Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Cor Leonis kirjoitti:
Carveri pyörittää infantrya parhaiten kuitenkin possuista niin siks näin.
Heh. Oot kyl ihan oikeessa (ainakin ennen Helgaa) ja kyl mäkin jaksoin yrittää, possuinfantry vaan on ihan kauheeta eikä Carveri auta niitä selviimään. War Hog +2 speedil ja +3 armoril on parempi ku toiset brigandit, oon melkeen varma.
Carverin armi tankkaus on kuitenki aika eri kun Midaksen laittispammi, tykkään ite tästä listasta:
System: Hordes
Faction: Lord Carver - The Golden Horde
Casters: 1/1
Tiers: 4
Lord Carver (*6pts)
* Road Hog (9pts)
* War Hog (8pts)
* War Hog (8pts)
* War Hog (8pts)
* Targ (2pts)
Farrow Brigands (Leader and 5 Grunts) (4pts)
Rorsh & Brine (9pts)
Cor Leonis kirjoitti:
Faction: Thornfall Alliance
Helga (*6pts)
* Road Hog (9pts)
* War Hog (8pts)
* Targ (2pts)
Farrow Bone Grinders (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Farrow Brigands (Leader and 9 Grunts) (8pts)
Farrow Slaughterhousers (Leader and 5 Grunt) (6pts)
Raluk Moorclaw (2pts)
* Vanguard (5pts)
Saxon Orrik (2pts)
Helgalla sama idea pyörisi jotakuinkin näin. Defenders Wardi alkuun brigandeilla ja sit vaihtuu tarpeen mukaan Helgalle/hogille/slaughterhousereille. Distractionilla bringadit osuu ja Helga käy cyclone/lightning strike combolla verottamassa viholisjalkaväkeä. Rorshille ja Brinelle ei oikein jäänyt tilaa, mut teoriassa ton vois Ralukin vaihtaa siihen. Ralukilla vois kans olla buccaneeri = helppo KD = distraction osuu ilman boostia. Shield guardi ja kova lighti kyllä auttaa imo tosi paljon kun on joku mihin sprintata karkuun cycloneilun jälkeen. Eniten tässä listassa ahistaa ettei oo damage buffei (paitsi mahdollinen super slam fiittivuorolla) eikä mitään keinoo saada hogii perille. Mut pitääpä testa.
Toinen mahollinen tapa rakentaa Helgaa mitä oon miettiny jos hakee fiittivuoron range assassinaatio kun saa helpon KD cästeriin kumminkin.
Toi ois tosi lähel mitä ite pelaisin, oli se sit hyvä tai huono merkki. Raluk ja targ vois ehkä olla Road hogi, mun päässä cyclonel ja Def Wardil helgaa voi pitää kuitenki aika kaukan suht tyhjänä ja polttaa pedoil furyy.
Huh. Johan tässä alkaa itekki innostuu possuista.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
GreenMeanie kirjoitti:
Faction: Lord Carver - The Golden Horde
Lord Carver (*6pts)
* Road Hog (9pts)
* War Hog (8pts)
* War Hog (8pts)
* War Hog (8pts)
* Targ (2pts)
Rorsh & Brine (9pts)
Saman tapaista oon pyörittäny kasuaalisti Carverilla, mut on se aika nihkee kun noi war hogit on vaan niin kurjii beastejä. Mun mielestä tällä hetkellä ainoo syy pelaa possui kilpailullisesti on tripla slaughterhouserit (koska RFP) ja Midaksen hassu recursio/assassinaatio kikkailu. Muuten krokot vaan tekee kaiken paremmin ja hetken näytti vielä et Jaga oiskin ollut minioneittein RFP jeesus mut ei se sit toiminu kummiskaan. Tietty tolla listalla sais kaikki ultra-arm skewit niinku tupla armori buffatut kolossaalit rikki mut ehkä se on vähän turhan pien niche.
Cor Leonis kirjoitti:
syy pelaa possui kilpailullisesti
Must on ihan vaan kiva nähä et joku puhuu samaa kieltä mun kans :D
Joo, ton mun listan idis onkin heittää 4 arm 21 hevii jotka viel lyö kovaa vastustajan naamaan brigandien takana. Mä oon vähän nössö niin oon pelaillu vaan kaksia SHita ja voi olla et kolmet on sit se tarvittava kriittinen massa mut vähän pelkään et ne vaan kuolee. Toivotan onnea, kerro ihmeessä tuloksia sitä mukaa ku pelailet!
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.
Helga, The Conqueror (*6pts)
* Road Hog (9pts)
* War Hog (8pts)
Farrow Brigands (Leader and 9 Grunts) (8pts)
Rorsh & Brine (9pts)
Saxon Orrik (2pts)
Faction: Blindwater Congregation
Maelok, the Dreadbound (*6pts)
* Bull Snapper (3pts)
* Bull Snapper (3pts)
* Bull Snapper (3pts)
Gatormen Posse (Leader and 4 Grunts) (9pts)
Gatorman Witch Doctor (3pts)
Professor Victor Pendrake (2pts)
Thrullg (3pts)
Wrong Eye & Snapjaw (9pts)
Kävin pelaamassa Kurry : the Exile turnauksessa lauttasaaressa näillä seteillä. Listoista ite tykkään suht paljon, Helgaa pitää vielä testata lisää ja Maelokilla voisin kokeilla vaihtaa thrullgin witch doctoriin vaikka kyllä se ihan ok suorittikin. Kirjoittelen jotain raportin tapaista kun possumestari itse niitä pyysi. Jännä teemana oli killbox joka skenaariossa...
Ekalla kierroksella vastaan parittui Henry Hyttinen ja protektoraatti. Henryllä on Harppu ja pSeve niin näyttää vähän liian jalkaväki vihaiselta joten laitan Maelokkia peliin. Henry yllättää hieman ja pelaakin pSeveä eikä purifikaatio Harppua mikä on kiva bonus. Henryllä on judikaattori, blessing of vengeance, Durant templarilla, kuoro, pari vassalia, täydet temple flameguardit + UA ja Eiryss ainakin, saattoi olla muutakin. Pusken nopeasti zonea kohden ja muutama TFG spaikkaa noppia ja listii muutaman krokon ja judin ampuminen ei oikein tee mitään. Laitan kaks possea kiinni defenders wardattuihin iron zeal flameguardeihin ja tapan vain 5. Thrullg hyökkää Eirykseen mutta lyö ohi.
Henry fiittaa ja puskee jutuilla kovaa päälle. Templari beat bäckää snapjawiin kiinni ja tekee hyvää damagea, judi tulee myös mukaan zoneen ja hakkaa pari possea hengiltä. Muut jutut himmailee, mutta Seve päättääkin immoloida revivattua krokoa joka on hänen linjojensa takana ja pelottaa revive uhalla. Toughaan ekan ja Henry ampuu toisenkin immon siihen joka tappaa krokon. Mun vuorolla thrullg tappaa Eiryksen ja sit huomaan että Sevellä on vaan kaks fokusta kämpissä eli featti aika. Reviveen kaks krokoa Severiusta kohden ja muutama posse clearailee losi linjoja. Wrongeye healaa snappiksen kuntoon ja se chargeaa templarin läpi syömään Durantin ja kuoron jäsenen avaten losin revive krokoille. Snappis vielä huitasee blessingiä ja pakollinen repulse efekti työntää snäppiksen lyönti etäisyydelle Sevestä kahdella furyllä. Ostan ja boostaan hännän, mutta 8+ menee ohi.
Revivetyt krokot rukoilee re-rolleja ja syö Severiuksen kahdella chargella ja yhdellä puraisulla.
Kakkoskierroksella Tero ja sepalukset vastassa. Terolla on vaan ET tierissä ja musta tuntuu et Maelok handlailee tälläisen grindin paremmin kun pääsee niihin sepaluksiin kiinni ja ehkä ei kuolekkaan samantien drudgeille. Listassa oli Subduer, Wrecker, kahdet pienet Slaverit, kahdet isot Benderit, kaks agitaattoria, dominoidut Nyssit ja kahdet Overlordit. Ekat kierrokset taas juostaan eteenpäin ja mä pidän krokot aika isossa pallossa keskellä kenttää kunnioittaen ambushi uhkaa. 2A huomaan et Teron agitaattori on tullut aika eteen ja pistän oman krokon hengiltä ja reviveen sen eteenpäin. Charge yltää vain reachilla ja huitasen re-rollattavan 7+ ohi, d'oh. Heitän zombifyt posseille päälle ja bunkeroidun ottamaan vastaan jonkun verran vihaa.
