ETC 2014 seuranta

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Wynn

Re: ETC 2014 seuranta

Viesti Kirjoittaja Wynn »

Damn, Venäjältä tuli vissiin sit pataan.
L:XVI/C:VIII
Malkuth

Viesti Kirjoittaja Malkuth »

Meinasin tulosten innoittamana tehdä polandball-kuvan tekstillä "Poland can into etc!", mutta tuumasin, että taidan olla vähän liian vanha postailemaan meemikuvia. Plus ne on vissiin kielletty sotavasaran säännöissä. =P
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

ETC on nyt ohi, kovat oli sodat ja hauska jatkuu edelleen. Suomen sijoitus oli tällä kertaa aika vaatimaton, mutta ranking kuvastaa mun mielestä aika hyvin kunkin osallistujamaan valmistautumista sekä paikallismetan laajuutta; tänä vuonna Suomen voittamat matsit (ehkä Ruotsia lukuunottamatta) vietiin ihan selvin luvuin ja hävityissä taistoissa ei jäänyt joukkuetasolla jossiteltavaa. Kolme voittoa kuudesta matsista on etenkin seiskaedikan rikkoman kauden jälkeen ihan tyydyttävä tulos ja yksittäisten pelaajien kohdalla saatiin varmasti useampiakin onnistumisen elämyksiä. Parannettavaa kyllä jää (esimerkiksi paritus onnistui suomalaisittain hyvin, mutta pelaajien matchup-arviot taas ei aina menneet ihan nappiin) ja kehitysideat esimerkiksi metailumatkojen tekemisestä eurooppalaisiin turnauksiin lentelivät jo tänäiltana.

Joukkue laittaa varmaan esille sotakertomuksia, tilastoja ja muuta ETC-dataa kun päästään kotimaahan, itsekin kirjoittelen jotain blogin puolelle. Nyt on vielä edessä latautumista ja pari lomapäivää. Kivaa, että jengi jaksoi seurata kisoja!
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

Suomen Necronien taistelukertomukset löytyy täältä: Klik klik

Kuva
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Haizelhoff
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Haizelhoff »

Tänä vuonna ongelmaks muodostui listojen palautusten siirtyminen. Normaalisti listat julkaistaan kuukaus etukäteen, nyt aikaa niiden ynnäilylle jäi viikko. Parittaessa tuntui, että ne meni hyvin sillä tiedolla mitä meillä oli, mutta tiedot matchupeista oli välillä vääriä. Sen takia kierroksia hävittiin kun tuli pari rumasti swingannutta matsia (mukaanlukien itselläni Venäjän kierroksella). En siis epäilis etteikö niillä pelaaja-aineksilla olis pystynyt parempaan sijoitukseen, mutta preppaus ei ollut tarpeeks.

Omat matsit meni tiivistetysti seuraavasti:

Ruotsin FMC dempat 9-11
Puolan SM/DA demppa counter 11-9
Walesin scythe cronit 14-6
Tsekkien tankki Tau 17-3
P.Irlannin av13 cronit 18-2
Venäjän kärpäset ja screamer star 0-20
Aven

Viesti Kirjoittaja Aven »

ETC 2014 GK+SM Joonas Neva

1. Ruotsin Cron, vastustajan lista näytti päällepäin aika sillisalaatilta, vähän kaikkee. Muistaakseni olin luvannut pelistä 12pst, otin 0. Tappio oikeestaan kulminoitui 2 juttuun, en onnistunut heittämään invisibilityä 9 rollista huolimatta ja oletin virheellisesti necron LD flamujen woundaavan highest LD eikä majority LD vastaan. Näihin kahteen tötöilyyn menetin sitten 2 centurionia, coteazen ja woundin tigulta 1Bllä. Loppupeli olikin sitten selviytymistaistelua, 5. vuorolla olisin saanut vielä muutaman pisteen mutta peli venyi 6. jolloin piste ero oli kasvanut riittävän suureksi 0-20.

2. Puolan Tau Eldar, Tässä matsissa kaikki sitten kolahti kohdalleen, oikea vastus, oikeat voimat, olin luvannut muistaakseni 14pts, sain 18. Onnistuin 5+rerollattavalla seizaamaan, gatesin naamalle ja tuhosin WK ja 3 Broadsidee. Tän jälkeen loppu peli olikin harjaamista. 5. vuoron jälkeen vihulla oli 6 woundii kentällä, ja ensvuorolla ottaisin "varman" wipen. Peli kuitenkin päättyi, 18-2

3. Walesin Podi wolffit, nihkeematsi, jota kumpikaan ei kuitenkaan voi voittaa isosti. Deplosin vain centut ja yhet acot bastillioeneen. Wolffit ei uskalla lähtee hakee centtui coteazen: I been expecting you säänön takia. Taas kerran Gateen ekalla naamalle ja ammun kaiken BA libraan SS:llä 7 hunuun ja Runepriestiin, mulla on kaikki buffit päällä. Tarjolla siis WL, 3 kp, Magiapuolustuksen poisto ja Owerwelming firepower, Lopulta libra kuitenkin tankkaa kaiken ja ottaa 1 woundin ja look out sir 4. Lopulta päädyin ampuu tätä ryhmää 11 centurionilla ennen kuin ne luovutti. Otin 8 pistettä paremmassa skenussa vähän paremmalla tuurilla joku 13-14pst ois ollu ihan potentiaalinen. Skenussa siis nostettiin maelstorm kortteja pitämällä objeja ja kuten arvata saattaa joka v'''n objella oli obje secu droppod.

