"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Onko tällainen pelaaminen teidän mielestä tyhmää?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Ropetus
Valvoja

Onko tällainen pelaaminen teidän mielestä tyhmää?

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Eli mulla on yks kaveri joka pelaa suurin piirtein tällä tavalla: Aina kun se voittaa niin se alkaa lällättää vieressä johonkin tähän tyyliin: "Hähhähhää! Voitinpas! Ärsyttääkö vähän?! Etkö ossaa pelata! Nännännää!". Niinku mä jotain tosta välittäsin mutta sitten kun se alkaa hävitä joltakin vuorolta neljä lähtien niin sitten se alkaa selittämään että sen pitää lähteä kotiin ja peli pitää lopettaa ja että lasketaan taistelun tulos nyt. Sitten se suuttuu jos sillä ei käy hyvä tuuri. Yhdessä matsissa se lopetti pelin ensimmäiseen miscastiin ja toisessa kun se suuttui kun sen hero ei tappanut gianttia yhdessä vuorosa jonka jälkeen giantti talloi tämän jalkoihinsa. Sitten se alkaa vaatia re-rolleja huonoihin heittoihin eikä hyväksy joitakin sääntöjä. Mitä mä voin tehdä mun kaverille että se alkais pelata kunnolla?
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

On kyllä aika tyhmä kaveri, mutta ihmisillä on erilainen luonne. Sille ei voi mittään oikeastaan, tai enpä tiedä.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Helpoin ratkaisu on olla pelaamatta sen kanssa.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Riio-Kola

VJ kirjoitti:Helpoin ratkaisu on olla pelaamatta sen kanssa.
Mutta toisaalta jos kyseinen henkilö on ainoa pelikaveri, mitäs sitten? :wink:
Ropetus
Valvoja

Sitä mäkin vähän aattelin. Mitenköhän kyseinen henkilö pärjäisi turnauksessa?
AnlaShok

Viesti Kirjoittaja AnlaShok »

Tällä henkilöllä lienee ikää maksimissaan 12?
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

Normaalia käytöstä tietyssä iässä. Menee ohi ajallaan. (joopa joo... mullahan on varaa puhua tästä)
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

sun pitää ilmottaa ettet sä pelaa sen kaa ennen kun se osaa säännöt!
Cleanse and purify!
Riio-Kola

Teurastaja kirjoitti:Normaalia käytöstä tietyssä iässä. Menee ohi ajallaan. (joopa joo... mullahan on varaa puhua tästä)
Eh, äläs nyt varmasti 12 vuotiaskin pystyy pelaamaan varsin asiallisesti eikös? Jos nimittäin minäki siihen kykenen vaikka olen kaksi vuotta vanhempi niin aivan samallalailla 20 vuotias saattaisi tehdä tuollalailla :|
newbie

Viesti Kirjoittaja newbie »

no ei tosiaankaan kukaan kakskymppinen enää "lällättele" ja lähde himaan jos peli menee huonosti. vai onko täällä sellaisia!!?
im the new kid in town so dont pick on me
Ropetus
Valvoja

Iältään tämä henkilö on kylläkin kohta 15 :| . Taitaa kuulua tuohon ikään tuommonen käytös. (Vaikka mulla nyt ei kuulunu ollenkaan) Jospa mä seuraavan kerran sanon että mä pelaan sen kanssa vasta kun se jättää tuon lapsellisen käytöksen ja oppii hyväksymään häviämisen. Ja sitten vielä kun se vaatii niitä re-rolleja niin esim. skaveneillä pelatessaan se sanoo jotain että "power of the horned rat antaa mulle re-rollin!" Mun mielestä tosi lapsellista.
Riio-Kola

newbie kirjoitti:no ei tosiaankaan kukaan kakskymppinen enää "lällättele" ja lähde himaan jos peli menee huonosti. vai onko täällä sellaisia!!?
Riippuu luonteesta.. hehe.. joku kiltti moderaattori setä voisi tulla ja melkein lukita topicin menee vähän levottomaksi.. Runfang näytäppä vaikka tämä threadi kaverillesi niin eiköhän se siitä :D (noi ei nyt kuitenkaan)
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

Älä pelaa ko. kaverin kanssa. Jos/kun kysyy syytä, sano suoraan että on rasittava vastustaja. Kuopion kokoisesta kaupungista löytyy helposti muitakin pelikavereita ellei nyt ihan joka päivä halua pelata.

Asiallisessa hengessä pelattava turnaus voisi olla omiaan opettamaan kaverille tapoja.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Riio-Kola

Väkipyörä kirjoitti:Älä pelaa ko. kaverin kanssa. Jos/kun kysyy syytä, sano suoraan että on rasittava vastustaja. Kuopion kokoisesta kaupungista löytyy helposti muitakin pelikavereita ellei nyt ihan joka päivä halua pelata.