ET feattaa ja kiskoo snapjawin esiin ja työntelee krokoja keskimontusta kasaan sprayta varten. Epsulooni myös hex blastaa mun death pactin + yhden spiny growthin mun posselta pois ja TK subduerin asemiin. Tero luulee voivansa RFP mun revive krokon, mutta undead estää sepaluksen kikkailut. Agitaattori heittää instigatet päälle ja subduer kiskoo snappiksen turpaanvetoa varten, mutta spiny growth suojaa ja krokolle jää viellä kymmenisen boxia. Overlaardit ruiskuttaa mun krokojen päälle ja tekee joitain boxeja sisään ja tappaa yhden tai kaksi. Yksi drudge vielä chargee snappiksen ilman suurta vaikutusta ja toiset ambusherit juoksee reunalta sisään.
Snapjaw passaa frenzyn kahdella furyllä kun se imettiin ulos WE controllista ja Maelok huomaa että ET uskalsi poistua killboxista ja kämppää huikeat nolla. Maelok revivee kaks krokoa eteen ja saa toisen Thexuksen back arkkiin ja pistää fiitin päälle. Krokot chargeilee linjojen läpi ja tuhoaa suuren osan sepaluksista ja muutaman drudgenkin. Wrongeye tulee eteenpäin ja thrullg chargeaa subduerin tehden hyvää lämää. Snapwjaw nousee ja snäkkää subduerin. Revive krokot chargee Epsulonin, mutta toinen ei pääse kuin reachille ja seinän yli, mutta se ei haitannutkaan kun ensimmäinen kroko tappoikin Epsulonin kahdella lyönnillä.
Kolmas kierros sitten Joonaksen cryxejä vastaan. Täs vaiheessa mietin etten millään haluis mennä lukkoon Helgaan vikalle vuorolle ja pelaan Helgan eteen kun aavistelin Joonaksen pelaavan Gaspy3 ja se grindi näytti pelattavalle. Gaspyhan sieltä tulee ja listasta löytyy node, DJ, molemmat isot satyxikset, pienet mäkkärit, kahet necrosurgeonit, withershadow combine ja kahet pyssyaaveet. Hinaillaan juttuja eteenpäin ja Joonas juoksee molemmat styxit naamalle, raidereilla ashen veil. Helga menee eteenpäin ja heittää boostatun kympin ohi distractionilla raidereista ja jään ihan jumiin niihin ja tapan vain puolet. Yhdet slaughterhouserit chargee tiskijukan ja pistää yhden käden ja cortexin mäsäksi. Saan myös yhen slaughterhouserin vociferoniin talon takana, mutta 7+ ohi chargella.
Joonas tappaa pari slaughterhouseria blood witcheillä ja DJ yrittää healata tappamalla slaughterhousereita, mutta kaksi toughia tarkoittaa ettei sieluja ole tarjolla. Muut jutut vaan etenee ja Gaspy fiittaa. Helga heittää witcheihin distractionia ashen veilin kantamalta ja boostattu 9+ menee taas ohi. Tilttaan ja cycloneen karkuun ettei Helga jää liian eteen kuolemaan enkä tietenkään muista chekkaa killboxia. Oonkin sitten jonkuu 13,5" pöydänreunasta ja Joonas tuhoo objectiivin ja 14 fokuksen Gaspy sit clearaa toisen zonen yksin road hogista ja muutamasta random possusta ja häviin 5-1 kun tuhosin vielä objectiivin tuolla omalla vikalla vuorolla. Oli kyllä ihan saakulin tyhmä moka, mutta noppa vaan kävi ärsyttämään niin pahasti ettei osannut miettiä järkevästi.
Vikalle kierrokselle sitten Olli Mortenebra/Coven parilla. Olli pelaa Mortya ja mä pelaan Maelokin taas. Ollilla on DJ, 2 Harroweria, 2 Slayeria, Reaper, 2 warwitch sireeniä, 2 mekaanikkoa ja joku sata scrap thrallia. Hinaillaan juttuja eteenpäin ja Olli feattaa kakkosella. Scrappikset tulee buffattuihin krokoihin ja kaikki osuu ja tappaa jollain 8+ osumilla ja nopat -2 damageilla tappaa suoraan. Menetän sitten neljä possea kahdesta eri yksiköstä tähän. Laitan Maelokin lipulle ja chargeilen random lämää eri jaakkoihin ja dominoin 1-0 omaa lippua. Olli laittaa spectral steelin harrowerilla joka tulee kontestaamaan ja slayeri chargeaa possen ja tulee kontesti kantamalla. Toisella puolella DJ viimeistelee yhtä vaille kokonaisen possen.
Maelok tulee maledictionilla avittamaan ja melkein romuttaa slayerin ja posse tuhoaa sen loppuun. Chargeen SS slayeriä yhdellä possella ja teen hyvin damaa ja bullsnapperi tulee slämmäämään sitä pois contestistä ja mikä tahansa etäisyys olisi riittänyt, mutta heitän boostatun 7+ ohi ja se jää contestaamaan. DJ ottaa pro baitin ja toinen harrower triggerraa overrunin Deathjackille joka liikkuu snapjawiin ja tuhoaa sen suht helposti ottaen kuitenkin jonkun verran spiny growth damagea. Kontestaava harrower pehmentää posseja ja bullsnapperia muttei tee paljoa. Jäljellä olevat reaper ja slayer suojaavat Mortenebraa.
Maelok feattaa ja kävelee tiskijukkaan kiini runtaten sen melkein kappaleiksi ja bullsnapper viimeistelee sen. Kontestaavasta harrowerista lähti kaksi possen jäsentä syömään war witch sireenin ja tekemään lämää reapperiin ja slayeriin. Loput posset yrittävät tappaa kontesti harroweria ja bullsnapper jättää sen yhteen boxiin ja joudun tappaamaan sen kroko docon sac strikellä. Yksi bullsnapper chargeaa toisen harrowerin ja sitoo sitä tehden jonkin verran damagea. Harrower tappaa bullsnapperin ja reaper + slayer kombo tappaa toisen eteenpäin liikkuneista krokoista joka riittä ja Morty domineittaa 2-1. Maelok ryntää rikkomaan viimeisen harrowerin ja posse chargeilee reapperiin ja slayeriin tehden hyvää vahinkoa.
Slayer ja reaper yrittää tappaa posseja, muttei saa bullsnapperia pois contestaamasta. Maelok revivee yhden krokon ja ryntää jakamaan Maledictionia. Slayer hajoaa ja reaperiltä on kädet rikki. Reapperi ja sireeni yrittävät vielä tappaa krokoa joka on Maelokin tiellä, mutta toughaan ja sireeni ei heitä tarpeeksi damageen. Morty ampuu laaserin ja toughaan, ampuu toisen laaserin ja kroko kuolee. Morty chargee Spiny Growth Maelokin yhdessä transferissa ja kolmella fokuksella ei tee läheskään tarpeeksi ja Olli skuuppaa ennenkuin Maelok soseuttaa Mortyn.
Yllättäen sitten mun SoS riittää ykkössijaan kun Joonas häviääkin vikan matsinsa Tatulle ja ei jäänyt ketään tappiotonta pelaajaa. Minioneille siis voitto vaikkei possuja siitä voinutkaan kiittää. En mä ihan vielä oo valmis heittämään lusikkaa nurkkaan possujen suhteen, mutta helvetti kun tuli ikävä niitä krokoja siinä possumatsissa... Kivat peli oli ja niistä kiitos kaikille vastapelaajille taas ja toivottavasti päästään pelaileen jatkossa lisää.
Mukavat repsat hälyttävän nopeasti. Meidän pelistä kyllä on sanottava, että ainoa hetki koko pelissä kun sulla ja nopilla oli jotain yhteistä intressiä on se, kun slaughterhouserit toughaili DJ:n iskuja maassamakaavinakin.
Turnausvoitto on saanut selvästikin minut jotenkin sekaisin minioneista ja mulla on ollu ihan hulvatonta metailua nyt ollut koko päivän ja oon miettiny parannettavaa mun parituksiin. Maelok on sen verran kova äijä, että siitä ei olla luopumassa, mutta kakkoslista on vielä ihan auki. Periaattees haluisin pelaa possui siinä, mutta pitää nyt kattoo alanko power geimailee ihan hullust ja vaan pelaa tupla krokoi...
