estää.tneva82 kirjoitti:On juuri yksi vaihtoehto jota olen pyöritellyt mielessä :) Tai sit perus blobi. Pitäisi vain sit ostaa(ja maalata...) ne figut. Toinen ongelma on jetpack yksiköiden kanssa klosikseen pääsy 6" liikkeellä mut toisaalta jos vihu pysyy kaukana tuon takia sehän on vain minun etuni.Inouj kirjoitti:Conscriptit priestillä?
Tosin pitää katsoa challengen säännöt. Estääkö priest pakenemasta jos kieltäytyy haasteesta.
Ropecon 2014 40k-turnaus 26.7.-27.7.
Re: Ropecon 2014 40k-turnaus 26.7.-27.7.
"In the eyes of an amateur there are many options, but in the eyes of a master there are just a few"
-Unknown list builder-
-Unknown list builder-
Itse olin liikkeellä seuraavanlaisella listalla;
Tokassa pelissä tuli vastaan suurta kauhua(ja ihastelua) aiheuttanut Kaarle Tukian revenant titataani höystettynä parilla wraithknightilla ja yhdellä moponäkijällä. Sain heitettyä itselleni +1 seize traitin ja voitin myös aloitusheiton. Eipä siinä jäänyt muuta vaihtoehtoa, kun laittaa Kaarle depooman ensin ja toivoa, että mun 4+ seize toimii ja saan kaikki broadsidet rangelle. Ei onnistunut varastus mutta mun onneksi Kaarle heitti vähän alakanttiin ja onnistui tappamaan vain 2 broadsidea ja Etherealin fisun. Revenant ei sitten kestänyt vastausta ja peli oli siinä kohtaan aika selvä. Nelosella taisin saada sitten wipen aikaseks, 20-0 mulle.
Kolmas peli ja toinen Lauri. (Koistinen) Lauri voitti alotuksen ja pisti kaiken linjalle valmiina vyörymään päälle. Ei kelvannut sellainen vaan heitin kutosen ja varastin. Paskoin kaiken, aivan kaiken, mikä pystyi mua mitenkään uhkaamaan ekalla vuorolla. Lauri kyllä pelasi aivan ilmiömäisen hyvin niillä vähillä, mitä sille jäi jäljelle ja onnistui pelaaman pelin siihen tilanteeseen, että olis tullu tasuri vitosella. Noppa ei vieläkään pettänyt ja sain yhden vuoron lisää, missä sitten painoin ohi urakalla, 16-4 lopputulos. Ekan päivän jälkeen piikkipaikka 56 pisteellä ja vastustajaksi valikoitui jo jonkinmoiseksi arkkiviholliseksi muodostuneesta Eetu Peltolasta.
Toinen päivä ja neljäs peli. Toinen turnaus putkee, missä pääsin pelaamaan ykköspöydällä toista päivää ja vastassa olisi turnauksen lopullinen voittaja. Sain infiltraten ja voitin aloituksen. Paskoin yhden WK:n ja tiputin toisen pariin haavaan. Mulla oli kyllä hyvät saumat tappaa se kakkosella, mutta ei ihan riittänyt rahkeet vaikka kaikki oljenkorret heitettin kekoon ja sytyttettiin liekinheittimellä. Henkiin jäänyt WK potki mun riptiden alas, joka yritti vielä mennä pysäyttämään sen lähiksessä. Tässä kohtaa tein vielä pelin pahimman mokan ja sen sijaan, että olisin syöttänyt buffikomentajan ja broadsiden WK:lle se pääsi kiinni mun kriisiryhmään, kun olin jättänyt sen buffikomentajan eteen antamaan suojaa. Reservistä tulleet serpentit ja sivulta koukanneet spiderit sitten hoitelivat kaiken, millä olis vielä voinut jotain tehdä ja peli oli selvä, 0-20 Eetulle. Parempi peluri voitti ja onnee Eetulle turnauksen voitosta!
Viimeinen viitonen ja Antti Natunen. Peli toisti samaa kaavaa, kuin mun kolmas peli. Varastin ja paskoin kaiken. Antti pelas tosi hyvin ja taisteli itelleen 3 pinnaa pelaten ykkösvuorosta lähtien 2 riptidellä ja yhdellä kriisiryhmällä, 17-3 mulle.