Asiallisessa hengessä pelattava turnaus voisi olla omiaan opettamaan kaverille tapoja.
Tämmöisen sanominen kaverille kyllä taitaa olla vaikeaa.
Ropetus
Valvoja

Naurattaa vielä kun tämä ko. henkilö suunnittelee lähtevänsä ropeconiin :roll: . Siellä ei kyllä noi sen temput tepsi eli: "Joo mun pitää lähteä kotiin. Lopetetaan tasapeliin"
newbie

Viesti Kirjoittaja newbie »

Kola kirjoitti:
newbie kirjoitti:no ei tosiaankaan kukaan kakskymppinen enää "lällättele" ja lähde himaan jos peli menee huonosti. vai onko täällä sellaisia!!?
Riippuu luonteesta.. hehe.. joku kiltti moderaattori setä voisi tulla ja melkein lukita topicin menee vähän levottomaksi.. Runfang näytäppä vaikka tämä threadi kaverillesi niin eiköhän se siitä :D (noi ei nyt kuitenkaan)
hehe sori jos hieman tulistuin, mutta en mä voi vieläkään uskoo että joku on niin lapsellinen että tekis jotain noi tyhmää... ai niin ja lopuksi vielä nöyrimmät anteeksipyyntöni niille kakskymppisille joita loukkasin ei ollut tarkoitus :wink:
im the new kid in town so dont pick on me
AnlaShok

Kola kirjoitti:
Väkipyörä kirjoitti:Älä pelaa ko. kaverin kanssa. Jos/kun kysyy syytä, sano suoraan että on rasittava vastustaja. Kuopion kokoisesta kaupungista löytyy helposti muitakin pelikavereita ellei nyt ihan joka päivä halua pelata.

Tämmöisen sanominen kaverille kyllä taitaa olla vaikeaa.
Itse en alunperin alkaisi kaveeraamaan tollaisten tyyppien kanssa, tosin voihan ko. kenkilö olla muulloin ihan erilainen (vahvasti epäilen kyllä).
AnlaShok

Luulisin että Ropecon on tällaiselle henkilölle henkisesti kasvattava kokemus (olettaen että ei ole turnauksissa käynyt aikaisemmin). Siellä kun täytyy kohdata potentiaalinen häviö ihan silmästä silmään eikä noita rerolleja voi repiä ihan mistä tahansa. Voisinkin itseasiassa tulla katsomaan muutaman tämän henkilön pelin Conissa jos vain mahdollista :)
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Ylhäällä onkin esitetty ne parhaat (ja ainoat?) tavat vaikuttaa. Eli sano ettet viitsi pelata sen kanssa, kun se käyttäytyy miten käyttäytyy tai voit vaikka sanoa, hänen ehdottaessaan peliä, että sul on just silloin tärkeää tekemistä. Jos kysyy mitä, niin totet että sun pitää istua sohvalla ja katsoa nauhalta vanhoja uutisia tms. Vihjeen pitäisi riittää kertomaan, ettei pelit oikein huvita hänen kanssaan.

RoPeConin vaikutuksesta en menisi vannomaan. Ihmiset käyttäytyvät kuitenkin niin eri tavalla tuntemiensa keskuudessa kuin tuntemattomien. Kyseinen pelaaja voi lähteä toki kusettamaan ja nillittämään conissa, jolloin hänellä tai vastustajilla ei ole hauskaa.

Mikähän tän topicin pointti muuten mahtaa olla? Käytöksen typeryys on itsestäänselvää, jos se on tuollaista kuin on esitetty. Nyt aletaan vaan ihmetellä/nauraa jonkun ulkopuolisen henkilön käytöstä yhden henkilön kertomuksen perusteella (ratkaisumallitkin miten asian voisi ratkaista olivat selviöitä). Ymmärrän, että Runefangia ottaa päähän jos kaveri toimii tällä tavalla, mutta en menisi silti tuomitsemaan kyseistä kaveria Runefangin kertomuksen perusteella, koska tämä kertomus on totaalisen subjektiivinen (ja subjektiivinen kertomus on enemmän tai vähemmän kärjistetty, napsitaan niitä pahimpia tapauksia esimerkeiksi...).

Mua ihmetyttää miksi Sotussa pitää tälläistä alkaa puidan? Rakentavan keskustelun aikaan saanti on vaikeaa ja homma menee turhan helposti flametukseksi.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

Tuollaisia henkilöitä on taatusti enemmän. Sotussakin saattaa sellaisia olla. Mikäli joku mahdollisesti tällä tavoin käyttäytyvistä sotulaisista lukee tämän, hän mitä luultavimmin ottaa opikseen omasta käytöksestään ja lopettaa tällaisen ala-arvoisen toiminnan.
Lisäksi joku muu sotulainen on taatusti tavannut jonkun tällä tavoin käyttäytyvän heppulin, jolloin hänen ei tarvitse siitä topikkia tehdä, kun täällä on jo vastaukset siihen.
On tosiaan väärin, että supattelemme herjojo tämän kaverin selän takana, mutta tällaisia tapauksia on taatusti enemmän niin keskustelisimme siitä, että mitä tehdä, kun tällaisen henkilön kohtaa, eikä siitä, mitä Runefangin Kaverille pitäisi tehdä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”