* Bull Snapper (3pts)
* Bull Snapper (3pts)
* Bull Snapper (3pts)
Variantti 1 tuosta mun nykysestä listasta, simppeli swappi thrullgi kroko docoon mikä kuulostaa ihan kivalle useimmissa matseissa, mutta kuumottelee jos joutuukin crippling graspatuks vaan ja kuolen siihen.
* Bull Snapper (3pts)
* Bull Snapper (3pts)
Bog Trog Ambushers (Leader and 5 Grunts) (5pts)
* Bull Snapper (3pts)
Vähän radikaalimpi versio bogeilla ja vähä sooloja poisteltu, että on tilaa. Bogit disruptaa kyllä peliä ihan tehokkaasti, mutta pitää nyt testailla toimiiko, teoriassa tykkäilen.
Kakkoslistaksi sitten tulee Helga/Carver/Midas/Rask näillä näkymin, Helgalla pelaan samaa listaa kuin aikasemmin postattu ketjussa. Kaikki alla olevat listat on siis suunniteltu parittumaan jomman kumman ylemmän Maelok listan kanssa.
Lord Carver (*6pts)
* War Hog (8pts)
* War Hog (8pts)
* War Hog (8pts)
Farrow Brigands (Leader and 5 Grunts) (5pts)
Rorsh & Brine (9pts)
Tässä yks kandidaatti pariks Maelokille. Paljon kovaa lyöviä heavyja ja kovaa lyövää infantrya pitäis paikata Maelokin vajavaisuuksia armorin kräkkäämisessä (enhän mä hajottanut kuin viisi kuudesta heavy jackista viime pelissä Maelokilla...) ja tuo pöydälle ihan kunnolla heavyjäkin. Brigandit vois olla vaik Saxon ja kolme random pinnaa jos niin haluis, mut emmä tiedä.
Faction: Midas - Butcher's Block
Midas (*5pts)
* Bone Swarm (4pts)
* Gun Boar (5pts)
* Gun Boar (5pts)
* Road Hog (9pts)
* War Hog (8pts)
* War Hog (8pts)
* Dead War Hog (0pts)
Pystynkö mä pyörittämään noin montaa heavyä kahella grinderi unitilla? War hogi koska ilman massacrea ei edes juosta ekalla vuorolla kaikilla...
Faction: Midas - Butcher's Block
Midas (*5pts)
* Bone Swarm (4pts)
* Gun Boar (5pts)
* Gun Boar (5pts)
* Razor Boar (2pts)
* Road Hog (9pts)
* War Hog (8pts)
* Dead War Hog (0pts)
* Targ (2pts)
Toinen versio ehkä vähän tasapainosempi, mut eipä oo myöskään yhtä paljo lihaa pöydällä. Toisaalt on war hogit SPD4 huonon kestävyyden beastei et ehkä niit ei ihan hirveen montaa haluu...
Rask (*6pts)
* Bull Snapper (3pts)
* Blackhide Wrastler (9pts)
* Swamp Horror (8pts)
Gatorman Bokor and Bog Trog Shamblers (Leader and 9 Grunts) (6pts)
Simppeli on kaunista ja sillä idealla mennään. Yks heavy vois vaikka ollakin spitteri, jos siltä tuntuu. Wrastlerista sais vielä savugobot, mut sit tippuu MAT ja lyöntiteho furynkin kanssa. Horrori hyötyy paljon furysta ja se voi jakaa elasticityy wrastleri. Mut melkeen ravagore on aina melkeen ravagore, että en tiedä. Pitää testata.
Pelasin pelin Helgalla Rauta Äitiä vastaan process of elimination skenaariona. Mammalla oli Monitor, Assimilator, Cipher, Corollary, 2 x Enigma Foundry, 2 x OD, Max Obstructors, Max Reciprocators ja jotain Servitoreja. Itse pelasin samaa Helga listaa kuin Kurry Killboxissa. Häviän aloitusheiton ja menen tokana. Cästään dashin ja defenders wardin brigandeihin ja etenen zonejen reunaan kunnioittaen kellopelien melee threattia.
Molemmat CoCk yksiköt liikuvat shieldwallissa zonejen reunaan ja cipher ampuilee raffia slaughterhousereitten päälle ja monitori ampuu random slaughterhouserin. Assimilator tappaa kanssa kaksi SH.
Mun kakkosella droppaan brigandeilta defenders wardin ja teen brigandeilla tietä ampuillen pari ropottia ja yritän parilla slaughterhouserilla tehdä reikiä obstructori kasaan, mutta toinen ei heitä 8+ chargella rikki ropottia. Road hogi lightning straikkaa Helgan ja spreijaa neljää obstructoria eikä tapa mitään. Helga chargeaa SH selkään ja cyclonee obstructoreihin fiitti päällä ja ostaa vielä yhden lyönnin initialin jälkeen obstructoriin johon ei saanut LoS. Tapan kaikki 7 jotka on zonessa ja vain yksi kauempana piileskellyt selviää. Defenders wardaan Helgan, kämppään yhden ja sprinttaan karkuun, Brine rikkoo objectiivin ja liikkuu diversionary tacticsilla suojaamaan Helgaa Assimilaattorin chargelta. Toisella puolella SH yrittää slämmiä reciprocaattorit ulos zonesta, mutta en yletä kuin kahteen kun ahnehdin pitkiä chargeja ja jään muutaman millin vajaaksi. Dominoin ja olen johdossa scenaariota 3-0
Mamma päättää lähtä assassinoimaan ettei häviä scenaarioon. Cipher ampuu flaren päälle ja molemmat harmi botit ampuu ohi Helgasta. Muori itse feattaa ja ampuu kahdeksan pinnaa sisään jotka transferaan ja shrapnel swarm on juuri ulkona rangelta joten ampuu sen vieressä olevaan slaughterhouseriin tehden yhden pinnan autolämää Helgaan. Assimilator ja Monitori yhteistuumin saavat tiputettua Helgan viiteen pojoon ja neljä ressattua obstructoria yrittää vielä chargella kopata 7+ CMA, mutta ohi menee ja Helga selviää. Clearaan zonen triviaalisti kolmesta obstructorista ja voitan pelin.
Vähän meni taas tiukoille, mutta voitto sieltä kumminkin saatiin ja alkaa vähän selkiämään Helgan rooli tässä. Scenaariota on Helga hyvä pelaamaan ja melee voimaa löytyy kuin pienestä kylästä. Ahneilu reciprocaattorien slämmäilyssä laittoi Helgan vielä huonoon spottiin (että featti ylettäisi) ja olisin oikeasti päässyt sprinttaamaan ulos Monitorin ampuma kantamalta ja screenattua obstructoreja vastaan jos olisi pelannut paremmin, mut casterbaitti on casterbaitti. Ykkösenä meneminen olis tällä listalla tosi kiva päästä kun dash ja AD = cash money.
Defenders wardia olis varmaan hyvä alkaa pitää Helgalla itellään heti alusta asti, että voi lähteä tollasia kakkosen sankari ramboiluja cyclonella/distractionilla tekemään. Ei niitä brigandeja kukaan kuitenkaan ammu/lyö kun slaughterhousereita on niin paljon tarjolla. R&B pitää kyllä vaihtaa toiseen road hogiin tai mielellään meat grinderiin kuhan se julkaistaan. Gudrunia/Raboja/Gun boarejakin voisi harkita tilalle ettei tule furyn kanssa ongelmia. Lisää testipeleja vaaditaan, kyllä tässä selvästi nyt ainakin Arkadiusta/S&D toimivampi setti on.
En omista kuin kaksi roadista niin pitää ottaa enempi war hogeja ja lyöhän ne suhteellisen kovaakin noilla buffeilla. Tätä voi sit ihan huolella droppailla kaikkia armoribrikkejä vastaan ilman mitään ongelmiä kun rabotkin pääsee parhaimmillaan P+S18. Assassinaatio pelikin aika vahvaa tolla featilla ja alpha strike suht helppo saada. Ensimmäinen kutina olis että pariutuu Helgan/Maelokin kanssa aika hyvin.
Tässäkin listassa ois kyl vahva mahollisuus mennä full retard ja ottaa vaan niin paljo goraxeja/road hogeja kuin saa...