4. Tsekin Ravenwing, tää oli sit se matsi jossa en saanut mitään voimia, en niin mitään. Vastustaja vaikutti kuitenkin vähän kekeltä jotan lähdin ajolle. V***iks meni mut wipettiin 4 vuorossa. Nyt kun katon matsii uudelleen niin ilman powereit toi ois oikeesti pitänyt pelaa niin et relic mah äkkii lantsariin ja sit vaan focusaa kaikki vastustajan meltojen huntsimiseen, kun nyt lähin pelaa 1.0 eli vastustaja Deadstarin huntsimista. No samaan aikaan kun kerroin Miikalle nollasta, Miika vaan sano takas et ei hätää voitetaan silti, joten siirryin ryyppäämää.

5. Pohjois-Irlanti, Massen Orks 180 poikaa, 2 bossii, 13 koptaa. Vastustaja oli varma voitostaan ja lähti tuuttaa täysii päälle, mut niin lähdin minäkin. Centut ja Lantsari otti midfieldis yhteen 151 örkin kanssa, ja Razorit kävi omaa sotaansa Koptien kanssa. 5 vuoroo myöhemmin kentällä oli 20 poikaa, 1 bossi, 3 koptaa ja mulla Centsat ja pari jämä yksikköö. Pelin aikana oltiin onnistuttu vaihtaan päätyjä ja mä istuin kaverin 4 objen päällä kun sen istu vaan mun 2 joista toista vielä contestasin. 11-9 mulla, eeppinen (fluffi) matsi. Ja todella tiukka vääntö, pariin kertaan korotettiin ääntä ja huudettiin ihan kunnolla ja vastapuolella ei ollut mikään ihan pikku kaveri, meni kuitenkin halailuks eikä painiks.

6. Venäjä. Blob SM+AM+INQ, Venäjän ykköseteenlaitettava ei kuulemma ollut hävinnyt yhtään peliä, nyt pelattiin täysii. Tuumaakaan ei annettu ja joka säänöstä väännettiin, olin 2 kertaa 3 oikeaassa. Oltiin meijän 3 lopettavalla kun saatiin sitten meijän pöytään henkilökohtanen Judge, tässä vaiheessa peliaikaa jäljellä 50-60min. Oon 12-8 keulilla mut loppupeli näyttää mulle aika synkältä. Kaveri tarjoo mulle 10-10. Käytännössä tilanne on seuraava, Jos peli loppuu 4 voitan vähän ja otan riskin saada penaltia judgeilta, jos peli menee vitoselle saatan jo hävii pelin. Neuvotellaan sit hetki Miikan kanssa ja päädytään ottaa soputasuri. Täytyy kyl antaa isokäsi venälaiselle, upee tyyppi. Pelas kovaa mut oli reilu ja rehellinen ja puhu täydellistä englantii.

Kaikkiaan omaks saldoks ja 47/120 mikä on mun henkilökohtanen low, tyytyväinen ei voi olla mut kaikki huomioon ottaen en oo viel narun jatkeeksikaan menossa. Molemmist nollist oisin paremmilla voimilla ja paremmalla pelauksella tehdä enemmän pisteitä, muuten tuurin rajoissa pelasin mielestäni ihan ok, 4/5. Mut tähän loppu ainakin hetkeksi ruletin peluu, nyt listoihin jotka on samoja jokapelissä.
Gintonic

Viesti Kirjoittaja Gintonic »

Avenin kans samoilla linjoilla nuista rulettilistoista. Nyt mennään hetki sellaisella listalla, jota ei tarvi opetella joka pelissä uudestaan riippuen siitä, mitä powereita sattuu heittämään. Itsellä meni conissa pelit juuri tästä (ja parista henk koht "muokkaanpas listaa päivää ennen turnausta" aivopierusta) syystä perseelleen. Simplify, master, profit ;)
"In the eyes of an amateur there are many options, but in the eyes of a master there are just a few"
-Unknown list builder-
HerraMauno

Viesti Kirjoittaja HerraMauno »

Kai mäkin laitan lyhyet selittelyt peleistä. Pelasin siis itse DE + Eldar beast packia wk ja serpent tuella.

