"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dark Angels - Librarian on Bike + Ryhmäkuva

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Draike

Re: Dark Angels - Stormtalon

Viesti Kirjoittaja Draike »

Kaippa noista jonkinverran selvää saa. Tuskin ovat figufoorumien keskimääräisten kuvien laatuspectrumin ihan sieltä huonoimmasta päästä kuitenkaan, allround. Talon korjattu, päivitin kuvat.
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

Runic kirjoitti:Kaippa noista jonkinverran selvää saa. Tuskin ovat figufoorumien keskimääräisten kuvien laatuspectrumin ihan sieltä huonoimmasta päästä kuitenkaan, allround. Talon korjattu, päivitin kuvat.
Juu ehdottomasti. Valaistus on kuitenkin tasainen ja näyttää terävältä ja melko kohinattomalta. Kirkkautta vaan pikkusen lisää.
Draike

Tuli aika nopeesti selväks että tuskin olen käyttämässä Libraa jalan, joten leikkasin äijän kahtia ja irrotin toisen käden. Sen jälkeen löin pärrän päälle ja skulptasin ´stuffista vähän manskirttiä lepattamaan, ja tein Centurion + Heavyflamer -bitzeistä "Powerfield Generatorin" josta menee letkut velhon selkään/jonnekin.

Kuva

Ja koko jengi so far:

Kuva

Aikaa näihin kaikkiin on menny tunneissa vähemmän kuin Blood Drinkers ´raideriin, joka on tietyllä tapaa jees ja toisaalta masentavaa.
Rascal91

Re: Dark Angels - Librarian on Bike + Ryhmäkuva

Viesti Kirjoittaja Rascal91 »

On kyllä niin komeita, että jos joskus tulee tarvetta myydä, niin ota yhteyttä! ;)
Draike

Rascal91 kirjoitti:On kyllä niin komeita, että jos joskus tulee tarvetta myydä, niin ota yhteyttä! ;)
Mitää armeijaprojektia en oo koskaan jättäny kesken ja myyny... eiku.

Kiitos. Hommasin Gav Thorpen Ravenwing & Master of Sanctity -kirjat. Koittais lukee ne, niin ehkä Dark Angels uppoaisi niin syvälle selkäytimeen että heti seuraava uusi Codex ei aiheuta sellaista "shut up and take my figurines, then shut up and take my money!" -reaktiota. Jostain kumman syystä robottiluurangot houkuttelee tällähetkellä, mutta pysytään lujana.
Raaka-Arska

Viesti Kirjoittaja Raaka-Arska »

Ei ole koskaan dippaaminen kiinnostanut pätkääkään ennen kuin näin tämän projektin. Todella hienoa ja inspiroivaa työtä!
We're so loud you wanna die
Go forth and amplify
Here come the Noise Marines

(From 'Noise Marines' by D-Rok)
Draike

Kiitos Arska. Joskus kannattaa kokeilla, jos tahtoo OK -jälkeä ripeällä aikataululla.
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Tosi toimiva kokonaisuus ja hieno armeija!

Laitapa vähän wip kuvia niin avautuu tuo dippaamisesi paremmin.
Raaka-Arska

Viesti Kirjoittaja Raaka-Arska »

Mikä vihreä muuten enkeleillä oli pohjalla ennen dippiä? Terv. nimim. Tänään Fantsusta dippiä ostamaan.
We're so loud you wanna die
Go forth and amplify
Here come the Noise Marines

(From 'Noise Marines' by D-Rok)
Draike

Raaka-Arska kirjoitti:Mikä vihreä muuten enkeleillä oli pohjalla ennen dippiä? Terv. nimim. Tänään Fantsusta dippiä ostamaan.
Olen käyttänyt Mastonin vihreää sprayta ( niitä on sitten ainakin 2 erilaista, toinen on enemmän kellertävä ) joka on kirkkaudeltaan "keskiluokkaa." Dippi luonnollisesti tummentaa kaiken allejäävän, ja näinollen lopputulos on omaan silmään aika lähellä sitä Dark Angeleille sopivaa tummanvihreää. Oletan että hommasit Army Painter Quickshadea, niitä on kolmea eri vahvuutta. Kannattaa säätää figun värit dipin voimakkuuden mukaan - hieman vaaleampaa alle jos käytät vahvinta ( tumminta ) dippiä. "Heikoin" dippi taas toimii vähän ( erittäin vähän ) tummempienkin sävyjen kanssa. Värillinen tai harmaa pohjamaali toimivat hommassa ( ja imo ihan kaikessa maalauksessa jotain Black Templareita/White Scareja lukuunottamatta ) parhaiten.

Yleisestiottaen kaikkea tummaa kannattaa välttää, mukaanlukien musta pohjamaali. Se tummentaa päälle maalattavia värejä aina, ellei saa ylleen oikeasti 100% peittävää kerrosta ( ja keskimäärin mitä näkee niin tämä ei vaan toteudu, tai sitten kerrokset ovat niin paksuja että figu on pilalla. ) Se että maalia on levitetty pohjamaalin ylle ei vielä tarkoita peittävyyttä, vaan maalin pitää näyttää omalta sävyltään. Tämä vaatii lähes aina monta kerrosta maalia, ja se kannattaa tehdä ohennettuna jos ei halua paksuja kökkökerroksia. Esimerkki metallimaaleilla, niistä ongelman näkee helpoiten. Pätee kyllä joka ikiseen maaliin ja väriin:

Kuva

Vasemmanpuoleinen ase on varmastikin jonkun mielestä valmis, mutta nope. Maalia on kyllä levitetty joka paikkaan mutta peittävyyttä ei ole, musta pohjamaali näkyy läpi. Ei sovellu dippaukseen. Omaan silmään tähän tyyliin tehdyt ratkaisut näyttävät aina lähinnä keskeneräisiltä, oli kyseessä dipattu tai normaalisti maalattu figu ja niitä näkee paljon. Oikealla oleva esimerkki taas on sudittu kunnolla metallinväriseksi, niin että peittävyys on hyvä. Moisen voisi dipata ja lopputulos ei ole yltiötumma.