Itekki metasin tohon ekaan päin mut aattelin et toisen War Hogin tilal vois olla slaughterit ja toiset BGt? Primalointi kuolleelta goraxilt pitäis toimii niin kivasti ja SHt vois kerranki päästä perille Arkadiuksen suojakaartina.
Toi toinen lista on huono, yks Goraxi ja 10 Gun Boarii et pelaisit 70 pisteel 50 vastaan, EI VOI HÄVII.
GreenMeanie kirjoitti:Itekki metasin tohon ekaan päin mut aattelin et toisen War Hogin tilal vois olla slaughterit ja toiset BGt? Primalointi kuolleelta goraxilt pitäis toimii niin kivasti ja SHt vois kerranki päästä perille Arkadiuksen suojakaartina.
Toi toinen lista on huono, yks Goraxi ja 10 Gun Boarii et pelaisit 70 pisteel 50 vastaan, EI VOI HÄVII.
Mä oon ihan periaatteesta kaikkee ei-AD possu infantrya vastaan, ne on jo ihan tarpeeks huonoja sen AD kanssakin. Jonkunlainen gunline settikin vois tosiaan toimia, mut mä kyl tykkään ottaa pari war hogiakin mukaan niin pääsee niistä armoribuffatuista heveistä/colosseistakin läpi ja just niiden kanssa krokot ei haluu leikkii.
Yleensähän tarvii 4 war hogia tekemään mitään kun yks kuolee ampumiseen, toinen on liian hidas eikä pääse tappeluun mukaan ja kolmas ei tapa kohdettaan kummiskaan. Arkadius sentään auttaa nopeuden ja nyt lyöntitehon kanssa huomattavasti niin ei viitti jättää tilaisuutta käyttämättä.
* Bull Snapper (3pts)
* Bull Snapper (3pts)
Thrullg (3pts)
* Bull Snapper (3pts)
Faction: Rask - Watery Graves
Rask (*6pts)
* Bull Snapper (3pts)
* Bull Snapper (3pts)
Croak Hunter (0pts)
Croak Hunter (0pts)
Croak Hunter (0pts)
Totem Hunter (3pts)
Järkkäilin Kouvolassa pienimuotoisen (2 listaa, 3 roundia vähän helpotetulla 60 min kellolla) steamroller turnauksen ja pääsin itekin pelailemaan kun tuli tasamäärä pelaajia eli maksimit mitä saatiin mahtumaan (14). Tarkoituksena testailla mun Iron Gauntlet listoja niin jätin possut tällä kertaa kotiin (oikee syy oli, että mun goraxit ei oo vielä kerennyt tulla). Raskin theme forcea olin kerran edellisenä päivänä kerennyt testata, joten olin käytännössä varma voitostani ennenkuin turnaus alkoikaan.
Ensimmäisella kierroksella pelasin Toni Åfeltin ympyrää vastaan. Tonilla oli Morvy2 ja Kromacci, skenaariona incursion. Incursioni houkutteli tosi paljo laittaa ambushereita kentälle, mut toisaalt mulla on aika vakaa luotto Maelokin grindipelistä ympyrää etenkin kun Kromacilla ei ollu ku yks stalker ja Morvylla lyövää vaan kaks talkkarii ja skinnarit. Laitan siis Maelokkii, Tonilta tulee Morv2 (2 x talkkari, gorax, max skinnarit + UA, max trackerit + UA, tuplakivet, 2 x gg) ja voitan alotusheiton, mutta päätän valkkaa puolen koska tosi nätin näkönen mettä ja seinä mitä en missään nimessä halunnut antaa tukikohdaksi talkkareille ja Morville.
Toni juoksee trackerit keskelle pöytää ja muut jutut valuu päälle. Laitan upkeepit ja zombifyt päälle ja valun itekin päälle suht nopeasti. Toni tulee heittää keppejä etummaiseen posseen, mut armor, dirge ja metsän concealment osalla pitää vahingot minimissä eikä mitään oikeaa lämää tule sisään, trackerit reformailee pitämään keskilippua hallussa. Skinnarit juoksee jäljellejäännyttä reunalippua kohden, mutta vain yksi pääsee contesti kantamalle. Muut jutut lähinnä shiftailee ja talkkarit asemoituu tuplashiftia varten. Katon, että mulla on aika hyvät mahikset skooraa molemmat liput kun reunalipulla on vaan 1 skinnari ja keskilipulla joku 6 trackeria contestaamassa. Maelok heittää fiitin ja chargee varmuuden vuoksi karkuun hieman omaa reunaa kohten jääden kuitenkin 10" päähän reunalipusta. Keskimmäiset posset chargee trackereistä läpi ja pistää 8 lihoiksi, Nualasta yksi kroko wiffaa molemmat lyönnit re-rolleillakin. Reunaposse tappa kontestaavan skinnarin + hajapinnoja muihin ja skooraan molemmat liput posseilla 2-0 johtoon.
Skinnarit yrittää kostaa posselle, mutta vain 1 kuolee ja toinen toughaa. Vain 2 pääsee taas kontestaamaan kun krokot on tiellä. Talkkarit tulee posseihin kiinni mutta reunapossessa toughaan kolme kertaa ja talkkari polttaa kaikki furyt yhteen krokomieheen. Keskellä kenttää kaksi krokoa kuolee talkkarille. Morvy tulee lähemmäs keskustaa ja kepittää kaksi krokoa vielä hengiltä re-rolleilla ja life traderilla. Reunaposse ja keskipossesta irronnut kroko tappaa kontestaavat skinnarit ja snapjaw käy murhaamassa stalkerin keskilipulta. Siivoon vielä yhen GG keskilipulta ja Pendrake ottaa haltuun. Reunalla Maelok juoksee dominoimaan ja 5-0 voitto.
Toisella kierroksella Antti Ilmavirta (Vyros2 ja Ossyan) skenaariona fire support. Ossyan pelottaa sen verran, että päättelen nyt olevan aika droppaa Rask pelikentälle. Vyros2 (6 x griffon, Imperatus, max invictors + UA, 2 x arcanist, eEiryss) sieltä tulee ja Antti voittaa alotusheiton ja menee ekana.
Jutut juoksee naamalle ja teen ite samat, Rask, wrastler ja krokodocot bunkkeroutuu seinän taakse. Croakit kepittää kaks invictoria hengiltä ja totem hunter asemoituu. Invictorit minifiittaa ja ampuu shamblereita jonkun viitisen hengiltä ja griffonit kepittää kaksi myös. Imppi ja muutama griffonit tulee mun lipulle ja objectiiville. Tuon molemmille puolille yhdet ambusherit. Rask feattaa ja furyttaa shamblerit aikomuksena teloa griffoni romuksi objectiiviltä häroilemästä, mutta shamblerit wiffaa tajuttomasti ja bokor ei pärjää sen paremmin ja heittää noin kolme neljäsosaa lyönneistään ohi 6+ ja poltaa 6 shambleria ennenkuin päätän griffonin olevan menetetty tapaus, jääkööt henkiin. Minun lipun puoleiset ambusherit chargeaa yhden eksyneen griffonin ja romuttaa kilven. Toisella puolella bokor polttaa kahta vaille kaikki loput shamblerit, mutta rikkoo grifonnilta cortexin ja hilparin. Toiset ambusherit saa zombifyn ja juoksee kontestaamaan retri lippua. Croakit juoksee takakentälle valmiiksi harassimaan supporteja. Totem hunter suunnittelee tappavansa invictorin ja sprintillä sitovansa melkein koko yksikön kun ne olivat sopivassa kasassa. Wiffaan kuitenkin 4+ osumisen snake eyesillä ja sprintti jää saamatta.