Kokonaisuudessaan ei voi olla kun tyytyväinen turnaukseen. Lähin havittelee paikkaa top10:ssä ja kipusin sitten lopulta kolmanneksi. Henkilökohtasena tavoitteena oli vielä tämän vuoden aikana taistella tieni top20 sijoille N&T rankingeissa ja tän sijoituksen johdosta sekin totetui ... ehkä se on se top10 sitten ensi vuonna ;)
Ps. Toinen turnaus siis putkeen, missä ainoa tappio on tullut turnauksen voittajalle. Taitaa iskeä hirveät paineet niskaan sille, joka mut kaataa seuraavassa turnauksessa :)
Ekassa pelissä tuli vastaan Lauri Koukila ja necronit. Alku vähän jänskätti, kun Lauri varasti ja painoi wraithit ja bargelordin naamalle yhden lähtiessä kiertämään sivustalle. Nopat pyöri mukavasti ja poistin melkein kaikki wraithit ja molemmat bargelordit taisivat mennä yhteen hipariin. Homma oli aika selvä alun wraithin poistojen jälkeen ja nelosen kohalla iskettiin kättä ja siirryttiin uusiin haasteisiin, 20-0 mulle.Player: Emppu Niemi
Combined arms detachment: Tau Empire
HQ1: Commander(85) Drone controller(8) Vectored retro-thrusters(5) Command and control node(15) Puretide engram neurochip(15) Multi-spectrum sensor suite(20) XV8-02 Crisis 'iridium' battlesuit(25) Stimulant injector(15) Neuroweb system jammer(2) [190]
Elite1: Riptide(180) Ion accelerator(5) Twin-linked smart missile system(0) Early warninig override(5) (190)
Troop1: Kroot carnivore squad(60) Hound(5) [65]
Troop2: Fire warrior team(54) [54] in transport1
Transport1: Devilfish(80) [80]
Allied detachment: Farsight Enclaves
HQ1: Ethereal(50) [50]
Troop1: XV8 Crisis team(22) 2 additional crisis shas'ui(2*22) 6 Missile pods(6*15) 3 Target locks(3*5) Bonding knife ritual(3*1) 6 Marker drones(6*12) [246]
Firebase support cadre
Riptide(180) Twin-linked fusion blaster(0) Early warning override(5) Velocity tracker(20) [205]
XV88 Broadside team(65) 2 additional broadside shas'ui(2*65) High-yield missile pods(3*0) 2 target locks(2*5) Early warning override(5) [210]
XV88 Broadside team(65) 2 additional broadside shas'ui(2*65) High-yield missile pods(3*0) 2 target locks(2*5) Early warning override(5) [210]
[1500]
Tokassa pelissä tuli vastaan suurta kauhua(ja ihastelua) aiheuttanut Kaarle Tukian revenant titataani höystettynä parilla wraithknightilla ja yhdellä moponäkijällä. Sain heitettyä itselleni +1 seize traitin ja voitin myös aloitusheiton. Eipä siinä jäänyt muuta vaihtoehtoa, kun laittaa Kaarle depooman ensin ja toivoa, että mun 4+ seize toimii ja saan kaikki broadsidet rangelle. Ei onnistunut varastus mutta mun onneksi Kaarle heitti vähän alakanttiin ja onnistui tappamaan vain 2 broadsidea ja Etherealin fisun. Revenant ei sitten kestänyt vastausta ja peli oli siinä kohtaan aika selvä. Nelosella taisin saada sitten wipen aikaseks, 20-0 mulle.
Kolmas peli ja toinen Lauri. (Koistinen) Lauri voitti alotuksen ja pisti kaiken linjalle valmiina vyörymään päälle. Ei kelvannut sellainen vaan heitin kutosen ja varastin. Paskoin kaiken, aivan kaiken, mikä pystyi mua mitenkään uhkaamaan ekalla vuorolla. Lauri kyllä pelasi aivan ilmiömäisen hyvin niillä vähillä, mitä sille jäi jäljelle ja onnistui pelaaman pelin siihen tilanteeseen, että olis tullu tasuri vitosella. Noppa ei vieläkään pettänyt ja sain yhden vuoron lisää, missä sitten painoin ohi urakalla, 16-4 lopputulos. Ekan päivän jälkeen piikkipaikka 56 pisteellä ja vastustajaksi valikoitui jo jonkinmoiseksi arkkiviholliseksi muodostuneesta Eetu Peltolasta.
