helvetin paljon dynaamisempi, eikä vain sitä vanhaa kutosedikan istutaan ja ammutaan, ja sitten vikoilla vuoroilla kävellään objektiiveille. Maelstorm sakottaa staattisia gunline armeijoita, ja pakottaa listan olemaan paljon dynaamisempi. Ropeconissakin näitä pelattiin ihan turnauksessa, ja ihmiset suurimmissa osin ilmeisesti pitivät. Joskus saa huonot objektiivit ja vastustaja hyvät. Toisaalta taas, kutosessa aina kun tuli pariton määrä objektiiveja, tarkoitti aina että se joka aloittaa niiden laittamisen sai helvetin vahvan etuaseman.
Muita hyviä muutoksia ovat MC:n heikentyminen(->walkereiden parantuminen), koneiden yleensäkin kestävämmäksi tuleminen, objective secured troopeille jonka takia niiden ottamisesta on jopa hyötyä, ja muutama muu pikkumuutos siellä ja täällä.
Demonien summonoinnista itkettiin aika paljon kuten edikan vaihtuessa yleensäkin, mutta loppujen lopuksi ei se peliä rikkonut. Summonointi vaatii aivan helvetisti pisteitä kiinni pelkästään siihen, ja vaatii niin ison saavillisen noppia joka heittoon että se ei vain ole tehokasta. Ja tietysti tulee figut ja peliin varattu aika vastaan. Huonojakin muutoksia tietysti on, maastosäännöt ovat epämääräisempiä, true loss aiheuttaa aivan yhtä paljon selkävaivoja kuin ennenkin ja unboundedin takia ihmiset voi pelata aika epämääräisiä virityksiä.
Itse olen pelannut nelosesta asti ja eniten hauskaa ollut seiskaa ja maelstormia pelatessa. Oma
mielipide tietysti, olen varma että kohta joku tulee suu vaahdossa valittamaan siitä kuinka GW on paska, 40k on paska ja kuinka kaikki oli paremmin silloin x edikkaa sitten kun peli oli täydellisessä balanssissa, figut halvempia (aivan totta, mutta ennen tikkari oli 60 penniä, nyt se on 40 senttiä.), ihmiset maalasivat figunsa turnauksiin ja sieltä sai vielä pullakahvit ja kossupullon lähtiessä.
Bep.