Griffonit kerää synergiaa ja siivoaa molemmat shambler unitit, totem hunterin ja objektiivin koska furytettu bokor + shamblerit ei osannut tappaa yhtä griffonia. Invictorit vaan hinailee kun fiitissä ei oikeen ollut ammuttavaa. Vyros tulee dominateemaan mun lippua ja menee 3-0 johtoon. Katastrofaalisen vuoroparin jälkeen pitää yrittää pelastaa tilanne ja mietiskelen assasiinatiota. Hätävarana tuon molemmat ambusher unitit sisään oman lipun puolelle. Toiset chargee / juoksee contestaamaan ja romuttaa kilpensä menettäneen griffonin pois aikaisemman ambusher unitin neljän selviytyneen miehen tieltä. Rask ampuu paralysen kahden focuksen kämpin Vyrokseen boostaten damagea ja tekee 5 boxia, furyttaa ja boundless chargeaa wrastlerin, mutta ei se piru vaan millään saa charge linjaa kuitenkaan kun laaseroidaan loseja. Rask jää nollaan seinän taakse ja wrastler yrittää pelastaa tilannetta tappamalla impin, mutta deathroll menee ohi kun hölmönä en boostannut ja lyön toisenkin lyönnin ohi. Kolme ostettua lyöntiä kuitenkin triggeraa phoenix protocollin ja jakki jää henkiin. Yritän vielä pelastaa tilannetta kun en wrastleria saanut Vyrokseen ja 4 bogia chargeilee Vyroksen 7 boxiin. Toinen ambusher unit juoksee puolet kontestaamaan ja puolet Raskin läheisyyteen call to sacrificea varten.
Griffonit taas keräilee synergiaa ja tappaa yhden call to sacrifice bogeista. Antti saa kolme invictoria ja neljän synergian kolmen focuksen griffonin wrastleria, mutta spiny growth pitää ja se selviää 7 boxissa. Antti ei päätä riskeerata furytettua free strikeä vaan menee impillä läpi wrastlerista ja reavaan 4 furya. Valitettavasti ainoa transferi kohde on bullsnapper ja se ei kestä kuin yhden lyönnin impiltä. Antin toinen initiaali lyö Raskin 2 boxiin ja seuraavat kaksi selviän call to sacrificellä. Antti ei muistanut cts toimivan myös melee attackeja vastaan ja juoksee vielä Eiryksen ja Sylysin blokkamaan ambushereja. Transferaan tulidamagen snapperille ja croak huomaa tilaisuutensa koittaneen ja chargeaa Vyroksen gang fighter päällä. 7+ löytää osuman ja 13+ neljällä nopalla takaisi paljon paheksutun soolon voiton hetken. Heitän kuitenkin 2 2 2 2 damage rolliin ja Vyrokselle jää 5 boxia. Juoksen retrin lipulta ambusherin Raskin luo ja call to sacrificeen impin free striken. Rask chargee griffonin ja heittää furyn täydelle ambusher ryhmälle. Kokeilen siivota yksinäisellä bogilla Eiryssiä, mutta en löydä 8+. Saan furytetuista bogeista 3 sisään ja kahden miehen CMA charge juuri ja juuri löytää tarvittavan 6+ damage rolliin.
Olisi kyllä ollut aivan eri peli jos se furytettu shambler ei olisi jättänyt sitä griffonia henkiin tuhoamaan mun objectiiviä, mutta löydettiin se voitto sieltä sitten kun vastustaja ei muistanut kaikkia OP sääntöjä mitä minioneilla on.
Viimeiselle kierrokselle sitten uusintamatsi Henry Hyttistä (Harbinger / Testament) vastaan. Viimeksi pelattiin Maelok vs Severius1 Kurry Killboxissa ja se päättyi minun assassinaatio voittoon. Viime pelistä viisastuneena Henry laittaa Harppua (reckoner, Avatar, max errants + UA, min choir, Rhupert, Ayana & Holt, vassal, Covenant, Rhoven & HG) pöytään ja ite katon, balance of power ei oo Raskin skenaario niin Maelokilla mennään. Henry voittaa alotuksen ja juoksee errantit zoneen ja muut tulee perässä. Juoksen itekin vaan kaikella päälle ja WE+SJ lähtee kiertämään sivustasta kunnioittaen reckonerin charge threattia.
Kakkosvuorosta eteenpäin syötän 5-6 krokoa per vuoro zoneen ja Harppu martyrdomilla pitää juttuja tosi paljon hengissä. rindaillaan siinä sitten, mutta multa alkaa loppua kello kun yritin miettiä 3B assassinaatiota joku 15 min, mutta lopulta en lähtenyt yrittämään kun avatarin gaze on niin mahdoton. Huonohko tilanne vaatii kovia otteita joten heitän spiny growthin Snapjawille ja chargean reckonerin ja pari errantia. Reckoner lähtee odotetusti karkuun ekan lyönnin jälkeen ja hakkaan errantin tohjoksi. Sitten toivon vain noppajumalien suosiota ja paljon wiffejä reckonerille. Menoth ei selvästikaan ollut suosiollisella päällä ja reckoner jättää Snapjawin 9 boxiin ja chargeava seneschal tekee nolla damage rollin nopat miinus 11. Ancillary attack damage rolli on 1,2 ja Snappis selviää. Henry heitää infantryja paljon kuplaksi harpulle ja covenant laulaa no magickia.
Pendrake huomaa tilaisuutensa tulleen ja bolaa Avatarin nurin, mutta pikaisen sääntötarkastuksen jälkeen selviää, että se lötkö kyllä kyylää rumasti maastakin eikä gaze sammu. Saan kuin saankin juuri Maelokin ulos no magic kuplasta ja Snapjawin sisään. Tuplarevivellä krokoja lisää, featti päälle ja toivotaan parasta. Krokot chargeilee kuplaa ja Henry jättää jostain syystä käyttämättä martyrdomia mekaanikkoon (miksi?) ja reckonerin taakse aukeaa snappiksen mentävä kolo. Wrongeye chargee eteenpäin, healaa snappiksen ja tappaa errant seneschalin. Snappis chargee reckonerin läpi harpun ja kevyesti heittää 12+ osumiseen awessa ja ashen veilissä. Damagerollista pyörähtää kevyesti tarvittava 12+ tappakseen 8 boxisen, ARM21 harpun yhdestä laakista.
3 voittoo ei kuitenkaan riittäny voittoon tällä kertaa vaan Sampo kiri ohi soossilla. Tilojen sulkemisajan kanssa ei pystytty järkkäämään neljättä kierrosta sitten mitenkään niin jouduttiin tyytymään kolmeen. Ei kuitenkaan hirveästi harmita, viime turnauksen kuitenkin voitin soossilla, noppajumalat antaa saman verran kuin ottaa ja en sentään hävinnyt peliäkään.
Sellaiset stoorit tällä kertaa, toi Harppu vs Maelok ei oo kyllä yhtään hyvä matsi ja tarvin sen Barnabaksen mukaan ahistelemaan harppua tripla spittereillä niin sitten aletaan puhumaan. Maelokilla pitää vaan committaa paljo enemmä krokoja kerralla kun mihin oon tottunu, että voi ylikuormittaa Martyrdomia, nyt jäin jälkeen kun en alkuvuoroilla tajunnut. Ois kiva kun joku Kouvolassa pelaiskin näit juttui enemmän niin ei tarvis vaan mututuntumal lähtä näihin uusii matseihi turnauksis.
Listat taas suoriutu perushyvin. Maelok on Maelok ja ei mulla oo tossa setissä mitään valitettavaa, toimii vaan niin pirun hyvin. Raskia oli kiva pelata ja kyllä toi lista on oikeest ihan sairas. Joka puolelta tulee bogia ja jutut vaan kuolee. Raski on kans iha op cästeri, super Eiryss pyssy on gutaa ja spellit kovii. Nyt ei ollu oikeen hyvii matsei sille, mutta tosta Vyros2 matsistakin ois tullu tosi paljo tiukempi ainakin jos en ois wiffannu niin pahasti kakkosvuorolla kaikkii heittoi. Tästä sitten eteenpäin uusia koitoksia kohti ja takaisin turnausten kärkisijoja valloittamaan.
Fanatic lähestyy ja krokot on niin OP, että kai mun niillä pitää lähtä pelaamaan. Iron Gauntlet on kyllä tosi paska formaatti minioneille, mutta aina ei voi voittaa elämässä, etenkin jos pelaa possui. Kolmas lista on vielä vähän auki, mutta tällä hetkellä näytttäis Barnabaksen hommalta.