Toinen päivä ja neljäs peli. Toinen turnaus putkee, missä pääsin pelaamaan ykköspöydällä toista päivää ja vastassa olisi turnauksen lopullinen voittaja. Sain infiltraten ja voitin aloituksen. Paskoin yhden WK:n ja tiputin toisen pariin haavaan. Mulla oli kyllä hyvät saumat tappaa se kakkosella, mutta ei ihan riittänyt rahkeet vaikka kaikki oljenkorret heitettin kekoon ja sytyttettiin liekinheittimellä. Henkiin jäänyt WK potki mun riptiden alas, joka yritti vielä mennä pysäyttämään sen lähiksessä. Tässä kohtaa tein vielä pelin pahimman mokan ja sen sijaan, että olisin syöttänyt buffikomentajan ja broadsiden WK:lle se pääsi kiinni mun kriisiryhmään, kun olin jättänyt sen buffikomentajan eteen antamaan suojaa. Reservistä tulleet serpentit ja sivulta koukanneet spiderit sitten hoitelivat kaiken, millä olis vielä voinut jotain tehdä ja peli oli selvä, 0-20 Eetulle. Parempi peluri voitti ja onnee Eetulle turnauksen voitosta!
Viimeinen viitonen ja Antti Natunen. Peli toisti samaa kaavaa, kuin mun kolmas peli. Varastin ja paskoin kaiken. Antti pelas tosi hyvin ja taisteli itelleen 3 pinnaa pelaten ykkösvuorosta lähtien 2 riptidellä ja yhdellä kriisiryhmällä, 17-3 mulle.
Kokonaisuudessaan ei voi olla kun tyytyväinen turnaukseen. Lähin havittelee paikkaa top10:ssä ja kipusin sitten lopulta kolmanneksi. Henkilökohtasena tavoitteena oli vielä tämän vuoden aikana taistella tieni top20 sijoille N&T rankingeissa ja tän sijoituksen johdosta sekin totetui ... ehkä se on se top10 sitten ensi vuonna ;)
Ps. Toinen turnaus siis putkeen, missä ainoa tappio on tullut turnauksen voittajalle. Taitaa iskeä hirveät paineet niskaan sille, joka mut kaataa seuraavassa turnauksessa :)
Huh. Raskas mutta hauska vkl takana. Kiitokset omasta puolestani järjestäjille. Pöydät maastoineen loistavat. Tuo tasokori homma oli myös onnistunut. Toivottavasti niitä on jatkossakin isommissa turnauksissa käytössä. Ite kun on kuitenkin tälläinen seniori harrastelija. Niin on mukavampi osallistua, kun ei ole heti kovin pro vastassa. Ja näin ollen antaa sunnuntai pelaajallekin mahdollisuuden kivuta hyville sijoituksille.
Mutta kiitokset ennen kaikkea vastustajille!!! Kaikki oli uusia tuttavuuksia ja kaikkien kanssa oli mukava pelata. Pelit oli hyviä ja tiukkoja, vaikka parissa sitten tulikin selkeämpää tulosta. Pienellä onnella olisin neljännen pelin totaaliseen turpakäräjän välttänyt :D Ja vastaavasti toisessa pelissä vastustajan epäonni korteissa repäisi mun eduksi isomman kaulan. Et joskus on onnea ja joskus ei, nyt oli aikalailla tasaisesti. Yhteenvetona olen erittäin tyytyväinen pistemäärääni. Kyseessä oli kuitenkin ensimmäinen iso turnaukseni.
Listoja kaipailtiin. Lähdin ite ihan perusjutuilla ilman erikoisuuksia. Ei ollu forgee/superheavyy tms. Pari juttua olisi omassa listassa voinut olla toisin. Mut nyt mentiin näin. Ja vaikken itse käyttänytkään erikoisvehkeitä, niin niitä vastaan pelaaminenkaan ei ollut ongelma. Mutta se listani:
SM White Scars primary
HQ:
- Chapter Master: Bike, Shield eternal, Artificer armor, Thunderhammer 250p
- Chapter Master: Bike, Storm shield, Artificier armor, Power fist 210p
TROOP:
- Bike squad: 2 add bike, 2 gravgun, combigrav 145p
- Scout squad: 5 sniper rifle 60p
+ Transport: Landspeeder storm 45p
FAST:
- Stormtalon: skyhammer missile 125p
HEAVY:
- Thunderfire cannon 100p
Space Wolves ally
HQ:
- Runepriest: Bike, Lev2, Chooser of slain 170p
TROOP:
- 5 Grey hunter: Meltagun 80p
+ Transport: Razorback 40p
HEAVY:
- 5 Long Fang: 3 Missile, 1 Lascannon 130p
TOTAL: 1500p
Jarkko kiittää. Ja onnea ETC porukalle!!