Jos Fantsusta/muualta löytyy GW:n, Armypainterin tai muun harraste valmistajan pohjamaalia joka on omaan projektiin sopivaa sävyä, niin kannattaa käyttää niitä ( usein ovat tosin tummia, kuten pohjamaalien normaalisti maalattaessa kannattaakin olla. ) Itse käytän Mastonia olosuhteiden pakosta, kun Lahdessa on ilmeisesti tasan 0 kauppaa joista saa värillisiä em. valmistajien pohjamaaleja.
Mehu

Viesti Kirjoittaja Mehu »

Mä olen itse tykästynyt dippaamiseen ja dipannut Army Painterin mustalla noin 4000 pisteen edestä wanhoja metallisia Grey Knighteja. Ajoneuvot olen kuitenkin aina tehnyt washaamalla perinteisemmin, joten niissä on pienesti erinäköinen lookki.

Runic noi sun figut on kyllä upeita. Viittisitkö tehdä noista ajoneuvoista sellaisen step-by-step tutoriaalin vaikka seuraavan armeijatäydennyksen kohdalla? Olis kiva saada vinkkejä etenkin sen dipin saumakohtien häivyttämiseen, kun kerralla ei koko vaunua voi kuitenkaan dipata, kuten sanoit.

Lisäksi kiinnostaisi, että millä oot lakannut nuo figut, kun eivät pahasti kiillä? Mulla on Grey Knighteissa melko voimakas kiilto, mikä ei toisaalta näytä kovin pahalta kuin basessa.
Draike

Mehu kirjoitti:Mä olen itse tykästynyt dippaamiseen ja dipannut Army Painterin mustalla noin 4000 pisteen edestä wanhoja metallisia Grey Knighteja. Ajoneuvot olen kuitenkin aina tehnyt washaamalla perinteisemmin, joten niissä on pienesti erinäköinen lookki.

Runic noi sun figut on kyllä upeita. Viittisitkö tehdä noista ajoneuvoista sellaisen step-by-step tutoriaalin vaikka seuraavan armeijatäydennyksen kohdalla? Olis kiva saada vinkkejä etenkin sen dipin saumakohtien häivyttämiseen, kun kerralla ei koko vaunua voi kuitenkaan dipata, kuten sanoit.

Lisäksi kiinnostaisi, että millä oot lakannut nuo figut, kun eivät pahasti kiillä? Mulla on Grey Knighteissa melko voimakas kiilto, mikä ei toisaalta näytä kovin pahalta kuin basessa.
Morjens, kiitosta vaan.

Dippaan siis itse kyllä koko vehiclen kerralla, mutta osissa sinällään etten levitä heti dippiä vaikka koko tankin ympäri kertalaakista, vaan tsekkaan poolit pois ennenkuin liikun seuraavalle alueelle. Sivusponsoonit, turretit ja muut tosin voi kyllä luonnollisesti dipata erikseenkin - ihan samalta ne näyttää vaikka liimaa vasta myöhemmin paikoilleen jos käyttää samoja värejä. Jos haluaa dipata vehiclen osissa ( antaa siis toisen kuivua ennenkuin aloittaa toisen ) kannattaa dippaus rajata johonkin muutoinkin vehiclessä esiintyvään rajaan, esim Rhino on täynnä erilaisia reunoja ja kohtia, johon alue on hyvä rajata, vaikkapa savupiippujen reunat. Jollekin näkyvälle tasaiselle pinnalle ( keskelle kylkeä/kattoa ) rajausta ei kannata vetää, todnäk jää näkyviin.

Lakkana oon käyttäny Mastonin mattalakkaa. Vaikka poistaa kiillon hyvin niin nyt jo toinen purkki joka ilmeisesti menossa tukkoon vaikka vielä puolet jäljellä ( paine vähenee ) vaikka miten puhdistaisi heti käytön jälkeen. Suosittelen ennemmin Army Painter mattalakkaa. Itse käytän Mastonia jälleen pakon edessä, täällä Lahdessa kun ei figu spraymaaleja myydä kuin mustaa ja valkoista.
Dr. Icchan
Viesti:

Dippausta pensselillä? Mutta eihän se ole enää dippausta.
http://youtu.be/EX71Vp9Zb5w
Draike

Mitähän tohon nyt kommentois.
Dr. Icchan
Viesti:

Olin tähän asti siinä uskossa, että sulla on joku hemmetin iso vati mihin sulla mahtuu lantikat ja pommarit ja täynnä jotain washia mihin vaan käyt dippaamassa, sanan varsinaisessa merkityksessä :D
Jos vedätkin ne pensselillä, niin sehän on ihan eri tekniikka jo.
Spongebob-Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Spongebob-Väyrynen »

Dr. Icchan kirjoitti: Jos vedätkin ne pensselillä, niin sehän on ihan eri tekniikka jo.
Veikkaatko että tällä on lopputuloksen kannalta mitään väliä?
Ei itteä oo juurikaan dippaushommat kiinnostanu mutta näkisin että pensselin kanssa tulee säästettyä materiaaleissa suhteellisen paljon.
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”