* Bull Snapper (3pts)
* Bull Snapper (3pts)
Thrullg (3pts)
* Bull Snapper (3pts)
Ykköslistana kuningas itse eli Maelok. Grindaa, assassinoi, pelaa skenaarioo, kyllä tälläsellä juustolla kehtaa pelata. Maelokkiin perehtymättömille listan ideana on spämmiä spiny growthia ja kombottaa se death pactin armori boonuksen ja zombifyn kanssa. Näin saadaan aikaiseksi kolme undeadia possea joilla armori hiihtää jossain 16-22 välillä riippuen miten buffia on stäkätty. Kakkos/kolmosvuorolla kun krokot on jumissa vihollisessa revivetään pari krokoa takas ja chargetaan kiki tulessa vihun linjojen läpi ja tapetaan kaikki soolot/kuorot/paingiverit/casteri tai clearataa lippu/zone ja otetaa pinnat kotiin. Sit jos ei saada assassinaatiota fiitin ylimääräsellä armoribuffilla toinen ei saa kostettua krokoille mitenkään tehokkaasti ja attritio/skenaario kuolonote puristaa voiton kotiin. Kovin montaa raskaan armorin heavyy/colossaalii tää lista ei tykkää pelaa, purifikaatio on tuskainen, kovaa ampuvat gunlinet ja RFP efektit harmittaa niin kakkos ja kolmoslistoista pitäis löytyä lääkkeet niihin.
Gauntlet kierroksille tuo WE+SJ, Thrullgin, Pendraken ja kolme possea lähinnä muille warlockeille. Maelok ei ihan hirveen hyvin skaalaa 75, mutta vastustajasta riippuen mukaan tarttuu luultavasti ylimääräinen heavy tai kaksi, witch doctor, ambushereita/shamblereita ja ehkä totem hunter.
Faction: Rask - Watery Graves
Rask (*6pts)
* Bull Snapper (3pts)
* Swamp Horror (8pts)
Croak Hunter (0pts)
Croak Hunter (0pts)
Totem Hunter (3pts)
FA bonus to bog trogs, advance move for solos, free croaks for every two units
Heittää kapuloita vastuksen parittamiseen kun onkin posset jätetty kotiin. Alpha strike saadaan aikaiseksi melkein mitä tahansa vastaan ja ei-keskiskenaariota pelaa kuin pieni eläin. Tässä versiossa jätin neljännet ambusherit pois, että saan swamp horrorin sisään. Horro jakaa wrastlerille / bokoreille reachia tarpeen tullen ja furyllä kyllä tappaa vihunkin heavyjä. Liian hyvä mahollisuus pelaa noita heavyohjuksia Raskilla, että jättäis käyttämättä ja antaa vähä enemmän anti-armoria listaan. Tätä voidaan pelaa pyssyttelylistoja vastaan suht hyvin ja kräkkää armoria jo huomattavasti Maelokkia paremmin.
Gauntlet kierroksille tuo ainoat kaksi melee heavyä (snappiksen lisäks), shamblerit ja totem huntterin. Rask on varmaan mun ykkösvalintana gauntlet kierroksille koska vaihtoehdot. On vaihtoehto rakentaa ihan uusi lista pactin pohjalle johon heittää täydet posset ja WE+SJ ja heavyjä jos tarvii kräkkää armoria tosi paljon TAI Barnbakselta löytyy neljäs ambusher unitti theme forcen täydentämiseen ja loput pisteet voi täydentää esim. heavyllä ja maximalla ambusherit.
Faction: Bloody Barnabas - Apex Predators
Bloody Barnabas (*6pts)
* Bull Snapper (3pts)
* Ironback Spitter (7pts)
Posse FA: U, +1 to starting roll, 2 x 3" shallow water templates, -1 to heavy warbeast cost in Barneys BG.
Barnabas pop and drop. Pelaa doomikset (pärjääkö?) ja muut infantry swarmit aika tehokkaasti jos ne välittää knock downista ja uhkaa cästerkillia tehokaasti. Pelataan myös kaikenkarvasiin pyssylinjoihin, jos näyttää siltä, että tarvitaan Raskin fiittia astetta kovempaa suojaa. Armorille vielä allergisempi kuin Maelok, mutta sen kanssa vaan pitää elää jos pelaa krokoo. Aina voi yrittää assassinoida tai pelaa skenaarioo.
Gauntlet kierroksille löytyy tarjottavaksi spittereitä ja ylimääräinen ambusher unit. Barny itse kelpuuttaa mielellään Maelokin posset jos haluaa pelata full retardia 75 pts tai voi rakentaa balanssimpaa lisäämällä kroko docoja / shamblereita / ambushereita / vaihtamalla spittereitä muihin heavyihin jne. Täältäkin löytyy vaihtoehtoja ja Barnabas skaalaa hyvin ylöspäin.
Ylipäänsä listoissa huolestuttaa jos joudun pelaamaan kahta armori skewiä vastaan alkukiekoilla ja listat menee lukkoon. Täytyy vaan pelaa hullui minioni tryxejä sitten kai jos näin käy. Mietiskelin tossa, että Jagalta vois löytyy lääkkeet pelaa tehokast anti-armor skewiä kun armoribuffit ei kelpaakaan sille ja featistä saa dark shroudia. Maelok on liian hyvä, että siitä kehtais luopua, Rask on OP ja Barnabaksella vaan on faktion kovin skew (anti-ranged) niin en tiedä kannattaako sille linjalle lähteä. Jagal on kans aika pahoi matsei ja tämmöses formaatis voi olla aika paha listalukon suuren todennäkösyyden takia.
Kommenttia saa antaa ja ehdotuksia heittää listoista jne jne jne. Ei silleen, että kukaan täällä mitään krokoi pelais tai ees tietäis, mut selkeyttää ainakin omii ajatuksii kun kirjottelee ylös. :P
Kroikoi on paha silleen kommentoida kun on niin vähän mitään variaatio varaa mut pommitan vähän omil ajatuksil.
Maelokki näyttää hyvält. Thrulggi on kyl aika tunkki. Tekeeks sil oikeesti mitään? Kolmas tohtori on itellä ollut manii. Tai gobot ja tupla feralG.
Raskin tierii ei tullut pelattuu, mut tuumailtuu jonnin verran. Isoi ambushereit oon ite ajatellut, pienistä on yleensä loppunut puhti itel. Tosin tos niitä nyt on vähän enemmän mitä normaalisti. Rispektii et oot jaksanut sutii tupla shämplerei.
Barnabas skew näyttää ihan hauskalta, kai tota kerran pelaa. Tripla spittereil alkaa olee jo ihan uskottavaa röpöö.
Ei kannata jännää niit armour skewei, kaikki pelaa kuitenkin cryxii, circlee tai legioonaa. ;)
Harmi kun ei pääse ite fanaan, ois voitu vetää vaik maelok mirrori! Onnee geimeihi.
attor kirjoitti:Kroikoi on paha silleen kommentoida kun on niin vähän mitään variaatio varaa mut pommitan vähän omil ajatuksil.
Maelokki näyttää hyvält. Thrulggi on kyl aika tunkki. Tekeeks sil oikeesti mitään? Kolmas tohtori on itellä ollut manii. Tai gobot ja tupla feralG.
Kohta saadaan sacral vaultti sentäs niin sitten mulla menee ainakin listat ihan uusiks. Krokoil kyl selkeest vähemmän pelivaraa listois kuin possuil. Possuil kaikki on yhtä huonoo niin voi kokeilla kaikkee, krokoil taas on aika iso väli hyvien ja huonojen juttujen välillä...
Thrullgi on symppis kaveri ja sielä se on aina pööpöilyt jossain tiellä. Kyllä se aika mukavasti luikahtaa possejen sekaan tai hiihtelee yksinään reunalla. Se on ihan hyvä melee soolo ja suht nopee ja kestävä 3 pinnan sooloks, ei sitä millään pow10 ihan nopee haeta pois. Yleensä imeny kohtalaisesti huomiota pois posseista tai sit vastustaja on ignorannu sen ja sit päässy tappaa jotain (eEiryss suurin saavutus tähän asti).
Kolmas witch doctor ois kyl jepa jos tarvii saada undeadi päälle kolmannellekin posselle jos death pact ei oo päällä tai se on muualla, mutta mä en vaan jaksa uskoo et se on ihan hirvee tarpeellista. Mä lähen aina lähtökohtasest siitä liikkeelle et toughia ei oo olemassa mun napeilla kun ei ne onnistu kumminkaa. Sac striket ahistaa mahottomasti ja oonkin vissiin käyttäny 2 kertaa 5 turnauspelin aikana niitä kun ei oo mitää shamblereit nukeina.