Mutta kiitokset ennen kaikkea vastustajille!!! Kaikki oli uusia tuttavuuksia ja kaikkien kanssa oli mukava pelata. Pelit oli hyviä ja tiukkoja, vaikka parissa sitten tulikin selkeämpää tulosta. Pienellä onnella olisin neljännen pelin totaaliseen turpakäräjän välttänyt :D Ja vastaavasti toisessa pelissä vastustajan epäonni korteissa repäisi mun eduksi isomman kaulan. Et joskus on onnea ja joskus ei, nyt oli aikalailla tasaisesti. Yhteenvetona olen erittäin tyytyväinen pistemäärääni. Kyseessä oli kuitenkin ensimmäinen iso turnaukseni.
Listoja kaipailtiin. Lähdin ite ihan perusjutuilla ilman erikoisuuksia. Ei ollu forgee/superheavyy tms. Pari juttua olisi omassa listassa voinut olla toisin. Mut nyt mentiin näin. Ja vaikken itse käyttänytkään erikoisvehkeitä, niin niitä vastaan pelaaminenkaan ei ollut ongelma. Mutta se listani:
SM White Scars primary
HQ:
- Chapter Master: Bike, Shield eternal, Artificer armor, Thunderhammer 250p
- Chapter Master: Bike, Storm shield, Artificier armor, Power fist 210p
TROOP:
- Scout squad: 5 sniper rifle 60p
+ Transport: Landspeeder storm 45p
FAST:
- Stormtalon: skyhammer missile 125p
HEAVY:
- Thunderfire cannon 100p
Space Wolves ally
HQ:
- Runepriest: Bike, Lev2, Chooser of slain 170p
TROOP:
- 5 Grey hunter: Meltagun 80p
+ Transport: Razorback 40p
HEAVY:
- 5 Long Fang: 3 Missile, 1 Lascannon 130p
TOTAL: 1500p
Jarkko kiittää. Ja onnea ETC porukalle!!
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Iso käsi järkkäreille! Homma pelitti ja pöydät oli laadukkaita!
Viime vuoden Ropecon oli mulle ensimmäinen turnaus, joten oli huippufiilis palata taas rikospaikalle. Kiitos myös vastustajille hyvistä peleistä, 3/5 oli uusia naamoja mikä oli jepa. Mun Necron-lista oli tän näkönen:
HQ 1 - Warlord: Necron Overlord (90), Warscythe (10) [100]
HQ 1.1: Harbringer of Storm (25), Voltaic Stuff (0) [25]
HQ 2: Destroyer Lord (125), Sempiternal Weave (15), Mindshackle Scarabs (20)
Troop 1: 5 x Necron Warrior (5*13) [65] (in transport 1)
Troop 2: 5 x Necron Warrior (5*13) [65] (in transport 2)
Troop 3: 5 x Necron Warrior (5*13) [65] (in transport 3)
Troop 4: 5 x Necron Warrior (5*13) [65] (in transport 4)
FA 1: 6 x Canoptek Wraith (6*35), 2 x Whip Coil (2*10) [230]
HS 1: Annihilation Barge [90]
HS 2: Annihilation Barge [90]
HS 3: Annihilation Barge [90]
Transport 1: Ghost Ark [115]
Transport 2: Ghost Ark [115]
Transport 3: Night Scythe [100]
Transport 4: Night Scythe [100]
Ja pienet rapsat matseista:
Ekassa pelissä vastassa Leo ”Darius” Vuoren AM+SM+IK (lista Malkuthin viestissä sivulla 4). Tää oli mullekin eka matsi Imperial Knightia vastaan, joten oli ihan hauska (kuumottava) nähdä miten iso poika suorittais. Tiggen mahdollistamalla näkymättömällä Nihdillä oli kyllä potentiaalia, mutta Leon epäonneksi se ei kuitenkaan oikeen tehny tarpeeksi. Muutenkin tässä pelissä Leon noppa oli muistaakseni aika kylmä ja mun cover savet sitäkin kuumempia. Peli päättyi loppujen lopuksi 20-0 wipeen.
Tokassa pelissä vastassa Antti ”Halonen” Halosen todella makeesti konvertoidut ja maalatut GK:t, jossa Dreadknight ja kaks isoa poppoota termiksiä. Dessulordi ja Wraithit lähti painimaan DK:n kanssa ja muu armeija pyöri Antin hitaan armeijan ympärillä ja poisti aina hyvän läjän termiksiä per vuoro. Lopussa muutama termari vielä sinnitteli kulmaobjektiivilla, mutta dakkan määrä oli kuitenkin liikaa ja 20-0 wipe.