1. Svedujen GK+Dempat. Mut paritettiin tähän aika loppu päästä. Sveduilla ei kuulemma ollut oikein hyviä vastauksia muhun, joten pääsin hyvään matsiin. Lyhykäisyydessään vastustajalla meni alku peli hyvin, ahnehti ja jäi screamereilla beast packin charge rangelle ja sen jälkeen kolasin sen napit aika tehokkaasti laudalta. 17-3

2. Puolan CSM + Dempat. Taas pääsin hyvään matsiin. Matsi osoittautuikin odotettua vaikeammaksi, kun omalla ekalla vuorolla perilssasin toisen omista invi spirit seereista sukkana pois ja toinen otti haavan. Tän jälkeen jännitettiin yhdessä, että millä vuorolla perilssaan vikankin woundin vikalta invi seeriltäni pois. No tämä tapahtui vuorolla 3. Tämä featuring kuolemmattomat maulerit (esimerkiksi ammuin 5 warp spiderilla yksi hull pointtista mauleria pyllyyn, eikä menny rikki) teki matsista nihkeetä. Peli onnekseni loppui vuorolla 5, jolloin vielä sain pelastettua ihan hyvin pisteitä. 7-13

3. Walesin juuri singlen voittaneet Eldar + DE Kanslia + beast pack tupla death star gaz jones puikoissa. Mut siis laitettiin ekana eteen ja tällä he vastasivat. Ajattelin, että matsi olisi suht tasainen, sillä kummallakaan ei olisi oikeasti mahdollisuuksia tappaa toisen death staria. Ilmeisesti olin väärässä sillä itse sain invin läpi vain yhdellä vuorolla ja peli loppui wipeen. Toinen main event oli wk, joka charges kansliaa sitoakseen sen, mutta kuolikin täysistä woundeista kierroksessa pois. 0-20

4. Mut laitettiin taas ekana tai tokana eteen ja vastaan tuli tsekkien tyttö drop pod space wolf armeijalla. En saanut inviä ja tyttö sai aloittaa, joten mua alko jo kuumottaa, että häviänkö mä oikeesti nyt tytölle. Deplosin ulko osat beast packista max coherencyyn ettei flamut tappais mua ja sisä osat tiiviisti, että olis tarpeeksi suojaavia modeleita mun täreille äijille. Samalla beast pack vuoraa koko muun armeijan suojaan meltoilta. En onnistu varastaan ekaa vuoroa ja ekalla multa lähtee about puolet beast packista. Ei hätää shreakkaan ja ammun about kaiken rikki. Sama tapahtuu, kun loputkin reservit saapuu. Shriek on muuten aika kova ld 8 grey huntereita vastaan. 20-0

5. Mut laitettiin loppupäässä eteen ja pohjois irlanti oli säästelly mulle vähän niihkeetä matsia, eli blobi kaartia. Onneksi vastustaja ei osannut ollenkaan pelaa. Se onnistu varastaan ekan vuoron ja multa taas kuoli about puolet beast packista, mutta janari oli tuonu paskin squadronin wk:n charge rangelle. Omalla vuorolla paskoin kaikki sen ajoneuvot. Aika pian toinen blobeista jäi jumiin invi wk:hon ja sitten beast pack uskaltautui käydä hakemassa toisen blobin pois. Loppu tulemana tapoin melkein kaiken. 20-0

6. Mut laitettiin tokana eteen ja odotetusti sieltä tuli vastaan TAU + FE + legion of the damned, jolla oli paljon valoja ja broadsideja. Sain depoo eka ja deposin tuuppaus asemiin. Vadstustaja depos kauas. Omalla vuorollani lähdin täyttä kyytiä omaa päätä kohti. Vastustaja tuuppaili ja diippaili legion of the damnedia mun päätyyn. Siivoilin legioonat pois ja huomasin, että vastustaja oli tuupannu vähän liian lähelle. Tuuppasin omat napit täyttä kyytiä sen nappeja päin ja peli alkoikin näyttää jo taputellulta. Vioilla vuoroilla en kuitenaan saanut mitään aikaan ja venuski sai vähän pinnoja kerättyä takasin päin. Siitä huolimatta 15-5 voitto vaikeesta matsista.

Loppu tulemana 79 pinnaa, joka jatkaa jo perinteeksi tullutta 10 pinnan parannusta per vuosi. Ihan tyytyväinen olen omaan suoritukseeni. Puola ja wales pelit vähän kaivelee ja niitä lisää analysoimallla oppii varmasti jotain uutta ja hyödyllistä vielä. Listaani olen myös erittäin tyytyväinen. Siinä on juuri ne elementit, mitä halusinkin, eikä mitään oikein tunnu puuttuvan.
Air Defence

Viesti Kirjoittaja Air Defence »

HerraMauno kirjoitti:En saanut inviä ja tyttö sai aloittaa, joten mua alko jo kuumottaa, että häviänkö mä oikeesti nyt tytölle.
Ei siinä mitään hävettävää olisi ollut. Angmarin Noitakuningaskin hävisi tytölle, vaikka oli juuri kyykyttänyt Gandalfiakin. Hyvään kerhoon olisit siis päässyt.

Kiitos kuitenkin rapsoista, mielenkiintoista luettavaa.
Haddock

Viesti Kirjoittaja Haddock »

HerraMauno kirjoitti:En saanut inviä ja tyttö sai aloittaa, joten mua alko jo kuumottaa, että häviänkö mä oikeesti nyt tytölle.
Siinä vasta olisi miehisyys kärsinyt pahemman kerran, eihän nyt tytöistä voi olla mihinkään. Vai?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”