Tällä Maelok kokoonpanolla tosiaan oon kaikki pelit voittanu mitä oon pelannut turnauksissa (sen yhen ainoon ei-turnauspelin otin kyllä fistings of Halaakilta nassuun kun Xerxis ei totellu kummituskroko assassinaatiota) ja ei oo tullu ikinä oikeen semmost fiilist et se thrullgis ois kaduttanu olla mukaan. Pendrake ja kroko docot on kyllä vetänyt vähintäänkin kyseenalaisia suorituksia useammankin kerran, mut nekin aina toimii välillä niin pysykööt mukana. Vielä ei oo joutunut ottaa mitää debuffeja naamaan, mutta odotan sitä päivää niin voin nauraa räkäsesti kaikille thrullg epäilijöille päin naamaa kun kasuaalisti otan vaa pois. :D
attor kirjoitti:
Raskin tierii ei tullut pelattuu, mut tuumailtuu jonnin verran. Isoi ambushereit oon ite ajatellut, pienistä on yleensä loppunut puhti itel. Tosin tos niitä nyt on vähän enemmän mitä normaalisti. Rispektii et oot jaksanut sutii tupla shämplerei.
Oon ite nyt pelannut huimat kaks pelii Raskin tierii ja käytin neljää minimi ambusher ryhmää eikä kyl tullu fiilistä ettei ois riittäny hoitaa hommaa. Jos tarvii enemmä fisui hoitaa homman tuo kaks unittii samal kertaa. Isot unitit ois tosi jepa, mut ei tohon themeen vaan mitenkää saa mahtumaan. Joutuu tinkimää tosi rajusti heveistä, shamblereistä, kroko docoist tai yksikkö koosta et saa kaiken mahtuu 50 pinnaa.
Mututuntuman perusteel päädyin nyt minimi unitteihin koska shamblereita tarvitaa kräkkää armorii furyllä, tulemaan tielle ja jumittamaan vihua et ambusherit pääsee molestoimatta ahistelemaan eikä vihu bunkkeroidu keskelle. Noita melee heavyjä tarvii jo formaatin puolesta johonkin listaan ja Raskin heavyt on parasta anti-armoria mitä faktionista löytyy niin niistä ei pysty ottaa pois hirveesti. Kroko docoista sais tiivistettyy lisää fisumiehii, mut sit lähtee shambleroilt taffit eikä saa auto-hitti laasereit mikä on vähä surullist. Kroko docoilla on kans hyvä kontestaa ja skooraa alueit kun sooloil niin pal helpompaa. AM auttaa siinä hommassa.
Ja sori, että tuotan pettymyksen, mutta nuo shamblerit on vielä työn alla. Kasailin toisen unitin ukot perjantaina, että pääsin lauantaina pelailemaan niitä. Kaikki aika menny 15 muovikrokon ja bullsnapperien kanssa. Mut ei tässä mitään, maalasin mä cryxiäkin sen 70+ nappia (mäkkärit 4lyfe) puolessatoista viikossa niin ei bogit oo ongelma tai mikään kiire tuu.
Laskeskelin tossa vielä themettömän Raskin mitä vois pelata.
Rask (*6pts)
* Bull Snapper (3pts)
* Swamp Horror (8pts)
Aika standardi settiä. Tän kanssa vaan sit jännättää kun on niin samanlaisii joka lista niin vastukselle helppo parittaa vaan joku millä kepittää posset hengilt ja voittaa gg easy. Jotkuu uubercontrolli/skenaario cästeritkin jännää ihan eritaval kun kaikki listat SPD5. Saattaa tulla rumia tilanteit skenaarioitten kaa, mut sen kaa pitää kait vaan diilaa jos pelaa krokoo. Tiedä sitten kumpaa versioo pelaan, themeton Rask on selkeest monipuolisempi ja helpompi parittaa hyviin matseihin, mutta skewi on aina skewi ja erilainen lista seassa ois hyvä sekottamaa pakkaa.
Taas vois vaihteeks laittaa jotain rapsan tapaista kun vielä muistaa peleistä jotain. Kävin siis Tampereella pelaamassa jossain pienemmässä tapahtumassa. Lähin minioneilla ja tietty kärkipyssyt Arkadius ja Maelok mukana, eihän sitä vaihtoehtoi oikeesti ollu.
* Bull Snapper (3pts)
* Bull Snapper (3pts)
Thrullg (3pts)
* Bull Snapper (3pts)
Peli 1 : Retriä vastaan, Maelok vs Vyros2. Sillä on 6 griffonia, aspis, imppi, sentinelit ja jotai turhii sooloi. Kakkosvuorolla laitan pari krokoo Vyrokseen kahes kämpissä ja paukutan 11 pinnaa sisään, kolmas kroko jää millin ulos melee rangelta. Muut krokot vaan perinteisesti juoksentelee naamalle, siivoo sentinelit pois ja toivoo etteivät kuole liian nopeasti.
Retri hakkailee pari krokoo pois ja Vyros menee tyhjiin taas. Laitan pari krokoo siihe ihan mielelläni uudestaan mut wiffailen ja teen vaan 3 pinnaa lisää ja juoksuttelen lisää possei naamalle samal. Fiittasin lisää armoria. Kaks griffonii ei saa putsattuu kahta taffi krokoo pois Imperatuksen tieltä ja Maelok ei kuole. Ammun Vyrosta sac strikellä ja se kuolee.
Peli 2 : Khadoria vastassa, Maelok vs Irusk1. Punakoneella black ivan, kommandot liekkarilla, nyssit valachelilla, nallet, kahdet eliminaattorit, widowmakerit + soolo, Eiryss, Gorman, Sylys. Ykkösellä heitän undeadit päälle ja juoksen naamalle. Irusk fiittaa, Croet pyssyttylee jotain hajapinnoja, eliminaattorit juoksee naamalle ja muut himmailee.
Thrullg rikkoo rajoja ja poistaa kuin poistaakin iron fleshin croeilta ja sit posset pistää ne pakettiin iloisesti. Saan yhden neljästä eliminaattorista tapettua. Kommandot battle lustaantuu ja chargee pari kolme krokoa hengiltä, eliminaattorit juoksee kahen kämpin maelokkiin mut pelästyy terroria. Iivana menee kurittamaan possea toisella reunalla. Feattaan, Maelok syö eliminaattorit naamalta pois ja poistan kaiken. Vastustajalla on oman vuoron alussa Iivana, Irusk, Volkov, 1 kommando, widowmaker soolo ja pakeneva widowmakeri jälellä, mulla kaikki ja laitetaan pillit pussiin.
Peli 3 : HP ja ei-possut. Pakko pelaa possui ja vastassa lihavuari Grissel1 makuisena. Mulg, Axer, 2 x warder, champat, kivi, fell caller. Kaikki juoksee, grindataan juttui ja rabot juoksee junan alle kuolemaan. Paittaan Mulkun esiin war hogilla ja gun boarilla. Mulkku tulee kuin kuha katiskaan ja Arkadius nakkaa crippling graspin, forced evolutionin ja primalin päälle mut road hogi jättää sen 6 hipaan kun on paska biisti.
Grindaillaa viel vähä aikaa mut sit fell calleri toughaa gun boarin ja ancillary attack ei heitä 7+. Fell caller tappaa gun boarin ja champat pääsee vyörymään mun vikaan heavyyn ja heittää vaan kutosia. Goraxeil grindaan viel hetken mut sit Mulkku tulee ja tappaa kaiken. Tapoin silti kaiken paitsi pari kivijäbää, Mulgin, yhden warderin, Grisselin ja HooPeelle jäi 50 sekkaa kelloon kun se tappo Arkadiuksen.
Peli 4 : Sunnuntai aamu ja skornee, ei-tieri Xerxis vs Arkadius. Skornella bronzebacki, pari kyklooppii, cetratit, arcuaarit, nihikset, piiskat, willbreakeri ja pari kummitusta. Possua tultiin pelaamaan niin pelataan sitä. HP nukku mun vieressä niin pelaan ihan sairaan hitaasti koko pelin sen seurauksena. Poistan kummiskin ampumisella, crippling graspilla ja raboilla nihilaattorit pelistä kuitenkin kakkosella näppärästi. Sit ajelen biistei cetrateihin ja skorne fiitti vuorolla ottaa kolme heavyy pois.