Kolmannessa pelissä vastassa Emppu ”emniemi” Niemen Tau + Fireblade Cadre (lista ylempänä). Deplosin kaiken eteen tarkotuksena puskee vaan päälle ja toivoo, että jotain selviäis kakkosvuorollekin. Emppu varastikin alotuksen ja tuhos ekalla vuorolla about kaiken. Oli aika tuskanen matka edessä ja tää olikin helposti turnauksen turhauttavin matsi. Hyvät kortit piti mut kuitenkin jotenkin pelissä ja vitosella peli oli vielä 10-10. Mentiin kutoselle ja dunkkuun 4-16.
Ekan päivän jälkeen pisteitä 44/60 ja 7. sija. Tässä välissä tuli vietettyä frendin varpajaisia, joten toivoin (turhaan) seuraavalle päivälle ekaan peliin vähän pehmeämpää vastusta, joka ei varmaan tolta paikalta onnistuis…
Vastaan tulikin Pekka ”Ishmael” Koskivirran Dempat (lista sivulla 3), joilta olin jo ottanut 20-0 turpaan Poromagian treenipelissä. Pekka iski tuttuun tyyliin omat objektiivinsa nättiin bermudan kolmioon keskelle pöytää ja mä ripottelin omani reunoille. Yritin hajauttaa joukkoja päälle puskevasta demonilaumasta, mutta turhaan. Jälleen turpasauna by Pekka ja 1-19 ympäri korvia.
Vikassa pelissä vastassa Eetu ”Eduboy94” Torikan Necronit (lista sivulla 4). Lähdin aika itsevarmana tähän matsiin ja hakemaan voittoa, ehkä jopa wipeä. Kuitenkin kolmanteen vuoroon mennessä mulla oli ainoastaan first blood ja Eetulla joku 7-8 pinnaa korteista - alko vähän jo kuumottamaan. Kortit ei vaan osunu ja Eetu sai taas oman pään objekortteja hyvin. Alotin loppukirin, mutta mun harmiksi peli loppu vitoselle ja turpaan 8-12.
Loppujen lopuksi pisteitä 53/100, jolla irtos tällä kertaa 16. sija.
Viime vuoden Ropecon oli mulle ensimmäinen turnaus, joten oli huippufiilis palata taas rikospaikalle. Kiitos myös vastustajille hyvistä peleistä, 3/5 oli uusia naamoja mikä oli jepa. Mun Necron-lista oli tän näkönen:
HQ 1 - Warlord: Necron Overlord (90), Warscythe (10) [100]
HQ 2: Destroyer Lord (125), Sempiternal Weave (15), Mindshackle Scarabs (20)
Troop 1: 5 x Necron Warrior (5*13) [65] (in transport 1)
Troop 2: 5 x Necron Warrior (5*13) [65] (in transport 2)
Troop 3: 5 x Necron Warrior (5*13) [65] (in transport 3)
Troop 4: 5 x Necron Warrior (5*13) [65] (in transport 4)
FA 1: 6 x Canoptek Wraith (6*35), 2 x Whip Coil (2*10) [230]
HS 1: Annihilation Barge [90]
HS 2: Annihilation Barge [90]
HS 3: Annihilation Barge [90]
Transport 1: Ghost Ark [115]
Transport 2: Ghost Ark [115]
Transport 3: Night Scythe [100]
Transport 4: Night Scythe [100]
Ja pienet rapsat matseista:
Ekassa pelissä vastassa Leo ”Darius” Vuoren AM+SM+IK (lista Malkuthin viestissä sivulla 4). Tää oli mullekin eka matsi Imperial Knightia vastaan, joten oli ihan hauska (kuumottava) nähdä miten iso poika suorittais. Tiggen mahdollistamalla näkymättömällä Nihdillä oli kyllä potentiaalia, mutta Leon epäonneksi se ei kuitenkaan oikeen tehny tarpeeksi. Muutenkin tässä pelissä Leon noppa oli muistaakseni aika kylmä ja mun cover savet sitäkin kuumempia. Peli päättyi loppujen lopuksi 20-0 wipeen.