Huomaan täs vaihees ovelast et Xerxis ei voi transferaa kun kykloopit on täysissä ja bronze on kaukana niin mietin 15 minuuttia assassinaatiota, mut sit kästään psycho surgeryn Arkadiuksel ja lopetan ovelasti sen aktivaation siihe ennen ku fiittaan ja saan war hogin kantamalle. 20 minuuttii kellossa, 1 heavy jälellä, controlli 0-0, hyvät valmiudet siis skenaarioon vielä. Kuitenkii saan ku saankin zonen tyhjäks kun vastustaja liikuttaa siltä void spiritin pois ja controlloin pinnan. Juoksuttelen Arkadiuksen sisään, mut tolppa estääkin mun dominoinnin ja unohdan et saan control pointin täs vaiheessa silti ihan controlloimalla rabolla. Ens vuorolla Arkadius pistää neulaa shamaaniin ja taluttaa sen ulos zonesta ja primaloitu gun boari pistää tolpan mäsäksi ja meen viiteen pinnaa vaik luulen et oon vast neljässä, kellossa mulla minuutti.
Lähen yrittää clearaa zonee viel kerran, otan kolme paingiverii just pois, bone grinderi wiffaa 5+ osuman void spiritista ja Arkadius kokeilee razor boari primal shockia, toinen yritys osuu, boostattulla pow 6 heitän just kympin kun 11 ois tappanu haavottuneen spiritn ja kellos 2 sekunttii mulla, zonessa ei mitää muuta. Häviäisin siihen mut tajuun vähä funtsii tota tilannetta ja muistan et mullahan olikin se yks controllipointti silti alla lisää ja voitin jo viime vuorolla. Vähä jäi paska maku suuhun voittaa tälleen, mut sunnuntai aamu ja otan ihan mitä tahansa.
Peli 5 : Mä ja HP ainoot 3-1 pelaajat, Janne täysissä, Janne ja HP jo pelannu niin mulle jää paska nakki eli pakko ottaa circlee. En millää jaksais pelaa mitää hirveet grindii ni droppaan vaan läpäl Arkadiuksen ja päätän lähtä hakee jotaa road hogi asassinaatioo vuorol 2. Janne pelaa Morv2, stalker, gorax, bloodtrackerit, woo, skinnarit, morraig, blackclad, pari gallows grovee. Gun boarit / road hogit / razorit tekee hyvää jälkee ampumal eikä Janne oikeen saa keskitettyy mitää pois. Tapan trackerit, puolet wolveista, Morraigin oravan, gallows groven ja neljä skinnarii niin Jannen on pakko fiittaa. Multa on menny vaan kaikki rabot ja road hogit on molemmat toinen jalka haudassa täs vaiheessa mikä on ihmeen hyvin possuilt. Harmi vaan et täs vaihees mun melkeen kaikki beastiit laukee frenzyihin enkä saa oikeen thinnattuu laumaa uudestaa.
Trackerit kepittää goraxin ja molemmilta road hogeilta menee parasta ennen päiväys umpeen ja yksi war hogi kärsii hiukan. Saan kuitenkii viel gun boareil ja war hogeil pistettyy trackerit aika hyvin pakettiin ja viimeisteltyy wolvesit + Morraigin. Täs vaihees vaan menee vituiks kun skinnarit haavottaa war hogii pahasti ja primaloitu stalkeri kepitää mun vikan goraxin, ekan gun boarin ja ekan war hogin samassa aktivaatiossa nii Arkadiuksella alkaa jo tuntua kusi sukassa taas. Kysyn täs kohtaa varmaa kymmenen kertaa Jannelt et saaks Morvy jotenkii chargee tuolt metän takaa ja ku se vakuuttaa ettei voi niin mun ovela suunitelma on tramplee pari vikaa trackerii vikalla war hogilla, vetää vähä lämää stalkkeriin sillä ja sit tankkaa goraxi ja ehkä primali lyönti jos ei ohjaudu grindereihin. Tarvii vaan heittää crippling graspi kolmeen vikaan skinnariin ja oon melkein varma etten osu 7+ buustattuna mut osun kuitenkii.
Ihan huikee fiilis täs ja ajattelen et sit ens vuorol war hogi vaan moppailee tost goraxin ja stalkerin ja sit jotaa gun boari röpöö / primal shockii jne tappaa skinnarit tai dodgeen niit vaa, mut kuinka ollakkaan, Morvyllä on SPD8 ja se kävelee sen metän läpi vetämään hogia turpaan. Sit en tapakkaa enää goraxii ja stalkkerii. Ok, kattelen viel onks jotaa mahiksii saada täst assassinaatio, goraxi on täysissä, mut Morvyl on 4 kämpissä ja stalkerille varaa transferoida. Juoksuttelen gun boarin mahollisimman lähelle Morvyy ja heitän range testi laukauksen ancillary, on 8" päässä ja teen jopa 5 pinnaa lämää 6-6 blasti damage heitolla jotka siirtyy stalkkeriin. Kattelen et saan tupla neulalla talutettuu stalkerin ulos Morvyn transferi kantamalt ja sit voin ampuu siihen primal shock laasereit pari kappaletta ja tappaa sen kovil rolleil.
Saan kuitenkin hyvän idean et jos vedänkin neulal stalkkerii ja sit lyön sillä Morvyy ja heitän kovan 10 damage rollin niin se kuolee kun ei saa transferaa stalkkerille kun se lasketaan enemy modeliksi silloin kun sitä hallitaan. Meen sisää, tuikkaan neulalla osuman, julistan ylpeenä lyöväni Morvya stalkkerilla mut sit sillä olikin mindi paskana eikä voi ees osuu plöö plää. Jannella oli 3 minaa kellossa, stalkeri, goraxi ja kolme skinnarii jälel lopussa et aika paljo paremmin se meni ku uskoin ton match upin perusteel menevän. En halunnu grindaa mut silti pelasin sen kellon loppuu asti, jotain meni pieleen.
Hyvällä sossilla kirin sitten kolmannelle sijalle mikä on melkein sama asia ku voitto jos pelaa possuja. Arkadius on kyllä ihan kova eläin, pitää testää neljäl road hogilla ja vaan pelaa enemmän niin saa noit hölmöt mokailut suoristettua pois pelistä. Maelok oli taas Maelok, ei sillä voi hävii ku se on niin kova. Seuraavaks kohteeks sitten Talvisota varmaankin, saa nähdä millä sinne uskaltaa vaivautua.
On se rankkaa pelaa possui, mut kyl tää tästä, oon jo voittan yhen turnauspelin possuil!
Olen nyt taas alkanu pelailemaan legioonaa kun sain vähä lisää nappei hommattu ja iskee kyllä ku miljoona volttia. ADR on uus ja mysteerinen, tässä mun yritys tehä paritus legioonalle.
* Naga Nightlurker (5pts)
Blackfrost Shard (5pts)
Blighted Nyss Hex Hunters (Leader and 9 Grunts) (8pts)
Maximus (2pts)
Tätä pelataan cryxiin ja infantry swarmeihin. Jouskapyssyt, eruption of spines, feat ja sacral vaultti on kaikki kovaa anti-swarm techiä. Arkkienkuli on mukana tuomassa lähistehoa ja loppupeliä, sillä on myös se etu että pLylyln fury 5 pysyy helpommin hallinnassa kun useammalla pedolla. Ilmaset charget, armor debuffi ja tarkkuus featti parantaa kummasti enkulin hyödyllisyyttä. Ride by attackien kanssa se pystyy pysymään suhteellisen turvassa loppupeliä varten. Parasiten kanssa sillä pystyy rampauttamaan heavyjä pahasti myös rangella. Specialisteillä lisää pellinrikkomista jos menee lista kana väärin. Vaultti, enkuli ja/tai striderit esim. helppo heittää menemään listasta ja tuoda juttuja tilalle.
* Shredder (2pts)
Spawning Vessel (Leader and 5 Grunts) (3pts)
Warmonger War Chief (3pts)
Thaggis toiseks listaks hajottamaan lihavuoria ja muita kummallisia armori brickejä. Aika suoraviivanen lista, spämmitään spiny growthia ja tankataan strena debuffi aurassa maailma ja lyödään kovaa takaisin. Specialisteista löytyy possut niin saa tarpeen mukaan anti-troll/cock/Morvahna techit toiselle tasolle kun on tupla scyttikset ja possut take downilla riehumassa. Utility juttuja lopuilla spessu pinnoilla.
Onko tässä nyt mitään järkeä vai pitääks mun vaa sittenkin pelaa jotain OP Kallusta mieluummin?