Tokassa pelissä vastassa Antti ”Halonen” Halosen todella makeesti konvertoidut ja maalatut GK:t, jossa Dreadknight ja kaks isoa poppoota termiksiä. Dessulordi ja Wraithit lähti painimaan DK:n kanssa ja muu armeija pyöri Antin hitaan armeijan ympärillä ja poisti aina hyvän läjän termiksiä per vuoro. Lopussa muutama termari vielä sinnitteli kulmaobjektiivilla, mutta dakkan määrä oli kuitenkin liikaa ja 20-0 wipe.
Kolmannessa pelissä vastassa Emppu ”emniemi” Niemen Tau + Fireblade Cadre (lista ylempänä). Deplosin kaiken eteen tarkotuksena puskee vaan päälle ja toivoo, että jotain selviäis kakkosvuorollekin. Emppu varastikin alotuksen ja tuhos ekalla vuorolla about kaiken. Oli aika tuskanen matka edessä ja tää olikin helposti turnauksen turhauttavin matsi. Hyvät kortit piti mut kuitenkin jotenkin pelissä ja vitosella peli oli vielä 10-10. Mentiin kutoselle ja dunkkuun 4-16.
Ekan päivän jälkeen pisteitä 44/60 ja 7. sija. Tässä välissä tuli vietettyä frendin varpajaisia, joten toivoin (turhaan) seuraavalle päivälle ekaan peliin vähän pehmeämpää vastusta, joka ei varmaan tolta paikalta onnistuis…
Vastaan tulikin Pekka ”Ishmael” Koskivirran Dempat (lista sivulla 3), joilta olin jo ottanut 20-0 turpaan Poromagian treenipelissä. Pekka iski tuttuun tyyliin omat objektiivinsa nättiin bermudan kolmioon keskelle pöytää ja mä ripottelin omani reunoille. Yritin hajauttaa joukkoja päälle puskevasta demonilaumasta, mutta turhaan. Jälleen turpasauna by Pekka ja 1-19 ympäri korvia.
Vikassa pelissä vastassa Eetu ”Eduboy94” Torikan Necronit (lista sivulla 4). Lähdin aika itsevarmana tähän matsiin ja hakemaan voittoa, ehkä jopa wipeä. Kuitenkin kolmanteen vuoroon mennessä mulla oli ainoastaan first blood ja Eetulla joku 7-8 pinnaa korteista - alko vähän jo kuumottamaan. Kortit ei vaan osunu ja Eetu sai taas oman pään objekortteja hyvin. Alotin loppukirin, mutta mun harmiksi peli loppu vitoselle ja turpaan 8-12.
Loppujen lopuksi pisteitä 53/100, jolla irtos tällä kertaa 16. sija.
Viimeksi muokannut kojo, Ti 29.07.2014 14:25. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Perskule poijjaat, meidän ois muuten pitäny ottaa yhteiskuva kaikista turnauksen Imperial Knighteista. Montakos niitä nyt oli yhteensä? Mulla yks, sit yks kolmen knihdin armeija, Meurosen Sykerö, Mechanicus-armeijan Knihti ja yks marineiden kaverina ollu ainaki, tuleeks vielä mieleen useampaa?
L:XVI/C:VIII
Ainakin kaksilla marineilla oli ja yksillä Necroneilla. Kymmenen yhteensä varmaan aika lähellä totuutta.
Itse kohtasin kolme (kaikki eri armeijoissa). Stompa paini kaikkien kanssa, ja kerran jopa selvis :/
Itse kohtasin kolme (kaikki eri armeijoissa). Stompa paini kaikkien kanssa, ja kerran jopa selvis :/
Sexy and Inouj it.
http://www.sirlin.net/articles/playing-to-win
http://www.sirlin.net/articles/playing-to-win
Eikun Eetu Torikka sulla oli vastassa :D Kai on se punapää joka pelaa pinkkiä Tauta.kojo kirjoitti: Vikassa pelissä vastassa Kai ”Eduboy94” Väätäisen Necronit (lista sivulla 4). Lähdin aika itsevarmana tähän matsiin ja hakemaan voittoa, ehkä jopa wipeä. Kuitenkin kolmanteen vuoroon mennessä mulla oli ainoastaan first blood ja Kailla joku 7-8 pinnaa korteista - alko vähän jo kuumottamaan. Kortit ei vaan osunu ja Kai sai taas oman pään objekortteja hyvin. Alotin loppukirin, mutta mun harmiksi peli loppu vitoselle ja turpaan 8-12.
Sori, my bad! Noh, olihan se Kai siinä lopussa "mukana" pelissä ;)Eduboy94 kirjoitti:Eikun Eetu Torikka sulla oli vastassa :D Kai on se punapää joka pelaa pinkkiä Tauta.kojo kirjoitti: Vikassa pelissä vastassa Kai ”Eduboy94” Väätäisen Necronit (lista sivulla 4). Lähdin aika itsevarmana tähän matsiin ja hakemaan voittoa, ehkä jopa wipeä. Kuitenkin kolmanteen vuoroon mennessä mulla oli ainoastaan first blood ja Kailla joku 7-8 pinnaa korteista - alko vähän jo kuumottamaan. Kortit ei vaan osunu ja Kai sai taas oman pään objekortteja hyvin. Alotin loppukirin, mutta mun harmiksi peli loppu vitoselle ja turpaan 8-12.
edit. nyt menee nimet ihan sekasin.
Kolmessa pelissä 5 Knihtiä vastassa. Kharn niputti näistä 3. Korisysteemi oli hyvä, tasoitti vähän marssijärjestystä. Miinusta annan siitä, että pelasin 3+2 peliä samoilla pöydillä :)
Miksiköhän ei voisi kokeilla random pöytiä? Liian hankalaa arpoa pöydät? Auttaisi just näitä jotka pelaavat samoilla pöydillä. Itsellekkin tulee usein 5 päivän turnauksissa samoja pöytiä(ja tietää suoraan että tietyille sinänsä siisteille pöydille ei ole ikinä asiaa).Kyka kirjoitti:Kolmessa pelissä 5 Knihtiä vastassa. Kharn niputti näistä 3. Korisysteemi oli hyvä, tasoitti vähän marssijärjestystä. Miinusta annan siitä, että pelasin 3+2 peliä samoilla pöydillä :)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Täälläkin käytössä ollut turnaussofta (GoePP) arpoo automaattisesti pöytänumerot, mutta korisysteemin takia jouduttiin käsittääkseni ajamaan neljää erillistä turnausta päällekäin (ennen kuin korit yhdistettiin), ja silloin pöytänumeroita ei tietysti saanut enää otettua suoraan softasta, eli pöydän numero oli suoraan sama kuin peliparin järjestysnumero.tneva82 kirjoitti:Miksiköhän ei voisi kokeilla random pöytiä? Liian hankalaa arpoa pöydät? Auttaisi just näitä jotka pelaavat samoilla pöydillä. Itsellekkin tulee usein 5 päivän turnauksissa samoja pöytiä(ja tietää suoraan että tietyille sinänsä siisteille pöydille ei ole ikinä asiaa).Kyka kirjoitti:Kolmessa pelissä 5 Knihtiä vastassa. Kharn niputti näistä 3. Korisysteemi oli hyvä, tasoitti vähän marssijärjestystä. Miinusta annan siitä, että pelasin 3+2 peliä samoilla pöydillä :)
Vielä kun muistaa: Joitain sääntöjä meni itsellä väärin, osa korjattiin jo heti alussa ja osa myöhemmin. Laskeskelin päässäni ja sen mukaan mikään ei olisi muuttunut, mutta kuitenkin. Eniveis, kiitos korjauksista ja anteeksi mokista. Toivottavasti ei jää kenellekään kaivelemaan.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Hei,
Kiitokset turnauksesta myös omasta puolestani. Järjestelyt toimivat paikanpäällä ihan hyvin ja pöytien maastoa oli tullut lisää sitten viime näkemän.
Kehitysehdotuksena sanoisin, että ilmoittautuminen voisi olla hieman tasapuolisempaa. Kun ilmoittautuminen tuli ilmoille, täyttyi se saman tien, koska pohjalla oli kai lähes kolmatta kymmentä ennakkoilmoittautunutta. Lopultahan pelaamaan pääsi jopa paikan päällä ilmoittautuneet, mutta keskusteltuani turnauksen jälkeen useiden ulkopaikkakuntalaisten kanssa, oli heillä käsitys että meni heti täyteen ja kuutisen ihmistä varapaikoilla, jolloin eivät edes viitsineet ilmoittautua varasijoille. Näin useita vanhoja tuttujani ei edes kokeillut ilmoittautua turnaukseen, sääli sinänsä. Tämänhän voisi korjata sillä, että ilmoittaa vaikka milloin ilmoittautuminen alkaa, jottei tarvitse kytätä viikkotolkulla päivittäin sotavasaraa tai sitten tehdä ennakkoilmoittautuminen mahdolliseksi kaikille kiinnostuneille.
Toinen kehitysidea on lisätä peliaikaa siihen kolmeen tuntiin. 2,5h peliaikaa on aika naftisti, kun ensimmäinen 30-45 min menee että löytää peliparin, arpoo taiat yms. ja pelille itselleen jää depon jälkeen ehkä 1h 45min. Mm. sunnuntaina pelipöydätkin ilmoitettiin ensimmäiseen peliin vasta juuri ennen virallisen peliajan alkua, vaikka pelaajat olisivat voineet aloittaa jo tuntiakin aikaisemmin pelinsä. Lauantaina ja sunnuntaina turnausta olisi hyvin voinut venyttää alkamaan aikaisemmin ja lauantai iltanakin loppuaikaa olisi voinut venyttää. Näin peliaikaa per peli olisi saanut helposti jopa yli 3h per peli. Ainakin näin fiilisläppäpelaajalle, jolle säännötkään eivät vielä ole ihan hallussa jäisi aikaa nautiskella pelistä kun ei vanhana enää kykene efektiiviseen muun maailman poissulkevaan nopanviskelyyn ilman paskanjauhantaa.
Kiitokset kuitenkin suureesta vaivannäöstä Royal Familylle turnauksen järkkäämisestä! Onhan tuo Ropeconin turnaus aina pelillisesti se vuoden kohokohta jota sen vuoden aina mielellään odottaa. Ei ole helppoa tuon tason turnausta järkätä, joten kaikki respecti sinne! Ehkä joku näistä parannusehdotuksista ottaa onkeensa seuraavaa vuotta suunnitellessa. :)
- Jussi Nurro/KuoFi ry
Kiitokset turnauksesta myös omasta puolestani. Järjestelyt toimivat paikanpäällä ihan hyvin ja pöytien maastoa oli tullut lisää sitten viime näkemän.
Kehitysehdotuksena sanoisin, että ilmoittautuminen voisi olla hieman tasapuolisempaa. Kun ilmoittautuminen tuli ilmoille, täyttyi se saman tien, koska pohjalla oli kai lähes kolmatta kymmentä ennakkoilmoittautunutta. Lopultahan pelaamaan pääsi jopa paikan päällä ilmoittautuneet, mutta keskusteltuani turnauksen jälkeen useiden ulkopaikkakuntalaisten kanssa, oli heillä käsitys että meni heti täyteen ja kuutisen ihmistä varapaikoilla, jolloin eivät edes viitsineet ilmoittautua varasijoille. Näin useita vanhoja tuttujani ei edes kokeillut ilmoittautua turnaukseen, sääli sinänsä. Tämänhän voisi korjata sillä, että ilmoittaa vaikka milloin ilmoittautuminen alkaa, jottei tarvitse kytätä viikkotolkulla päivittäin sotavasaraa tai sitten tehdä ennakkoilmoittautuminen mahdolliseksi kaikille kiinnostuneille.
Toinen kehitysidea on lisätä peliaikaa siihen kolmeen tuntiin. 2,5h peliaikaa on aika naftisti, kun ensimmäinen 30-45 min menee että löytää peliparin, arpoo taiat yms. ja pelille itselleen jää depon jälkeen ehkä 1h 45min. Mm. sunnuntaina pelipöydätkin ilmoitettiin ensimmäiseen peliin vasta juuri ennen virallisen peliajan alkua, vaikka pelaajat olisivat voineet aloittaa jo tuntiakin aikaisemmin pelinsä. Lauantaina ja sunnuntaina turnausta olisi hyvin voinut venyttää alkamaan aikaisemmin ja lauantai iltanakin loppuaikaa olisi voinut venyttää. Näin peliaikaa per peli olisi saanut helposti jopa yli 3h per peli. Ainakin näin fiilisläppäpelaajalle, jolle säännötkään eivät vielä ole ihan hallussa jäisi aikaa nautiskella pelistä kun ei vanhana enää kykene efektiiviseen muun maailman poissulkevaan nopanviskelyyn ilman paskanjauhantaa.
Kiitokset kuitenkin suureesta vaivannäöstä Royal Familylle turnauksen järkkäämisestä! Onhan tuo Ropeconin turnaus aina pelillisesti se vuoden kohokohta jota sen vuoden aina mielellään odottaa. Ei ole helppoa tuon tason turnausta järkätä, joten kaikki respecti sinne! Ehkä joku näistä parannusehdotuksista ottaa onkeensa seuraavaa vuotta suunnitellessa. :)
- Jussi Nurro/KuoFi ry